Fórum - Téma


Kdo má RX-8


Fórum RX-8 I SE3P Kdo má RX-8

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda RX-8 I SE3P  |  Naše vozidla


1 ......... 164  165  166  167  168

2016-12-25 14:15:45

Ahoj všem, psal jsem tu někdy před dvouma rokama, osud tomu nechtěl, abych tenkrát rx8 koupil, ted už me snad nic nezastaví

Ležim v tom hodně dní a řekl byc, že načteno už mám vcelku dost.

Přesto se chci zeptat na pár věcí. A to 1) Vzít slabší nebo silnější verzi? Někdo tu psal, že to jede skoro stejně, ale lákají mě vyšší otáčky u té silnější a navíc šestikvalt, byt údajně ne moc spolehlivý. Nechci to na denní ježdění, myslim tak na 10 tkm ročně, především svižný výlety, možná párkrát do práce, nic víc :)

2) co ty servisy na to, nějaký stránky nově přibyly od té doby co jsem koukal naposledy, servis rx8 česká lípa, zná to někdo, je to dobrý? Kamikaze je asi stále záruka, benrotor mám daleko, takže to vynechávám.

3) Představu o ceně mám tak 200 000,- a auto chci převážně z Německa, protože je tam výběr a podvozkově pokud nebude schnilá tak to bude ok. A ted, je lepší koupit neco třeba 2004 nebo až ty rok 2007 co maj lepší to zapalování? Chci se vydat cestou zánovního auta do 50 000km najeto, nechceme si kupovat něco bez motoru kde nevim stav ostatních věcí na autě a pak se divit a hlavně hned řešit, starosti. Je tam třeba ted červená píše origoš 27 tkm najeto, tak si řikám, že na tom nemuže být snad špatne zhola nic, ale je to 04 nebo dokonce 03. Děkuji. když to vezmu v nemecku do mazdy, tak oni by mi změřili komprese ,diagnostiku a stav zapalování a tyhle věci? Díky moc :)

2016-12-26 01:23:02

koby: Ahoj

1) Slabší i silnější bych zvažoval a rozhodoval se podle stavu a jakoby emotivního úlovku co se naskytne. Ten petikvalt u te slabsi je skutecne super, je lepsi nez 6 speed u serie 1. Lepsi zprevodovani 1-2-3 4ka je pak hodne dlouha uz a 5 super dlouha, delsi nez 6 u te silnejsi. Méně žere, opravdu o cca 15+ procent i vice.

Nevyhody jsou dle meho spise emotivni a jen par objektivnich. Tj. netočíš těch cca 9000, ale 7500 je take vysokootackovy motor a jsi tam jakoby rychleji, rizeni je take velmi akcni. Nevyhoda je, ze nejsou Xenonove svetlomety (D2S), jsou H7 (poznas ze nema slabsi verze ostrikovac...), jinak trochu vyssi točivý moment v 5000 otackach 220Nm misto 211Nm v 5500 u silnejsi. Rychlejsi je o trochu ta silnejsi, ale neni to propast, a jestli ti prijde slabsi pomala, silnejsi Te nezachrani. Jediné třeba ta verze 2009, co ma lepe zprevodovanou 6ti stupnovou prevodovku (jinou nez sérui jedna 6ti rychlostní), tak ta potom je o poznani rychlejsi v 150+kmh a dal... Ale to jiz neni GT teritorium moc ani, to uz na silnici nevyuzijes, okruh ano samo. Ve meste take slabsi je prijemnejsi a lepe se s ni zije. Dalsi vyhodou dle meho je fakt, ze je pravdepodobnejsi najit hezci kus a jsou o malinko spolehlivejsi jednak prevodovka a celkove o trošinku (muj odhad co se tyka ostatnich systemu nez prevodovky, kde je to dle objektivnich faktu). Mam vsechny verze manualni co jsou, ridil jsem i verze RX s automatem a to 4 i 6ti rychlostnim, tj. opravdu vychazim z osobnich zkusenosti...

2) Českou Lípu neznám, ale někdo je zkusit musí a dal bych jim šanci - je to Jarda Pek, ne? Ale nevim pro koho delal neco... Znam to jmeno ale. Hodne veci udelaji normalni servis, jen jim musis dat instrukce Ale mame servisni manualy tu a v pohodě. Václav samo v pohodě v Praze .

3) Dobrá cenová představa. Rozpočet super. Za to se dá ulovit a po nákupu ještě ten 20-25 tisic servis udelat, at je nekjaka jistota ze si uzujes 1-2 sezony v pohode. Civky svicky baterka starter kabely ruzna vedeni brzdy a tak... Jdi vzdy po novejsich autech, protoze je tam udelano vzdy nekolik svolavacich akci jiz z vyroby - napr 2005-2006 opravdu ale vyroba, ne uvedeni do provozu. To muzem rozvest pak co je tam hotovo atd. Korozi hlidej, jinak hnaci veci OK, motor samo potreba zvolit a mit i stesti trochu.

