Fórum - Téma


Kolik tocite sveho mazla?


Fórum 6 GG / GY Kolik tocite sveho mazla?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2016-05-15 19:22:46

Ahoj, dneska sem spolu se svou 2,3jkou spoznal super tipka menem magnetto, a zistil sem ze spusob akym sem se spraval k motoru, ktery sem povazoval za hodne setrni k motoru se naopak ukazal ako hodne skodlivy k motoru. Takze ja sem chtel svemu motoru pomoci ho co nejmene zatezovat a delal sem uplny opak, tj hodne sem ho zatezoval.

Stale sem si myslel ze:

1. uspora paliva je primo umerna s otackama ktore motor pri urcite rychlosti toci.

2. starostlivost o motor znamena nevytacet ho kdyz je studeny (coz je pravda) ale co sem nevedel je to ze motoru rovnako (neli vic) skodi i podtaceni motoru

Takze tato moja neznalost, anebo spatne nevyky abych dodrzoval bod 1 a 2 (ktere vlastne pochadzeli uz z autoskoly a sli se mnou dal) mi vlastne delali uplne opacnou sluzbu. tzn:

NICIL SOM MOTOR TYM ZE SOM HO PODTACAL

A MILNE SEM HO DRZEL V CO NEJNIZSICH OTACEK ABYCH NEMEL VySOKOU SPOTREBU a HLAVNE ABY SEM BYL SETRNI K MOTORU A JEHO CASTEM... (ZDA SE ze sem se HODNE MYLIL)

Treba v meste na rovnom useku sem tocil na 50 km/h cca 1700 otacek pri 5tke prevodom stupni.

Bylo mi vysvetlene ze tymhle tym spusobem jizdy motor znicim protoze je potereba drzet otacky aspon na tech 2500.

Takze po uvodnej reci (na ktoru muzete vsichni reagovat)

KOLIK TOCITE SVYCH MAZLOV?

(piste vsichni) ne jen majitele 2,3jki.

2016-05-15 19:38:53

Ja osobne taky vlastnim ted M6 2.3 a jezdim takto: za studena max. do tri tisic ot.,po ohrati v obci na rovnem useku na ctyrku,cca 2tis. ot,rychlost kolem 55km/h a jedu-li trochu dalku,cas od casu,napr. pri predjizdeni,vytocim motor minimalne na 5tis. ot,spis na 6tis.. Pri bezne jizde ale radim v rozsahu 2000-4000ot.. A byt to nema takovy efekt,jako v dieselu,brzdim si motorem napr. z kopce,nebo pri dojizdeni na krizovatce.. Kdyz to shrnu,snazim se pravidelne vyuzivat cely provozni rozsah otacek motoru..

2016-05-15 19:43:36

Čau ja mam Mazdu 6-1,8 a točím jí i na 6 000 podle nalády už má 308 000km .Moc se mi líbí jak sedí a proto mě jízda s ní baví.

2016-05-15 19:51:51

No ja sem delal jeste takovou chybu ze

sem vlastne stale prehadzoval na vyssi stupen pri 2000 otaciek.

Tj zradil som 1 kvalt .... 2000 ot. a siel tam 2 kvalt ...... 2000 ot a siel tam 3 kvalt. Cize vlastne som tam nahadzel cim driv kvalty az na 5tku a teda motor som hodne podtacel. Kdyz prisel mirni kopec nebo i na rovine nekdy sem zapomnel ze tam mam 5t kvalt a slapl sem na plyn tak autak se roztrasl, proste nemel silu a dynamiku v techto otackach. (mat tam 6stk tak na 50 km/H tocim asi 1300 otacek ....

Zdesil sem se sam so sebe jak sem ten motor kur...

2016-05-15 19:52:45

Já mám naftovou 2.0l RF7 (103kw) z roku 2006 a po koupi jsem také šetřil motor (přesto, že mě předchozí majitel upozornil na to, jak s ní jezdit). No skončilo to po necelém roce problémy a vykucháním DPF, a opět radou: "Nešetři motor!". Tak teď se snažím držet motor nad 2tis otáček, a když vyjíždím z vedlejší na hlavní roztočím dvojku a trojku k 5tisícům otáček a mám 4 roky pokoj. Jen nevím, co teď bude na technické bez DPF. V červnu uvidím, ale snad Magda projde.

