Fórum - Téma


Klimatizace


Fórum Technický koutek Klimatizace



1  2

2009-07-15 01:05:46

Kolik moc vám zebe klima??Mě to trochu chladí,ale čekal sem větší zimu,mám manuál a když sem ji byl plnit,tak to přístroj vypustil a napoprvé se mu nepovedlo tam nacpat pořebný množství chladiva,napodruhý už jo.Kde by mohl bej t zádrhel??Čerpadlo šlape,při zapnutí klimy zakolísaj otáčky,jak píšu,trochu to zebe

2009-07-15 06:54:35

pokud máš nějaký teploměr nejlépe digitální co má čidlo na drátku tak zapni klimu na vnitřní okruh to čidlo strč co nejhlouběj do středového průduchu na palubce a mrkni na kolik ti to chladí měl by si tam mít tak +5 - +7 stupnu pokud ti de ten vzdzch teplejší tak je něco špatně. Když že tam máš dostatek chladiva tak bude nejspíš problém v termostatu výparníku který ti vypíná kompresor moc brzo takže ho stačí vyměnit ten termostat je tam pro to aby ti nezamrzl výparník dá se nahradit jakýmkoli chladařským termostatem a ten vyjde tak na 100kč

2009-07-15 09:27:34

Díky,hned jak dude trochu vulna v práci,ponoříme se do toha a dám vědět,jak sem dopadnul

2009-07-16 16:37:16

Renda: To my vysvětli. O čem mluvíš? Mluvíš o teplotě vzduchu co ti jde z klimy a nebo o teplotě na kterou je klima schopna uchladit auto? Protože mě klima vychladí auto na 14°C a je to OK, mimo to automatická klima ti nepovolí teplotu menší než 17°C a max. 24°C takže jestli je to o teplotě vevnitř tak mi to přijde jako blbost. Mě když měřili jak funguje klima tak mi dali nějaký teploměr a připli ho na opěrku hlavy u sedadla řidiče a tam to měřili. Tak proto se ptám abych v tom měl jasno.

2009-07-16 23:28:48

No z klimy to fouká jen lehce ochlazený,když sem měl digi u laguny,tak mi u průduchu pomalu umrzla ruka a tady u manuálu cejtím chlad,ale ještě sem to neměřil,na kolik to chladí,jsou vložáky a sem furt v práci.Tak až bude trochu času

2009-07-16 23:52:35

Diakon nemluvím o teplotě vzduchu ale o teplotě výparníku ta nesmí klesnout pod bod mrazu jenáč ti kondenzát na výparníku namrzne a přestane chladit protože ti přes něj nepůjde vzduch to se může stát pokud ti odejde termostat ve výparníku jináč mám manuál klimu a když zasunu čidlo teploměru hluboko do průduchu a dám klimu na max naměřím kolem 7 stupnu 10cm před průduchem už je jen 10 stupnů

2009-07-17 00:35:16

aha,prověřím

2009-07-17 09:10:38

Renda: Oki jasné já se jen ptal abych věděl co a jak. hele ještě dotaz. Když se rozeberou trubky klimy tak se zničí výparník? Prej nesmí přijít do kontaktu se vzduchem. Ptám se protože jsem vyndaval z auta motor a samo žejsem měl klimu rozebranou a tak nevím jestli mám teď shánět nový.

2009-07-17 10:58:12

Diakon Ty seš kusan.Co by se mělo zničit?Pouze se zavzdušní ale to se vyřeší při plnění.V systemu nesmí být vzduch ale jen plyn.Normální člověk který to plní si s tím poradí.Neboj.

2009-07-17 11:45:30

Zajda. já jen, že jsem byl včera v dosti dobrém sorvisu na klimy jí nechat naplnit a právě tam mi to řekli, že výparník pokud se rozebere tak má životnost cca 30minut, nejde o vzduch ale o částečky prachu v něm obsažené a hlavně o vlhkost. nejsem mechanik a klimě už vůbec nerozumím, jen tlumočím co mi bylo řečeno v servisu. Mě totiž praskla trubička hned nad výparníkem a tak ho chci vyměnit a proto se ptám.

2009-07-17 19:37:07

diakon koho jste potkali co vám to nalhali pokud se rozebere klimačka a trubky zaděláš je to v pořádku zničí se ti jen vysoušeč klimatizace je to v podstatě absorbér vlhkosti on se vlastně nezničí jen natáhne vzdušnou vlhkost a dál už není schopen vlhkost absorbovat pokud ho nevyměníš a naplníš klimu tak vlhkost v trubkách ti vykondenzuje a zreaguje s chladivem a vznikne nepatrné množství kyseliny clorovodíkové co to udělá s kompresorem asi nemusím vysvětlovat

2009-07-26 14:33:43

Ahoj, když mě spíná klima, tak z místa řidiče zřetelně slyším klepnutí, nebo cvaknutí z motoru . asi jak zapíná kompresor, nebo větrák - ale je normální, že je to tak hlasité, nebo si mám dělat starosti? Díky

2009-07-27 16:03:18

pavson: Mohla by to být spojka na kompresoru, pokud klima delší dobu neběhala (staré auto) tak může být trošku zarezlá. Mě spojka na kompresoru třeba na volnoběh celkem dost cvakala, několikrát jsem to promazal a je to už OK. Případně to může být cvaknutí relátka klimy.

