Fórum - Téma


Kolísání volnoběhu 2.0 100 kW


Fórum 626 GF / GW Kolísání volnoběhu 2.0 100 kW

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2012-10-17 19:33:47

Zdravím,

mám Mazdu 626, r.v. 2001 2.0 benzín 100 kW, když je motor studený (hlavně při nižších teplotách napodzim a v zimě), značně kolísají volnoběžné otáčky, občas dokonce motor samovolně chcípne. Máte někdo zkušenosti s podbnou poruchou, případně nevíte, kde by mohl být zakopaný pes?

2012-10-21 00:42:37

klasika v prvním kole zkontrolovat jestli je dost vody v chladiči.... to je první věc.... druhá věc.... netěsnosti..... jestli někde nepřisává falešnej vzduch (hadice sání) těsnění pod klapkou, pod sběrným sacím potrubím, okolo váhy vzduchu atd... pozná se to obvykle že z motoru se ozývá zřetelný syčení...... pokud nebyla čištění škrtící klapka tak vyčistit klapku plus elektromagnetickej ventil volnoběžnej, pokud ani to nepomůže pak reset řj a když ani to ne tak některý čidlo šlo do věčných lovišť. Otázka je který (diagnostika ti nejspíš z 99% nic nenapíše) takže zjistit odporový hodnoty čidel a jít čidlo po čidle multimetrem proměřit a zjistit který je v háji. teoreticky to může bejt jak iac ventil, tak váha vzduchu tak i samotnej elektromagnetickej ventil..... čistě teoreticky jako poslední záchranná možnost může bejt lehká bublina v přívodní trubce k tomu elektromagnetickýmu ventilu...... každopádně tyhle závady se diagnostikujou pak dost blbě... good luck

MAX6  
J.
2012-10-21 08:40:42

Hanzzz to napsal dokonale. K těm čidlům:

Nejčastěji tohle,že to i chcípne, dělá čidlo teploty vody nebo polohy klikovky.

Hodnoty k těmhle a i ostatním čidlům najdeš ve workshopu,který je ke stažení zde: http://www.mazdaclub.cz/g...s/153/Workshop_Manual.pdf

2012-10-24 14:11:37

Díky za postřehy, uvidíme, v čem to nakonec bude.

2012-10-27 09:33:21

zdar mám sice GE rok 96 2.0 benzin, ale problém ten samej, ráno mi auti turovalo tak do 1500 otáček, nekdy až do 2000 azase klesalo na těch 900, prostě jak kdybch hopal po plynu. přes léto mám Mazdu odstavenou a jezdim jen na moto, a tak sem ju začal připravovat na zimní provoz a po první zkušební jízde kap kap pod chladičem loužička, no byl už druhej a navic jetej, objednal sem fungl za 1800Kč a po výměně světe div se žádnej problém. auto jak novy.

Tůrovalo to i když ten chladič ještě netekl, asi jak byl načatej tak se kapalina stačila ještě odpařovat hned na chladiči. tam bych začal být tebou, vytahnout a omrknout jestli na něm už nejsou --mapy-- od prosakující kapaliny..popř.tlaková skouška... hodně zdaru

MAX6  
J.

mazla, 2012-10-27 09:33:21 napsal:

zdar mám sice GE rok 96 2.0 benzin, ale problém ten samej, ráno mi auti turovalo tak do 1500 otáček, nekdy až do 2000 azase klesalo na těch 900, prostě jak kdybch hopal po plynu. přes léto mám Mazdu odstavenou a jezdim jen na moto, a tak sem ju začal připravovat na zimní provoz a po první zkušební jízde kap kap pod chladičem loužička, no byl už druhej a navic jetej, objednal sem fungl za 1800Kč a po výměně světe div se žádnej problém. auto jak novy.

Tůrovalo to i když ten chladič ještě netekl, asi jak byl načatej tak se kapalina stačila ještě odpařovat hned na chladiči. tam bych začal být tebou, vytahnout a omrknout jestli na něm už nejsou --mapy-- od prosakující kapaliny..popř.tlaková skouška... hodně zdaru

2012-10-27 10:42:42

To tvoje kolísání bylo v důsledku zavzdušněnýho čidla teploty vody kvůli prasklímu chladiči.

Většinou u FS a FP motoru platí:

Pokud kolísají otáčky mezi 850-2000ot. tak je na vině čidlo teploty vody (vadný,zavzdušněnej okruh chlazení, atd...)

Pokud kolísají otáčky mezi 500-900ot. a motor funguje na 4 válce tak za to může nějaká špína v čidlech na sání (váha vzduchu,teplota vzduchu),špinavá klapka sání nebo špinavej ventil volnoběžnejch otáček.

Pokud kolísají od 0-900ot.tak ja motor funguje na 4 válce,tak je nejspíš jedno z čidel na sání úplně mrtvý a nebo je vážná vada na ventilu volnoběžnejch otáček.

