Fórum - Téma


Koroze lemů 12 letá záruka


Fórum 6 GG / GY Koroze lemů 12 letá záruka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2010-07-27 18:55:52

Ahoj, tak jako většina majitelu M6 z roku 03 mam problem s korozí zadních lemů. Mám garanční knížku se zárukou na karoserii na 12 let. Dnes jsem byl v Mazdě a bylo mi řečeno, že mam smůlu, že nebyly provedeny kontroly v autorizovaném servisu. Nechci se hned vzdát a proto bych ocenil, zda s tím má někdo zkušenosti a zda je nějaká reálná šance na úspěch, popř. kde. Autorizovaný servis prováděl kontrolu ve 20,40 a 60 tis. km, pak už neautorizovaný servis v 80, 100 a 120. Nebo nevíte, zda se nebude konat nějaká další svolávací akce, která končila letos v březnu?

Díky Honza

doris  
Doris
2010-07-27 19:19:02

Tam je bohužel nutné auto každoročně nechat zkontrolovat v autorizovaném servise, jinak záruka padá. Trochu mne ale zaráží, že jsi nechával pravidelně kontrolovat karoserii co 20.000km v servisu, jak uvádíš, a přesto to nechali dojít až ke korozi. Přece museli vidět, že je to načaté, nebo to jen zapsali a nechali tak? Pak je taková kontrola zcela zbytečná a takový servis bych poslala do ... Jediná a účinná ochrana před korozí je PREVENCE. Žádná oprava už ji nedokáže zastavit, pouze se to zpomalí.

2010-07-27 19:26:57

Ahoj Doris, auto jsem koupil, když mělo 100tis. km. Takže kontrolu v autorizovaném servisu porušil bohužel už předchozí majitel Teď hledám nejlepší a samozřejmě i nejlevnější řešení jak se té koroze zbavit. Ale štve mě to. Prostě jednou je záruka 12 let na korozi, tak by to tak mělo platit a ne, že jen za předpokladu, že splnim další podmínky. Konkrétně u této závady by to museli opravit tak jako tak a byla to jejich výrobní chyba.

doris  
Doris
2010-07-27 19:48:25

Ahojky! No tak by to mělo být, nicméně mají to tak šikovně podchycené, že záruka je uplatnitelná jen za předpokladu pravidelných návštěv autorizovaného servisu, tohle si myslím že stanoví výrobce a autorizáky to musí respektovat. Největší kámen úrazu je mizerná kvalita povrchové úpravy a použitých materiálů na M6, kterou výrobce díky úsporám výrazně podcenil a nyní to odnášíme všichni. No můžeš se zkusit obrátit na autorizovaný servis, zda by s tím něco neudělali a jako Ti dají cenovou nabídku. Hodně záleží, v jakém stavu to máš. Asi nejlepší řešení by bylo dát auto do kvalitního servisu s dobrými referencemi, kde se přímo specializují na karosářské práce a mají i vlastní lakovnu. Zároveň bych chtěla mít možnost kontroly, aby mi servis před lakováním ukázal, jak korozi odstranili. Můj názor.

2010-07-28 11:04:25

Záruku jsem uplatňoval, ale požadovali kompletní servisku. Tu jsem na štěstí měl, takže vyřízli poškozené a nahradili novými.

2010-07-28 13:01:10

kompletní je, ale ne od autorizovaného servisu. Tohle mi napsali přímo z Mazdy:

Prosím obraťte se přímo na autorizovaný servis Mazda a prokonzultujte s nimi bezplatnou opravu Vašeho vozu. Pokud v neautorizovaném servisu byli dodrženy veškeré podmínky stanovené výrobcem a prohlídky byli provedeny dle doporučeného postupu importéra pak by oprava měla být bezplatná. Pokud ne pak importér následnou reklamaci u autorizovaného servisu neuzná.

