Fórum - Téma


Koroze střechy atd.


Fórum 6 GH Koroze střechy atd.

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu



 Sikyl
2013-09-09 01:00:57

Tak už mám na své Mazdě 6, 2.2 GH, combi sport , r.v. 2. 2009 puchýře i na střeše. (Jak jsem hledal na Google, nejsem jediný.) Bohužel to není od kamínků, což uznali i v servise! Leze to na několika místech z pod gumy od předního skla do hrany a pak na plochu střechy. Vyskytuje se to i na různých místech celé střechy. Už jsem to zažil na VW Passat na 5 letech, ale Ti se k tomu postavili a závadu odstranili. U Mazdy čekám stejný postoj, jako u koroze 5 dveří zespod na 3,2 roku stáří vozu, kde mi řekli, že na povrchovou korozi je záruka 3 roky a pak se už se mnou nebavili i přesto, že bylo okem vidět, jak je tam jenom poprašek barvy. Jak dopadnu v Mazdě zatím ví bůh??? Už to viděl lakýrník, který se prvně ptal, zda to nebylo bourané? Ne opravdu nikdy nebylo! A zase si to zaplatím asi sám. Už řeším během roku 3 garanční závadu ( 2x koroze, 1x rozvodový řetěz) a každou opravu si platím sám. Nemáte někdo kontakt na zastoupení Mazdy pro Evropu? Zastoupení v ČR, hraje malá domů a na záruky dělá mrtvého brouka. A pokud tady napíši něco věcně proti Mazdě, většinou mi odpoví nějaký zaměstnanec servisu, který má povinnost pročítat fóra a začne zavádět diskuzi záměrně jinde se snahou udělat z pisatele hlupáka. Problémy mají všichni, ale jen někteří se k tomu umí postavit. Mazdu asi prodám a opět se díky kvalitě zastoupení Mazdy v ČR vrátím k VW. Je to smutné! Měl jsem radost, jak mám dobré auto a už mě přešla i přes jeho úžasné jízdní vlastnosti, které mu nemohu odepřít.

Předem děkuji za každou věcnou radu.

2013-09-11 10:56:07

Zdravím, mám stejný problém, nic strašného, ale páté dveře po otevření zespodu, kde jsou sváry, začínájí chytat tu známou rezavou barvičku.... volal jsem do autorizovaného servisu Duba ve Stodulkách v Praze a odpověď byla následující:

"Reklamovat můžete u kteréhokoliv dealera Mazda. Na karoserii je záruka 10let. Bude třeba zprocesovat standardním způsobem, tj. navštívit autorizovaný servis, sepsat zakázku, provede se nafocení poškození a vše postoupí Mazda ČR k předschválení záruční opravy."

Takže se tam asi vydám a uvidíme, jak se k tomu kucí postaví...

Dám pak vědět. Ahoj

 Sikyl
2013-09-25 14:40:24

Už mám opraveno. Jelikož je záruka na povrchovou korozi 3 roky, tak jsem se mohl jít opět klouzat. Dal jsem vůz do servisu (schválně mimo síť Mazdy, kvůli nestrannosti), kde vyjmuli čelní sklo, odstrojili strop, sundali hágusy a střechu vybrousili. V hraně nad oknem je to opravdu diskutabilní, kvůli odletujícím kamínkům a následně od nich odraženému laku. Bohužel koroze byla po celé střeše až do zadu. V lakovně říkali, že tohle ještě neviděli. Pátrali po tom proč se tomu tak děje? Když změřili tloušťku barvy, tak bylo všem jasno! Hold úspory se hledají u všech a všude, tudíž i u Japonců. Nikdo, ale nepřišel na to, proč to kvetlo pod barvou. Tady to nikdo za klávesnicí u PC nevyřešíme a já už mám jasno, obzvlášť když jsem viděl včera na www.autokelly.cz cenu za spojku s dvouhmotovým setrvačníkem v náhradě. Schválně se všichni podívejte . Přeji upřímně všem fandům, aby je nepotkalo to co mě za rok s Mazdou. Mazdar 

2013-09-26 07:05:14

46 litrů za setrvačník je sakra dost. Ale v auto kelly mají všechno hrozně předražené. Jinak ten kal je hrůza,ale když je živostnost auta 5 let, tak se s tím nedá nic dělat.

2013-09-29 00:05:30

sikyl: Již jsem to zde popisoval u koroze lemů zadních blatníků. Technologie provedení

základní antikorozní úpravy, před vrchním nátěrem je zastaralá- na úrovni Škody 120-Favorit.

Elektrostatické nanášení základního laku v lázni není v technologii autolakování ,tak jak to provádí

Mazda nic nového- pochází ze 70,let minulého století. K tomu snaha o úsporu materiálu na dalších vrstvách

/ nízké až. minimalistické vrstvy laku/ a také špatná technologická kázeň- řádně neodmaštěné plechy před

namáčením a ekologické laky/ vodou ředitelné, které však používají již všechny automobilky - záleží

zde na výrobci autolaků/není lak jako lak/ pro prvovýrobu a tak vzniká při souhře těchto parametrů ke korozi již i po krátké době.

Mazda bohužel není jediným Japonským výrobcem, který se s tímto problémem potýká. Je to patrné

i v porovnání třeba vyrobených vozu Mitsubishi v Evropě a v Japonsku. Evropské výrobky jsou na tom

nesrovnatelně lépe .Také podvozkové díly u Evropských vozů jsou lépe již z výroby ošetřeny proti korozi.

Je také naprosto zřejmé, že Mazda nepoužívá pozinkované plechy z prvovýroby-pro lisování

dílů za studena- ale provádí základní antikor. úpravu jak jsem již výše popsal. Celé toto téma

je na dlouhou diskuzi a u Mazd již mnohokrát zde propírané téma.

2013-09-29 06:28:52

Lepší to o moc ani nebude . Byl jsem si u Dufka pro nějaké věci a zároveň jsem se ptal , jak je to s ochranou u nových modelů . Odpověď : bylo zde auto , najeto cca 1200 km a už se tam objevila koroze .

2016-02-03 15:29:54

sikyl: Zdravim, vidim že se jedná už o dost staré téma, ale i tak bych se zeptal na korozi na střeše. Mam na svým GHčku taky poměrně dost puchejřů na laku na střeše. Některé puchejře je vidět že jsou zaviněny mechanicky, ale je tam i spousta těch, který lezou z čistého laku. Ty jsi nakonec u mazdy nepochodil a řešil si to jinde? Na kolik vyšla taková oprava střechy? Díky za info. Kadis


Odpovědět