2016-05-15 19:54:05

Ja tocim motor co to jde. Ted se musím po te generalce trochu krotit ale standardně radim při 4500 - 6200 ot.

Je pravda ze japonské motory trochu více krici toc toc toc ale ne každému je to prijemne. Prave podle toho zvuku si každý myslí jak to motoru skodi. Naopak. Osobně jsem si zvyknul a zítra mi posílá týpek novy vyfuk ktery to ještě okoreni. Však pockejte na video ;) na druhou stranu máme motory a ne orezavatka z koncernu ne?

2016-05-15 20:09:45

Svojí 2,3 za studena točím max do 3000. motor nikdy nepodtáčím raději majdě dopřeju vysoké otáčky.Ve městě nejčastěji na 4.stupeň ....5. a 6. dávám jen na dlouhých 4 proudovkách spojující městské části.Do 6000 jen při předjíždění a vyhánění pavouků z motoru :-D dálnice nejezdím občas nová silnice Opava-Ostrava

2016-05-15 20:15:18

Ahoj,

mám taky 2,3 a po Praze jezdím tak do 3.500 rpm, ale pod 2.000 rpm ji nedusím, moc se jí to nelíbí, i když umí bez problémů "pobrat" 20 km/h na trojku a zrychlit. Takhle se spotřeba drží kolem 8,5, ale v Praze víc stojím než jedu Když se chci svézt, tak ji trošku pohoním kolem 5-6.000rpm. Mazďácký benzín má takový druhý dech od 4.000rpm (to samé jsem pozoroval i u 2,0), změní se zvuk i dynamika motoru a na okresce v zatáčkách pod plynem je to ta správná jízda, která se tomu autu vyloženě líbí a není to jen o tom někam dojet 6ka má super podvozek a slušný motor, tak proč s tím jezdit jako s Octavií diesel? Spotřeba sice o něco vyleze, ale zase takové drama to není...

2016-05-15 20:42:46

Ahoj,

tak také přispěju.

Řadím tak kolem 2500 až 3000 dle situace a pod 2000 se snažím motor nedostat.

Město na 4. stupeň vychází to cca 55km/h a 2100 ot./min.

Okresky 5. stupeň 2800ot./min. a vejš

a když se chci svést tak občas drnknu o omezováč a na čtvrtý stupeň se málo kdy dostanu.

Na spotřebu házím bobek :) a vysnil jsem si M6 V6 3,7l

Zdar :)

Agg84, 2016-05-15 19:51:51 napsal:

No ja sem delal jeste takovou chybu ze

sem vlastne stale prehadzoval na vyssi stupen pri 2000 otaciek.

Tj zradil som 1 kvalt .... 2000 ot. a siel tam 2 kvalt ...... 2000 ot a siel tam 3 kvalt. Cize vlastne som tam nahadzel cim driv kvalty az na 5tku a teda motor som hodne podtacel. Kdyz prisel mirni kopec nebo i na rovine nekdy sem zapomnel ze tam mam 5t kvalt a slapl sem na plyn tak autak se roztrasl, proste nemel silu a dynamiku v techto otackach. (mat tam 6stk tak na 50 km/H tocim asi 1300 otacek .... .. ..

Zdesil sem se sam so sebe jak sem ten motor kur...

2016-05-15 20:58:25

agg84: Tak tomu se rika trapeni motoru, mimochodem kolik Ti to zralo pri takove sadisticke jizde ? Nejnizsi spotreba by mela byt kolem 2000 - 3000 otacek.

Abych se vyjadril k tematu: z kopce - mala zatez nizky otacky az tak nevadi, do kopce drzim v otackach podle zateze, a pri predjizdeni se nebat motor vytocit.

2016-05-15 22:22:20

agg84: Tak co sis z toho vzal příteli? Měl Magnettek pravdu že? Jsem rád že jsi to nakonec ověřil a vidíme pořádnou diskuzi

2016-05-16 08:09:27

Ahoj, já mám 2.0i benzín šestikvalt.

