Fórum - Téma


Kolik tocite sveho mazla?


Fórum 6 GG / GY Kolik tocite sveho mazla?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2016-05-16 14:01:35

atronoss: Chudak motor ve tvem aute.. Dynamiku nemuzes mit zadnou,protoze z 50,ci 55km/h se ti to na petku proste nerozjede Do Italie jsi jel za 5.6l?? Tos ale z kopcu vypinal motor,nee?? Ja mam stejny motor,jako ty a s plne nalozenym autem + rakev na strese jsem jel za 8.4l do Bibione a zpet a to jsem jel jako clovek,cili dalnici do 130km/h.. To jsem ale na petku tocil pres 3,5tis. otacek 5.rychl. stupen jsem v obci (vyjma limitu 70km/h) neradil ani v aute s motorem 2.0HDi,abych ho nepodtacel!

2016-05-16 14:23:14

wawris: Chovám se k tomu autu jak si motor říká, když začne vibrovat a stěžovat si, hned podřadím, když potřebuji vystřelit na plný plyn, podřadím z pětky rovnou na tři... ale když si jede po rovince 55 km/h a ten plyn stačí jen lechtat a motor nevibruje, pak nevidím důvod, proč bych tak nejel. Je to velký silný motor, žádný 1.2 HTP, tam by tohle prostě nešlo, to chápu :) Do Itálie jsem jel rychlostí max. do 100 km/h, to dělá strašně moc, víceméně základem bylo jet tak rychle jak rychle jezdí běžně kamiony, člověk tak nemusí použít brzdu a tím pádem ani zrychlovat zase zpátky. Jeli jsme v květnu, takže to šlo i bez klimy. A ve městech prostě dost předvídat, a hlavně nevyřazovat při dojíždění ke křižovatkám a doufat že padne zelená. Mezi nevyřazením a vypnutím motoru z dostatečně prudkého kopce není prakticky rozdíl, naopak když člověk vyřadí, tak se mu spotřeba zvedne... vypnutí motoru by to taky řešilo pravda :D

2016-05-16 14:54:04

atronoss: Kdyz to mas az takhle promakany,tak asi jo.. Ja akorat,kdyz chci z 55km/h vyrazit rychle vpred,radim dvojku..

atronoss: jeste k te Italii... Jeste me napada vahovy rozdil.. My jeli v kombi,tri dospeli,dve maly deti (rok a rok a pul),narvany kufr a jeste plna rakev,kterou jsem jiz zminil.. Pokud jsi ty jel napr. jen se svoji drahou polovickou,nejaka kila rozdilu tam budou..

2016-05-16 15:02:16

wawris: Ano to taky jistě udělalo mnoho, my jeli jen dva, já a kamarád.

Ale všeobecně co jsem já vypozoroval, tak pokud chcete šetřit na dálnici, nejezděte 3000+ otáček... znamená to, že člověk sice jede děsně pomalu, ale když nikam nespěchá, dá si do rádia svoje oblíbená CD a užije si je parádně v podaní BOSE sound systému... tak proč ne :) Ale třeba je to jen specifické pro moje auto,... nevím. Jediné co mě napadlo, jestli ta úspora/spotřeba paliva nad 3000+ není dána změnou časování ventilů, kterou tuším li snad správně, toto auto má právě od 3000+ (je znatelně cítit, že od 3000+ výrazně lépe táhne).