2011-01-12 14:34:12

Doporučuju vzít aku vrtačku, nějakej kotouč na odstranění barvy z plechu...plnič , orig barvu od mazdy i lak..žádný štětečky.. prodaj vám normálně sprej. Obrousí se to na kov pořádně odmastí pak se zakryje kastle lepící paskou a třeba novinama. přestříká se to a auto je jak nový. Jestli na to bude nálada dá se to i vykytovat a lemy budou jak kdyz auto vyjelo z fabriky. Akorat kdo nikdy nic podobnyho nedělal radši se do toho nepouštějte. Je moc jednoduchy to skazit. obzvlášť když děláte rozstřik na vnější část blatníku...

doris  
Doris
2011-01-12 16:28:53

JJ, a pak ještě doporučuji vydatnou konzervaci dutin, po sudnání tapecu v kufru je tam dobrý přístup.

2011-01-12 17:16:03

RE:

pls info o výrobcích, čísla, ceny, atd.

JJ, souhlasím, do blatníků bych se nepouštěl, ale prahy zespoda? To snad nebude takové drama :)

2011-01-12 19:19:34

Čau měl jsem podobný problém akorát mám dovoz německo, při koupy byly lemy šikovně zatmelené a přestříkané tak nešlo nic poznat po zimě to totálně vylezlo jedno místo bylo dokonce skrz. Taky jsem měl vyplněnou servisní knížku čekal jsem na schválení opravy snad 5 měsíců. Autorizovaný technik říkal, že by to neměl být problém a nakonec oprava neschválena a ani mi nebyli schopni říct proč pravděpodobně se původní majitel nedostavil na tu svolávací akci kdy lemy dodatečně upravovali. Tak jsem na autorizovaný servis zanevřel a lemy mi vzřízl a navařil nové známý. Lakování se taky povedlo nejde nic poznat. V mazdě by oprava stála 24tis. já to měl spravené za polovinu.

2011-01-13 11:15:15

to by mě taky zajímalo, mám dovezenou mazdu z Německa, do léta to auto bylo jen v autorizáku, zadní lem už mám jeden taktéž s puchýřky, na svolávací akci podle mě byla, protože tam je nějaká dodatečná úprava.., mám šanci uplatnit reklamaci u autorizáku v čechách ?

2011-01-13 12:26:09

tiez mam dovoz z nemecka a minuli rok ked bola zvolavacka mi nechceli auto vziat

Nemam orig. servis...

doris  
Doris
2011-01-13 15:44:21

Bohužel autorizáky si rády hledají cestičku, jak by se nákladným opravám těchto ostudně hnijících aut vyhnuly. Všechno dnes stojí na originálním servisu, vyplněné servisce rovněž autorizovaným servisem + každoroční prohlídka kastle, která stejně není všelék. Pokud by to k něčemu bylo, tahle auta by nerezla. Ale není tomu tak a opravovat načatou korozi v rámci svolávačky je velmi často jen krátkodobá záplata. Je to ostuda u tak mladých aut za nemalé peníze.

2011-02-02 20:40:30

Na tohle video jsem narazil, ale slabší povahy pozor. Po shlédnutí si už M6 GG asi nikdo nekoupí.

http://www.youtube.com/watch?v=q2k0fvG51i4

Opravdu, až neuvěřitelné jak to může dopadnout, když se vynechá prevence i jakékoliv ošetřování. Tohle video by měli japončíkům pouštět od rána do noci, ať trochu zauvažují jestli je TOHLE dobrá vizitka...!

A pro majitele je to rada, na která místa si dát pozor...

2011-02-02 20:55:13

tak to je opravdu drsné, je mi z toho na blití... řeknu Vám svou stroku, mám koupenou M6 kombi s originál serviskou, je to ročník 12/2005. takže 5 let staré auto. včera jsem byl na garančce při 120tis. km a chtěl uplatnit záruku na karoserii. Podotýkám, že byla každý rok v německu na této kontrole (mám štemply v servisce), takže by neměl být problém uplatnit záruku na začínající korozy zadního lemu (spoj zadního plast.nárazníku na karoserii). Udělal se tam puchýř, který teď praskl a vylezla rez.

V servise se ošívaly, že na toto nelze uplatnit záruku, že to je povrchová koroze a nejedná se o prorezivění karoserie. ...

Ptal jsem se týpka co to posuzoval, ať mi objasní terminologii, a má otázka zněla jestli mám tedy čekat až se tam udělá díra naskrz karoserií.., nebyl mi schopen odpovědět.. zítra jedu pro auto, tak asi trošku přitvrdím, protože toto není opravdu normální

Podotýkám ještě, že auto bylo na svolávačce na ošetření zadních lemů (je vidět, že celý zadní blatník je nově přestříklý plus tam je uděláno nějaké pogumování zadního lemu těsně nad kolem.

