Fórum - Téma


Klepání v motoru


Fórum Premacy I CP Klepání v motoru

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP



2012-08-11 20:56:38

Když nastartuji tak se ozívá z motoru klepání. Nevím zda jsou to ventily či rozvody. Mám otáčky na volnoběh cca 600-800 otáček. Když pak jedu tak klepání zmizí.

MAX6  
J.
2012-08-11 21:47:31

U benzínu ? Může bejt cokoliv. Záleží jestli je to klepání nebo cvakání nebo chrastění. Nějlepší je udělat nějakej video (audio) záznam. Jestli je to klepání jako když bušíš kladivem do kovu,tak to může bejt od nějaký cizí věci ve spalovacim prostoru po ohnutou klikovku. Jestli je to cvakání,tak to můžou bejt ventily. Jestli šustění tak taky ventily nebo rozvoďák,ale ten máš gumovej (jestli máš teda Premacy 1.8FP benzín)

Těžko říct z tohodle popisu.

MAX6  
J.
2012-08-11 22:00:07

I když teoreticky by to mohl dělat zaseklej pístek co zadržuje olej u olejovýho čerpadla. Setkal jsem se s tim teda jen u 626GE 2.0 benzín(podobnej motor co máš ty),ale to dělalo takovejhle randál. Zase na druhou stranu,to cvakali(spíš teda bouchaly jak zběsilý) hydroštely,protože byly bez oleje a jestli se nepletu,tak ty máš už podložky. Když to takle klepe nesvítí ti dýl po nastartování olejnička ? Zkus nastartovat (když je motor studenej) a otevřít hrdlo pro nalejvání oleje a dej nad něj ruku jestli z něho hodně nefouká. Ale to je nejspíš blbost,to bylo u těch hydroštelů a přitom svítila i olejnička.

2012-08-12 01:03:58

Mám premacy 1.8 benzín rok 2000, 74 kW. Spíše je to klepání. A oleje tam mám málo. Spíše jsem myslel že bych ho dolil, ale nevím jaký tam mám dát nebo raději vyměnit celý i s filtrem.

2012-08-20 14:37:04

Tak jsem se ptal a prý to jsou hydroštely.Akorát nevím kolik stojí a v Autokelly a ELIT to nemají. Tak nevím kde je mám koupit.

2012-08-20 15:08:30

Mám typ motoru CP19F2. Jde podle toho typu zjistit zda to má ty hydroštely??

2012-08-23 22:27:52

Čau. Měl bych dotaz k té tvé odpovědi. Ty jsi psal, že tam mám nějaký podložky. Ptal jsem se jednoho známého co dělá auta a ten řekl akorát že je potřeba vědět zda tam mám vahadla nebo jen vačkovku. Říkal že to budou asi ty hydroštely anebo prý možná olej. čerpadlo. Jak nastartuji a jdou mi na volnoběh 600-800 tak to klepe, ale jakmile přidám tak není nic slyšet. Pak když zase spadnou otáčky dolů tak to klepe ale méně.Dík za radu.

MAX6  
J.
2012-08-23 22:39:33

Benzínový mazdy od nějakýho roku 1998 měly všechny vačky s podložkama (mimo 1.3,ta měla vahadla).

Hydroštely už se nepoužívaly,takže ti to nemůže cvakat v důsledku špatnýho hydroštelu nebo oleje.

U hydroštelů hodně záleželo na oleji. takže když bylo špatný olejový čerpadlo,olej,zadřenej zádržnej pístek oleje,tak ty hydra cvakaly. Ale ty máš podložky,takže to buď může bejt trošku větší vůle a tim to cvaká a jak se motor ohřejvá,tak se ta vůle vymezí a přestane to. Taky to samozřejmě může bejt něco jinýho,ale bez audio nebo video nahrávky těžko soudit jen z textu. Tyhle motory měly tlakový čidla oleje docela přesný,takže kdyby čerpadlo jen trochu upouštělo,tak by svítila olejnička při volnoběhu nebo by zhasla až delší dobu (2 vteřiny a déle) po nastartování na volnoběh.

MAX6  
J.
2012-08-23 22:48:07

Taky to může klepat v důsledku nekvalitního benzínu. Na druhou stranu ty už máš cívky a tam si předstih seřizuje čidlo klepání a to by se ti při hodně nekvalitnim benznu rozsvítila kontrolka check engine. Taky mě napadlo,že to může bejt spadlej šroubek z toho japonskýho sání,který mělo klapky na výřivý proudy a ty dželi takový minuaturní šroubky,který se rády povolily (to se mi stalo a to je sranda),ale tohle sání má ta 84kW,takže to taky nehrozí.

Záleží jak moc to klepe. Jestli je to jako když midlíš kladivem do železa nebo jen tak slabě.... Těžko takhle říct.