2016-05-16 15:17:40

agg84: prispejem so svojou "troškou" do mlyna (už podruhé, lebo server ma stihol odhlásiť a text sa stratil ). Ja do nášho DiTD (RF2A, 66 kW) lejem 10W40 a jazdím asi takto:

1. Po naštartovaní nechám motor bežať pár sekúnd. Preraďujem dosť skoro, 1-2-3 už pri 2300. (Na jednotke to ide rýchlo do otáčok, dvojka je naopak dosť „dlhá“, čo je za studena trochu zlý prechod.) Po preradení to padne na asi 1600 ot, ale je to krátkodobo a motor iba pomaly rozbieham; ak neplánujem preradiť, tak udržujem na cca 1800 – 2000 ot, čo sú otáčky, kedy sa uzatvára obtok turba, avšak plniaci tlak je približne atmosférický, alebo len mierne vyšší. Prečo je to dôležité píšem neskôr. V obci bežne idem za studena na štvorke slabých 60 (1700/min). Mimo obce, podľa okolností, využívam terén a dole brehom dám päťku už pri 70 km/h, inak radšej držím štvorku do 2300, ak je chladnejšie, tak dlhšie „čakám“ na nižších otáčkach. Všímam si, ako motor ťahá, neženiem ho, zvlášť nie do kopca a na otáčkach pod 1800, aspoň 2000. Všetko s citom.

2. Po dosiahnutí pracovnej teploty stabilne točím okolo 2300, Na preradenie vytočím na 2600, čo sú ešte otáčky maximálneho krútiaceho momentu (krivka je plochá od 1800 – 2600). Po preradení padnú otáčky na cca 1900/min (závisí od prevodu), ale ak chcem rýchlo rozbiehať, potom vytáčam až 3000 (viac už len veľmi výnimočne), po preradení to dá tých 2300. Plyn však NIKDY nestláčam rýchlo a už vôbec nie na podlahu! Pred vypnutím nezabúdam motor vybehať, aspoň 10 – 20 sek, po väčšej záťaži 1 – 2 minúty.

3. Čo sa dá, brzdím motorom – chladím motor, turbo, šetrím brzdy a palivo. Pomaly však rozhodne nejazdím . Ako-tak dodržujem rýchlosti, bežne však dobieham tých, čo ma predbehli. Oni len skôr dobehnú tých pomalších; ja vtedy, keď môžem hneď predbiehať. A o tom to je.

Teraz si povedzme niečo o dvoch faktoroch, súvisiacich s teplotou motora. Ten prvý - olej: čím nižšia teplota (tým vyššia viskozita, to už vieme), tým sú nižšie otáčky, kedy sa utrhne olejový film (tribomechanika) a motor sa začne drať. Faktor č. 2: pretlak. Každému je jasné, že dva rôzne materiály majú rozdielnu teplotnú vodivosť aj rozťažnosť. Keď je hlava z hliníka a blok z liatiny, do vytemperovania motor zle znáša kompresiu a tiež odpálenie zmesi. Zvlášť naftový motor, kde sú kompresie vysoké. Dupľom pri oturbených motoroch. Ako som už písal, od uzavretia obtoku už rastie tlak v sacom kanáli, maximálny tlak sa dosahuje pri 2500 (limitované ventilom na turbe, závisí od nastavenia konkrétneho motora-turba). Kto toto ignoruje, zruší motor po pár tisíckach km. Zapiekli sa krúžky, dymí, žerie olej alebo aj podfúklo hlavu? Jasný dôkaz zlého zaobchádzania. Nezabúdať na to, že olej sa zohrieva pomalšie ako „voda“, tj. chladiaci okruh. Aj turbo potrebuje olej, nielen na mazanie, ale aj na chladenie! Studený olej sa do ložiska turba nestihne dostať, akurát tak sa stihne prepáliť...

Poznámka č.1: ak je hladký nafťák stavaný na otáčky 1500 – 2500, potom oturbený na 2000 – 3000, pre nízku spotrebu sa treba pohybovať v oblasti plochej krivky krútiaku. Raz za čas to chce dobre prevetrať, podržať to v otáčkach nad 2500 aspoň 5 minút, lepšie 10. Pri dlhodobých jazdách na menších otáčkach (už pod 2000 by som povedal) a pri ťažkej nohe sa usadzujú sadze a aj turbo má potom horšiu odozvu. Po výpeku si zaplachtiť bez plynu dole kopcom - samozrejme zaradený prevod.

