Fórum - Téma


Kolísání otáček při startu, chcípnutí mo


Fórum 6 GG / GY Kolísání otáček při startu, chcípnutí mo

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9

2014-09-10 08:49:52

jack_oneal: a co to teplotní čidlo nejdřív zkusit změřit když už nechceš zbytečně investovat .. na netu si najdeš jaký má mít hodnoty při jaké teplotě a tu si pak zkusíš na multimetru naměřit.. a není k tomu potřeba složitých a drahých měřících přístrojů bohatě ti bude stačit nejlevnější multimetr na trhu který bude umět měřit odpor ... třeba http://www.helecena.cz/ww...B-V12-Multimetr-digitalni ten mají i v Příbrami..... jenom pokud by to bylo teplotní čidlo byl by jsi asi první o kom jsem tu četl (pravda moc tu nečtu :) ), ale možná né poslední.. :)

2014-09-10 10:17:25

Investovat to jo,ale ne zbytecne ne

to cidlo kdyz jsem odpojil tak motor si mysli,ze je minus 30-40 stupnu a prida na smesi,

no a kdyz motor bezi dobre a startuje,tak to znamena,ze to cidlo je spatne. ono rika motoru,ze je teplej a proto

mi to nechce nastartovat studene a pak se to hada.teple uz to pak funguje dobre,takze tak to je

2014-09-12 21:45:35

qwert29: Ahoj, dík za názor, fakt už nevím co s károu. Kdyby to šlo aspoň napíchnout. Ale nejde. Myslím si, že je možná něco s elektrikou. Všiml jsem si, že mi bliká kontrolka na airbag a podsvícení hodin, jako kdyby tam byl kraťas. Ale taky to může být je jedna vada na víc

2014-09-12 22:40:34

thomas: U mě pomohla výměna ŘJ

2014-09-13 10:16:11

no a kolik že má ten motor najeto??? jastli jsem dobře pochopil je to 626 a klasický díesel s rotačním čerpadlem .. jako c bych zkusil nejdřív tak proměřit vstřiky ideálně u někoho po známosti ať nezaplatíš nechutnou sumu za test ještě když jsem bydlel na jižní moravě měl tam jeden soused patokovou "ruční pumpu" na testování vstřiků dokázalo to tlak cca 200atm a zároveň bylo vidět i jak se rozprašuje palivo ...upravovali jsme tehdy starého peugeot 309 tak že dokáza jezdit na cokoliv . velmi oblíbený byl vyjetý motorový olej :) ..ale to už je historie.. každopádně občas se tyhle testry dají sehnat starší za pár korun.. vypadá to skoro jako pákové kleště .. ..

pokud by byli vstřiky se špatným rozprášením (zanesené) nebo nerovnoměrný otvírací tlak na jednotlivých vstřicích mohl by to být ten problém .. netuším jak přesně vypadají vstřiky u tvého vozu ale vetšina těch starších kousků se dá rozmontovat a tak se dají vstřiky repasovat případně donastavit otvírací tlak používaly se k tomu přesné nerezové podložky.. pokud by jsi chtěl víc experimentovat dají se vstřiky i částečně vyčistit stačí rědidlo 6001a nebo benzín případně konbinace a ultrazvuková čistička na zlato :) ale ta se dá nahradit :) vybrační bruska a kýbl :) nechat pořádně proprat několik hodin na testru nechat tím protéct alespoň 2 dl a pak zase test.... ic najdeš na DIESELPOWER... tam dělají lidi ještě větší šílenosti :).. pokud to nebudou vstřiky tak to může být čerpadlo .. někdy takhle zlobí jen uzavírací ventil na čerpadle..

2014-09-14 13:04:57

server: dík za zajímavné inform, mám jedny vstřiky navíc, tak když tak to zkusím, nemám zkušenosti s autama nejsem technický typ. Ty vstřiky jsem chtěl prohodit, ale chlápek co mi občas dělá auto, tak tvrdil, že kdybych měl s nimi problém, tak budu mít problém se startováním. Jinak auto mám 204 000 km plus to co nepočítá, nejde mi kilometrovník s rychlostí. Svítí mi abs a to asi souvisí.

2014-09-14 13:45:00

jechster: Ahoj, dík za typ a co ti to dělalo?

