Fórum - Téma


Kompletní repas brzd


Fórum Technický koutek Kompletní repas brzd




2012-06-03 14:34:26

Dobrý den všem.

Chtěl bych na svém autě udělat kompletní repas brzd(výměna kapaliny, gumiček v brzdovém válci i ve spojkových, výměna hadiček i komplet repas třmenů). Jelikož potřebuji rozebrat brzdový válec nepřichází v úvahu výměna staré kapaliny vytlačováním novou. Potřeřbuji celou soustavu vypustit(vyšlapáním). Můj dotaz tedy zní: co ABS? Na internetu jsem našel spoustu rad.. někdo říká že nějaké auto s ABS se odvzdušňuje stejně jako bez ABS. Jiné auto se zase kvůli ABS musí nechat odvzdušnit přes diag. Kdybych jen měnil kapalinu nic neřeším.. Vysaji z nádržky co nejvíc staré doliju do plna novou a proháním systém, než poteče s odvzdušňováků nová. Tím pádem se mě ani brzdy ani ABS nezavzdušní. Jenže já potřebuji celý systém vypustit, povyměňovat gumičky, napustit a odvzdušňovat... Takže jednoduchý dotaz: Jde na Mazdě po vypuštění systému odvzdušňovat doma?

Mazda 626 GF - 2.0i 16v r.v. 2000 85 kw. Díky moc za rady.

Spíč než teorie se ptám těch, kdo něco podobného také dělali...

MAX6  
J.
2012-06-03 15:07:50

Ptal jsem se v Mazdě na Spořilově a tam prý na Mazdy nepoužívají odvzdušňování přes diag,ale mají jen tu odsávačku.

A u 626GF se opravdu bát nemusíš,tam ta elektronika neni na takový úrovni. V klido to odvzdušníš doma. Ale musíš pořádně,pokud nemáš odsávačku.

MAX6  
J.
2012-06-03 15:15:39

Jestli to ale hodláš úplně vypustit a pak nalejvat, tak se připrav,že pokud to budeš odvzdušňovat přes pedál,tak to bude trvat hooodně dlouho. Vůbec bych se nedivyl kdyby jsi to odvzdušňoval i 2 dny.

2012-06-03 15:20:43

S tím počítám... někde jsem četl že někdo taky při takovéto repasy pořádně odvzdušnil, jel nějak opatrně projet 10 - 20 km, opatrně probržďoval a pak na novo odvzdušňoval.. a takto několikrát opakoval...

MAX6  
J.
2012-06-03 15:26:12

Právě. Já si pamatuju,když jsem na motorce,takhle měnil brzdovku (taky měla ABS) a musel jsem na celou noc přivázat brzdovou báčku aby byla stlačená. Ráno z toho vylítlo bublin vzduchu až jsem se divil.

Akorát na to asi budete muset bejt dva. Jeden aby našlapával a druhej povoloval odvzdušňovák. Stejnak si myslim že se vám bude dlouho držet vzduch právě v tý ABS. Než jsme si koupily tu odsávačku,tak jsme to dělaly tak,že jsme brzdovku celou nevylejvaly,ale postupně dolejvali novou. Stará byla už hodně kalná,tak to bylo poznat když tam najednou začala týct ta světlá nová.

2012-06-03 15:37:12

To s tou starou a novou brzdovkou je mi jasný... Jenže já chci i měnit gumičky ve válcích.. tudíž se tam vzuch dostane ať chci, nebo ne... Protože stejně počítám s tím že když bych gumičky ve válcích nevyměnil, tak nová brzdovka jim dá zabrat a budou propouštět(nevím jak je tam stará brzdovka dlouho..)pokud bych měnil jen hadičky + repas třmenu tak bych si to zařídil tak aby se mě do oběhu nedostal vzduch.. ale jde o ten repas brzdového válce + hlavního a pomocného spojkového...

2012-06-03 21:01:39

MAX6: Pořád ještě brouzdám po netu a koukal jsem na ty odsávačky.. Samozřejmě já jako smrtelník nebudu investovat 2000,- do odsávačky, ale zajímal by mě názor na toto:

http://favoweb.skoda110r.cz/article.php?id=22

MAX6  
J.
2012-06-03 22:08:53

Jo tak taky by to takhle šlo.Docela hezkej návod

Já sem našel teda něco dražšího než 70Kč,ale koukni sem: http://www.uni-max.cz/ods...-brzdove-kapaliny-sada/d/

2012-06-05 18:29:33

osobně si vždycky nechávám cca centimetr v nádobce starý kapaliny aby mi to nenasálo moc vzduchu do okruhu, nechám pomocníka našlapat a odvzdušňuju dokud to jen jde....

jinak pokud se dostane vzduch do okruhu pak se musí odvzdušňovat i spojka... a to je na hodně hodně dlouho...

používám hadičku naplněnou kapalinou, nacpanou na odvzdušňovák a spodek hadičky ponořenej do kapaliny... krásně vidím bublinky který jdou hned po našlapání a těch který zbyly ještě v tý hadičce po jejím naplnění injekční stříkačkou... přecejen nějaký bubliny zůstanou ale až je vycpeš ven, uvidíš už jen bubliny co dou z okruhu. To je pro mě spolehlivá metoda a odvzdušňuju klidně 3x až 4x i po zkušební jízdě...

chtěl bych to vylepšit ještě vo průhlednou hadičku abych přímo na ty bublinky viděl ale nějak ji nemůžu sehnat...

good luck

2012-07-28 17:56:56

Dobrý den. Nebudu zakládat nové téma tak se zeptám zde:

Dělalo se na GF víc konstrukčních provedení zadních brzd. třmenů? Třeba do r.00 jeden typ a od r.00 jinej?

http://autodily.mjauto.cz...rzdovy-trmen/BHN345E.html

Tady je vidět že třeba hned ten první a druhý od BUDWEG CALIPER a TRW je jiný než je níže od HERTH+BUSS JAKOPARTS (který mám asi já)

Hlavně mě jde o to, že jsem si koupil tuto opravnou sadu http://autodily.mjauto.cz...zdovy-trmen/BW169007.html a ten kratší váleček jsem prostě neměl za co vyměnit prostě na třmenu nebyl...

MAX6  
J.
2012-07-28 18:50:31

Dělaly se dva typy. Jeden byl do 1999 a druhej od roku 1999 (předfacelift a pofacelift).

Mam pocit,že byly zaměnitelný,ale pokud chceš kupovat jen opravnou sadu,tak by se měla koupit na danej model.


Odpovědět