Poznámka č.2: krátkodobo nie problém (aj za tepla) ísť na malých otáčkach (pod 1800), ale iba zľahka udržovať rýchlosť, nie do kopca a nechcieť rýchlo rozbehnúť. Obzvlášť pri dvojhmotách je horšie cítiť malé otáčky (trasenie motora) a práve vtedy dvojhmota najviac trpí. Preto lepšie vôbec nejazdiť pod 1600 – 1700. Tu hladký nafťák nemá problém, ale nepoznám žiaden, ktorý by mal dvojhmotu...

Aký je praktický dopad? Bol som tento piatok na KTS/EK. Namerali mi dymivosť 0,93 s rozptylom 0,27 (kto by nevedel, tak limity sú 1,75/0,5). A to dnes, ako pôjdem z práce, pretočím 269 tis. km! Štartuje to na druhý-tretí valec, v zime postačia dve otáčky (dobré tlaky). Nežerie olej (skôr odkvapkáva, asi 0,5 L za 10 tis.) Kotúče mám vymenené 11/2014, najazdených už 58 tisíc, zodral som max. 0,5 mm. Sú teda ako nové. (Nejaké zvlnenie sa nameralo, u Premacy je to bežná vada.) A so spotrebou som spokojný – dlhodobý priemer 5,5L/100, dlhé cesty robím za 5,3.

Snažil som sa byť stručný, ale viac to nešlo.

2016-05-16 15:19:50

Občas to chce trochu vymést pavučiny

2016-05-16 15:24:36

atronoss: asi ano,od tri tisic.. A s hudbou...,ja jsem rockovo-metalovy,cili.pri tom se jezdi pomalu celkem spatne..

2016-05-16 15:29:49

lukex87: hehe, no mne obmedzovač dovolí tak 4200. Inak vymetám pri 3000.

2016-05-16 16:13:46

Benzín, 1.8 16V (2007), 5. kvalt, kombi.

Řadím většinu času mezi 3-4tis otáček, snažím se točit to víc než míň. Ale mám ji chvíli a ještě sem si na to pořádně nezvykl.

2016-05-16 17:53:56

Tak dneska sem si rekl ze to nejak vse overim. a kdyz sem si sel dat do pucu mazla (povysavat, poumyvat, skontrolovat naplne, olej atd a vedel sem ze budu tankovat tak sem sel vypalit to co sem tam mnel)

Takze stanovil sem si urcity okruh dlouhy asi 7 km ktery se skladal z nasledovnych usekov:

  • zaciatok parkovisko pred penny
  • po vychode z parkoviska hodne prudky kopec
  • pak pak konec obce a relativne rovny usek s striedavym stupanim a klesanim
  • vjezd do obce
  • vyjezd z obce
  • a na krizovatce konec.

zakladne prvky jazdy su: mimo obec 80km/h .... obec 50 km/h .... plyn zoslapujem zlahka, nie na podlahu a nie agresivne.

Testoval som tri sposoby jazdy:

1 sposob jazdy: - otacky nad 2500 za kazdu cenu

........auto pekne slo do toho prudkeho kopca pri vyjazde z parkoviska, nedusilo sa, malo dostatok dynamiky aby to krasne zvladlo. Slo to asi tak ze vzdy som prehadzoval pri dosiahnuti otacok 3000 aby pri zaradeni mi tam skocily otacky aspon tych 2500 Kedze na 5tku toci mazel pri 80 km/h pod 2500 tak som cely usek mimo obec siel na 4tvorke.

pri vjazde do obce brzda (vzdy rovnaky vymerany usek) podradil som na 3jku.

