Fórum - Téma


Kontrolka airbagu seznam kódů závad


Fórum 323 V BJ Kontrolka airbagu seznam kódů závad

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4

2015-07-07 10:06:43

magnetto: Měnil jsem středový tunel (ten plast s loketní opěrkou). Je k podlaze připevněný šesti šrouby z boku. Nestačil mi posuv sedačky, abych se dostal na prostřední pár šroubů.

2015-07-07 14:00:23

wiku: Sám jsem tento plast co popisuješ několikrát měnil a ani jednou nebylo potřeba sundávat sedačky. Na prostřední řadu šroubů se lze hezky dostat bez jakýchkoliv dalších operací.

V každém případě zpět k tématu.

2015-07-07 14:10:28

magnetto: No já jsem se k nim na první pokus nedostal a protože bylo v plánu i důkladné čištění bordelu pod tunelem a praní řidičovy sedačky, moc jsem s demontáží neváhal.

2015-07-07 15:35:52

magnetto: potvrzuji tvou verzi, jde to i bez demontáže sedaček.

Wiku: a čistil jsi i spolujezdcovu sedačku?????

2015-07-07 16:33:59

radomiláček: ne nebylo to potřeba.

2015-07-09 22:55:11

Vyškubl jsem sedačku z druhého BJčka a vyzkoušel. Opravdu je chyba přímo v čidle.

Hledal sem tady na foru informace jak má fungovat bypass, ale nic konkrétního tu není. Je tu někdo, komu se skutečně povedlo čidlo doma překlemovat bez kupovaného bypassu? Návod s rezistorem, který tu je ve fóru o M6 je na BMW, které má dvoudrátové provedení čidla. Podle toho, co jsem včera změřil na funkční sedačce, to čidlo nemá stálý odpor. V nezatíženém stavu je odpor nějaký. Po sednutí na sedačku se změní a znovu se vrátí na původní hodnotu. Totéž po odlehčení sedadla. Stejně tak se chová indikační napětí co z čidla leze. Na červeném fousu je +12V, na hnědém je GND (kostra) a na bílém se objevuje indikační napětí okolo 10V. Po zatížení sedáku se napětí na chvíli změní a znovu se vrátí na původní úroveň. Tohle nepůjde očůrat obyčejným rezistorem, nebo se mýlím.

2015-07-10 13:49:07

wiku: Co třeba vyměnit čidlo za čidlo?? Bude nejspíš problém opravdu v něm.

2015-07-10 14:12:26

magnetto: Jiné náhradní nemám. Samotné vůbec nevím jestli se dá koupit a celý sedák se prodává na vrakáči a po inzerci šíleně předražený. Hledal jsem domácí opravu do 400,- což je cena emulátoru z číny.

2015-07-10 14:14:22

wiku: Sedačky z BJ mám na prodej (sice zamluvené) ale jsou ze SPORTKY... Lze to čidlo jen tak vytáhnout? Nebo je fakt potřeba vyměnit celý podsedák? Abych pravdu řekl, sedačky co mám na prodej jsou i vyhřívané, nehodlám je kuchat ale prodat v celku.

2015-07-10 14:30:31

magnetto: Kuchal jsem zatím jen řidičovu sedačku, takže nedokážu odpovědět. Já ani nemám zájem měnit celé sedačky a cpát prachy do auta, které půjde do roka z baráku.

2015-07-10 15:36:13

wiku: I tak, zkus mrknou jestli je to rozebiratelne. Možná bych mohl pomoci.

2015-07-12 00:13:27

magnetto: Tak jsem senzor opravil. V přední části sedáku je plastová krabika s řídicím obvodem, která je zevnitř zalitá jakouisi hmotou a je nerozebiratelná. Nicméně, problém nefunkčního senzoru není v krabičce, ale v plochých "kabelech" které jsou ve smyčkách natažené po celé ploše sedáku a vycházejí ze zmíněné krabičky. Kabely tvoří tenoučké kovové pásky (asi hliník) mezi dvěma plastovými foliemi. Kabel je z horní strany krytý jen tenkou vrstvičkou molitanu a potahem sedadla. Kabely tvoří čtyři samostatné smyčky. Nejtenčí z nich, vedoucí středem sedáku, byla přerušená. Chyba musela být už z výroby, protože plochý kabel byl v inkriminovaném místě přehnutý jako list papíru. K přehnutí došlo parvděpoobně při montáži, protože kabely i s krabičkou se musí do sedáku nasouvat z přední strany pod potah, který je ze zbývajících tří stran přišitý. Je to jako strkat do kapsy list papíru.

K opravě je potřeba přerušené místo opět vodivě spojit. Ale pozor! Hliník o tloušťce alobalu nelze pájet. Navíc když hlínkové vodivé jádro je uzavřené v plastu.