2009-07-27 16:05:20

renda: no rpávě když jsem měl vyndaný motor tak jsem trubky klimy jen oblepil páskou, ale samozřejmě chvíli byly otevřené a tak řeším jestli mám shánět nový výparník nebo ne. Ale když ti klima přeci ujde tak se ti tam také dostane vzduch tak to by se muselo zničit jen tímto, já auto kdysi kupoval s prázdnou klimou a naplnil jsem to a běhalo to OK tři roky tak právě že se mi to nějak nezdá, asi si hoši v servisu myslí, že budou mít kšeft když to budu chtít vyměnit.

2009-07-27 18:16:58

Dnes jsem mluvil s chlapem co plní klíma a koukal na mne jak tele , na co se ptám, tedy jestli se zničí něco na klimatizaci, když je vymontovaná z auta třeba měsíc, no a jediný co se zničí je plyn který uteče.. řekl.Pokud se klima plní je z ni vysán vzduch několika atmosferama, tedy vzduchoprázdno a tím i vlhko je vysáto, no a plní se plynem až na 20atmosfer, v plném výkonu až 25at.

Taky jsem koupil M626 bez náplně, s ulomenou trubkou a po opravě naplněna a šlapala dva roky bez problému.

2009-07-27 21:37:16

Nechci být kverulant a puntičkář,ale odsátí do vakua se docílí podtlakem jedné jediné atmosféry.Ale to je jen nepodstatný detail. Mnohem víc mě zajímá jestli je tam fakt 25 atm? To už je celkem dost....

2009-07-27 22:13:43

Ptal sem se člověka,co mi servisuje autííí,přeposílám doslova jehoodpověď:A podle info někde na serveru je BAR zhruba to,co atmosféra

to se neplní na tlak, ale každý auto má předepsanou gramaž. Vychází to zhruba na 5-6 BARů

2009-07-27 22:41:07

Klimatizace se skládá z kompresoru, kondenzátoru, klapky, výparníku,

zachycovací nádržky a tlakových vedení. Jako chladicí nápln se používá

kapalina R134a. Kompresor klimatizace je poháněn klínovým řemenem nebo

drážkovaným klínovým řemenem od klikového hřídele. Kompresor zvyšuje tlak

v chladícím okruhu na maximálně 3 MPa (30 bar). Stlačením se chladivo

zahřeje. V kondenzátoru odebírá proudící vzduch z chladiva teplo (studený

vzduch zůstává ve vnítní oblasti). Ochlazuje tím horké chladivo, které

kondenzuje, tedy zkapalní. Chladivo je pod vysokým tlakem a protéká klapkou,

která redukuje jeho tlak. Chladivo expanduje a vypařuje se, a tím se znovu silně

ochlazuje. Ve výparníku odebírá chladivo teplo od kolem proudícího vzduchu a

vzduch se tak ochlazuje. Chladnější vzduch je veden do vnitřku vozidla.

Chladivo přijímá ve výparníku teplo a vypařuje se. Páry chladiva, které mají

malý tlak, jsou nasávány kompresorem, kde znovu začíná chladící okruh.

Zachycovací nádržka slouží jako expanzní nádržka a zásobní nádržka na

chladivo.......

Sekundární komponenty klimatizace

Tlakový spínač:

Nachází se v oblasti vysokého tlaku mezi kondenzátorem a expanzním ventilem.

V cca 90% vozů je připraven na vstupní straně vysoušeče. Tlakový spínač je

kontrolním prvkem, který zapíná a vypíná kompresor.

Druhy tlakových spínačů:

· 1-bodový tlakový spínač

Hlídá pouze vysoký tlak ( maximálně cca. 27 barů)

· 2-bodový tlakový spínač

Hlídá tlak a nedostatek chladiva (minimálně cca. 2 bary)

· 3-bodový tlakový spínač

Hlídá vysoký tlak, nedostatek chladiva a zapíná ventilátor

Sonda výparníku:

Sonda výparníku je pojistný prvek, který zabraňuje namrzání výparníku.

:

Sonda výparníku vypíná kompresor.

Spínací teplota: vypnuto cca. -1ºC

Zapnuto cca. +4ºC

1 bar, ≡ 105 Pa, ≡ 1 bar, ≈ 10197,16213 kp/m2, ≈ 1,019716 at ...

obsah chladiva do okruhu klimatizace je 600g - 900g, podle typu auta.

POZNÁMKA:

Aby se zabránilo přílišnému absorbování vlhkosti z okolního

prostředí dehydrátorem, což by mohlo narušit jeho činnost,

doporučuje se nečekat déle než 15 minut od doby jeho připojení

k systému do montáže dehydrátoru.

Pokud toto není možné, utěsněte vstupní a výstupní trubky dehydrátoru nebo

volné konce připojených hadic vodotěsnými zátkami

.....to je vše ...jdu spát.

2009-07-28 06:03:04

Dobrá práce

2009-07-28 07:57:51

V poznýámce je přesně to na co jsem se ptal. Podotýkám, že jsem zde nepsal svůj názor, jen to co mi řekli v servisu, takže proto se ptám.


Odpovědět

1  2