Fórum - Téma


Klepající, řachtající motor za studena


Fórum 6 GG / GY Klepající, řachtající motor za studena

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2009-11-07 15:18:33

M6 diesel 105 kW DPF r.v 2006. Po nastartování už teď, když je chladněji tak nezvykle řachtá (minulou zimu to tak nedělalo). Posléze ještě do zahřátí (cca 4 min.) řachtá po přidání plynu, otáčkách nad 1800 min. -1. Jakmile se zahřeje, vše o.k. Zkušenější kolegové, nevíte čím to může být (čerpadlo??!!), tankuji jen kvalitní naftu (Benzina), používám aditiva (VIF)? Díky za radu.

2009-11-07 17:56:41

Když ti to tak udělá, chcípni motor a natoč ho znovu, mělo by to přestat. Známý měl M6 2004 a taky mu to v zimě dělalo. Nastartoval znovu a motor běžel normálně . Taky nevěděl, co to může být.

doris  
Doris
2009-11-07 18:34:18

A nejsou už příliš opotřebené žhaviče, respektive žhaví dostatečně?

2009-11-07 18:57:13

kdy máš měněný rozvody?

Mara

2009-11-08 12:54:16

webasto...

2009-11-08 22:10:24

Rozvody budu měnit až ve 120 tis. km, auto má nyní 78 tis. km. Bude to asi něco z trojice vstřiky, žhaviče, čerpadlo. Doris má dobrou myšlenku s tím žhavičem, připadá mi, že to dělá jen některý válec...

2009-11-08 22:13:28

Zkusím to zítra chcípnout a nahodit znovu, kéž by to bylo jen toto...

2009-11-08 22:15:51

Proč myslíš souvislost Webastem, to přece nabíhá kapku později...cca za 1minutu po startu...?

2009-11-09 08:08:24

Mám podobný problém. Ne že by v motoru přímo něco rachotilo, ale ten šepot květin, co to býval, už to není. Spíš mám podezření, že mi boys z autorizáku pohnuli tepelnými štíty výfuku, když se hrabali v servu a rozvodech. Mám M6 100kW, DPF naštěstí nemám. Ale k poznámce Doris. Před M6 jsem měl Astru a ta velmi dobře věděla, když jí odešel žhavič a dala o tom vědět kontrolkou motoru. Že by koráb jako M6 toto neuměl? To se mi nechce věřit.

Tom

2009-11-09 08:39:40

No, nevím jestli má M6 kontrolku na vadný žhavič. Jdu v 80 tis. za chvíli na servisní kontrolu a výměnu náplní do Mazdy v OL, jsem zvědavý co mi řeknou. Nemáte tuchy, kolik stojí žhavič? Mám přehled o Boschích, ale to bude asi Denso, jako všechno další v Mazdě. Díky

2009-11-09 08:47:42

žhavič to podle mě není - jinak cenově je to oproti ostatním možnostem sranda.

nech si napřed seřídit vstřiky a dále se uvidí

2009-11-15 23:14:24

Už jste to vyřešil? Dělá Vám to ty zvuky občas i při jízdě když přidáte či uberete plyn? Nevím sice jaký zvuk máte vy, ale mám podobný problém. (měl jsem). Byl špatný silentblok motoru.

Dejte vědět, zda-li je to ono !!

2009-11-16 23:35:57

Nechal bych zkontrolovat vůli ventilů, je to přece jen SOHC bez zdvihátek.

2009-11-17 21:37:26

Vědět dám určitě. Projevuje se to jen bezprostředně po startu studeného motoru, cca první 3 minuty, než se motor trochu zahřeje. Do 80 tis. servisu mi zbývá tak 1100 km, tak uvažuju, že s tím počkám až na něj. Otázkou je, zda to nedat dobrému mechanikovi, ať na to koukne ještě před servisem v Mazdě (tam by případná závada mohla vyjít draho). Do Mazdy jdu na 80 tis. servis ještě hlavně proto, že chci reklamovat rezavějící příčku okna v zadních dveřích (obě). Navíc auto bylo od začátku v Mazdě vzorně servisované, tak to chci ještě dodržet. Napadá mě, chodíte stále na pravidelný servis do Mazdy, nebo jste to po uplynutí záruky už vypustili a chodíte ke svému osvědčenému mechanikovi?

2009-11-17 22:46:57

jakej a hlavně jak starej tam máš olej?

2009-11-18 13:56:58

Olej je tam origo Dexelia DPF 0W-30 jak má být, měněný při 60 tis. na garančce v Mazdě. Pravda je, že při 78 tis. je už na konci životnosti. Kéž by to bylo jen tím dobíhajícím olejem...

