Fórum - Téma


Klimatizace


Fórum 6 GG / GY Klimatizace

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-04-06 21:02:11

Zdravím všechny příznivce této skvělé značky(až na malé vyjímky) Naivně jsem si myslel že zde naleznu nepřeberně rad jak na čistění klimatizace ale asi všichni jezdí do servisu a tak mi nezbude než tam zajet taky. Není v tom žádná ironie ale holé konstantování,zřejmě to chce opravdu fundovanou práci servisu.

2010-04-07 01:09:53

Mazdárek příteli,nevím jak na M6 ale klimošku určitě řešili klucí na M626,M3,MX6,XEDOSECH jen více počíst.Osobně si myslím že dobrý vysavač a nějaký tek přípraveček na výparník v pohodě stačí.Samo sebou když chceš poměřit kolik doplnit plniva tak na to je nejlepší dáky ten "odborník" Jen namátkou co já sem našel za cca2 minutky:

http://www.iob.cz/produkt...re/servis-klimatizace.php

http://www.mazdaclub.cz/m...select=46456#message46456

http://www.mazdaclub.cz/m...select=43867#message43867

2010-04-07 09:37:49

TAURUS, Díky za odpověď byl jsem se poinformovat v servisu a chtějí za vyčistení plus doplnění 2 400, cena je bez kabinového filtru,tak není divu že sháním něco přijatelnějšího. Kdyby tak mohl ňákej mazďák poradit kde je ten výparník na 6 a jak k němu.Díky.

2010-04-09 16:44:59

doplneni uplne prazdne klimy cca 500 ... minuly tyden jsem to podstoupil

proc byla prazdna je mi zahadou (auto jsem kupoval v zime) .. tak doufam ze ji nebudu plnit za mesic znova :)

2010-06-07 20:12:43

Mám dotaz na problém/chování M6 při zapnuté klimě. Je celkem normální, že se kompresor klimy podle teploty ve voze zapíná a vypíná. Ovšem pokud jedu např. do kopce a auto je v záběru (a to klidně i při vyšších otáčkách okolo 4000) tak v okamžiku sepnutí kompresoru dojde k výraznému poklesu krouťáku. Je to jasné, že to tak musí být, hold ta klima je poháněna od běžícího motoru, ale otázka je, jak moc výrazný vliv může klima mít. Jde o bezpečnost provozu, při předjíždění to pak může být někdy velmi nebezpečné, když dojde ke skokovému úbytku výkonu právě v ten nejméně vhodný okamžik...

Pozorujete taky podobné chování u své Mazdy? (týká se to především asi benzínových motorů, které oproti naftovým nemají takový krouťák)

...omlouvám se, pokud se to tu již řešilo...

2010-06-07 21:32:04

Ano pozoruji to samé,nejvíc to dělá v režimu ECO.

2010-06-07 21:34:31

Režim ECO? To ve své M6 nemám, o co se jedná? Znám tohle tlačítko z Opelu, ale jeho význam mi uniká.

2010-06-07 21:41:52

Já ale nemám 6 . V Premacy mám aut.klimu a má režimy AC AUTO, AC,AC ECO.První dva jsou jasné a ECO podle mě zapíná většinou jen při brždění motorem ale někdy jako by zapínala právě při plném plynu a otáčkách kolem 4000

2010-06-07 22:32:45

A co nějaký názor šestkaře?

2010-06-07 22:52:14

Ti už asi spí ale 6 a Premacy po r. 2002 by měly být podobná auta.Nebo alespoň klima.

2010-06-08 05:54:11

Jj, šestky jsou bez problémů, tak majitelé v klidu spí Mně užírá asi 10% výkonu automat. převodovka, sepnutí klimy registruji jen na volnoběh. Zapínám většinou jen AUTO ECO.

2010-06-08 06:05:25

pavel473: kdyz zmacnes 2x A/C tak se ti na display zobrazi AC ECO (M6 predface)

2010-06-08 06:08:59

Díky všem, já mám právě manuální klimu, takže tohle asi nevyřeším

2010-06-08 07:40:43

Myslím, že ECO mode nezapneš vždy...pokud jede klima na "plný knedlík"...leda´bys stáhl větrák. Pak to de. Jinak to někdy přepne "samo"...zpravidla to automatika pořeší, když není moc co chladit.

