Fórum - Téma


Klepání v motoru


Fórum 6 GG / GY Klepání v motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2015-12-13 19:21:50

Čus kluci. Jsem tu novej a Mazánka mám taky jen chvilku. 2,0 DI 2004 najeto 180 000 km.

Potřebuju radu, nechal jsem po koupi Mazdy vyměnit rozvody, vyčistit vstřiky a seřídit časování válců, ale nastal mi teď problém, včera za zatáčkou jsem zabral trochu na plynu, proklouzly kola a hned potom začalo něco šíleně klepat v motoru, motor běžel, aj jsem to na polňačku dojel pomalu. Mechanik mi řekl že to může být tím jak čistili vstřiky, že se jeden uvolnil, ale nějak se mi tomu nechce věřit. Prošel jsem různé fóra a nakonec došel k závěru, že vůbec nevím co to může být.

Poradily byste?

Díky za odpověď. Pavel

2015-12-13 19:44:52

Jen by mě zajímalo, jak se účinně vyčistí vstřiky.

2015-12-13 19:54:25

Čus. Hele měl jsem to u mechanika co se specializuje na Mazdu, ten to nějak udělal, je na dovolené, tak jsem mu nemohl zavolat co s tím je teď..

2015-12-13 20:02:37

pastelz: no doufej, že ti ten specialista udělal dobře rozvody, to jak to popisuješ vypadá, že ti přeskočil rozvoďák

2015-12-13 20:04:08

To doufám, že ne :(. Řikám ta sada tam byla asi 250 km. Jaký by byly následky prosím?

 míra
2015-12-14 08:14:44

pastelz: Také bych to tipoval na rozvodovy řemen.Vyměnil ti i hydraulický napínák?.Po 150 000km obvykle už netěsní.

2015-12-14 11:20:47

jechster: Také se přikláním k rozvodům. Ať rád, že mu to nepřeskočilo tak že se mu to potká a motor může vyhodit. Mě by spíše zajímalo, jak se časují válce. Vždy jsem si myslel, že válce jsou pevná část motorového bloku a v nich běží písty... No, asi jsem se ale mýlil.

Ifi
2015-12-14 18:00:08

Čau, u mě to byly vstřiky. Motor zněl jako traktor a po sundání krytu při nastartování chcal (omlouvám se za to slovo) olej... daly se nové podložky a od té doby OK. Sice oprava Pat a Mat, ale dobrý.

2015-12-20 19:57:04

Nevím jestli ti to pomůže, ale jestli motor táhne normálně a "pouze" ti to mlátí, tak to budou nejspíš vstřiky. Mě se to stalo před týdnem, taky asi pul roku po rozvodech a čerstvě vyměněném oleji. Motor táhl normálně pouze šíleně v něm mlátilo. No každopádně se kolem toho sešla horda chytráku s názory jak mi přeskočil řemen a další podobné anamnézy. Já věřil, ze to jsou vstřiky a špatná nafta, jelikož bych chtěl vidět auto, jak takhle jede když se mu to potká. Dojel jsem k benzínce a koupil aditivum a dotankoval kvalitnější naftou a za 1 km motor předl, jak kotě :)...jinak Naftu u ONO Tank v Chebu nebrat...good luck

2015-12-30 21:52:42

Tak nakonec pod ventilem prdlo nějaký pérko, tak to mlátilo jak šílený, daly tam nový a už lítám jak ďábel. Díky za rady chlapy. Mějte se a ať to jezdí..

2016-04-19 20:08:41

Mazda 6 klepani z motoru prosim o rady .. Zdravim predem uvedu na pravou miru ze jsem spise laik, zadny mechanik ale pokusim se problem popsat tak aby zkusenejsi mohli prispet svymi moudry :D a predem dekuji za kazdy info...

Co ze mam za problem Problem?

KOVOVE KLEPANI vychazejici z motoru ktere je patrnejsi az ve vzsích otackách

na volnobeh bezi motor bez problemu ale ve vysich otackach 2k+ uz se znatelne projevi toto klepani

cela story:

  • napocatku se problem projevoval zvysenou kourivosti ktera vyustila v chybovou hlasku motoru (diagnostika hlasila problem se vstrikem č.2) po smazani hlasky uz znovu neprisla a motor jel v pohode dal ale zustala vysoka kourivost a zravost oleje (takze asi klasicke naznaky odchazejiciho turba)
  • netrvalo dlouho a turbo v kterym az po rozebrani bylo zjevny ze se uvolnila matka jedne z lopatek a hridel byla totalne ko

takze pravdepodobne pres turbo unikal olej vsude mozne...