2009-11-30 10:49:25

Zdravím Tě, no nevím, ale asi máme stejný motor. Ve tvém profilu mnoho informací nenajdu. Měl jsem ten samý problém, auto jsem přivezl z D se 64tis/km. Když jsem ho kupoval, byl se mnou i automechanik. Přijel jsem do servisu, auto studené, natočili jsme ho a běželo jak hodinky. Následně jsem tedy koupil, naložili na vlek a vyrazili domů - po dojetí (asi 700km) s M6 na vleku přišel okamžik nastartování - připadalo mi, že jsem nastartoval "žentou". Motor docela klepal (studený ale auto jsem kupoval v červnu). Uďelal jsem tedy následující (ajko ostatně se všemi auty po koupení) prostě jedna "zbytečná" servis prohlídka navíc - s výměnou oleje,filtrů atd. Řekl bych,že problém s klepáním má něco společného asi s olejem, servisku jsem nechal udělat v Mazdě (auto bylo servisované s knížkou). Navíc mi udělali nejký přeprogramování říď.jednotky. (údajně je to svolánačka a má to něco společného s možným přetočením mototru a turbem) Nech sit to podle VIN zjistit. Po přeprogramování bylo auto totálně hloupé a líné - doporučuji po tomto najet alespoň 100-150km (a moc se stím nemazlit). Zatím jsem od té doby žádný zásadní problém s klepáním neregistroval, ale naopak. po prudkém sešlápnutí plynu (motor v max. zátěži) slyšim jakoby vrnění "tarok" - jako u studeného motoru. Když jsem toto řešil se servisem, bylo mi řečeno že je motor v perfektním stavu, a že se nemám bát. Tak se nebojím a jezdím - mám najeto 86tis - a po dalši garančce - další bude na sto. Spotřebou se na krátké i dlouhé vzdálenosti pohybyji 6.5-7.0l - na dálnici po D (cest. průměr tak kolem 145) si to s naloženým autem spolklo v létě kolem 8l. Dej vědět. Mazdár

2009-12-01 22:16:14

Ahoj Pavle, s tím profilem máš pravdu, budu se muset polepšit a dopsat. Moje auto má podobný osud. Koupeno v D, zastoupení Mazda, najeto 57 tis. km, důvodem byly kroupy ( u nás oprava specializovanou firmou za 24 tis., auto jak nové). Dovezeno, přihlášeno, v 60. tis. servis Mazda, převzaty záruky z DE, přehrán soft, udělán nátěr spodku a ještě něco v rámci garančky. Po přehrání softu větší spotřeba= stoupla z 6,6 na 7,2 ( jezdím hlavně dálnici cca 140 km/h). Servis to zdůvodnil častějí regenerací DPF filtru, údajně se mi to vrátí na životnosti oleje. Auto bylo do poklesu teplot v říjnu vždy tiché (a to i v únoru, kdy jsem jej dovezl z D), žádný traktor. Jak již píšu výše, teď se první 2-3 minuty po startu za teplot pod 5 stupňů chová jako traktor TDI Made in Volkswagen. Ale bude to asi olejem....doufám. Příští týden to půjde na 80 tis. výměnu + kontrolu, tak jsem zvědav. Jo ještě jedna poznámka. Stačilo po dovozu z D natankovat cca 3 nádrže české nafty, byť na renomovaných čerpačkách a auto bylo o něco hlučnější. Ale to je stará známá "kvalita české nafty"...mazdička byla rozmazlená DE naftou.

doris  
Doris
2009-12-01 22:24:29

Zkuste tam dát 60-cetanovou Vervu od Benziny, dost se kvalitou zlepšili. My ji teď dáváme do starého diesel motoru v Nissanu spolu s troškou aditiv a ten motor nepoznáváme, jede nádherně a je živý jak blázen.... . Ty moderní diesely jsou joooó háklivé na kvalitu paliva, myslím, že tohle by těm Mazdicím mohlo chutnat a pomoct.

2009-12-22 09:07:39

Zdravím všechny před Vánoci. Tak se potvrdila slova Doris. Po tankování nafty na benzině (stačila jedna nádrž Vervy) a posléze i výměně oleje je ticho. Dřív jsem sice tankoval na Agipu (tak asi jejich Dieseltech stojí za...). Mazda je doufám o.k. bez zásahů. Zas jsem vysolil 6200,- za servis (inu diesel) a jede se dál. Příště chci benzin (kvůli servisním nákladům a řetězovému rozvodu). Mějte krásné Vánoce.


Odpovědět

1  2