Fórum - Téma


Kontrolka palivového a emisního systému 323 BJ


Fórum 323 V BJ Kontrolka palivového a emisního systému 323 BJ

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2015-12-18 21:06:54

Zdravím,

na Mazdičce 323 BJ 1,6 - benzín, se mi dnes rozsvítila kontrolka palivového a emisního systému a stále svítí.

Prosím:

  • dá se s tím jezdit a co tím riskuji (potřebuji jet Praha - Liberec - Praha)?
  • jaká závada to může být?
  • jaký SW na diagnostiku s ODBII?

Závada vznikla při rychlosti 30-40km/hod, zařazená rychlost 3. Najednou auto přestalo tahnout, až jsem měl pocit jako bych tam měl 5. Po 20m se to srovnalo a začala blikat kontrolka asi v 1. sekundových intervalech. Po 10 vteřinách se rozsvítila trvale. Svíti i po vypnutí motoru na 10 minut a opětovném nastartování. Od rozsvícení kontrolky jsem ujel asi 5 km. Motor jsem šetřil, jel jsem s hodně lehkou nohou a tak nemohu říct zda došlo či ne k poklesu výkonu. Zvuk motoru v době závady i ted je stejný a odpovídá zvuku před závadou.

Zítra zkusím odečíst chybové kody, mam ELM 327 interface (ODB II) . Zatim jsem ho nepoužil, ale věřím že bude fungovat (mohu zkusit Autodoctor 1.6.2, Easy ODBII, ODB2SPY, ODB-Diag CZ, pcmscan, Scanmaster 1.7 nebo 2.1).

Prošel jsem forum a internet a mam v tom zmatek. Našel jsem příspěvky typu "shořelý" katalizátor a vadné cívky až lze na to kašlat a jezdit ze svítící kontrolkou.

Děkuji za rady a zkušenosti

2015-12-19 09:25:30

karrak: Kdyby to byla civka tak jde motor jenom na dva valce, to by jsi poznal. Muzou to byt svickove kabely, ale ta kontrolka znaci spis neco jineho, uvidis co diagnostika...

2015-12-19 11:10:13

karrak: Taky to může být s největší pravděpodobností lambda sonda.. Stalo se mi, že v takovém počasí se šli kuny ohřát a užrali mi kus kabelu od ní.. Vyřešeno novou lambdou a vše OK... Svítí ti jen emisní výstraha nebo i motor?

Zkus nejdříve mrknout vizuálně na kabely, hadice a další fundamenty v motorovém prostoru. Potom zkontroluj konektory na MAF a čidle teploty nasávaného vzduchu > vyresetuj ECU a zkus něco ujet.. Pokud to nepomůže, hledal bych dál.

2015-12-19 15:54:25

Díky pánové, tak jsem se posunul dál a připojil diagnostiku (zde smekám před Mazdou, už jsem vyráběl převodník na starý konektor co je u motoru, ale pak jsem náhodou našel pod volantem standartní OBD2) a hlásí to:

P0304 - Vypadky zapalovani valce 4

Oblast vozidla: Powertrain (P)

Oblast systému vozidla: Zapalování a jeho poruchy

Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)

Řídící jednotka: $10 - Motor

Tak jsem chybu vynuloval a během 10 minut na volnoběh se neukázala. Dle mého zůstala uložená od chvíle co motor netáhnul.

Decentně jse probýbal konektory na motoru - vstřikování, vizuálně prohlédl a nic neodhalil. Svítila jen kontrolka Emisí.

Prosím, kde to má svíčky? Syn si ze mě dělál srandu, že pokud auták neslaví, tak svíčky mít nemusí, ale já je nenašel. Pokud jsou, tak nejmín10 let nebyly měněny.

Tak jem auták projel a zhruba po 3 km oranžová kontrolka zase začala svítit. Nemam u sebe diagnostiku, tak nevím zda zase válec č.4, nebo nějaký jiný. Opět to začalo po té co jsem přidal plyn a bylo to znát na motoru. Řekl bych, že motor musí být zahřátý a já musím přidat plyn, pak problém nastane.

Tak už vím, svíčky jsou zezhora, viz:

https://www.youtube.com/watch?v=_JNKr8cDa4E

nebo

https://www.youtube.com/watch?v=9MnsUyJVkrE

Předpokládám, že číslování cylindru je zleva doprava při pohledu proti směru jízdy, tj. 1 je před spolujezdcem a 4 je nejblíž baterii a před řidičem (v našich krajích)

Tak jsem s tím zajel domu, cestou se rozblikala kontrolka, další z válců začal zlobit, už ale není info který. Doma jsem vyčistil svíčky. Budu je muset vyměnit, ale těch 200-300 km to snad dá, nový v šuplíku nemam.