Jaká je možná prevence aby to nerezavělo? Dal jsem za auto přes 260tis. a teď se mám dívat jak to rezne ?!

Měl jsem předtím 626 a ta rezla na stejných místech, nečekal, jsem však, že se to může stát i takto nového auta, přitom jinak je svkělé.., taková škoda japončíci..., trošku přidat na laku... ach jo...

doris  
Doris
2011-02-02 22:21:37

O antikorozní ochraně jsem tu napsala články a spousty příspěvků v diskusích, stačí pohledat.

To, že neuznávají záruky a ošívají, se je pochopitelné, jinak by od rána do večera opravovali akorát rez....Leč velmi ostudné a pro auto střední třídy za nemalé peníze naprosto nepochopitelné. Je vidět, že dodatečná antikorozní ochrana prováděná "odborníky" , stojí opravdu za ..... Jinak pokud si autorizák v Německu účtoval za prohlídy včetně zápisu do servisky peníze, což určitě ano, pak je to trestuhodné, že to nechali dojít tak daleko a auto rezne. Tyto prohlídky by právě měly mít preventivní charakter, ale opět účinek nulový, jen tahání peněz z kapes lidí. Načatou korozi lze zastavit jen velmi obtížně a pracně, ovšek kolik klempířů a lakýrníků si s tím dá tolik práce, aby to udělali tak pečlivě, jak se sluší a patří? Možná tak na svém autě, ale na cizím, které navíc majitel nemá jak zkontrolovat v průběhu práce, to spíš jen výjimečně. Jsem v tomto velmi skeptická, neboť kvalitu odvedené práce ve většině servisů lze popsat jediným slovem = tragédie.

Dodatečná antikorozní ochrana, která by nebyla nijak nákladná, pokud by se řešila preventivně, je u Mazdy silně opomíjená jak výrobcem, tak autorizáky a přesouvá se na bedra důvěřivých majitelů, kteří mají zato, že odborný servis jim za jejich peníze zaručí kvalitu. Nákladné opravy s nejistým výsledkem považuji za neférové až hanebné vůči majitelům, kteří si řádně platili prohlídky. Jak je vidět na tom videu, tak koroze je už dost rozsáhlá, ale to není nic ve srovnání s tím, co bude uvnitř karoserie....Teňoulinká vrstva měkkého laku, který se na částech karoserie na tom videu odlupuje jako tenká slída, nemá skoro žádný ochranný účinek.

Mazdy by prostě potřebovaly podobnou kvalitu antikorozní ochrany a laku, jaký mají třeba u VW, jejich laky patří k jedním z nejodolnějších a též plní svou funkci špičkově bez ohledu na třídu auta; i obyčejná Fabie I. má lepší lak jak naše Mazdy....

Každopádně je to velká škoda, že na tomhle Mazda šetřila tak moc.

2011-02-03 10:27:11

Nemá cenu opět rozvádět antikorozní ochranu, to je prostě "průser" hlavně před FL, ale ruský majitel asi taky něco zanedbal, tohle mu tam nevykvetlo přes noc. Teď se nebavím o tom, že 6,5 leté auto by mělo být ok, pokud by v Hiroshimě dělali ochranu jak se patří.

2011-02-03 12:22:56

Holt některé japonské auta reziví,měl jsem tři krát Mitsubishi Galant a každé rezivělo,měl jsem 323 F a taky rezivělo,626ka jak by smet,mám doma ještě jednoho japončíka a to Celica 1.8i z roku 97 a na ní nenajdeš rez.

2011-07-18 17:37:06

Je to jednoduché ,když se jedná o opravu v rámci záruky tak se to větčinou odflákne aby se ušetřilo

2011-07-18 21:33:56

Imho je pro vyrobce lacnejsi odflaknout plech a ochranu proti korozy. Uvazimeli, ze treba se vyvazi vic aut do slunnych oblasti nez mirne klima kde se soli atd. Tak rekneme, ze se mu porad vyplati spravovat vyhnily blatniky nez investovat do poradnych materialu.


Odpovědět

1  2  3