Fórum - Téma


Klepání v motoru


Fórum 6 GG / GY Klepání v motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2016-06-03 23:13:18

juan05: Vstřiky zvládneš vymontovat i sám.

2016-06-04 21:42:33

zdravim mam mensi problem s moji mazdicou 2.0D 100kw rv2005 pred fl zda se mi že při studenem motoru a pri nizkych otackach motor trosku klepe pri vyssich otackach klepkani ustane... muzou to delat vstriky ze spatne rozprasuji ? nebo ty stale resene podlozky ?? a zda se mi ze nijak nekouri zkousel jsem aditiva na procisteni vstriku a neprislo mi ze by bylo nejake zlepseni. diky za rady

2016-07-01 09:53:10

magnetto: Tak a je to tady...vstřiky byly na týdenní repasi v Bosh. za 12 000,-

po nandání vstřiků zpět, se co se zvuku týče toho moc nezměnilo. POMOOOOOOC stále někde mezi 1200 - 2000 otáčkách motor klepe, jakoby trká.tak mému mechanikovi jiný mechanik sdělil, že vstřiky se musí s autem nakalibrovat. Odvezl jsem to tedy do skoro nejdražšího servisu v okolí ke kalibraci, po třech dnech mi řekli, že nakalibrovat se dají vstřiky u M6 až u dva roky novějšího modelu (mám 2005) a, že by si to řídící jednotka měla pojmout sama... ALE, že mi předchozí majitel nasral do auta chip a natvrdo obešel řídící jednotku, chip tedy vyndali protože prý dělal více škody než ty zvuky (klepání)

a závěr:najezděte s tím 500-1000 km aby ste věděl jestli se to SAMO zpraví a pak se uvidí jestli jsou ty vstřiky i přes to, že jsou "jako" nové dobré nebo špatné. -nutno dodat, že tento servis je zásadně proti opravě vstřiků (jelikož se jim to nevyplatí, když si na nových vydělají min.10tis navíc)takže zpět u mého původního mechanika, který mi dělal tu kliku apod. (skoro celý motor) mi řekl, že už si myslí, že to dělá elektrika nebo ta jednotka nebo neví... A NIKDO NIC NEVÍ!

prosím poraďte nebo s tou svou krásnou mazdičkou sjedu někde ze skály do řeky a ponechám tu vdovu a sirotka (VTIP)

nejhorší je, že to klepe i když motor zahřívám půl hodiny, ale po ujetí i jen 1 kilometru, to jakoby ustane...písty by to být neměli, olej to nežere, po vyndání chipu ani nekouří, tak co s tím proboha je????? a je tedy vůbec možné, že by se to zázrakem samo opravilo?? Děkuji za trělivost a každou odpověď, jelikož jsem za mazdu dal 120 000,- mám jí rok a delší dobu stála v servisu než jezdila a už teď jsem do ní nacpal dalších 60 000 a pořád KLEPE, tak už jsem zoufalý!

Díky! J.

2016-07-02 18:48:00

Moc tomu nerozumím, ale nemohlo by to být od rozvodu, nebo nastavení předvstřiku ?

2016-07-04 21:01:58

juan05: Hmmm. Zajímavé. Aby to nebyla chycená klika nebo čerpadlo. Ten předvstřik se mi nezdá protože je to tu automatické. V každém případě zkusím něco vymyslet. Čipy je kategorie sama o sobě. Myslíš že je to jen pro přidání výkonu a tedy věc kterou by měli mít všichni? Pokud něco špatně nastavíš na dimenzovanou věc, jasně že nevydrží věčně. Pokud budeš přetěžovat motor nějakými čipy, moc tomu potom nepomůžeš.

Navíc, zajímalo by mě kdo tam co vyndal. CHIPTUNING je pouze přehrání původních palivových map za nějaké které si stáhneš na internetu (jsou "ověřené" a "neověřené")... Pokud se k tomu někdo dostane, koupí kabel a pak už jen vydělává.

Jiná varianta je ten POWERBOX který vyndat lze ale toto je spíše placebo efekt který je k velkému

Kterou variantu jsi tam měl ty?

2016-07-05 09:04:06

magnetto: no klika byla dělaná před 10tis.km. (vybroušená+nové šály atd.) co se týká věci co mi vyndali z auta, přihodím obrázek- já osobně nevím co to je, dva mechanici mi řekli, že to je čip, tak to takto prezentuji dále...

nic méně, včera jsem mluvil s boshem (tam kde mi opravovali vstřiky) pán říkal, že se jim nestává, že by se jim vstřiky vraceli, tudíž si nemyslí, že problém je v nich, jak mu projdou testem na těch jejich přístrojích, tak jsou prostě dobrý! ale samozřejmě mi nabídl, je přivézt znovu, když třeba zjistí někdo, že by to vstřikem bylo... rovnou se mě zeptal ve kterých otáčkách to klepe a říkal, že je potřeba zjistit, na kterém válci to klepe! a to takto:

(předem upozorňuji, že tomu moc nerozumím, tak se omlouvám za svou laickost:))

1. nějakou hydraulickou cestou, co se týká nějakých baněk asi, hadice, kulička... opravdu nevím! ale myslím, že asi mluvil o změření jak který vstřik funguje....

