Fórum - Téma


Kompletní oprava M6


Fórum Technický koutek Kompletní oprava M6




2013-08-04 14:25:15

Ahoj,

mám takový zajímavý dotaz. Mám M6 r.v. 2002 benzín, najeto 205000 km a začíná zlobit - spíše bych řekl že začínají odcházet spotřební díly. Na nové auto v současné době nemám a nějaké z bazaru bych osobně nebral. Našel by se tady někdo, nebo nevíte o někom, kdo by auto rozebral, zkontroloval, případné díly vyměnil. Myslím kompletní údržbu. Myslíte si že to má vůbec cenu??? Popřípadě, nějaký odhad ceny i s prací???

2013-08-04 16:12:06

Tak ono je těžké něco odhadovat, když ani neřekneš ,co konkrétně odchází nebo jak se to projevuje. Pokud budu brát spotřební veci jako tlumiče, čepy, brzdy atd, tak to nebude cenově nějak šílené, ale rozhodně se nedá věštit z koule, co tvému autu vlastně je. Je taky třeba zvážit stav auta jako třeba stav karoserie a motoru. Pokud jsou tyhle dvě věci v pořádku, tak určitě má cenu to opravovat. Zádné auto nevydrží bez nějakého servisu věčně...

2013-08-04 21:48:24

fikus: nejrychlejší je zajet do servisu, nechat si auto zkontrolovat, nacenit a pak se tady ptát. jak píše kolega nade mnou, nejsme věštci. Dokážeme ti např říct, když nám dodáš rozpis toho, co by ti navrhli v servise na výměnu, zda se to dá sehnat levněji. ale musel by to být seznam i s kódy dílů, nebo značkami, je rozdíl díl starline a je rozdíl kvalitní značkový díl. jsme schopni posoudit cenu opravy, ale i to je hrozně široký pojem, jiná je cena v autorizáku, jiná v servise, jiná u Franty na dvorku. Mám osobní zkušenost, že za jednu práci v Ostravě chtěli 5000 a 15km dále 2000 takže je rozhodující i kde se to opravuje.

2013-08-04 23:36:40

radomiláček: radomiláček: tak v Larosu není problém zaplatit za práci klidně i 20-30 litrů, když se třeba vyndává motor atd....to jsou drahé špásy. já tam jezdil minulý rok a taky jsem se s moji 323 prohnul, teď je autí OK, takže nejezdím nikam a olej a filtry měním sám.

jinak k tématu, jak psali kolegové nade mnou, napiš co vše ti auto dělá, jestli klepe, vrže co a kde se ti ozývá, pak jsme schopni ti poradit. jestli jenom přemýšlíš nad tím, co by ti mohlo odejít, tak na to kašli, až díl odejde, tak se vymění.

kompletní oprava tě může přijít i na velké peníze, jen repas podvozu vyjde asi okolo 20 litrů (tlumiče, brzdy, táhla, ramena, díly výfuku atd.).....můžeš tam mít cokoliv, napiš konkrétně co tě zlobí.

2013-08-05 08:35:17

Mělo by se jednat o tyto práce:

  • zkontrolovat karosérii - popřípadě vyvařit a nalakovat
  • zkontrolovat zadní + přední nápravy, ramena nebouchají, když tak promazat, pokud jsou vytřískané silenbloky - vyměnit
  • zkontrolovat popřípadě vyměnit výfukové potrubí + výfuk
  • přetěsnit motor + vyměnit všechny styřelé "unavené" díly
  • vyměnit všechny kapaliny a oleje
  • zkontrolovat veškeré potrubí, popřípadě vyměnit
  • vyměnit přední a zadní kotouče + desky
  • vyměnit komplet spojku - začíná zabírat až uspodu a mechanik říkal, že v ní slyší pazvuky.

To by měl být kompletní seznam prací. Ano, zdá se to, jako bych chtěl nechat auto renovovat, ale po těchto všech věcech bych na něm chtěl provádět opět jen normální údržbu a kontroly a nebát se jet někam dále.

Kolik si myslíte, že by to stálo???

2013-08-05 09:20:15

fikus: zkontrolovat karoserii si můžeš i sám, s tím nemusíš jezdit do servisu, pokud někde uvidíš díry nebo rez a jsi šikovný, tak si to zvládneš opravit i sám. Vyvařování a lakování dneska stojí docela dost peněz chlape! Hlavně se podívej, jestli nemáš rezavé lemy, prahy a důkladně karoserii projdi vizuálně, místo po místu pěkně pomalu. Jestli máš kde, tak auto zvedni z jedné strany na heveru, zabezpeč si ho proti ujetí a lehni pod něj. Vem si baterku a posviť si, jestli ti nikde nic nekape nebo to zavez do servisu ať se ti podívají event. jeď s tím na technickou, tam ti tu prohlídku udělají zadačo (teda alespoň u nás jsou vstřícní).

Silenty nevím kolik můžou na M6 stát, já mám Mazdu 323 a tam jsou silenty dohromady s rameny, ale počítej okolo 400 Kč - 700 Kč za jeden kus bez práce (ale fakt bych ti kecal).

Výfuk může být drahá sranda, záleží co tam dáš. Můžeš tam hodit třeba Bosal nebo Polmostrow za 3 000 Kč za jeden díl výfuku, ale vydrží ti tak asi 3 roky a pak znovu měníš. Pak je další varianta, koupíš si kvalitní např. Magnaflow (jak tady už psal i Max6 na fóru jsou i fotky), ten ti vydrží asi cca 10 let je to nerez ale vyjde tě už okolo těch 14 000 Kč i s katem - vždy to je otázka peněz. Pokud není výfuk prdlý, tak to taky nemá cenu měnit.

Přetěsnění motoru - mrkni se sám nebo s mechanikem jakou hadici je třeba vyměnit, ne všechno bude špatné, takže se cena těžko odhaduje. Pokud máš ale třeba špatné těsnění pod hlavou, tak to může stát taky dost (minimálně 5 litrů určitě).

Kapaliny: olej + filtr 1 000 Kč bez práce, brzdová kapalina těch 400 Kč bez práce, chladící kapalina okolo 700 Kč, servo kapalina se nemění, kapalina do ostřikovače - tu si dolej sám.

Potrubí - kontrola tě nemusí stát nic a taky může stát třeba další tisíce, není diagnostikována žádná vada, proto cenu nepíšu.

zadní + přední kotouče a desky - pokud ti auto brzdí dobře, nevibruje ti při brždění volant tak to neměň, zbytečně další peníze. Jinak bych počítal cca těch 8-12 tisíc bez práce - záleží kde a co koupíš. Já na Mazdu 323 sehnal desky od známého za 350 Kč v dost dobré kvalitě a kotouč asi za 700 kč, v auto kelly familly chtějí za desky 700 Kč a je to šit a kotouč 2 000 Kč.

Spojka - já na své 323 dával za spojku i s prací 6 700 Kč, u tebe to bude asi o něco více, ale nedokážu přesně odhadnout. Pokud z ni jdou slyšet pazvuky a zabírá od spoda, vyměnit ji - mě to dělalo taky a šla na výměnu.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co ti poradím, dej si opravit všechno najednou a hned (pokud na to samozřejmě máš finance). Kdyby si to měl nechávat v servise postupně každý měsíc, tak bys celý rok jenom jezdil do servisu jako blázen.


Odpovědět