Jakmile otáčky kolísají protože motor běží na 3 amíň válců,tak z 70% je to vada na elektrice (cívky nebo rozdělovač,kabely ke svíčkám,svíčky) a 30% něco s palivovym systémem.

2012-12-13 15:10:09

Zdravim, prosim Vas, vie mi niekto napisat aka je velkost skrutky na MAF senzore? Chcel by som spravit mensiu udrzbu a precistit skrtiacu klapku, EGR, MAF atd... lenze nemam taky nastavec, vyzera to ako torx ale v strede je vystupok a potreboval by som vediet tu velkost. Diky za odpoved.

MAX6  
J.
2012-12-13 15:18:45

Váhu vzduchu vyčistíš jednoduše. Stačí ji odmontovat od vzduchovýho boxu a z druhý strany sundáš gumovou hadici. Pak jí zevnitř toho tubusu vyčistíš. Zároveň jak sundáš tu gumovou vzduchovou hadici z váhy vzduchu,tak jí sundáš na druhý straně i z klapky sání a můžeš jí taky vyčistit.

Ta váha s vzduchovim boxem by měla bejt spojená 4 úplně normálníma šroubama. Nic spešl.

2012-12-13 15:58:16

Mam 626 GF 2.0i 85kw 1997, tak neviem ci je rozdiel v tej 100kw verzie, ale na mojej je vaha vzduchu uchytena asi 2 skrutkami s takou specialnou hlavickou. Aj by som to odfotil ale teraz mam zasnezene auto a som lenivy Jeden chalan to tiez riesi, kupil velkost 20 ale chce to nieco mensie. Len som myslel, ze to niekto bude vediet.

2012-12-13 18:33:15

mě drží na torxech.... hvězdicovej klíč s prostředním výřezem.... velikost už si nepamatuju ale jelikož zejtra pod tu haubnu polezu tak ti to můžu přeměřit

MAX6  
J.
2012-12-13 19:03:23

Mezi 85kW a 100kW v podstatě neni žádnej rozdíl - jenom jiná vačka na sacích ventilech a trochu poupravená mapa v ŘJ. Ale je mě to divný,protože jak já na 323BJ,tak náš mechanik na 626GF (85kW),tak i katalog ukazuje ty šrouby 4 a když zadam jejich kód do vyhledávače,tak mi vybhnou úplně normální šrouby na 10 klíč.

2012-12-14 16:41:22

Cele telo je uchytene 4 skrutkami, ale MAF senzor drzia 2 torx skrutky... ked sa nad tym zamyslim, tak je jedno ako to demontujem. Bude to asi velkost 15.

2012-12-15 01:27:10

jj přesně tohle sem měl na mysli jen si z hlavy nepamatuju kolikatky ty torxy že to jsou.... to chce prostě zkusit

2012-12-15 15:37:36

Jo, len tie torxy s vyrezom nemam, tak ich musim dokupit a toto bude len take triafanie naslepo jeden chalan vravel, ze mali len 4 velkosti tak skusil 20ku, bola velka. Tak asi to bude ta 15. U mna sa to neponahla, len som to chcel preventivne zistit. Ale dik za pomoc.

Mam potvrdene, ze je to 15ka velkost. Mozno sa niekomu zide tato informacia.

2014-09-01 21:32:15

max6: nebo spatne serizeny rozvody,jako jsem mel ja. Ventli se s pistem nepotka,ale motor jede na 3 valce a o otackach v tomto pripade neni treba mluvit

2014-09-15 20:04:35

max6: souhlasím. mě to také kolísalo a protože jsem už nevěděl co s tím, tak jsem zajel do servisu mazda a tam to servisman přede mnou rozebral a verdikt byl pro něho jasnej: špatně nastavenej potenciometr na sací klapce (takové čidlo na levé straně na sací klapce, demontovat lze jen pokud se vyndá celá klapka). musí se to přes diagnostiku nastavit na nulový hodnoty a to vám moc neznačkových servisů neudělají. V Hr,Králové diagnostika 500kč + 1000kč seřízení, od té doby šlape jako hodinky, všem doporučuji.

2015-06-06 19:11:08

Kolegové, velká prosba o radu na už legendární téma- kolísání volnoběhu Předchozí příspěvky jsem četl, některé rady i zkoušel, ale pořád nic :-/

POPIS ZÁVADY- Neudrží volnoběh při zatížení (puštění klimy, servo, nebo když cci popojed jen na spojku a tak), volnoběh spadne někam ke 2OO-300 otáčkám, ale nechcípne.