2. jednoduší postup je elektricky odpojit postupně jeden vstřik, pak druhý, třetí, čtvrtý. a mělo by se ukázat na kterém válci to klepe.

výsledek: když zjistíte na kterém válci to klepe, tak prohoďte vstřik (např. první za třetí) a když to přestane je to vstřikem - přivezte ho, zařídíme

když to bude dělat pořád, vstřikem to není a hledejte dál :(

Jako, byl to první člověk, který mi řekl alespoň něco! postup co dál a zableskl ve mě malou naději, narozdíl od lidí co mi řekli: Nevim, jezděte s tím a uvidíte ,jenže když toto někomu popisuji, tak mi to nechtějí udělat..! Proč, ptám se, protože je to sraní! že jím to zaplatím jim nestačí, takže hledám mechanika, který bude ochotný mi s tím pomoc nevíte někdo o někom schopném?

Dnes jsem jel do práce (15km) a klepání jsem bohužel slyšel celou cestu

přijedu, chcípnu to, přijde kolega, chci mu to ukázat, nastartuju a ani klepnutí.... jak to???

a ještě chci říct: udělali se vstřiky, vyndala se ta krabička - přestalo to kouřit, až na to klepání vše v poho, až na to, že spotřebu mám skoro o 2litry vyšší... je to možné?

Děkuji mnohokrát magnettovi za odpověďi! případně i všem ostatním ochotným členům za rady!

podpis: Zoufalí Mazďák

ps:pokusím se ten zvuk nahrát a dát ho sem, ale znatelné je to spíše při jizdě než na volnoběh, no snad to bude slyšet...

2016-07-05 10:00:42

juan05: To co ti vytáhli z útrob je klasický POWER BOX. Nemá to jiný vliv než úpravu nastavení řídící jednotky a to tak, že jakmile to odpojíš, je to zase v pořádku a zase jezdíš sériově.

Ty vstřiky mi nedají spát protože jsem je neviděl. Co se týká toho "vytáhni první a dej ho na třetí" znamená, že budeš muset vstřik odpojit - to je blbost a nefunguje to jako svíčky u benzínového motoru.

Jednoduše by bylo možné vytáhnout všechny tvé vstřiky, nahradit je jinými ze stejného auta zkusit to projet. Pokud by nenastala žádná změna, ano, potom bych hledal problém jinde. Osobně si myslím, že to bude špatnou montáží motorových dílů a to právě při té generální opravě.

Klika nejspíš špatná nebude protože kdyby házela v jistých otáčkách, házela by ve všech otáčkách.

Co však pořád není jasné? Nevíme co dál se na autě opravovalo. Nevíme zda jsi měnil podložky pod vstřiky při montáži právě opravovaných vstřiků či zda tam máš ty originální které mohou samozřejmě dělat neplechu.

Pokud se bavíme o tvém motoru, jsou vstřiky dotahovány na moment a to přes takový pomyslný držák (jeden držák na dva vstřiky) a ten pokud není dostatečně dotažený, může vstřikem pohybovat v řádu maximálně jednoho milimetru. Klepat může i turbo. Klepání může způsobit i napínací kladka v jistých otáčkách a stejně tak i olejové čerpadlo či čerpadlo palivové.

2016-07-05 10:31:14

magnetto: Jasně, to by bylo fajn, ale kdo ti dnes jen tak půjčí vstřiky? proto se intenzivně snažím na něco přijít zde, mezi mazďákama... Jako možné je, že při generální opravě, nebylo něco smontováno, tak jak by mělo, nedivil bych se tomu, když jsem viděl jak můj motor je na 100 kousíčku nojo,ale co teď s tím? chtít po někom aby motor vytáhl,zkontroloval, znovu smontoval...to mě každej pošle víš kam...

kliku, jsem právě nechával dělat, a ten zvuk byl hrozný, i to moc nejelo, a rachtalo to kovově jak kráva...

podložky pod vstřiky mi dodali přímo tam kde mi dělali vstřiky, jestli to jsou origináli nevím, ale nemyslím si to... ale klepe to stejně jak to klepalo před výměnou,tak nevím...

co se dotažení držáku týče, tak to opravdu nevím (jak říkám, nejsem automechanik... jaká škoda!)

a jestli to je turbo? myslíš, že by to dělalo, jen v těchto otáčkách? a nemělo by to být "líný"? mě přijde, že to jede velmi dobře, na to kolik to má kw...

nojo, tak bych nejraději z informacemi od tebe jel hned do servisu, vyzkoušet postupně měnit tyto věci, ale... musím najít nějakého, který bude ochotný a šikovný a rovný...a to je dnes jak najít na zemi zlatou cihlu...

2016-07-05 10:40:42

juan05: Hmm.. Řekl bych ti ať dojedeš ale nemáš to zrovna blízko. Minimálně bych diagnostikoval problém. Co vstřiků se týká, není problém je pro půjčení obstarat.

