Fórum - Téma


Kontrola při 120 000Km


Fórum 6 GG / GY Kontrola při 120 000Km

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2006 6 GG / GY 2.3

11 fotek  |  9 servisních knížek  |  8 diskuzí  |  7.97 l/100 km

Výkon motoru 122 kW (166 PS) . Palivo benzín + LPG. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui), Řadový, L3-VE.



2016-09-20 13:45:28

Ahoj lidi tak došlo i na mne mam najeto 120 000km a chci se informovat co vše mám nebo by bylo dobré udělat na mem voze Mazda 6 motorizace 2,3 benzín + Lpg 122Kw.Hlavně ať něco nezanedbám.

2016-09-20 14:38:06

gogoteam: Kromě klasiky po 20 000km bych vyměnil olej v převodovce,svíčky,zkontroloval brzdy,vyměnil brzdovou a chladící kapalinu. A samozřejmě zkontroloval a doplnil antikorozní ochranu.

2016-09-20 14:52:14

Opravdu velkou péči bych věnoval podvozku. Ať nedopadneš jako já s M6 co jsem koupil od prvního majitele, který se zřejmě rozhodl jí dojezdit:( Přikládám foto.

http://www.mazdaclub.cz/f...na-sezonu-1-149757?kols=2

Pak možná kouknout na PCV ventil zda-li plní svou funkci. Mazda ho doporučuje měnit po 40tis. Osobně jsem jeden koupil v číně za 250,- a původní vyčistil v ultrazvuku a pak je prohodím.

2016-09-20 15:01:13

míra: Dík za in-fo vše mám co píšeš jen ten převodový olej a svíčky ještě jsem neměnil a co se týče ochrany proti korozi tak tu nepodceňuji. A vosky a kosmetika od Doris je skvělá Děkuji za in-fo

2016-09-20 23:06:35

míra: To je sranda s tím olejem v převodovce ne?Ten přežije auto.

2016-09-21 07:06:35

petrmazda73: Osobně jsem ho také měnil a je to vážně znát. Můžu jen doporučit. Navíc taková rakata to není.

2016-09-21 08:05:37

petrmazda73: Výměna převodového oleje u manuálu je přímo v servisních úkonech,tuším při 100 000km a pokud ti někdo říká,že je náplň doživotní,tak věř,že je to do konce života té převodovky!Jinak ten olej po 100 000 km vypadá strašně.

doris  
Doris
2016-09-21 08:28:21

petrmazda73: Není to sranda, ale realita. Mirek má pravdu. Mazda = výrobce jasně uvádí nutnost výměny převodového oleje. Nám taky kdysi pár lidi včetně "zkušených" mechaniků tvrdilo, že v převodovce je celoživotní náplň - u Nissanu jsme ale šli cestou, kterou nám doporučil přímo autorizák Nissanu a olej vyměnili - tehdy to byl Castrol TAF-X API GL4+. Po výměně markantní rozdíl k lepšímu a převodovka fungovala jako nová. Když je takto znát zlepšení, má ta výměna něco do sebe a tedy i smysl. U M6 jsme taktéž vyměnili původní náplň za novou, když se měnil vadný motor a kupodivu i tady bylo znát zlepšení, byť tehdy to mělo najeto jen 25.000km.

No a naopak - třeba u Toyot, ve kterých je automat (jedná se o novější modely například Corollu), výměnu oleje zásadně nedoporučují. Dotazovali jsme se na to podrobněji v servisech a zjistili, že opět když si to lidi udělají "po svém" a olej naopak vymění, je to mnohdy k horšímu a některé z těch převodovek začnou mít problémy. V Toyotě se k tomu vyjádřili zvláštním způsobem - že sami přesně neví, proč se to u některých aut takto projeví, byť při výměně použili stejný olej, jaký tam byl i z výroby. Proto výměnu převodového oleje nedoporučují. Otázkou pak je, jakou životnost ta převodovka má vlastně mít? U některých věcí/náplní se píše, že jsou na celou životnost auta, jenže ta je dnes výrobcem odhadována na nějakých 5-6 let a nájezd třeba jen 150.000km. Pak výrobce očekává, že si koupíte opět nový vůz....

*******************

Takže když se vrátím k těm Mazdám, já osobně bych vůbec nedbala na povídačky o celoživotní náplni a řídila se tím, co doporučuje výrobce.


Odpovědět