Za studena 2-3 tisíce. Jinak v ohratem motoru kolem 50kmh 4ka, 55-60 na rovince ve městě klidně dávám pětku. Motor se nedusí, jinak bych to tam nedal, otáčky jsou kolem 1700 odhaduju. Se 104kw dvoulitrem jsem ale pětku ve městě skoro nedával, tak to možná bude ten rozdíl protože 104kw dvoulitr má jen pětistupňovou převodovku.

2016-05-16 09:08:00

Rozbehlo se to tady poradne, mame tady kvalitni diskusi co je super.

Pro mne je to ale takove pouceni, nejradji by sem si dal par facek jak sem ten motor triznil.

CO sem si z toho vzal:

  • Kdyz jedu mimo okresku tam to bylo vse v poradku, protoze mam 5ti kvalt a tocil sem pri 90km/h 2500 ci tak nejak (tady neni nutne tocit autak za kazdou cenu nad 3000 pri 4 kvalte.
  • Musim si ale davat hodne pozor na to jak se rozjizdim najme v meste, neradit hned jak motor dosahne hranicu 2000 s cilem co najrychleji se dostat na 5tku... ale vytocit ho aspon na tech 2500 - 3000 a pak zaradit vyssi stupen.
  • A hlavne nedusit autak pri rychlosti 50km/h na 5ti kvalt v otackach 1700.

doufam ze bude v poradku a ze tech par mesicu co sem se k nemu tak nesetrne spraval sem ho neznicil... (vzdyt je to japonec, drzak no ne?)

Jeste mne ted napadlo ze kdyz mi bracha obcas pujcil sveho passata s DSG automatem byl to diesel sel sem po meste tak ten automat tam take hodil 6stku a ten motor tocil hrozne moc malo otacek. Samozrejme ale byl inteligentny a ked som trocha seslap plyn tak ihned podradil aby mel vzdy dostatocnu dynamiku.

P.S. tady se mne nekdo ptal jakou sem mel spotrebu kdyz sem takto chodil, takze cisto mesto ... sem mel spotrebu 10,1 litru prumernu.

2016-05-16 09:18:12

Ještě by jsem dodal jednu věc. Ikdyž dám pětku v 55, tak vždy jedině na udržení rychlosti. Jakmile chci zrychlit, tak vždy podředím - často klidně o dva stupně dolů :))

A s tím podtáčením to nebude tak horké. Táta měl ten 104kw dvoulitr a celkem ho podtáčel (až mě to bolelo - klidně 1300ot. ve městě) a stejně se na ní nikdy nic nepokazilo (myslím motorově). Tím k tomu nechci nikoho navádět samozřejmě :D ! Ale myslím, že je to o citu hodně. Když přidáváte a motor se klepe, tak je asi jasné, že je kvalt moc vysokej. Ale když jedu 55 na pětku a všude je naprosté ticho, tak to podle mě je naprosto ok. Jen pak nesmíte na tu pětku dupnout na plyn...

2016-05-16 09:29:06

agg84: k tomu dieselovemu dsg...,tomu nizke otacky tolik nevadi.. Diesely jsou obecne nizkootackove motory,ktere ale disponuji velkou silou (proto jsou napr. v lodich,nakl. autech atd...) To je taky ten rozdil,ze diesel tahne odspodu,cca od 1500ot a ma velky kroutak,ale nema rad vysoke otacky,kdezto benzin je opak,zadny poradny kroutak nema a tahne az ve vyssich otackach a naopak ma rad vysoke otacky.. Neboj se,ani v tom meste,motor obcas protahnout aspon nad 3tis ot. A rad minimalne ve 2500,spise jeste pozdeji.. Navic by te pak ta jizda mela i o neco vic bavit...,auto chytne jinou dynamiku,bude zivejsi,lepe pujde za plynem a ten zvuk je taky lepsi,nez na hranici 2tis... A spotreba se ti nijak dramaticky nezvedne..

2016-05-16 09:48:56

skejpa: Cetl sem clanek kde psali ze podtacenu motoru novim autum neskodi. u starsich vozu je to ale jinak.