2016-07-05 10:56:28

magnetto: Tak jsem to nahrál....

na videou je motor bez víka, aby jsi se nelekl...

volnoběh mi přijde dobrý...

ke konci videa (1:07 -1:25) jsem postupně přidával od 1000 do 2000 otáček, po 200, tak to zkus poslechnout... Díky

2016-07-05 11:19:13

juan05: No, kamaráde - moc hezky natočené

Po veškerých úpravách zvuku na digitální jsem u výsledku, že to jsou buď rozvody nebo čerpadlo. Zde je to sporné ale vstřiky to nebudou. Vypadá to, jako kdyby mlátila napínací kladka ale také je to slyšet od čerpadla. Prostě z místa kde jsi natáčel na levé straně motoru (u spolujezdce)..

Motor byl studený že?

2016-07-05 11:33:22

magnetto: jo, za studena... tedy přijel jsem s tím v 8 ráno a video je natočené v 10 ráno.

to je zajímavé, že ty (i kdybys jen tipoval) jsi schopný mi říct co si myslíš, když tři mechanici mi nejsou schopný navrhnout jakýkoliv návrh co s tím...

Tak myslíš, že když to někomu dám, mám mu sdělit tyto postřehy, ať to zkusí zjistit a udělat?

nevšiml jsem si, jak jsi ode mě daleko?

2016-07-05 11:40:09

juan05: I am from South Morava. Hele, ono proto asi lidi jezdí ke mě. No, moje auta servis neznají a jsou spokojeny v mých rukou. Ono pokud jsi naštvaný na principy servisů, budeš to muset svěřit někomu kdo se v tom vyzná a dělá dieselové motory.

Nemám prostředky na opravu čerpadla ale vzít šroubovák a zjistit zda neháže čerpadlo je to nejmenší. Na druhou stranu, ten co by ti to opravoval, neúčtuje cenu kterou nedáš a proto tě pošlou do = klasika..

Hele, budeš-li mít cestu, stav se ale předem říkám že jsem vytížený. Pokud ani tři mechanici neví co s tím, je jasné že na to . Pokud zjistíme že je to čerpadlo, není nic jednodušší než jej vyměnit. Pokud to budou rozvody, není nic jednodušší než vyměnit komponenty...

Jo, za*rané Octávie jsou easy a výdělečné - Mazdy asi ne.

EDIT: Ti co mě znají už roky mi říkají EDISSON protože najdu 20 způsobů čím to není a nakonec jeden kterým to vyřešit..

2016-07-05 11:52:18

magnetto: to věřim...no, já sice jezdím do zlína, ale za rodinou z manželčiny strany, tudíž na víkendové návštěvy 1 za měsíc/dva... takže ač je to velká škoda, myslím, že se mi úplně nepovede se stavit ale myslíš, že kdybych věděl o někom, kdo se tak nějak vyzná v dieselových motorech, že mu odprezentuju tyto možnosti, aby to checknul, že by to měl najít? a vyřešit. (čerpadlo bych samozřejmě musel zas nechat někde repasovat/koupit)

Ani si nedokážeš představit moje nadšení a radost, kdyby ta moje mazdička byla OK..!

2016-07-05 12:03:44

magnetto: no a kdyby to byla ta kladka (rozvody) no to bych se

ale při mém "štěstí" to bude zapeklitější, a hlavně dražší... ale což o to, jsem teď v takovém rozpoložení, že dám fakt "cokoliv" aby to bylo tak jak má...

2016-07-05 15:43:02

juan05: Čili?

2016-07-05 16:01:09

magnetto: ne dík, pikantní jsem měl včera

tak vážně: no kolega z práce má dobrýho (dle jeho slov) mechanika co diesely dělá (asi 5km ode mě)

tak mu to tam zkusím dát, s tím že ho nejdřív nechám co si myslí, ale následně mu i sdělím, co jsme tu probírali a ať se na to zaměří no... co víc můžu dělat...? každopádně jsem moc rád, že jsi to se mnou probral! diufám, že ti zas nebudu za týden/dva psát, že to dělá pořád...to už bych opravdu jel těch 300km za tebou s lahví slivovice

nebo máš nějaký lepší nápad? hele a co si myslíš o té spotřebě? je možný, že po udělání vstřiků, a vyndání toho power boxu je možné, že jí mám + - o 2litry vyšší? Nebo, že by to bylo tím jak jsem to stále zkoušel projíždět... no uvidíme...

2016-09-09 11:35:57

juan05: nazdar. Ako si vyriesil ten klepot? Mam ten isty problem

2016-11-17 16:59:12

Zdravím chtěl bych Vás poprosit info, mám M6 Di 100kW, GY, vstřiky vyměněné a z motoru dochází ke kovovému klepání, když se zvýší otáčky, zvýší se rychlost klepání, při protáčení startérem bez nastartování klepání slyšet není, po nastartování to klepe hned...

Nevíte prosím někdo, co byto mohlo být? Děkuji všem za rady...


Odpovědět

1  2