Nedalo. Vyčištění svíček nepomohlo, spíš se situace zhoršila a ještě v Praze jsem otočil zpátky. Nevyrovnaný chod motoru, velmi hlučný jako kdyby se hádaly válce, žádný tah. Vynulované závady, vychladnutí motoru a po 200m znovu hádání válců a rozsvícení kontrolky na válci 4 a Nedostatecna teplota motoru pro stabilni chod(tato závada byla za celou dobu jednou). V případě potřeby mohu přiložit další výpisy, nebo si řekněte co a jak změřit. Děkuji

Přikládám vypis:

Kódy chyb v paměti závad (DTC)

Uložené kódy chyb (DTC)(Mode 03)

P0304 - Vypadky zapalovani valce 4

Oblast vozidla: Powertrain (P)

Oblast systému vozidla: Zapalování a jeho poruchy

Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)

Řídící jednotka: $10 - Motor

Sporadické chyby (DTC) (Mode 07)

P0125 - Nedostatecna teplota motoru pro stabilni chod

Oblast vozidla: Powertrain (P)

Oblast systému vozidla: Měření paliva a sání

Controlled by: ISO/SAE standardní kód chyby (standardizované DTC)

Řídící jednotka: $10 - Motor

Permanentní kódy chyb (DTC) (Mode 0A)

Žádné kódy chyb

Hodnoty uložené při chybě - Freeze Frame Data (Mode 02)

Popis Hodnota Jednotky

P0304 - Vypadky zapalovani valce 4

03 - Stav palivového systému

Palivový systém 1 open loop -

Palivový systém 2 Not Reported -

04 - Vypočtená zátěž 73 %

05 - Teplota chladící kapaliny 31 °C

06 - Krátkodobé přizpůsobení dávky paliva - Bank 1 0,0 %

07 - Dlouhodobé přizpůsobení dávky paliva - Bank 1 14,8 %

0C - Otáčky motoru 2841 rpm

0D - Rychlost vozidla 56 km/h

Umístění lambda sond

Umístění lambda sond Stav

Bank 1 - Snímač 1 Přítomný

Bank 1 - Snímač 2 Přítomný

Bank 1 - Snímač 3 Nepřítomný

Bank 1 - Snímač 4 Nepřítomný

Bank 2 - Snímač 1 Nepřítomný

Bank 2 - Snímač 2 Nepřítomný

Bank 2 - Snímač 3 Nepřítomný

Bank 2 - Snímač 4 Nepřítomný

Výsledky testu lambdasondy (Mode 05)

Popis Hodnota Min Max Jednotky Výsledek

Bank 1 - Snímač 1

$01 - Hranice přechodu z bohaté na chudou směs (konstantní) 0,445 - - V

$02 - Hranice přechodu z chudé na bohatou směs (konstantní) 0,445 - - V

Bank 1 - Snímač 2

$01 - Hranice přechodu z bohaté na chudou směs (konstantní) 0,445 - - V

$02 - Hranice přechodu z chudé na bohatou směs (konstantní) 0,445 - - V

Test lamda sond nekompletní. Údaje mohou být neplatné.

Monitorované výsledky testů (Mode 06)

Popis Hodnota Min Max Jednotky Výsledek

TID $01, CID $11 - Hodnoty definované výrobcem 0 65534 Vpořádku

TID $02, CID $11 - Hodnoty definované výrobcem 0 80 Vpořádku

TID $03, CID $11 - Hodnoty definované výrobcem 0 70 Vpořádku

TID $04, CID $01 - Hodnoty definované výrobcem 113 0 Vpořádku

TID $04, CID $02 - Hodnoty definované výrobcem 113 0 Vpořádku

TID $05, CID $01 - Hodnoty definované výrobcem 72 0 Vpořádku

TID $06, CID $01 - Hodnoty definované výrobcem 113 0 Vpořádku

TID $11, CID $11 - Hodnoty definované výrobcem 65535 25 Vpořádku

Tabulka měřených hodnot (Mode 01)

