Fórum - Téma


kontrolka dobíjení


Fórum 3 I BK kontrolka dobíjení

Informace o modelu: Mazda 3 I BK

Diskuze o vozidlu

2005 3 I BK 1.6 VIN: JMZBK143261298443

5 servisních knížek  |  31 diskuzí

Výkon motoru 80 kW (109 PS) . Točivý moment: 240 Nm (177 ft/lb) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), Di, B3/B3 Hi-power.

Koupeno v ČR, po 1. majiteli, najeto 119tis


1  2

2015-01-04 21:29:33

Zdravím,

mám M3 1.6di turbo, rok 2005 a po výměně alternátoru, který odešel, mi stále svítí kontrolka dobíjení, i přesto, že napětí či co je 14V... Altík mi měnil chlápek, který celý život dělá autoelektriku atd..(už je v důchodu). Na tu kontrolku říkal, že si mám zajet do Mazdy, kde mi spárujou altík s řídící jednotkou. V Mazdě mi ale řekli, že tyhle mazdy se nepárujou, že prý jen některý typy mondea...

Co s tím???

Děkuji za odpovědi

2015-01-05 16:05:45

japanforever: Skus mrknout na hlavní pojistky v motorovem prostoru.Kdysi jsem mel podobny problém dobijení svítilo vymenil jsem aleternator a porad svitilo až jsem prisel na to že jsem mel spalenou pojistku ona muže mit i 60amper.

2015-01-05 17:34:26

matisek: tak jsem na to koukal.. malý pojistky jsou v pořádku, ale u těch 40-80ti ampérových placatých nevím jak poznám že jsou v spálený...? to musím vyšroubovat?

2015-01-05 17:39:37

japanforever: Vyšroubovat? Vytáhnout a zkontrolovat. Pokud do nich není vidět, je potřeba měřák na vyzkoušení zda jimi prochází próód...

2015-01-05 17:46:58

magnetto: ano, vyšroubovat ...jsou předělaný matkama .. a je na nich napsáno třeba 60A... Vidím to poprvé

2015-01-05 17:54:56

japanforever: V pořádku, v tom případě zkontrolovat měřákem nebo nějakou baterií s diodou a zjistit průchodnost (zda není spálená) pokud přes ní není vidět.

Já bych to v každém případě zkoušel multimetrem a módem na kontrolu překousaných kabelů..

2015-01-05 17:56:38

magnetto: už jsem to našel na netu...je to tohle

2015-01-05 17:56:59

japanforever: Tohle? A ty kontakty co jsi odšrouboval slouží jako kontakty ne? Prostě to přeměř zda jde přes pojistku proud. Pokud ano, pojistkou to není.

Jestli máš multimetr, přeměř to módem na kontrolu kabelů (pokud je v pořádku, multimetr pípne).

Pokud nemáš multimetr, zkus tam pustit třeba 9V z baterie a přidej diodu (ve správné polaritě) - Pokud se rozsvítí, pojistka je v pořádku.

Nevím jestli je dobré zkoušet to přes baterii co máš v autě. Netuším jestli před tím není nějaký chránič nebo tak něco aby jsi ji zbytečně nespálil pokud je dobrá...

Tyto pojistky jsou celkem drahé (podle typu).

2015-01-05 17:59:32

magnetto: http://www.auto77.cz/auto...a-japonska-c--pjc60a.html

2015-01-05 18:06:56

japanforever: Taky nezapomeň napsat co jsi zjistil

2015-01-05 18:16:29

magnetto: Tak jsem to zkoušel měřákem a pípali všechny... zítra se mrknu na kontakty u altíku, jestli není něco uvolněné...

2015-01-05 18:17:47

Jen ještě podotýkám, že alternator dobíjí...

2015-01-05 18:21:01

japanforever: hmm,, tak to je vada opravdu někde jinde.. Je možné že by ti překousali kuny kabely? Pokud to dobíjí, nevidím důvod proč svítí kontrolka...

Že by bylo nutné resetovat chybu ŘJ?? hm, to si ale nemyslím..

2015-01-05 18:29:13

magnetto: kuny ne.. když se před výměnou alternatoru rozsvítila kontrolka dobíjení, tak jsem jel hned k elektrikářovi, ať to proměří co s tím je, tak řekl alternator.. u něj už jsem ani nenastartoval...tak si to tam nechal a když na to večer koukal, tak zjistil, že je baterka horká jako prase.. alternator má 150A... tak nevím jestli se někde něco třeba nevypálilo....

2015-01-05 18:43:46

japanforever: Aha, a alternátor máš nový? To že se zahřála baterka je tím že jsi vytvořil zkrat. Buď je špatně zapojený nebo není úplně zapojený... Je tam několik kabelů.

Elektrikář není autoelektrikář a myslím že buď je to těžká tipovačka poruchy nebo to není alternátorem..

Pochopil jsem že auto normálně jede a dobíjí, jen svítí kontrolka dobíjení je to tak?

Ta baterka se hřeje kdy? Teď nebo před výměnou? Jsem z toho jelen.

2015-01-05 19:08:52

magnetto: baterka se hřála před výměnou...

Ano, chápeš to dobře. Auto normálně jede, dobíjí, jen kontrolka dobíjení svítí..Nový alternator tam mám už 14 dní...

2015-01-05 19:15:53

japanforever: Pokud s tím normálně jezdíš a auto dobíjí, bude to problémem:

  • Chyba ŘJ (těžko říct jestli je u tvého auta toto považováno za mazatelnou chybu ale zkus)
  • Alternátor není správně zapojený (je tam ještě jeden káblík navíc a ten patří ke kostře)

2015-01-05 21:02:46

magnetto: Chyba smazat nejde..P0620... bohužel nemohu dát link tak vkládám text

Zdravím chlapi u Focuse 1,6 tdci r.v. 2006 se objevila chyba P0620-porucha řídícího obvodu generátoru.Potíž je v tom ,že svítí kontrolka dobíjení na palubce.Původní alternátor byl vadný ,tak se tam dal fungl nový,který dobíjí(13,8V),ale přesto kontrolka svítí.Když smažu chybu ,tak opět naskočí.Kde může být chyba ??Že by špatné vedení ??Díky za nakopnutí správným směrem

novy origo? nejspis zlamany draty na ten cerveny musi jit pres 15 + pres pojistku v motorovym prostoru.. jinak vadna jednotka v altiku nejspis,, uz sem to jednou resil dal se altik z aci a zlobilo to dal se origo a ok.. ve fordu stoji 4500 novy120A takze zadna rana 150A je o litr drazsí

Takže díky za rady chlapi, nakonec jsme vyměnili nový alternátor za druhy nový a vše ok.Asi udělali někde soudruzi chybu,když ty repliky dělali,ale druhý šlape tak je to dobrý

2015-01-05 23:57:10

japanforever: Je to tak.. Fordy sice musí mazat každou prkotinu ale pokud to svítí u Tebe, nejspíš bude fakt vadnej ten altík. Jedna možnost je, zkusit zkontrolovat zapojení a druhá je vytáhnout žárovku z palubky...

Zkusil bych altík uplne jiný ale muze to být tím.

Hold borci z polska na tom moc nemakali

2015-01-06 12:22:06

magnetto: Tak mi to nedalo a zavolal jsem do jinýho autorizovanýho servisu... a tam mi řekli, ať k nim zajedu, že se ten alternator musí spárovat takže není autorizovaný servis jako aut. servis objednal mě na pátek, tak jsem zvědav na výsledek...


Odpovědět

1  2