2014-09-14 15:28:38

Motor normálně nastartoval, pak cca po dvou kilometrech to začalo dělat to, že jak nebyl motor v zátahu (jízda z kopce, nebo dojezd na křižovatku) to chcíplo. Někdy to naskočilo ihned jindy se muselo pár vteřin čekat. Nebyly to úplně ty nejtypičtější symptomy SCV, nicméně každý mě taky tvrdil, že je to SCV, včetně technika z Mazdy, kterýmu jsem to jel napíchnout na diagnostiku. Jenže problém byl, že téměř nic nemohl naměřit, jedinou závadu co to dokázalo zdiagnostikovat byl únik paliva. Říkal, že to ještě neviděl, aby se nedostal na změření vstřiků a tlaku v railu, přičítal to tomu, že mám jedno z prvních aut (což je blbost, mám r.v. 2003)(tady mě ta vadná ŘJ měla trknout), nicméně mě půjčil svůj jetý ale funkční SCV. Výměna nepomohla, nic se nezměnilo. Tak jsem vytáhl nádrž (byla čistá) a dal novou naftu, nepomohlo. Prý když tam dám starý SCV, že to je na houby, tak jsem tedy koupil nový a světe div se, zase nic. Pak jsem odpojil čidlo na Railu a hele auto fungovalo, ale za chvíli spadlo do nouzáku. Sehnal jsem ŘJ včetně imobilizéru a alarmu a DO (100 kw já mám 89 Kw) a jeden specialista sice na VW si to vzal do prádla. Přehodil ŘJ, protože ta stará už vůbec nekomunikovala, ale auto fungovalo jen v nouzáku (chyba čidla railu), takže jsem sehnal rail i s čidlem no a vše fungovalo bezchybně, tedy týden. Tady bych doplnil, že tomu chlápkovi se nelíbil stav elektroinstalace (hlavně kostry). No po týdnu zase v nouzáku (hlási to chybu čidla railu), a protože není pravděpodobné, že by odešli dvě čidla a to týden po sobě, tak jsem mu to tam v úterý zase odvezl, s tím, že se bude zabývat elektrinstalcí, takže zde je vidět, že ne vždy to musí být nutně SCV. Taky se už pomalu rozhlížím raděi po jiných vstřicích.

2014-09-14 15:40:00

jechster: Tak o tomhle jsem ještě neslyšel. To bude pověstná výjimka potvrzující pravidlo. Každopádně, jak si psal, tak na chybu většího rázu odkazovalo to, že nešly naměřit hodnoty. Opravdu zajímavé.

No k těm vstřikům. Nejdřív bych je zkusil pročistit pomocí TEC2000. Za pokus to stojí. Návod zde: http://www.mazdaclub.cz/f...lect=126586#message126586

2014-09-14 15:46:39

natural: no tady pomohla výměna ŘJ, teď jde změřit úplně všechno. Tomu klukovi co mě to dělá jsem ani neřekl, že se jedná o ŘJ 100kw, ale poznal, že je "nějaká jiná" a má úplně jiný software . Musím říct, že ten týden to auto jelo jak z praku, mělo to nebývalý zátah "do sedaček" a spotřebu snad ještě lepší než ze starou ŘJ. No nicméně jen týden . Uvidím co vykouzlí na té elektroinstalaci. Musím říct, že ten klučina je hodně trpělive a šikovnej, ačkoliv se hrabe převážně v koncernech, rychle se orientoval.

Ke vstřikům: to udělám, ale chci si stejně nějaký sehnat do foroty, v autě mám novou spojku včetně setrváku a GO přední nápravy, takže si ho chci ještě nějaký ten pátek užít.

2014-09-14 15:52:47

jechster: Tak držím palce, ať to překope dobře a máš to v cajku A to čištění vstřiků stejně doporučuji (viz.odkaz)

EDIT: Pročisti a uvidíš

2014-09-14 15:57:56

natural: díky, určitě to udělám, až se vyřeší tohle

zeli85, 2014-02-20 20:13:32 napsal:

Chtěl bych veřejně poděkovat za služby Dhamanjuniora, který tady o pár příspěvků dřív nabízel všem, kteří mají různý problémy s autem (nejčastěji teda kolísání otáček a chcípání motoru) zkušební výměnu SCV ventilu ... Předem podotýkám, že mně auto ještě nikdy nechcíplo a volnoběh drží jak přibitej. Co mě ale delší dobu trápilo, byl malej výkon v nízkých otáčkách (1800 - 2500). Většina lidí, co se s autem svezla tipovala vadný turbo nebo jeho regulaci ... Někde jsem se dočetl, že vadnej SCV ventil se nemusí nutně projevovat jenom kolísavým volnoběhem a chcípáním motoru, druhotným jevem může být i to, že auto ztrácí tah. Navíc asi 14 dní zpátky jsem zjistil, že mam v autě ještě původní ventil (řada 006, který měly být údajně vadný). Tou dobou jsem si přečetl nabídku od Dhamanjuniora a včera jsem vyrazil do Prahy. I přesto jsem měl pořád pochybnosti, že problém bude jinde, moc jsem od toho nečekal ... Zkrátim to ... ventil jsme během 20 minut vyměnili a jel jsem se projet. Světe div se, rozdíl byl patrnej od prvního rozjezdu, auto jde daleko lehčeji do otáček a i v těch vyšších má auto větší výkon, konečně jsem si po dlouhý době jízdu domu užil....