Popis Hodnota Jednotky Min Průměr Max

03 - Stav palivového systému

Palivový systém 1 jízda s otevřenou regul. smyčkou - 4,00 4,00 4,00

Palivový systém 2 Nehlášeno - 0,00 0,00 0,00

04 - Vypočtená zátěž 0 % 0,00 0,00 0,00

05 - Teplota chladící kapaliny 62 °C 62,00 62,50 63,00

06 - Krátkodobé přizpůsobení dávky paliva - Bank 1 0,0 % 0,00 0,00 0,00

07 - Dlouhodobé přizpůsobení dávky paliva - Bank 1 -4,7 % -4,69 -4,69 -4,69

0C - Otáčky motoru 0 rpm 0,00 0,00 0,00

0D - Rychlost vozidla 0 km/h 0,00 0,00 0,00

0E - Předstih (válec č.1) 6 ° 6,00 6,00 6,00

0F - Teplota nasávaného vzduchu 35 °C 34,00 34,50 35,00

10 - Průtok vzduchu 0,20 g/s 0,20 0,20 0,20

11 - Absolutní poloha škrtící klapky 0,0 % 0,00 0,00 0,00

14 - Bank 1 - Snímač 1

Výstupní napětí lambda sondy 0,000 V 0,00 0,00 0,00

Krátkodobé přizpůsobení paliva 0,0 % 0,00 0,00 0,00

15 - Bank 1 - Snímač 2

Výstupní napětí lambda sondy 0,000 V 0,00 0,00 0,00

Krátkodobé přizpůsobení paliva 99,2 % 99,21 99,21 99,21

21 - Vzdálenost ujetá s rozsvícenou kontrolkou motoru MIL 6 km 6,00 6,00 6,00

Jaké doporučujete svíčky? Původní jsou IRIDIUM DENSO SKJ16 CR-AB

2015-12-20 23:36:30

karrak: zdravím ....... sloučil jsem tvoje tři bezprostředně po sobě jdoucí příspěvky do jednoho ....... pro příště prosím využít funkci editovat ( změnit ) stávající příspěvek ( pochopitelně pouze v případě, že na něj ještě nikdo nereagoval ) ........ díky za pochopení

2015-12-23 11:14:16

Díky za sloučení.

Včera jsem vyměnil svíčky za nový (Bosh) a motor krásně přede. Ujeto asi 20km (to už by se závada při starých svíčkách projevila) a pohoda. Budu auto bedlivěji sledovat, ale mam za to, že problém byl vyřešen a já se něco naučil.

Ještě přidám pár odkazu, třeba to někomu pomůže:

Katalog dílů: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda

Diagnostika, kde koupit zařízení a i instalační postup včetně odkazu na stažení SW (SW jsem netestoval):

http://www.aliexpress.com...2_80_62,searchweb201560_5

Náhradní díly v Praze:

http://www.prodejdilu.cz/...onal&b=552&m=3853&e=22096

http://autodily-haspa.cz/...35&scId=1000100150&page=1

Popis ODB II kodu a možné příčiny:

http://www.obd-codes.com/p0304

http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0304

Děkuji všem za rady a přeji pěkné vánoční svátky a mnoho bezproblémových km v novém roce.

2015-12-27 16:44:31

Tak bohužel, závada je tu stejně.

Pokud je motor zahřátý a jsou nízké otáčky a já přidam plyn, tak auto netahne, jako by nereaguje na plyn, muže se projevit cukání a po 10 sekundách se najednou prudce zrychlí. Diagnostika odečte:

P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected - nepravidelné zapalování válců

P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

03 - Fuel System Status

Fuel System 1 closed loop -

Fuel System 2 Not Reported -

04 - Calculated Load Value 73 %

05 - Engine Coolant Temperature 83 °C

06 - Short Term Fuel Trim - Bank 1 -3.1 %

07 - Long Term Fuel Trim - Bank 1 -1.6 %

0C - Engine RPM 2927 rpm

0D - Vehicle Speed 58 km/h

Napadá vás co s tím? Jsou ty uvedené hodnoty v normě, nebo na něco ukazují?

2016-06-07 19:44:34

Aho mam naprosto stejny motor a stejny problem nasel si reseni? Kdyztak napis zpravu diky moc.

Tak uz je to spravene, vaha vzduchu stacila vycistit

2016-06-08 15:31:02

eledian: Super Jsme rádi za odpověď nicméně prosím také dodržuj pravidla a nedělej nepořádek typu double postů..


Odpovědět