Fórum - Téma


Kolik tocite sveho mazla?


Fórum 6 GG / GY Kolik tocite sveho mazla?

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda 6 GG / GY  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5

2016-05-18 21:58:50

olejova mierka sa sklada z takych pravidelnych tvaroch, snazil som sa to nejak znazornit.

Moja otazka znie je aj v obrazku: kolik je dc jeden riadok? da sa to nejak vypocitat?

Pripadne kolko riadkov je 1 dc? Alebo kolko riadkov je 1 liter?

2016-05-18 22:03:03

Upřímně, to už je veliký laborování.

Nevím, jak to má 6ka, ale najdeš to v poznámce v manuálu, kolik přesně je množství oleje mezi ryskami. U 323F BJčka je to podle typu motoru 0,8; 1; 1,2l.

EDIT: Tak jsem seti kouknul a u GG/GY je rozdíl mezi min a max na měrce u zážehového 0,75l a u vznětového motoru 1,2l.

2016-05-19 09:09:01

agg84: zmeraj si, koľko milimetrov je medzi ryskami. Dajme tomu, že nameriaš 20 mm. Ak rozdiel medzi min a max hladinami bude 1 L, potom každý milimeter predstavuje 0,5 dcl.

Edit: Aby to platilo v celom rozsahu mierky, musí mať vaňa v tomto rozsahu kolmé (rovnobežné) steny (čo na 99% má).

2016-05-19 10:36:29

merlinhawk: U mého motoru (FP 1.9) je rozmezí mezi čárami MIN. a MAX. přesně 1 litr oleje. Při rozebraném motoru jsem se díval jak hluboko ve vaně je měrka a v jakém množství oleje v případě, že je na MIN. a myslím že ukazatel jasně dává pomyslnou a takzvanou "DATUM MINIMÁLNÍ SPOTŘEBY" tj. pokud je na měrce milimetr až 3 milimetry pod MIN. neznamená to, že v autě není žádný olej. Je to obrovská tolerance a hlavně pořád dostatek k mazání motoru.

Samozřejmě to není správné. Správné množství je mezi ryskami MIN. a MAX. s tím, že nejlépe je to v pozici cca milimetr pod ryskou MAX.

2016-05-19 13:10:27

magnetto: s tým súhlasím, len dodám, že hlavne v zimných mesiacoch treba sledovať hladinu oleja. Jednoducho sa olej pomalšie vracia z ešte studeného motora/hlavy naspäť do vane. Aby sa niekomu nestalo, že vyčerpá zásobu a ... zaderie motor. Tých pár minút, kým bude mať motor aspoň 50°C treba vydržať a nehnať ho.

Mne sa zdá, že na RF2A je tiež medzi ryskami jeden liter. Po doliatí 0,5 L stúpla hladina zhruba o polšírku medzi ryskami.

2016-05-19 13:29:46

merlinhawk: Merline, počkej až uvidíš co jsem si na auto přidal. Buď si prcneš do textilu nebo si řekneš že jsem totální šílenec

2016-05-19 17:26:31

merlinhawk: ako poznas kedy ma motor 50~C? to je vtedy ked je medzi Hot a Cold v strede? Ja sa orientujem az podla budiku na teplotu oleja, ked tam vidim 70-80~C tak vtedy viem ze uz na to mozem dupat rezkejsie, zahreje sa mi to cca po nejakych 3-4 kilometroch, ale je to benzinovy motor a parkujem v garazi, takze motor nie je nikdy zmrzly od minusu

2016-05-19 20:58:10

dzodzo: je to presne o tom - ako poznáš svoje auto. Nemusí to byť práve 50 stupňov. Chce to dobrý odhad, koľko treba vyčkať, kým máš motor aspoň vlažný. A ty to už poznáš.

Inak, zhruba na každých 10 stupňov chladu pod nulou by som o 5 min dlhšie zahrieval motor kľudnou jazdou. U benzínu stačí hádam aj menej.

magnetto: to som teda zvedavý, ale blbost to určite nebude

2016-05-19 21:17:02

Včera sem si vyzkoušel přes AP, že po nastartování a rozjetí se asi po minutě, tak po ujetí cca 1500m (lehce do kopce asi 30m převýšení) normálním rozjetím do 2-3k otáček na 90km/h) měl motor cca 70 stupňů.

2016-05-20 00:13:03

merlinhawk: No, zhodnoť sám. Ráno to vyfotím a nahraji na klub

2016-05-20 12:00:41

lukex87: ešte to tak vyskúšať pri zimných teplotách (-5, -10, -15 apod).

Ja mám zasa odsledované, že pri teplote okolo 0 °C urobím 2-3 km, kým sa pohne ručička teploty vody z dolnej polohy.

Magnetto: no som veľmo zvedavý. Horím nedočkavosťou

2016-05-21 11:21:19

Po kolika km je motorovy olej v stave ze muzu ho kontrolovat?

Ja blbec dneska sem udelal takovou pitomost ze sem vystartoval z parkoviska a presel sem asi 1,5 km a pak sem sel kontrolovat olej ...takze sem vypol motor, pockal 5 minut a svete div se mierka ukazovala tesne nad minimem.