2014-11-15 12:32:46

Ahojte, tak můj příběh má pokračování:

... vystřízlivění přišlo asi po 2 měsících od výměny, kdy se situace postupně vrátila do původního stavu. Po sbírání rad od kamarádů jsem se v srpnu rozhodl, že svěřim auto odborníkům - DENSO servis AutoZM Brno (dobrý reference na netu). Opět diagnostika (vč. online dat během jízdy) - a opět na nic nepřišli - žádná chyba (turbo a jeho regulace OK, podložky vyměněný, sací koš úplně čistej, olej měnim po 10-12tis. a od výměny do výměny dolévám tak 2-3 deci, filtry měním pravidlně...). Když jsem jim řekl o nedávný výměně SCV ventilu, zkusili ho zkušebně opět vyměnit za nový a auto opět dramaticky ožilo. Nevěděl jsem, jestli z toho mam mít radost, další ventil za 5tis. s nejistým výsledkem jsem kupovat nechtěl - říkali, že může být přidřený čerpadlo a to po čase ucpe ventil - jenom rozborka a zjištění stavu čerpadla min. 5 tis. a navíc min. den práce (nemohl jsem si to dovolit vzhledem k tomu, že jsem byl 300km od domova a druhej den jsem musel do práce). Ovšem laicky jsem si pořád říkal, že kdyby bylo v háji čerpadlo, tak by logicky měly být další na ráně vstřiky - ty hned vyndali, vyčistili a otestovali a všechny byly OK. Říkal jsem si, že mam teda aspoň otestovaný vstřiky, vrátili mi do auta zpátky starý SCV ventil a pomalu jsem se chystal na cestu domů. Ovšem to, co následovalo, to jsem opravdu nečekal. Auto zase jelo o 100% líp, daleko líp šlo za plynem, i s původním ventilem...asi to zkrátim, celá cesta domu bez problému, užíval jsem si pružnost motoru, ale po cca týdnu opět stejná situace, auto líný jak mrcha. Napadlo mě, že zkusim odpojit baterku a zresetovat řídící jednotku, bez výsledku. Vyndal jsem opět ventil, abych se podíval, jestli tam nebudou nějaký nečistoty - nebyly. Opět jsem vrátil ventil do auta a auto zase ožilo - už ale jenom na den, potom opět mrtvola. Prostě interval, kdy auto po výměně potažmo demontáži a opětovný montáži ventilu fungovalo, se pořád zkracoval. Teď je situace taková, že vím téměř se stoprocentní jistotou, že problém je někde v palivový soustavě - buď opět vadný ventil (např. na Toyota fóru ventily řeší každý den) nebo nečistoty v soustavě, odcházející čerpadlo (to se mi ale pořád nezdá - dá se nějak zjistit stav čerpadla bez rozborky, jsou nějaký indikátory, který by na vadný čerpadlo upozornily?). Objednal jsem nový SCV ventil a řešim, jestli před jeho výměnou nemám vyčistit i palivovou soustavu? - to si ale zase říkam, abych neudělal víc škody než užitku, aby se zase neuvolnil nějakej další bordel. A nebo koupit jetý čerpadlo z vrakáče za 1500 a doufat, že bude dobrý? A nebo prostě jenom vyměnit další ventil a věřit, že původní byl vadnej a novej vydrží dýl než 5000km?

Opravdu si už nevím rady. O auto se fakt starám, nebojim se říct, že někdy to až přehánim a proto mě tenhle stav dost znepokojuje. Nemám problém do auta investovat, ale zbytečně vyhazovat peníze taky nechci.

Prosím o rady a názory, jak tuhle situaci vyřešit.

Předem děkuju.

Michal

2014-11-19 18:44:29

Podělím se taky o zkušenost

Ze dne na den jsem zaregistroval "kolísání otáček (po startu) a časem i chcípnutí motoru (už teplého) ..zprvu byl zahřátý stabilní. Tendence se zhoršovat denně o procento

Série SCV-ventilu 006 (M6/GG-RF5C r.2005)

Vsadil jsem na "specializovaný" e-shop (nic jiného tam vlastně nemá, chua )

a objednal SCV-ventil Cena dobírky 3.650,-Kč

Reference: přišel za dva dny v originálním obalu, požadovaný typ (294009-0120)

odkaz: petes.cz

Po výměně a lehkém poladění přes diagnostiku, chod motoru stabilní..za každé teploty,

přede jako kotě, grrr grrr grrr grrr

a je vymalováno... Čusík

2014-11-19 19:10:36

Presne tenhle jsem kupoval taky pres autodily tady u nas za podobnou cenu (cca 3.500 Kc) a suprove funguje, nevidim v tom jediny problem....

