Fórum - Téma


Klimatizace spotreba


Fórum 3 I BK Klimatizace spotreba

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2011-07-14 09:53:02

Zdravim, prave jsem si poridil Mazda 3 MCD 1.6TDi rv. 2004, a docela by me zajmalo o kolik tak stoupa spotreba se zapnutou klimatizaci, mate to nekdo vypozorovany ??

 Hodas
Jiří
2011-07-29 14:27:26

Nemám to přesně vysledované, ale podle informace technika, kde jezdím na servis, je to tak asi litr na kilometr. I když mě se zdá, že je to míň.

2011-07-29 14:30:52

chtel si rict spis litr na 100 kilometru ne, litr na kilometr by znamenalo zvyseni spotreby skoro o 2000%

 Hodas
Jiří
2011-07-29 14:43:19

Sorry. Máš pravdu, to by z našich aut vznikla opravdu žroutská rarita. Mělo to být skutečně litr na 100 km.

2011-07-29 16:18:36

to by bylo kruty, jinak spotrebu neuveritelne ovlivnuji pneumatiky, ani bych to nerekl ale je to taky o ten litrik dva kdyz se poradne dofuci...

2011-07-30 15:29:00

Klima naozaj prida tak okolo jedneho litra k spotrebe motora na 100 km. A co sa tyka tych pneu, tak to sedi. Spotreba ide riadne hore, ked su pneu podhustene . Skutocne to moze robit liter i viac.

No nestaci iba vediet, ze ventilky drzia, tlak je TREBA prisposobit aktualnemu zatazeniu. Auto potom poznatelne lepsie sedi, spotreba je v ramci normy a pneu sa rovnomerne opotrebuvaju. Nie je ani sranda to, ze posledne tyzdne teplota vzduchu chodi aj 15 stupnov hore-dole. No skuste napriklad prudko brzdit na prehustenych... ako rychlo zastavite? NEKECAM, odkedy som zazil neprijemny sok, davam si na to bacha .

2011-07-30 16:04:09

s tou spotřebou u klimačky jde o to jak to srovnáváš pokud srovnáváš jen jízdu se zapnutou a vypnutou limou tak se zapnutou je samozřejmě zvýšená spotřeba, ale pokud srovnáš jízdu se zapnutou klimou a jízdu s vypnutou klimou a staženýma okýnkama, tak při jízdě se zapnutou klimou a zavřenýma okýnkama budeš mít menší spotřebu jak při jízdě s vypnutou klimou a staženýma oknama, které zvíší aerodynamický odpor víc než jaý odpor klade zapnutý kompresor klimatizace

 Hodas
Jiří
2011-08-13 11:30:00

K tomu huštění pneumatik. Zkus je hustit dusíkem. Někde se o tom psalo, že je to zbytečné, ale není. Já je hustím jedině dusíkem. Dusík je teplotně stálejší než vzduch a při změně okolní teploty de nerozpíná. Proto se veškeré zkušební tlakování potrubí zkouší a tlakuje dusíkem.

Nějaký čas jsem montoval a servisoval klimatizace (né autoklimatizace) a nové zapájené trubky se vždy tlakovaly dusíkem. Pokud tlak neklesl, mohlo se odsávat a pak napustit chladivo. To by nešlo, kdyby byl tlak jiný v chladu a jiný po zvýšení teploty v mítnosti.

Jednou jsem tlak v pneumatikách měřil ráno v chladu a odpoledne na slunci, kdy bylo tak 30, a rozdíl tlaku byl opravdu minimální. Akorát si už nepamatuji, jestli jsou kola tižší nebo hlučnější.

Ale souhlasím, že tlak v pneu hodně ovlivňuje spotřebu.

2012-08-20 22:17:34

dusík se "při změně okolní teploty nerozpíná".

Tady se někomu podařilo překonat termodynamické zákony....

2012-08-21 08:24:35

Mozna sa dusik rozpina malo, ale nejaky sucinitel objemovej roztaznosti urcite ma. Zoberuc do uvahy fakt, ze vzduch je zo 78-tich% dusik, velky rozdiel v rozpinavosti medzi cistym dusikom a vzduchom nebude.

 Hodas
Jiří

decourcy, 2012-08-20 22:17:34 napsal:

dusík se "při změně okolní teploty nerozpíná".

Tady se někomu podařilo překonat termodynamické zákony.... ..

2012-08-23 16:13:48

Kolego, neber vše co se napíše tak moc doslova. Nebavíme se o fyzikálních vladtnostech dusíku ale o dusíku v pneumatikách. Já ti můžu pouze doporučit abys jedno kolo nafoukal vzduchem a jedno dusíkem. pak si projeď nějaký úsek "dvoustovkou" a potom si změř tlaky v obou kolech. Ručím ti, že budeš překvapený. Navíc ten příspěvek nebyl hlavně o dusíku ale o spotřebě. Tvůj příspěvek nepřispěl vůbec k ničemu!

MAX6  
J.
2012-08-23 20:18:50

Zkoušel jsem dusík na svojí 323BJ s 2.0FS na gumách TOYO T1R 205/40 17 se zesílenejma bokama a nic.

Kola hustim na 39PSI (všechny) a se vzduchem po pořádnym prohnání v těhle teplotách (30km dálnice + zatáčky) to stouplo na cca 39,8PSI. S dusíkem to stouplo na nějakejch cca 39,2PSI. Spotřeba v obou případech (po najetí +-500km) stejná.

2012-08-24 11:12:49

Dusik nie je reaktivny, takze pneumatika pocas jazdy (ako sa zohrieva) sa neoxiduje, teda zvnutra ovela pomalsie starne = lepsie drzi tlak. Kto si riadne sleduje tlaky v pneu, vie ako casto musi dofukovat.


Odpovědět