2015-07-12 02:43:01

wiku: Pěkně popsané, řádně vysvětlené Snad se to bude někomu někdy hodit

2016-11-26 17:45:10

Chyba airbagu 47:

Bylo nutno řešit v časové tísni, přes TK bych neprošel a čas byl krátký. Vyřešeno zakoupeným emulátorem.

K tomu "seat occupancy sensoru":

Originální mašinerii jsem ze sedadla vybagroval, hlásila error 47. Vlastní elektronika celého toho bastlu je v bílé polypropylenové zaklapovací škatulce, důkladně (pod tlakem?) zalitá žlutavou silikonovou gumou. Tu destičku jsem opatrně ze škatulky vybagroval a bez poškození očistil od zalévacího silikonu (mám s tímto typem práce jisté zkušenosti).

Tím jsem získal přístup k vlastnímu konektoru snímací (sensorové) membrány a mohl začít měřit.

Napřed jsem zkontroloval vlastní sensorovou membránu. Vypadá to na kombinaci tlakových spínacích kontaktů a indukční smyčky.

Membrána se ovšem jeví OK, klasické stříbrné vodivé dráhy vykazují snad přiměřený, celkem očekávatelný odpor a paralelně spojené tlakové kontakty se při stlačování též jeví být dobrými.

Na jedné straně ze silikonové zálivky vydlabané destičky s elektronikou je něco elektrolytických kondensátorů. Doufal jsem, že některý mohl umřít, zvláště ten velký hrníčkový je z těch, co rády odcházejí, leč ESR metr pravil, že vše je OK.

Dál jsem nic neřešil, nebyl čas na hrdinství; objednal jsem emulátor, a ten už je, zafixován v originální škatulce původního snímače a vybaven originálním kablíkem s konektorem, krásně osazen zpět v patřičné dutině přední sedačky.

Řekl jsem si, že ten původní, chcíplý sensor si někdy za dlouhých zimních večerů vezmu do dílny, a oscilografem se kouknu, jaké, a jestli vůbec nějaké průběhy na výstupu budou. Zhruba vím, jak mají vypadat. Docela by mne zajímalo, co se s tím krámem, u všech čertů, mohlo stát - ale to vše už jen na ukojení zvědavosti, zpátky ho tam dávat rozhodně nebudu - je to zjevně jen klasické kurvítko.

Takže už jen pro ilustraci; posílám pár fotek vypreparovaného kurvítka. Jsou v mém albu s názvem "Sensor v sedačce spolujezdce".

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=820

  • - -

No, zvědavost mi nedala a už jsem se na ten krám koukl. Ta indukční smyčka má pracovat zhruba kolem 135kHz. Nepracuje, asi přeci jen zvýšený odpor vodivých drah ve folii. Elektronika to vyhodnotí a vyšle chybové hlášení. Pro potvrzení správnosti odhadu bych potřeboval srovnání s funkčním kusem, a za to mi ten krám skutečně nestojí.

Tolik tedy k záležitosti "seat occupancy sensor".

Autosedačku miminěcí samozřejmě na přední sedadlo dávat nebudu - koneckonců i s originálním funkčním sensorem by to byl nesmysl. Pokud by totiž nebyla nějak superspecielně navržená, stejně by ten sensor aktivovala úplně stejně, jako by to udělal lidský zadek.

Tož asi tak.

2016-11-26 18:12:45

Ad Wiku: "...kabely i s krabičkou se musí do sedáku nasouvat z přední strany pod potah, který je ze zbývajících tří stran přišitý..."

Potahy sedadla jsou přišité/přilepené k plastovým lištám se žlábkem, za který jsou zaháknuty za "zábradlí" z tvrdého 6mm drátu, vroubícího spodek sedáku. Tyto plastové lišty jze podhmatem nečekaně snadno odklapnout a zpětným pohybem opět lehce zaklapnout. Pro demontáž (a případnou zpětnou montáž) celku seat occupancy sensoru stačí odklapnout přední a boční lištu a potah odhrnout stranou. Sensorová membrána je svrchu kryta tenkým (rozpadajícím se) šedivým molitanem a k vnitřnímu výlisku sedáku na více místech přilepena oboustranou samolepkou.

Potah sedáku je navíc na dvou místech přitažen drátěnými kroužky ke kovovým ouškům dna sedadla, toto uchycení prochází skrz "zálivy" v sensorové membráně a bez rozpojení těchto úchytů není možno membránu bezpečně demontovat.

Takto je to tedy v mé Premacy z roku 2000 a předpokládám, že u jiných modelů, vybavených tímto "kurvítkem" to bude podobné.


Odpovědět

1  2  3  4