Dále se volnoběh pohupuje kolem 1000- 400 otáček (ale ne vždy jen občas nahodile, jinak si drží těc 700 ale ručička otáčkoměru se mi zdá tak nějak neklidná- plusmínus 50 otáček), když ho vytočím a vyřadím, spadne na 400, pak vyletí na 1000 a ustálí se na nějakých 700.

A ještě- studené to chytne okamžitě, ale za tepla točí třeba 6-8 vteřin než naskočí, když ho pak hned chcípnu a znova natočim, chytne hned, když ho nechám třeba 5 minut tak zase motá dlouho (myslel jsem že padá benzín, ale to by padalo hlavně po delším stání třeba přez noc, ale to vždy ráno naskočí)

PROVEDENÉ OPRAVY- Nové svíčky, oleje, filtry. Komletně jsem vyčistil klapku od karbonu všetně toho přepouštěcího ventilu, zkontroloval komplet sání- nikde si vzduch nepřisává ani pod klapkou ani nikde jinde. Všechny podtlaky jsou OK.

Origo Mazďácká diagnostika nic neukázala, nechal jsem zkalibrovat potenciometr na klapce do nuly atd. Pořád bez chybových hlášení...

Tak a teď co s tím, setka se už někdo z vás s touto kombinací závad, popřípadě jak jste to vyřešili??????????????? Úplně nejraději bych slyšel- vyměnil jsem to a to a bylo to oukej :-D :-D :-D

Díky chlapi za snahu, Tomáš

2015-06-06 21:23:47

mazda626: no já s tím tak nějak bojuju taky. to samé co ty jsem opravil a ještě k tomu jsem vyměnil rozdělovač (resp.tu el.kostku co hází jiskry) a kabely. zlepšení jsem dosáhl cca na 70%. pak jsem trochu pohnul s potendiometrem, tím jsem to doladil na 80% a dál už si nevím rady. ale v jednom servisu specializujicím se na mazdy mě řekli, že když nedoléhá spojka nebo nepracuje jak má, tak to ovlivňuje volnoběh, protože ho to brzdí a tím se čidla můžou zbláznit a furt přidávají jednou benzín, jednou vzduch, jak to vyletí nahoru, tak zase opačne až to skoro chcípne a tak pořád dokola a volnoběh se pak pořád houpe +/- 100 otáček/min i víc. spojku mám vyměněnou a ještě budu měnit ty písty na spojce, tak až to udělám, tak potom poreferuju, ale tuším, že to tak bude, protože já vyměnil od klapky až po kabely skoro všechno kromě vstřiků a pořád to není na 100% cajk. ale vstřikama to nebude, ty buď jedou nebo se ucpou a nic, takže tady problém není. asi jsem moc nepomohl, co?

2015-06-06 21:49:18

vcelda: Ale pomohl, děkuju, alespoň vím, že takovýhle komplexní problém nemám sám :-D Jak píšeš ta spojka, nezní mi to na první pohled pravděpodobně, ale to neznamená, že to nemůže být pravda ..dej vědět, jsem zvědav!! Vem si že ta moje tak má najeto origo 118tisíc a je servisovaná po prvním majiteli z Německa (ověřoval jsem to), takže je předpoklad, že by měla být ok- a není

Ten potenciometr- já ho vyndal, zkusil jinej- nic, tak zkoumal, usoudil jsem, že třeba v té volnoběžné poloze co je často tak můžou být už vypálené kontakty, tak jsem ho dal o cca dva milimetry jinak a na tuhle novou polohu jsem ho nechal přez diagnostiku snulovat, ale žádný extra výsledek

Píšeš správně- po tomhle všem co jsme udělali tak se to zlepšilo tak o 80 procent (předtím mi ty otáčky lítaly jak blázen!!)

Ještě se chytsám na vyčištění EGR VENTILU co je vzadu na sání pod klapkou a pak třeba ještě ČIDLO POLOHY KLIKOVÉ HŘÍDELE, ale to už je takový střílení naslepo a relativně by to měla ukázat diagnostika...

Kdybych na něco kápnul, napíšu!!

Díky!!

2015-06-06 22:11:33

mazda626: já jí taky koupil z raichu, měla 102 tis.km. ale 3 roky tam stála, tak to odnesl motor a ten jsem musel vyměnit. dělalo to i před tím, takže vím na beton, že motorem to není. musí to být v těch serepettičkách okolo. a spojkou to asi bude, protože když mě odešla, tak první příznaky byly přesně takovéhle, pak jsem opravil spojku a bylo to docela v poho. teď mě začala spojka zabírat až skoro dole a zároveň blbnout i ten volnoběh. servisák mě řekl, že když vyměním ty písty, tak to bude zase cajk. ono to neovlivňuje volnoběch nějak elektronicky, ale mechanicky neodděluje motor o kol tak jak má a při tom jak to hapruje, brzdí motor při volnoběhu a z toho se ty čidla můžou zbláznit


Odpovědět

1  2