Fórum - Téma


Kliková hřídel


Fórum Technický koutek Kliková hřídel



1  2

2007-07-02 17:10:21

Chci na autě vyměnit pístní kroužky, tak bude potřeba rozebrat motor a povolit ojnice.... měnili by jste při tomto zákroku i kluzná ložiska??? Máte někdo s tím zkušenosti???.... třeba doporučený moment pro dotažení šroubů??

2007-07-02 19:27:15

Proč by se měly při výměně kroužků povolovat ojnice?

2007-07-03 14:35:25

Předpokládám, že písty nejdou vytáhnout spodem... u většiny vozů to tak je..... tudiž je třeba povolit kluzná ložiska, která spojují ojnici s klikou a potom vyjmout vrchem píst i s ojnicí a poměnit kroužky. Ve škodovce to tak funguje na 100%

2007-07-03 15:12:23

Aha, někoho se zeptám a dám vědět

2007-07-03 20:30:55

jo jo..přesně tak.. aby si vyměnil pístní kroužky musí se rozpojit ojnice od kliky a většinou spodem vytáhnout píst s ojnicí někdy pokud nemá ojnice moc velký spodní ojniční oko pro čep kliky tak jde vytáhnout i horem, ale spodem to je častější.. jestli vyměnit i ložiska kliky? To záleží kolik má motor za sebou já bych to pokud už má motor něco za sebou udělal..o stavu ložisek napoví tlak oleje u zahřátýho motoru ale je zapotřebí buď mít v autě tlakoměr oleje a nebo si připojit do okruhu zkušební..a podle hodnot který udává výrobce při určitých otáčkách zkontrolovat hodnoty . pokud jsou o dost nižší je určitě vhodný vyměnit i ložiska protože vůle je natolik velká že klesá tlak oleje pokud jsou hodnoty ok není co řešit sicve pracný způsob zjištění stavu, ale účinný. Jinak tak trochu platí že pokud se dělá starší motor tak je lepší udělat komplet jak vršek ( kroužky) tak spodek (ložiska) protože při výmněně kroužků se malinko zvýší komprese a ložiska budou (i když ne o moc) namáhanější a jestli už mají vůli tak se opotřebení urychlí. Zároveň bych se ale zase nebál toho že se ložiska ozvou po ujetí několika stovek kilometrů . Záleží taky na penězích a jak dlouho chceš mít motor v pohodě a auto si nechat

2007-07-04 03:55:06

Kluzná ložiska (šály)nemusíš v žádném případě měnit je to zbytečné a hlavně neučiné.Pokud ti motor normálně maže to znamená i při jízdě na volnoběh máš dostatek tlaku tlakový spínač je sepnutý (nesvítí ani neproblikává kontrolka oleje)nechej tam ty původní akorát si je musíš přesně označit která je od kud nesmí se přehodit tak na to velký pozor.Kdyby jsi dal nové učinek je nulový protože kliková hřídel je tvrdá ocel a šála je měká slitina o po nastartování motoru by bylo vše sjeté jako u původních.Také než je dáš na zpět pořádně namazat olejem trvá to delší dobu než se natlakuje olej na první nastartování a hlavně si zjistit moment utažení a utahovat momentovým klíčem.

2007-07-04 03:58:14

Čus zdravím,Gino jak by jsi to chtěl jinak dokázat to mi prosím tě napiš moc by mě to zajímalo????Díky

2007-07-05 00:05:14

Mě by zajímalo jak vyndat písty spodem. Vždy sem je demontoval vrchem. Pokud je na šálách a to speciálně horních poškozená kompozice, tak je šály lepší vyměnit. Hod sem info o tvém voze, jako rok výroby model a typ motoru a výkon, momenty ti sem vyhodím.

2007-07-05 15:35:46

Mazda 626, 2,0 DOHC, 16V, benzín, r.v. 1995, má najeto 180tkm, ale myslím, že tachometr byl stočený při koupi... cvakají i zdvihátka, které chcu taky měnit... co říkáte na tuhle značku?? http://cgi.ebay.com/ebaym...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/ebaym...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jestli máte někdo info o dotahovacích momentech, tak sem s ním zdravím

2007-07-06 20:58:24

utahovací momenty ti hodím na mail, pošli mi ho do interní pošty, nadzvihátka zatím neměň. Vyměň jen regulační ventil tlaku oleje, který se dá vyměnit po sundání vany oleje, kterou budeš muset stejně sundavat. Ventil stoji 170 Kč. Doporučuji vyměnit i s pružinkou. Tuto opravu jsem již provedl na vozidle člena mazdaklubu DIAKONa a výsledek je více než sqelí. Mazda = motor, který neslyšíte ... předtím urážka šičího stroje či studéné TDi od VW.

2007-07-07 20:32:29

Kodl: To rád slyším, myslíš, že by ses u mě taky někdy stavil?

2007-07-07 21:46:26

woe, to abych se naklonoval ne???

2007-07-07 21:48:08

a neb co dáš?

2007-07-07 22:02:40

To už se domluví na Slapech

2007-07-07 22:07:07

jakejch slapech???

2007-07-07 23:57:11

Koukáš se taky občas do sekce O srazech a akcích? Doufám, že taky dorazíš

2007-07-10 00:04:59

Ne, do této sekce vůbec nekoukám.

2007-07-10 08:55:29

Kodle já bych potřeboval tak trochu vyměnit pístní kroužky Takže na Slapech jo?

2007-07-10 21:42:01

asi se do té sekce raději kouknu...

2007-08-23 15:04:40

Pánové.Jak to tady čtu tak se mi ježí vlasy na hlavě.Když jednou vyndám motor a rozhodnu se ho ne vyhodit ale opravit a použít zpět tak zásadně:Nechám přebrousit kliku,osadím nový šály,Minimálně překroužkuju a hlavně udělám generálku hlavy.Tedy ventily,hydra a gufera.Samozřejmostí je rozvoďák,kladky,spojka a ložisko.Komplet přetěsnit a vím s čím jezdím.Pokud na to nemám tak buď seženu motor který tohle ještě nepotřebuje nebo jezdím s tím jak to bylo.Všechny ty rady tady jsou dost zajímavý.


Odpovědět

1  2