Fórum - Téma


klima 626


Fórum 626 (obecně) klima 626

Informace o modelu: Mazda 626



2007-04-17 16:49:36

čauvec,,,

potřebuju poradit v čem je zádrhel když zapnu větrák na rychlost fuku 1,2,3 tak nejde, fučí jen na 4...

a problém s klimou je v tom že na rychlost 1,2,3 klima jede ale bez větráku moc nechladí-páč není vháněna dovnitř, že jo...,,když bych si scel pomoct tím že zapnu rychlost větráku na 4 - nejde zase zapnout klima...

vyměnil sem ten přepínač rychlostí foukání (páč zlobil) ale problém nevyřešen,, slyšel sem cosi že vespod u spolujezdce je jakýsi plíšek který má snad ty rychlosti napráci,, můžete potvrdit či zavrhnout? u toho rotoru na 2 šróby.. je fakt vedro..

dík

2007-04-17 20:48:33

Podle popisu by to mohly byt shorele predradne odpory. Jsou prisroubovane na ventilatoru (u spolujezdce v nohach schovane za suplikem). Dneska jsem na ne koukal, kdyz jsem cistil pylovy filtr

Ty dva srouby sedi, jestli do toho "plisku" vede svazek kabelu (tak 4-5), tak jsi asi na dobre ceste.

Plati tedy pro mechanickou klima. Jak je to u automaticke nevim.

2007-04-17 21:25:35

Jeste z podobneho soudku - jak se pozna, kdy uz je treba provest vymenu naplne klimatizace, pripadne jinou udrzbu klimatizace ?

Mam 626 rv 98 s mechanickou klima. Chladi, ale ve vetsich vedrech to nejak nestiha (subjektivne bych rekl, ze

Fabie nebo Oktavka, kterou obcas jezdim, chladi vyrazne vic).

Dik za radu.

2007-04-17 22:25:59

Říká se že každé 2 roky se má provádět kontrola a popřípadě jí doplnit. Taky jsem koukal do manuálu k autu a píšou každý 2 roky kontrola množství náplně a funkčnosti kompresoru.

Jinak tátovi na Priměře to taky málo foukalo (větrák, auto má bez klima) a zatím stačilo profouknot pylový filtr (byl strašně zasr...) a už to fouká

2007-04-18 18:18:55

klima je manuální, s tím že do tý doby než přestala fachat regulace foukání fungovala,, - no ona klima sama o sobě funguje, poznám to když jedu nad kilo a nemám zaplej větrák tak chlad sálá ale není díky rychlostem vháněnej do kokpitu takou silou abych se nepřipíkal..

A ten pilák asi taky fajn, by nefoukal vůbec, anebo hodně slabě, ne?.. na 4 fučí dost...

Takže když sem zkusil voddělat ten plíšek na ty 2 šrouby má plastovej držák v něm to drží.. a je vsazenej v prostoru kudy proudí vzduch,, je možný že by něco takovýho mohlo regulovat rychlosti,, vůbec netuším co to má dělat..

Takže říkáš na ventilátoru ty předřadný odpory,, co všechno musím voddělat abych se na ně dostal,, je výměna složitá/nákladná? Vedou k nim naký dráty, na kolik šroubů? abych se nestratill... dík

2007-04-18 18:42:11

Bohuzel se ted nedostanu k servisni prirucce, do ktere jsem pred tim koukal. Ale demontaz je jednoducha - vysadis suplik pred spolujezdcem. Pokud si dobre pamatuju, vpravo je klapka vnejsi/vnitrni vzduch, v prostredku hranata bedna s vymenikem klima a pylovym filtrem a vlevo valec ventilatoru. Na nem je primo proti tobe plastova desticka prisroubovana dvema srouby a na ni konektor s nekolika kabely. Konektor bych odpojil, srouby vysrouboval a desticku s odpory dokaze promerit a pripadne opravit kazdy zdatnejsi elektrikar.

Vsechno je to snadno dostupne zvenku - neni to v prostoru, kudy proudi vzduch.

Koncem tydne se dostanu k te knizce, tak se tam jeste podivam na detaily a pripadne napisu.

2007-04-18 19:52:04

každopádně dík,,,

2007-04-19 19:52:43

Tak je to malinko jinak rozmistene, viz prilozeny obrazek, desticka s odpory je zakrouzkovana. Plati pro model 8/97 a mladsi. U starsiho je to ale podobne.

V prirucce pisou postup:

  • odpojit baterku
  • demontovat odkladaci skrinku
  • odpojit konektor
  • vysroubovat dva srouby a vyndat predradny odpor

pokud budes mit vypnuty vetrak a nebudes umyslne zkratovavat nic na konektoru, baterku odpojovat nemusis - kdo ma pak nastavovat zase radio

2007-04-20 19:57:08

Čau tak vidím že to máš úplně jinak.. ale mám zato že se blížím domů.. viz obr..

2007-04-20 20:05:16

asi jo, že? Teda doufám.. Mám to vsazený do prostoru kudy proudí vzduch, ... A ta součástka je na výměnu, že? Páč zdatný elektrikář nejsem... A když na ten plíšek čučím apsolutně nevím jak bych jej měl opravit.. (obnovit cesty)

2007-04-20 20:05:17

petr2503 ,,Takže je to ono,,, kde sehnat novou, když si ju vemu z vrakáču tak buď pojede, nebo ne a když jo tak třeba na sezonu, nebo na dýl,, co nová? docela prais, že? V každým pádě to je ta chyba a mám pocit že není teď už nic snažšího závadu odstranit... závisí na dílech,, dík všem....

2007-04-20 21:03:33

čau,koukám, že řešíš stejný problem jako já, taky mi nešla nekterá rychlost větráku.

Mám 626 r.96, měl sem tam u ventilátoru jakou si keramickou destičku která se stará o rychlosti točení, jenže jsem ji nemohl sehnat a tak jsem ji vyměnil komplet i s kabeláží z 626 r.94,tam je jinačí spusob odporu a i konconka konektoru je jiná.Kabeláž je připojená kousek od ventilátoru do svazku stejnou svorkovnicí, takže se dá prohodit bez problemu.Případně mužu nafotit.

2007-04-20 21:06:21

Keramická se opravit nedá, cín se vyhřeje a po čase to zase blbne, mám odzkoušené.

2007-04-21 22:26:03

To jo, predradne odpory vyrabeji za provozu dost tepla. Teoreticky by to cele melo jit nahradit tremi beznymi dostatecne dimenzovanymi odpory (cena do 100). Ale to je experimentovani pro elektrikare (lisovane spoje misto pajenych apod.).

To reseni s redukci na jiny typ konektoru zni rozumne, nic se tim neposkodi. Zkusil bych vrakarnu - pro takto pomerne siroke rozmezi roku vyroby by se snad neco dalo najit.

2007-04-21 23:51:20

tak do odporů bych nešel, kvuli pár kačkám vyhořet se neoplatí, radši jsem vyfotil ty detaily aby bylo jasný, že se to dá zaměnit.Jedná se o 626 r.93a 96, 96ka měla už ten porcelánovej....

2007-04-25 18:23:03

já mám ten porculánové,, zkusím se voptat na tom vraku.. Jinak pomohli ste mi HAFO.. tak dík


Odpovědět