Fórum - Téma


Klimatizace


Fórum MX-6 II GE Klimatizace

Informace o modelu: Mazda MX-6 II GE



2008-02-19 08:14:35

Zdravim,nemate někdo zkušenosti z klimou u MX6 2,5i zda se vyplatí jí vyřadit z provozu a jestli přidá nějakej ten výkon navíc.

2008-02-19 08:30:38

Klima asi nějaký výkon ubere a auto bude mít asi i trochu vyšší spotřebu, ale nebude to tolik, aby to bylo nějak moc znát. Já tedy jsem ani u 626, ani u mazdy 6 nepozoroval nějaký rozdíl mezi tím, když mám zapnutou klimatizaci a nebo když je vypnutá. Možná že při rychlostech nad 180km/h by to třeba už poznat bylo, ale to jsem nezkoušel. Jinak nevím, jak jsi to myslel s vyřazováním klimatizace z provozu. Pokud je klimatizace vypnutá, tak vlastně je vyřazená z provozu. Co jsem slyšel, tak v kompresoru by měla být snad nějaká asi elektromagnetická spojka, která by měla kompresor připojit, právě když se zapne klimatizace. Pokud není zapnutá klimatizace, tak kompresor vlastně znamená jen jednu kladku na motoru navíc.

2008-02-19 09:23:49

Myslim tim odpojit to z řemenice.Někdo zas říka že to zvýší výkon auta když se to odpoji od řemenice.

2008-02-19 10:32:59

jsem ted v praci ale doma mam fotky kdyz sem v elektronicke volnobezce kompresoru klimy menil lozisko. pokud neni klima pustena, nebere zadny vykon, remenice se toci na lozisku a vylozene jenom vede remen.takze jedine ztraty ktere na ni vznikaji jsou ztraty remenu

2008-02-19 10:50:31

Tak jsem to myslel. Pokud není klimatizace zapnutá, tak se sice řemenice kompresoru otáčí, ale otáčí se jen řemenice na ložisku a kompresor samotný není připojen a netočí se. Myslím, že odpojením od řemenice ( asi zkrácením řemene) bys skoro nic nezískal, jen to, že bys z auta s klimatizací udělal auto bez klimatizace.

2008-02-19 11:16:13

Pokud je klimatizace vypnutá tak opravdu nebere nic. Pokud jí zapneš, tak si bere dost - nevím přesně kolik, ale na jízdě je to dost znám. Pokud ale už máš pak novější auto s novou klimou, tak už je jedno jestli jí máš zapnutou nebo no - rozdíl je minimální. U mého auta jsou bohužel jízdní vlastnosti s klimou žalostné - na předjíždění jí třeba i vypínám. Ale tak když jsem třeba jel na dovolenou tak jsem jí pustil a jel na 5ku v klídku a pohodě a bylo to fajn.

2008-02-19 11:29:53

OK dík za radu.Mam ještě jeden problem a to se systemem VRIS nechtěj se mi otevyrat klapky v sání.Když to skoušim na volnoběh tak se to vubec neotvírá vubec nevim čim to muže být.Poradte.

2008-02-19 11:33:00

Zkoušel jsi to rozebrat a vyčistit? Občas je to silně zanešené a neběhá to pak tak jak by mělo. Jinak nevím, zkušenosti z VRISem nemám.

2008-02-19 13:21:53

s vrisama ti bohuzel taky neporadim, nehrabal sem se jeste ve V6 :/ Ale davam plne za pravdu Diakonovi, nase stare nizkotlake klimy sou pro motor pohroma, ja uz mam natrenovany chmat kdyz predjizdim, podrazuju na 3 a jednim vysunutym prstem drbnu do tlacitka klimy a vypnu ji:) klima chladi jak ma, ale kua sem si jisty ze tech 30 koni ta fena sezere: ( vyhodu ma ve sjizdeni dlouhych kopcu, kde vyborne funguje jako motorova brzda:)

Na okraj dodam, ze nove vysokotlake klimy sezerou cca 2,1kW vykonu

mik
2008-02-19 19:09:50

Mam tu samou mazdu,se stejnou motoryzací a s klimou jsem spokojenej.Jinak na VRIS je tady i návod jak ho odzkoušet.Je sice v AJ ale z obrázků perfektně srozumitelnej.taky mi to nechtělo chodit a ty klapky byly dost zajetelený.Bohužel aby se daly vyčistit je třeba sundat komplet sání.A doporučuju nový tesnění jelikož jsem to hodil na starý a přisávalo si to.

2008-02-19 20:42:52

No tak klapky VRIS se otvírají až tak kolem 3- 3,5 tisíc otáče na volnoběh se ti ani nepohnou vpodstatě sou jen 2 polohy otevřené nebo zavřené a ovládá to podtlakový ventyl a aby to nebylo tak jednoduché podtlak do podtlakového ventylu pouští elektromagnerický ventyl takže klapky vyzkoušej při vyších otáčkách a pokud to nepude tak zkus profouknout tu hadičku co vede od el.magnetického ventylu k podtlakovému ventylu pokud se pořád nebudou otvírat tak vyzkoušej jestli je v té hadičce při otáčkách 3,5t podtlak pokud ne tak skus opět v otáčkách jestli jde do el.magnetického ventylu proud

2008-02-19 20:44:53

co se týče té klimy žádná neveme víc jak 5 koníků

2008-02-20 13:39:40

OK dík skusím to.

2008-02-20 18:21:39

Ještě jeden dotaz co se tiče regulatoru tlaku paliva.Chci si koupi nový s budíkem a manuálně štelovatelný.Ptam se jestli to propustí větší tlak nebo jestli to bude stejné a jsetli to má vubec cenu.

2008-02-21 20:44:01

Klima sama o dobe snizuje vykon auta.Ale u 2.5 to nebu moc zanatelne!!Ale pokud se chystas na nejaky tuning tak jsem pro to vyradit pokut to muzes postradat.Ja uz to osobne taky v MX3 nemam

2008-02-21 21:17:34

jak pojedem na jaro s klukama na brzdu s dalsima testama, tak si schvalne udelam graf se zaplou klimou, protoze me to samotneho zajima, ja vam totiz rikam, ze kdyby ta klima brala "jenom" 20 koni tak to tak nepoznam na vykonu, tutez zkusenost ma kamos v 626 1,8 a dalsi v probe 2,5 V6, predjizdeni s klimou je totiz dobrodruzstvim o ktere nestojim :/ vysokotlake klimy soucasnosti sou na tom uplne jinak, ty poznat skutecne nejdou


Odpovědět