Takze pracovny rozsah otacok bol od 2500 - 3000

Namerana spotreba 8,7 litra na 100 km

___________________________________________________________________

2 sposob jazdy: (ten moj standartny ktorym som nicil auto)

Tzn ze vzdy ked som dosiahol otacky 2000-2200 prehadzoval som na vyssi rychlosti stupen

....... pri vychadzani z parkoviska sa motor zacal hodne dusit a trapit sa s kopcom ktory ho cakal. (necudo) nemal ziadnu dynamiku , chybala mu sila. ked som ten kopec vysiel a mal som tam uz petku a kvazi som celu dobu uz len siel petkou, tak isiel pekne tocil okolo 2000 otacok pri 80km/h. Ked som vossiel do tej obci len som zoslapol brzdovy pedal aby som sa dostal na rychlost 50 km/h ale rychlost som tam nechal 5tku Motor nemal dynamiku bol liny. nastastie tma nebol ziaden ani len najmensi kopcek takze udrziaval len rychlosti na tych 1700 otacok ktore tocil na 5tke pri rychlosti 50 km/h

Takze pracovny rozsah otacok bol 1700 - 2200

Nemarana spotreba 7,2 litra na 100 km

___________________________________________________________________

3 sposob jazdy: (spekuloval som a tak som siel na to inak = nedusit auto, tj ho nepodtacat, ale zasa ho ani zbytocne nehnat do otacok)

....... pri vychadzani z parkoviska typ vychadzania ako pri 1 sposobe jazdy. tzn jednotka, cca 3000 otacky a pak dvojka. atd...

auto slo pekne za plynom, nemalo najmensi problem zvladnut kopec ktory ho cakal pri vyjazde z parkoviska, malo dostatok sily a nedusilo sa. Ked som ten kopec vysiel zaradil som 5tku taze cely usek mimo obec rychlostou 80 km/h som isiel na 5tke a auto si pekne tiahlo pri cca 2000 otackach. neda sa povedat ze by pri tejto rychlosti malo extra dynamiku, ale ani sa nedusilo.

Ked som vosiel do tej obci taktiez som len zoslapol brzdovy pedal (opat na rovnakom useku) a podradil som 4tvorku. takze tych 50 km/h tocil na cca 200 otackach. auto slo pekne ,nedusilo sa, malo potrebnu dynamiku v pripade potreby.

Takze pracovny rozsah otacok bol od 2000 - 3000

Namerana spotreba 7,3 litra na 100 km.

___________________________________________________________________

ZAVER:

Najidealnejsim sa ukazalo skombinovat prve dve sposoby do jednoho efektivneho a zaroven dynamickeho sposobu jazdenia.

Tj ak to zhrniem tak obe mali nieco do seba a jeden druhemu niecim prispel:

  • nema zmysel ist silou mocou v otackach nad 2500. pokad idem 80siatkou tak ta 5tka kde toci 2000 otacok je plne dostacujuca na pokojnu a kludnu jazdu.
  • nema zmysel trapit motor tym ze velmi skoro budem radit vyssi stupen a tym ho dusit, trapit a nicit. Naopak pokial potrebuje dynamiku aby vysiel nejaky kopec

tak je potrebne to tomu motoru dat aby sa netrapil. predsa len taha skoro 2 tony plus mna

Prislo mi ze pre pokojnu jazdu, pohodovu nikde sa neponahlajucu je plne postacujuce pracovat v rozsahu otacok 2000 az 3000

myslim si ze v tychto otackach nic neskazinm, nijak netrapim motor a nijak mu neskodim.

co vy na to? je to tak?

2016-05-16 18:40:33

Jezdit tak aby ti nepadaly otáčky při jízdě pod 2000 je ok.

(nepočítám teda popojíždění v koloně na 1 - 2 kdy po autě nechceš žádnej výkon jenom aby se tak nějak pohlo v tu chvíli se jinak než pod 2000 moc popojíždět bez ničení spojky nedá)

Já když měl 2,3ku, tak sem jezdil podle pravidla nenechat to pod 2000 padnout tzn na 5tku nejezdit nikdy míň jak 70 což je rychlost, při který M6 2,3 točí cca 2000 otáček

(vždycky mě štvalo, když sem dojel nějakou brzdu provozu co se šinula kolem tý rychlosti 70km/h a já prostě musel podřadit)