  • ma nejvetsi chyba byla ze v den kdy se toho stalo jsem se snazil s autem dojet k domovu, neprispelo tomu ani to ze venku bylo 0 stupnu a motor se rozhodne ani nestacil dostat na teplotu... takze jsem ujel cca 2-3km s KO turbem nezahratym olejem a hlavne nizkou hl. oleje... kontrolka oleje sice nesvitila ale obcas lehce problikla...

nasledoval odtah k mechanikovi a zacalo vymenovani:

1. Turbo: vymeneno s novym tesnenim a slape bez problemu ale objevilo se ono KLEPANI v motoru...

2. Vstriky i s lozisky: viz. problem vyse tak jsem nechal vymenit i vsechny vstriky... ukazalo ze onen vstrik č.2 byl opravdu spatny ale OTAZKA je co mohl napachat ?

verdikt mechose je, ze to mohli odnest krouzky na pístu nebo píst takze se pujde uz do dost neprijemnyho rozebirani motoru :/

mel nekdo podobny problem nebo dokaze prispet nejakym know how ??? Diky

ocenim i info o tom kde jak a zakolik se daji nebo se nekomu v minulosti podarilo sehnat ony kroužky/píst

Auto: Mazda 6 GG/GY rv 2004 89kW

2016-04-19 20:29:25

khandar: Duplicita / přesunuto

2016-06-02 11:01:34

magnetto: kam?

2016-06-02 15:31:04

juan05: Právě sem.

2016-06-03 10:19:25

Zdravím všechny, mám také problém s klepáním v motoru. mám M6 GY 2,0 DI 2005, "najeto" 110 000.ve 100 000 jsem nechal dělat kliku, tzn. celej motor rozebranej pomalu na šroubky, dalo se to dohromady, jezdilo to bez problému, až na to že motor je hlasitej, není to tak kovový a hlučný jako byla ta klika, ale přece jen to hlučný je...do toho mi to teda při sešlápnutí plynu kouří(černě), ale myslím tím opravdu dým jak z komínu temelína... budu ted zkoušet pořešit kouření egr ventilem (dle informací z fóra) což to kouření by mi tolik nevadilo, jelikož s výkonem problém nemám (jede to jak kráva) ale klepání se stále ozývá, nejhorší je, že jen někdy...většinou, když to chci někomu ukázat tak to jako na potvoru neklepe...

a teď největší problém, s tím klepáním je to horší když je auto studené. ALE nemyslím tím zcela studené, jelikož po nastartování čekám klidně i 10 minut, teplota pěkně v půlce, ale zvuk při rozjetí je horší než u starého tranzita nic méně v posledních dnech to začalo i cukat v nízkých otáčkách...když to pak rozjedu stačí i po 1 kilometru, mazdička jede bez problému, až na ten hlasitý zvuk... a teď mi jde o to jestli to můžou dělat načaté vstřiky, popřípadně co jiného by to mohlo být?

Děkuji za každou radu, ať už ohledně klepání, kouření, a všeho výše popsaného!

ps:napsal jsem vše v jednom, tak snad to není nijak duplicitní téma

2016-06-03 10:42:36

viz. muj post: Khandar z 2016-04-19 20:08:41

tak moje klepaní dopadlo hodně spatně :/

píst na 2. valci prasklina skrze celou hlavu pístu...

píst na 4. valci pístní kroužky KO takze olej sel nad pist a způsoboval nadmernou žravost oleje a kouřivost

ojniční ložisko (šálek) na 4 válci vydřeny až k prasknutí takže klika podřena tudiž jedině na přebrus...

i v tomto stavu auto jezdilo "jen" neco klepalo...

reseni sem zvolil koupi noveho motoru z vrakoviste... 20k za holej motor...

2016-06-03 11:01:47

khandar: teda, to je taky dobrý já mám právě kliku zbroušenou pře 10tis.km a kdekoliv prezentuju svůj problém, všichni mi říkají, že to budou vstřiky...takže postupně, egr, lambdu, váhu vzduchu, následně vstřiky, jestli někdo nezjistí jiný problém....je těžké auto někomu svěřit, aby našel tu pravou závadu...

2016-06-03 16:47:17

juan05: klepání může jít od rozvodů a také špatná nafta. Natankuj maxxe a přidej vif.

2016-06-03 17:48:39

Nic do motoru ani do paliva nelij. Změř tlaky a nech zkontrolovat vstřiky. Měnil jsi podložky pod nimi? Tím bych možná viděl i ten dým ale není to stoprocentní protože nevíme zda ti to nepapká olej.

Dým může být i projev odcházejícího turba. Tím může být spojené i klepání. Písty jsou kované a proto tady nejspíš problém nebude. Asi bych vyndal ty vstřiky, změřil tlaky a podíval se na podložky.

2016-06-03 20:25:59

magnetto: Díky za odpověď! takhle:po sestavení motoru do původního stavu (kvůli té klice) to olej "nežralo",za 10 000 km jsem jen jednou dolíval (asi litr)... myslíš, že nemám začít tím egr ventilem apod.? tu kontrolu vstřiků mám v plánu!už hledám a obvolávám servisy asi týden, jen pro info můj mechanik teď nemá čas, a v servisech, které kvůli vstřikům sháním chtějí +-2500,-jen za demontáž, což o to i bych to dal, ale opravdu už se bojím jen tak někomu věřit

PROSIM: nějaké doporučení v okolí prahy kde bych si vstřiky měl nechat zkontrolovat, i s případnou demontáží???

Díky


Odpovědět

1  2