2014-11-19 20:29:36

castor: Co myslíš tím lehkým poladěním přes diagnostiku? Mně bylo řečeno, že po výměně SCV ventilu není nutný nic přes diagnostiku nastavovat ani resetovat. Na druhou stranu, už jsem slyšel, že u nissanu (x-trail) bylo nutný resetovat čerpadlo...

zeli85, 2014-11-19 20:29:36 napsal:

castor: Co myslíš tím lehkým poladěním přes diagnostiku? Mně bylo řečeno, že po výměně SCV ventilu není nutný nic přes diagnostiku nastavovat ani resetovat. Na druhou stranu, už jsem slyšel, že u nissanu (x-trail) bylo nutný resetovat čerpadlo...

2014-11-19 21:18:59

zeli85: přiznám se, že přesně nevím..jelikož výměnu SCV prováděl profesionál v jednom malém autoservisu (měl jsem tam objednané ještě nějaké drobné úkony). Takže jsem to do příspěvku doplnil i když bezprostředně s výměnou ventilu to nesouvisí ale na druhou stranu o "poladění" mě informoval předem. Na moji opětovnou otázku "co tím, kurňa myslí" mě mile překvapil, že disponuje (asi základní) diagnostikou a krom tlaků (ok) mi přenastavil (zvednul) napětí (v jednom případě). Konkrétně pro co a na základě čeho..bych se ho musel znovu zeptat, přiznám se, že mě "dostal" svým resumé: "teď je to perfektní, běhá teď perfektně.." Odstupem času to můžu jen potvrdit, dokonce spotřeba AV mi klesla o roztomilé dvě desetinky (5,7). Buďto se k tomu vyjádří "místní odborníci" co tím asi chtěl básník (automechanik) říct.. já jako laik za ním můžu maximálně ještě zajít aby mi po-lo-pa-ti-stic-ky vysvětlit, vo co gou...pokud bys chtěl. No problém

Castor, 2014-11-19 18:44:29 napsal:

.. Podělím se taky o zkušenost

Ze dne na den jsem zaregistroval "kolísání otáček (po startu) a časem i chcípnutí motoru (už teplého) ..zprvu byl zahřátý stabilní. Tendence se zhoršovat denně o procento ..

Série SCV-ventilu 006 (M6/GG-RF5C r.2005)

.. .. ..

Vsadil jsem na "specializovaný" e-shop (nic jiného tam vlastně nemá, chua .. )

a objednal SCV-ventil Cena dobírky 3.650,-Kč

.. .. ..

Reference: přišel za dva dny v originálním obalu, požadovaný typ (294009-0120)

odkaz: petes.cz

.. .. ..

Po výměně a lehkém poladění přes diagnostiku, chod motoru stabilní..za každé teploty,

přede jako kotě, grrr grrr grrr grrr ..

.. a je vymalováno... Čusík ..

2014-11-19 21:37:05

Též jsem ho tam kupoval, vše ok. Je to dovoz z Číny, na alliexpres.com se dá sehnat za 120 doláčů včetně dopravy, ale nechtělo se mě čekat 60 dní, tak jsem si připlatil u petes.cz

jechster, 2014-11-19 21:37:05 napsal:

Též jsem ho tam kupoval, vše ok. Je to dovoz z Číny, na alliexpres.com se dá sehnat za 120 doláčů včetně dopravy, ale nechtělo se mě čekat 60 dní, tak jsem si připlatil u petes.cz

2014-11-23 09:43:35

jechster: Tak, jak jsi to napsal: "..je to dovoz z Číny.." to vyznělo jako plagiát. Myslíš to takhle? Chci věřit, že je to originál Denso a maximálně připustím kompromis, že tam mají fabriku, když už jako první možnost dodání uvádí "čínskou poštu" (dále je tam DHL, FedEx) ale dost možná je ten důvod prozaičtější. Prostě číňani sou v asii nejlevnější dopravce.

Jinak i tam (na alliexperes) uvádí, že: Place of Origin :Japan. Máme důvod tomu nevěřit?

Castor, 2014-11-23 09:43:35 napsal:

jechster: Tak, jak jsi to napsal: "..je to dovoz z Číny.." to vyznělo jako plagiát. Myslíš to takhle? .. Chci věřit, že je to originál Denso a maximálně připustím kompromis, že tam mají fabriku, když už jako první možnost dodání uvádí "čínskou poštu" (dále je tam DHL, FedEx) ale dost možná je ten důvod prozaičtější. Prostě číňani sou v asii nejlevnější dopravce.

Jinak i tam (na alliexperes) uvádí, že: Place of Origin :Japan. Máme důvod tomu nevěřit? ..

2014-11-23 09:52:23

castor: všechny indicie svědčí tomu, že je to Denso, já tomo že je to originál věřím. Jinak to poštovné z Číny, ono e to tak, že čínská vláda dotuje poštovné, je to součástí jejich obchodní politiky.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9