2012-08-23 22:48:42

Tak já zítra natočím ten motor. pak to sem dám odkaz na to.Ani nemůžu nikde najít kolik popř. stojí olej.čerpadlo. A s olejem to je taky blbý. Předešlý majitel mi neřekl jaký tam dal. Ale našel jsem náhodou nalepený papírek na haupně že tam dávali 10w-40. Když to cvakalo hodně tak jsem se podíval na olej a bylo tam pod minimum. Dolil jsem litr a mám tak 2/3 mezi min. a max.. Je to trochu tižší ale pořád to cvaká při volnoběhu.

2012-08-23 22:51:39

Zítra to natočím. Tak jako kladivem do železa asi ne. Spíše mírnější.

MAX6  
J.
2012-08-23 22:59:17

U tohodle motoru bych dával 10W-40. Nic tim nezkazíš a možná to bude lepší než s 5Wčkem,který když je studený je řidší a při startu má auto tendenci čoudit(když už má vůle).

Je možný,že když tam nebyl olej,tak to trochunějakou podložku nebo vačku zbrousilo a teď je tam nějaká větší vůle.

Čerpadlo se dá buď zrepasovat nebo se dá koupit.Je absolutně stejný jako na motoru 2.0FS benzín co se používal u 626GF,Premacy nebo 323BJ. Jedno bych tu měl. Neni zrepasovaný,ale funkční a před instalací bych ho rači dal na repas a bude jak nový. Kdyby jsi chtěl kupovat nový,tak se koukni na eBay. Nový tam vyjdou daleko levněji a jsou kvalitní.

MAX6  
J.
2012-08-23 23:06:17

Jen taková moje vložka: kamarádka dělá v nemocnici a když jsem kdysi dávno hledal odkud mi co klepe v motoru,tak mi půjčila fonendoskop (ty lékařský sluchátka) a bylo krásně slyšet odkud se to klepání ozývá.

2012-08-24 09:44:54

V nouzi stačí třeba dřevěná násada od koštěte, konec přikládáš na podezřelá místa a ucho máš na násadě, také je to dobře slyšet. Krásně slyšíš šustit ložiska, kladky, rozvody. Toto není žert

2012-08-24 18:30:54

tak tady jsou videa i se zvukem. Je lepší tam dát kvalitu videa 720p HD.

http://www.youtube.com/watch?v=cfSJNCNbcEU

http://www.youtube.com/watch?v=iKxFvE1CvWg

http://www.youtube.com/watch?v=aeP9HaS7_yg

http://www.youtube.com/watch?v=LpCYJoQVuMw

Na tom posledním jsem zkusil nejdřív přidat plyn a pustit ho. A je to slyšet jak jde volnoběh že klepe.

MAX6  
J.
2012-08-24 21:12:47

Tak to je docela brutál fekál animál Tam je něco hodně špatně. Na 90% bych řek nějaká vada na ventilech. Kdyby to byla klikovka,tak by to znělo jinak. Kdyby naopak špatněj benzín,tak by to bylo nepravidelný. Tohle je střihání ventilů.

Nech si proměřit vůli na ventilech,nebo si jí změř sám. Případně bych zkusil proměřit tlak olejovýho čerpadla.

Až budeš u auta,tak odšroubuj nalejvací víčko oleje a dej nad to ruku,jestli to z toho otvoru fouká (pokud jsem ti to už neradil).

Ale tohle je hodně špatně.Auto ti neztratolo výkon ?

2012-08-25 00:16:52

Neztrácí. Jen lehce šlápnu na plyn a auto jede docela svižně.A když bude foukat tak co to znamená??

2012-08-25 12:05:19

Nepocituji, že bych ztrácel výkon.Někdy mi to připadá, že máš až moc velký výkon v danou chvíli. A kdybych udělal diagnostiku tak bych něco z ní zjistil ohloedně toho klepání?? Třeba že ty ventily, nebo hydroštely nebo to olej. čerpadlo ?

MAX6  
J.
2012-08-26 19:44:10

Ne,diagnostyka nic takovýho nezjistí. Kdyby jsi měl rozsvícenou nějako kontrolku tak jo,ale jestli i palubovka nic nehlásí,tak to nic nezjistí. Já bych zkusil proměřit tu vůli na ventilech,tim nic nezkazíš a dá se to zvládnout i doma před barákem. Hydroštely nemáš,tak ty vůbec neřeš. Když seženeš měřič tlaku oleje,tak si to čerpadlo můžeš zkontrolovat taky sám. Já si ten měřák koupil za cca 800Kč.

MAX6  
J.
2012-08-26 20:12:56

Ještě bych se pro jistotu kouknul přes díry na svíčky jestli něco nespadlo do spalovacího prostoru. Bude to vidět,jestli je něco zasekanýho v pístu.


Odpovědět