U MPS co mám teď je to posunutý trochu vejš ta na šestku točí 2000 otáček někde při 83km/h takže brzdy provozu štvou ještě víc :D

Pro názornou ukázku sem screennul pilový diagramy při jaký rychlosti a na jaký otáčky padne motoru u 2,3ky při řazení ve 2000, 2500, 3000, 3500 a 6500 otáček

2016-05-16 19:02:00

agg84: Jak se tak rika..,prave jsi objevil ameriku.. Nee,opravdu, nejidealnejsi je asi kompromis obojiho.. Proto si tedy uzivej auta a preji spoustu stastnych km..

2016-05-16 20:19:56

agg84: tak to si si overil môj štýl na modernejšom motore. De facto, elektronika je síce nová, ale základ zostáva - fyzika sa totiž nedá o...kašlat. Skrátka, nad otáčky, keď ide krúťák dolu (plniaci tlak je už orezaný regulačným ventilom) ide spotreba hupom hore. Je to živšie, ale hladnejšie. A trochu viac reve.

LukeX87: tie diagramy - skvelá práca. Už sem len dohodiť krivky výkonu/krúťáku vs. otáčky pre tie vaše motory. Ja svoje poznám.

2016-05-16 20:20:04

Hoši, nyní můžu prohlásit že jsem svůj motor patřičně zajel 4000 km a tedy šlapu jak to jde. Neubyla ani kapka oleje a to jsem to točil až na omezovač který mám přesně na 7000 RPM.

Auto krásně vystřelí když jedu 40 km/h na 2. rst a šlápnu na plyn. Kola zahrabou a já už nevím co dál dělat.

Koncovku mám stále čistou jako v den GO a tak říkám, točte to, točte to, točte to.. Jezdit pod 2500 nebudu. Spotřebu mám zhruba 7,4 kombi

2016-05-16 20:28:18

magnetto: gratulujem! Ale nezabúdaj na zahrievacie "kolo". Nech ti to dlho vydrží. Ja by som na tvojom mieste to stabilne točil pri 2300-2500 a na veľmi svižný rozbeh podradil. Preraďoval by som okolo 3000. To by si mohol byť spokojný.

EDIT: doprčic, ty máš predsa benál! tak som nič nepovedal. Pod 2500 fakt nejazdi. Pre nafťáky platí čo som písal teraz a ešte skôr.

2016-05-16 20:37:41

merlinhawk: Jasan šéfe

Nyní provádím GO na autě Fishiho a tak ten bude na tom stejném co já. Mám tolik práce co po mě lidi chtějí že nevím kam dřív skočit

2016-05-16 20:57:17

merlinhawk: mam take benzin :)

Magnetto: gratulujem, tak jen at pekne slouzi. Ten muj asi bude potrebovat tve ruce aby znova ozil... Pri seslapnuti plynu vydava zvlastni zvuky...radeji si uz zapinam radio nez to poslouchat.

2016-05-16 21:16:37

agg84: no hej, už som sa zbadal. Predsa, pracovné otáčky turbodiesla sa viac podobajú na benzínový motor ako na hladký diesel. Len tie naftové majú otáčkový limit pri 4500 (ako ktorý) a benzínové - to už viete lepšie vy.

2016-05-16 21:42:39

merlinhawk: Tomu říkám super téma!!

2016-05-16 22:36:23

Čím víc otáček, tím víc WRC Moje 2,3 benzín po třetí generálce motru, se spotřebou furt na 14ti litrech ( je jedno jestli obec nebo mimo / lehká nebo těžká noha ) si už nic jiného nezaslouží. Studenej start na cígo, pak lehkej rozjezd po městě, pod 2k otáček, jak již bylo zmíněno, ji nepouštím. Chudinku malou. Ten motor se musí točit, jinak by tam ty laďáky neměly smysl. Když se chci fakt svézt, tak omezovač je signál pro řazení.


Odpovědět

1  2  3  4