Úbytek výkonu nepociťuji (2.0DI), při zapínání kompresoru...jen při volnoběhu člověk slyší, jaký je to záhul pro elektriku ...to zas jo. Manuální klima ECO asi nemá...tam si to "eko" nastavíš čudlíkem. Pokud pociťuješ úbytek výkonu víc než je zdrávo, spíš bych sázel na elektriku...které "ti nezbývá"(baterie,dobíjení...přechodové odpory)

2010-06-08 16:24:40

Mazdaar.. Ja mam automatiku a ECO mod má prej šetřit palivo kratším pouštěním kompresoru. Nevyznám se do toho tak radši tvrdit nebudu

Ale zpět k tématu páč, když máš manuální klimu tak tě to asik nemusí zajímat . Mno podle mě to asi moc normální nebude, když sám cítíš, že je to větší pokles než který bys čekal. Já jsem měl podobný problém na peugeotu, ale přisuzoval jsem to motoru 1,4 v benzínu, který byl už sám o sobě slabý, tak ale mazda už nějakej ten silnej motor má . Jinak s toyotou 0,9 benzín teď žádné problemy s klimou a výkonem nemám. Těžko říct, snad ti někdo kdo s tím má zkušenost poradí víc

2010-06-08 19:28:38

Kluci díky za postřehy.

Castor: co se týká elektriky, tam bych problém neviděl. Klima je poháněna jen od motoru, co vím. Ale jinak baterku mám OK.

Natural: ano, motor je myslím si dostatečně silný. Já bych to neřešil, ale oproti tomu co jsem pozoroval loni v létě při zapnuté klimě a co letos je to rozdíl, nebo jsem na to vnímavější

Volal jsem dnes do Mazdy a prý se s tím ještě nesetkali.

Jediné co mi byl schopen technik poradit je diagnostika, ale ta ani podle něj asi nic nezjistí. Napadá mě, jak se chová klima, která má menší množství chladicího média. Je to JEN nižší chladicí schopnost? Nemůže to být tím? Máte s tím někdo zkušenost?

A co myslíte, má klima v M6 spojkou spínaný kompresor klimy nebo stáloběžný kompresor?

2010-06-08 19:52:18

Měl jsem prorezlou trubku klimy a než jsem ji vyměnil tak jsem musel 3x doplňovat chladivo. Vždy to chladilo normálně a najednou stop, kompresor přestal zapínat. Bude tam spínač, který při poklesu tlaku chladiva kopresor už nezpustí, protože při doplňování odsajou zbytek co tam zůstal a na nule jsem to nikdy neměl.

No a kdyby kompresor běžel pořád, tak by ses asi neptal na pokles výkonu při sepnutí. Je to mechanická záležitost, pokud klimu v zimě nepouštíš může to být přituhlé.

2010-06-08 20:27:46

Pravda je, že v zimě jsem klimu zaplou neměl. Takže tím by to být teoreticky mohlo... Myslím si ale, že se najde spousta lidí co klimu v zimě nezapne.

Ale tohle zkusím nějak prověřit, jak je to s mechanismem kompresoru.

2010-06-08 20:39:03

náplň klimy obsahuje i mazivo, které maže kompresor, takže se doporučuje aspoň 2x za zimu klimu na deset minut pustit na plný výkon........ takže pokud loni to jelo pěkně a letos to zlobí, ubíral bych se tímto směrem. v prvních letních dnech se všude objevují diskuse s tímto problémem a i servisy se plní a lidi se diví. nikdy jsem neměl auto s klimou i s návodem k používání, tak nemohu soudit, jestli to výrobci aut píšou, ale to pouštění v zimě je celkem známá věc.

Radek

2010-06-08 20:55:19

Mě ještě napadlo,že pokud zapnou oba dva větráky a zároveň i klima tak to asi nějaká ta kw bude. Tipuji tak 5 kw?


Odpovědět

1  2