Pak si rikam "sakra mazel zacat zrat olej ... dolial sem tam 2 dc. a olej byl presne v polke medzi min a max.

Celou cestu domu tech 1,5 km sem byl sklamanej ze mazel zere olej ...

Pak mne ddoma napadlo to sem vul . vzdyt sem kontroloval olej v aute ktere nebylo ani len zahrate. este ani vodu poradne nezohralo ne to jeste olej . tak doufam ze sem to neprelil nad MAX... Jeste to dneska skontroluju kdyz se pujdu pooobede poradne prevest.

2016-05-21 15:54:22

Koukám, že se to tu zvrhlo na téma: Spotřeba oleje. Nebudu se k tomu vyjadřovat, že olej žere takřka každej motor, můj nevyjímaje. Jinak co se týče otáček motoru k tomuto tématu, tak každej ať ho točí dle své libosti, ale když se chce člověk svézt, tak tomu musí šlápnout na krk ne?

2017-01-08 00:50:29

johnydo: Trochu demonstruji to co píšu já i ty

Pro ty, kdo by nevěděl, koupil jsem v létě M6 2.3 122 kW a je to FUNNY kára

Zrovna probíhala oprava výměna konektoru na čidle teploty - proto budíky neukazují teplotu

Jak se točí 2.3 122 kW - Mazda 6  |  Více info

Na 2. rychlostní stupeň s lehkou nohou. Rychlost rovná 100 km / h.

2017-01-08 20:00:40

Paráda vidět, že takhle někdo jezdí. Nesnáším nízké otáčky

2017-01-08 20:06:30

hospodář: Ano, toto je můj styl. Kdybych chtěl jezdit jak idiot, koupím si koncernové auto s dieselovým motorem

2017-01-08 20:12:12

Tak hlavně bys jezdil za čtyři na sto

2017-01-10 07:55:11

Magnetto: To jí teda ještě docela proti mě šetříš. Můj omezovač by ti mohl vyprávět. A nejezdím za 4 ale za 14 litránků. Nejsem žádnej hospodář, abych jezdil na volnoběch.

2017-01-10 12:54:35

No pekne.

Ono reknu to takhle. Jinak jezdi clovek tzv. Frajirek , kterych je plna prdel na cestach. Ktery proste vydelava jenom na benzin a opravu aut a jinak jezdi zodpovednej clovek ktery na rodinu, nejake zavazky a pozera aj na spotrebu.

Jinak hledi na spotrebu frajirek a jinak zivitel rodiny.

Mam 2.3.jku take a vyuziju jeji vykon pri bezpecnem predjeti ale abych sel povedzme z brna do prahy nebo na okreskach v cervenych cislach tak to ne.

Frajerina neje jit rychlo ale rozumne a bezpecne.

Ale to je dlouhe rozpravani a zdejsi frajirkove tomu stejne neporozumi.

A proto nosim v aute kameru aby kdyz stretnu podobneho frajirka ktery mne nejakym spusobem ohrozi anebo chran buch do mne nabura sem nemusel vysvetlovat poldum proc sem ho umlatil...

Jeden podobnej do mne skoro nabural pred mesicem.

Sportove auto + cervene cisla na otackomeru + vymleta hlava = poriadny pruser.

At takych ...piiiip nestretavame na nasich cestach

Vse naj do noveho roka vsem

Ked sa uz alw ozivila tato tema musim este rici ze po rade magnetaka co bylo uz minulej rok ( kdyz sem zakladal tuto temu) si davam pozor na podtacani motora. Opravdu mu to skodi a pozor na to at nam nasi mazlikove slouzi jeste dlouho

2017-01-10 15:14:57

Něco pro neznalé:

Každé auto / motor má nějaký druh konstrukce. V případě motorů s označením "F" je to jako lidově řečený "vysokootáčkový motor" o kterém by nám mohli sousedé HONDAři vyprávět. U motorů jež jsou v tomto tématu platí celkem to stejné s rozdílem, že je variabilní a umí pracovat ve více režimech. Troufám si říct že v mnoha situacích bych nerozeznal svůj motor L3C1 od dieselového MZR-CD protože L3C1 umí zabrat hezky odspodu.

To že jsou lidé kteří točí motor do vysokých otáček (pro majitele Rexů je to slabota) neznamená že jsou to frajírci. V technickém průkaze je stejně jako v manuálech uveden maximální výkon který nastává při určitých otáčkách. V tomto případě je to 6500 otáček / min. a maximum mého omezovače a tedy signálu pro řazení je 7000 otáček / min.

Pokud tedy točím 6500 - 7000 otáček, znamená to, že chci po svém motoru maximální výkon. Je to přirovnatelné například ke kuchyňskému robotu když chcete rozšlehat třeba brambory. Také budete svůj 600W přístroj točit jen na polovinu tj. 300W když máte k dispozici celou palbu 600W?

Řekněte si že jsem totální idiot ale můj motor při omezovači nevyzkočí z auta jako motory jiných. Jak píše Johny,"čím více otáček, tím více WRC


Odpovědět

1  2  3  4  5