Fórum - Téma


Kolísání volnoběhu 2.0 100 kW


Fórum 626 GF / GW Kolísání volnoběhu 2.0 100 kW

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda 626 GF / GW  |  Naše vozidla


1  2

2015-06-06 22:22:58

vcelda: Jako možný to je- moje spojka zabírá tak nějak, zvláštně, to je pravda :-/ Takže myslíš jako že by vystavovala málo a lamela si pořád škrtala (nepatrně) a tím se brzdil motor o převodovku?!?! Kolik jich tam je těch pístků, dva?? U pedálu a u převodovky a nebo jen u pedálu?? tak začnu tím, že zítra ten spojkový okruh zkusím odvzdušnit (když tam najdu odvzdušňovák a neutrhnu ho :-P )

2015-06-06 22:28:42

mazda626: jj přesně tak, škrtá a brzdí. ty písty jsou 2. taky jsem zjistil, že když jsem dolil olej tak se to zlepšilo, ale to bylo ještě za starého motoru, kouřil a žral 1L oleje na 1.500km, tak proto výměna motoru. jeden píst je někde za pedálem a jeden u motoru, netuším kde, jsem to nikdá nestudoval. to, že to jde odvzdušnit už vůbec netuším :D

2016-10-05 22:32:48

Řešil jsem stejný problém mazda 626 rv 1998 2.0 85kw - kolísání na volnoběh a občasné chcípání kdykoliv a kdekoliv a také motor v nízkých otáčkách neměl sílu.(pri plném rejdu take chcipnul) Po tom co jsem prošel všechny bežné postupy (vyčištění čidel,sací klapky, nová lamda, falešněj vyduch ...)podařilo se to po čase vyřešit tím že se zkontrolovalo seřízení vaček - sundalo se víko a zkontrolovalo jak je na tom řemen a jestli není o zub přeskočenej...a byl asi jak ho měl předchozí majitel rozebranej, tak obě vačky byly o zub posunutý. Sací dopředu a výfuková do zadu o jeden zub. řemen jsem dal novej, vačky seřídíl dle manuálu od mazdy, změřil vůle jestli jsou ok a motor blyl jako vyměněnej, volnoběh drží, v nizkych otačkach(pod 1000) už ma take silu a nechcipa. Snad to někomu pomuže;) Jarda

2016-11-21 18:29:01

Čuste chlapy je to trošičku z jiného soudku ale kdyby někdo poradil byl bych moc rád mam mazdu tribute 3.0 v6 2001. A Za studena nejede startuju a chytne a zhasne opakuju starty tak 10x jakmile se auto zahřeje auto jede a chytá bez problémů. Za studena když startuju auto střílí do sani a nedrží volnoběh otáčky vyletí a hned zhasne byl bych moc rád za jakoukoli radu Děkuji.

2017-03-13 01:59:19

Poradíte? Při studeném motoru (2.0i, 88 kW MPV) nedrží volnoběh, nejde bez plynového pedálu nastartovat.

Bez plynu to vůbec nenastartuje, ale po krátkém zahřátí volnoběh drží na cca 600 ot. Při zapnutí vyhřívání oken nebo zapnutí klimatizace otáčky kolísají a pokud to není zahřátý, tak motor chcípne.

Podle rad, co jsem tady našel, jsem vyčistil váhu vzduchu, škrtící klapku, teplotní čidlo ve vzduchovým filtru, koupil novej volnoběžnej ventil, prostříkal kontakty, doplnil chladič .. a je to furt stejný.

OBD hlásí chybu P1504 (volnoběžný ventil) - vyměněn (jen el. ventil, tu přírubu, co je přimontovaná na škrtící klapce jsem nesundaval, tam asi není, co by se mohlo rozbít) - drobné zlepšení - není třeba tak dlouhou zahřívat motor, aby otáčky držely..

Zajímavý je, když už to pak volnoběh drží, tak když odpojím volnoběžný ventil, tak je to tomu motoru úplně jedno, jede furt stejně. Když odpojím čidlo teploty ve filtrboxu, tak jdou otáčky studenějšího motoru o poznání lépe, ale rozsvítí se navíc kontrolka baterie. Nastartovat bez plynu to stejně nejde - čidlo jsem proměřil a dle měřáku čidlo funguje (menší odpor při zahřátí).

Začalo to loni v září tím, že se rozsvítil kontrolka motoru (chyba P1504), ale nic se nedělo. Záznam z té doby: "Kontrolka občas zhasne sama a znova svítí, když předtím pršelo (! - vlhkost vzduchu??). A jako kdyby to pak vyschlo, tak zhasne (vypozorováno zatím 2x)."

Pak asi za dva měsíce to začalo občas chcípat a pak od listopadu za studena nedrží volnoběh do teď.

Jinak motor běží krásně, žere stejně, jede to jak fík, prostě pohoda.

Může to mít souvislost s výměnou rozvodů? Ty se ale dělali někdy v červenci a poprvé se kontrolka rozsvítila až v září.

Už nevím, čím by to mohlo být. Je to nějaký čidlo, co dává pokyn volnoběžnýmu ventilu, nebo co? Chci si nechat namontovat LPG, ale dokud to nebude v pořádku, tak nemůžu a navíc musím na STK.

Dík za rady.


Odpovědět

1  2