Asi kdybych mnel noveho mazla a jezdil s nim 50 km/h na 6tke a tocil by 1500 mozna by to nevadilo.

Wawris to mas naprostou pravdu kdyz sem sel vcera od magnetta od brna spusobem ze sem motor nedusil, nutno na 5tke hned, tak sem si to zacal opradu tu jizdu vic uzivat. mel sem stale pocit ze mam pod ritou dynamicky vuz a kdykoliv stlacim plyn to auto je pripravene vystrelit (ne dusit se)

Take sem skousel ruzne veci na dalnici kde sem sel rovnakou rychlosti na 4tvorke a take na 5tke, najme tam jak de dalnici do kopce. Mel sem pocit ze to auto se tak netrapi a de pekne za plynem. a take aktualni spotreba na palubaku pri 5tke byla o neco vactsi nez pri 4tyrke a to najmee v tech spominanich kopcich.

Ironicky sem si myslel furt opak, ze cim je vyssi kvalt tym jsou otacky nizsi a tym je spotreba nizsi a to i za cenu ze dusim motor.

2016-05-16 10:00:33

agg84: Je pravda že benzín se má točit a diesel šetřit. Osobně jezdím s firemní fungl novou dodávkou styl OVER REV - tam kam mě otáčkoměr pustí a samozřejmě je to omezené někde na 4200 RPM. Jasny, u dieselu to má jisté následky za nějakou dobou ale můj motor který mám v mazdě má na tachomětru 8000 RPM a hned jak najedu nějaké ty kilometry od GO co jsem dělal, budu jej točit a postavím na okruh. Ono opravdu je potřeba se k tomu chovat jak jsem řekl. Není nutné točit každý kvalt na omezovač ale zase není dobré to podtáčet. Max mi kdysi řekl, že nemám jezdit s motorem pod 2500 otáček a už vůbec ne dlouhodobě. Dělám tak a motor má při sešlápnutí plynu akceleraci jak při rozjezdu. Miluju benzínové motory. U hondy se takové věci vůbec neřešili. Dokud nepraskl blok, jelo to krásně. Mrkněte.

2016-05-16 13:22:00

Upřímně, jezdím s M6 2.3 na velmi velmi nízké otáčky už hodně dlouho, po městě běžně na pětku 50-55 km/h, auto si příjemně vrní a vůbec si nestěžuje. Když na to rozumně šlápnu (ne plný plyn přirozeně), tak se sice nežene zrovna rychle nahoru, ale ani se nezačne klepat a naříkat. Na čtyřku nenaříká, ani když jde na 1500 otáček do mírného kopce a trojka sežere prakticky cokoliv od 1200 nahoru.

Díky tomu jsem měl na spotřebě už taková pěkná čísla jako 6,1l/100km, dokonce i 5,6l/100 km při cestě do Itálie a běžně tak 7,5l/100km.

Občas ji samozřejmě proženu na dvojku nebo trojku skoro do omezovače, když si chci udělat radost, ale to jen zřídka a na chvíli.

Podělalo se mi na ní už kde co, ale motor, ten zatím pořád maká a za těch 50.000 km co jsem s ním najezdil já, se na něm ještě nic neopravovalo. Celkem má 185k km. Jen ta spotřeba oleje je zlá (cca 1 litr na 3000 km), ale s tou už jsem to koupil.

2016-05-16 13:22:57

agg84: mam 2.3 a studeny motor jazdim 2000-3000, zahriaty potom 2500-4000 a obcas na konci vesnice to trosku preblafnem okolo 5000-5500 pri rozjezdu na 3, az sa vyfuknu karbony z motoru

2016-05-16 13:42:21

atronoss: Prave to ze s tym takhle jezdis ti to zere olej. TO mi vysvetloval magneto.

Po technicke strance ti nereknu co se v motoru deje, to moozna dokaze rozpisat magneto co se muze stat kdyz to hoddne se podtaci.

dzodzo: kdyz s tim jezdis v spektre otacek 2500 az 4000 za beznej jazdy, tak kdy radis na vyssi stupen. treba kdyz jedes na Dvojke tak des az do 4000 otacek a pak az preradis vyssi stupen? nebo uz radis driv?


Odpovědět

1  2  3  4