Fórum - Téma


Kliková hřídel


Fórum Technický koutek Kliková hřídel



1  2

2007-08-23 22:35:10

souhlasím když už maš rozebrat motor tak ho dat dopucu celý nemá smysl vymněnit jednu věc protože to co tám strčíš nove se opotřebuje mnohem rycleji a tak budeš měnít pořád dokola a bude to stát mnohem víc peněz ale hlavně víc času .ja jsem se tak ponaučil u podvozku měnil jsem všechno postupně a kdýž jsem to měl komplet hotové začlo druhé kolo ted to začína potřetí takže raději vymněním komplet všechno ale nechám si to na zimu ted auto musí vydržet.

2007-08-23 23:42:44

Mnohokráte sem pouze usadil kliku do nových ložisek i ojnice, a písty sem pouze překroužkoval, a makalo to v klidu. Proč by někdo měl do motoru investovat nějakejch 50 tis. když tu samou hodnotu má kolikrát celé auto. Bohůžel lidi většinou na nové nemají. A starší motor? Ve většině případů je motor z vrakárny v horším stavu než ten co tam člověk má.

2007-08-24 13:50:08

Asi tak.

Pokud klika není vydřená nebo ovál a má míry, tak není důvod jí brousit.

A ve vložkách jsou vidět i po 200tis km stopy po honování.

Kroužky, udělat makovici a motor toho ještě naběhá...

2007-08-24 20:49:13

navíc některé kliky nesnáší broušení, po tomto úkonu praskají.

Navíc kolik člověk kterej nemá na jiné auto asitak za dobu co bude mít auto ujede kilometru???

2007-08-24 21:25:55

Lidi, mazda není škodovka, kde "čvachtá" klikovka po 80t km.... má 5 uložení kliky do bloku, takže předpokládám, že to s opotřebou kliky z kvalitní oceli to nebude zase tak špatné, samozřejmě se všechno přeměří a uvidí se.... v servise mi tvrdili, že 626 vydrží motor i bez GO až 500t km

2012-04-12 19:25:43

Nedávno sem dostal pod ruku Mazdu 626 rv.1999 2.0 DOHC 16 100kw.. Slečna zapoměla dolít olej a začali se ozívat ojniční ložiska. Auto chtěla hodit na vrakáč i přesto, že je to v plné náloži a najeto 200 tis. Tak sem si ho vzal, sundal vanu, středovou část mezi vanou a motorem, vyndal ložisko z prvního válce a řeknu vám to bylo na hadry, už když sem sundal vanu, z toho vyseli špony. Takže všechny ložiska vyndat i když byl chycený jen jeden, ale řekl sem si, dám raději vše. Smontoval sem to, nastartoval a pohoda, tichý motor nic necvaká nemlátí.Projel sem to, dost to čudilo, pak přestalo, pochopil sem, že propuští dříky ventilů.Druhý den sem to vytáhl cca 20km na evidenčku a při cestě zpět se začal ozívat motor, zas rachot..Takže sem opět sundal vanu + ten střed, vyndal ložisko z prvního válce a bylo opět chycený.

Takže sem se koukl na uložení tedy domeček pro ložisko a ten je taky chycený, koukl sem na klikovku, změřil mikrometrem a co?Samozřejmě i když je to z bůh ví jak tvrdé oceli a že tvrdí kolik to vydrží, není pravda..Mezi uložení ložisek tedy na klikovce tam kde se ložiska posazují mělo odchylku asi 0.2mm do toho odchylka na domečku pro držení ložiska a tím se ložisko opět vymlelo. Co teď? Sundat hlavu, vačky,povolit ojniční ložiska,vytáhnou písty, vycuknout převodovku,vyndat klikovku, nechat ji srovna, a s tím i uložení pro ložiska, nechat to vyvážit, udělat na to nové ložiska, nové pístní kroužky, s tím už i dříky ventilů a práce na xx dnu je tu :(( jsem nasranej jak vzteklý pes..Má někdo zkušenosti s klikovkou? Jak nejjednodušeji ji vyndat?? docela by mi to bodlo.

MAX6  
J.
2012-04-12 22:35:05

No to sou ty 100Kw (nebo u M323 96kW). Kdyby jsi sehnal motor 85kW tak ten má uložení klikovky daleko lepší a slovem daleko opravdu nepřehánim. Ty motory 85 nebo 100kW (96kW) se lišily jenom elektronikou a vačkou na sání(FSH9). Nejvíc se právě lišily uloženim a pevností klikovky. Když jsem měl služební 626GE 85kW tak mi doslova prasknul olejovej filt. Jelikož tomu autu blbnulo čidlo tlaku oleje,tak nějaký rozsvícení kontrolce jsem nevěnoval pozornost. Nakonec jsem jel po městě a auto přestalo jet. Bez oleje (protože prasknul filtr) jsem ujel asi 6km. Stačilo vyměnit filt,nalejt olej a auto najelo ještě 50000km než jsme ho prodali. Prodávali jsme ho v 300000km a kamarád co ho koupil na něm najel ještě 30000km než ho rozstřelil o plot.

Jinak u 626 se klikovka vyndavá nádherně. Stačí odmotovat středovej rám zespoda,potom sundat hlavu (někomu stačilo vyndat svíčky), potom sundat vanu,odtáhnout převodovku,povolit spodní část motoru a jde to ven celý.

U mí 323BJ s timhle motorem (96kW) musim vyndat celej motor. Mam tam strašně málo místa,takže vyndání motoru je nejrychlejší.

MAX6  
J.
2012-04-12 22:35:36

Jinak motory suprově opravujou v Motorservis Kasl Řevnice. Jen jim to dlouho trvá.


Odpovědět

1  2