Ohledne mereni v Mazde, museli by mit ten original MAZDA RX-8 připravek, meric kompresi. Velka dealerstvi to maji, chce to zavolat kam by jsi jel a zeptat se. Často to mají.

Potom posilej nejake kusy a podivame na to konkretni auto co je v hledáčku .

Co tady limitka KURO a za cenu sice relativne vyssi, ale zase novy motor (motor asi ne repase, cely moor, plus je videt, ze fanda, dost dobre modifikace dle popisu a co menil, vse do plusu na spolehlivost atd.). Zaruka 3 mesice na motor i... No neco podobneho a ukecat na 6250 Euro treba.

http://suchen.mobile.de/f...1.modelId=20&pageNumber=1

2016-12-27 20:43:34

Ahoj všichni. Zde je můj první příspěvek na tomto fóru a v první řadě bych tu moc rád poděkoval tahounům jako jsou Kamikaze nebo Machbuster (a všem dalším) za ochotu, s kterou tu odpovídají. Po přečtení jsem našel odpověď na skoro vše co mě napadlo i na mnohem víc otázek, které mě vůbec nenapadly :).

Teď k věci. Plánuji koupit 170kw verzi s co možná nejméně úpravami - zaprvé se bojím kvality, s kterou byl tuning prováděn a zadruhé nechci auto, které vypadá jako vánoční stromeček :). Rozpočet bych měl 150-200k na koupi i uvedení do provozu. Bylo by mi líto dát už 250k za prvotní investici, než vůbec začnu jezdit. Kilometry nevím jaké za tuto cenu mohu sehnat - co jsem teď koukal na české nabídky, tak nejmín 80k+? :(

Samo bych radši novější verze, ideálně II. řadu, ale v současnosti jsem u nás nenašel nic, v Německu jen pár Kuro verzí. Poprosím o názor, jestli v této cenové relaci má cenu novější shánět, nebo můžu rovnou počítat s tím, že bych Kuro nebo R3 za 8000 eur nedovezl ani do servisu :).

Co mě trápí:

1. Projížďka v zaručeně kvalitním autě. Není v Praze někdo ochotný, kdo ví, že má auto v nejlepším pořádku, a sešel by se někde na projížďku? Nějaký ten příspěvek na benzín samozřejmostí.. Potřeboval bych to kvůli srovnání až budu projíždět jiné auto, které třeba v pořádku nebude, abych měl šanci to poznat.

2. Česko, nebo Německo? Máme tu nějaké ověřené servisy třeba v okolí Drážďan nebo Mnichova, kde by se dalo udělat měření kompresí, aniž bych to musel vozit tam a zpátky?

3. Levnější koupě, nebo dražší? Na našem i zahraničním trhu vídám auta se stejnou kilometráží, ale rozdíly v ceně až dvojnásobné. Předpokládám problém s motorem, nebo jiného rázu. Vyplatí se koupit o 100k levnější a počítat hned s repasí motoru? Dá se koupit auto, které vypadá vizuálně v pořádku, za 70k v Německu bez servisní prohlídky a počítat se 150k na uvedení do provozu, nebo by tam mohly být větší problémy a zjistím, že jsem si koupil jenom karoserii? :)

4. Hodně kilometrů, nový motor. Na českém trhu jsem zahlédl více případů, kdy se prodává auto 100k+ km s méně jak 15k na novém motoru. Člověk by si mohl myslet, že udělali repas nebo nový motor, zjistili, že to nepomohlo a prodávají. Názory?

5. Kolik je minimální cena uvedení do provozu? Tedy co je dobré vše vyměnit bez ohledu na to jak vypadají komprese a zevrubná prohlídka.

Omlouvám se za delší příspěvek a předem díky za odpovědi!

2016-12-27 21:24:56

Mockrát díky, super info. Chtěl bych se tě jenom zeptat, odkud seš? Případně typ na někoho kolem Prahy, kde bych se na to mohl mrknout a pokecat o tom s někym z očí do očí? A vubec, klidně dojedu někam třeba 100km, nemám s tim problém. Je to vážný :D Díky.

2016-12-28 17:13:18

koby: Já jsem Pardubice, Hradec Kralove. Pokec mozny, dle časovych možností

Na delší příspevek kolegy s top "psím" nickem caucau odpovim pozdeji. Jen na úvod myslím, že sérii 2 pod 11.500 Euro nejde sehnat pomalu ani nabouranou. Já teď ulovil jednu s panem Králem, ale stala vice a nejednalo se o R3 - super ale byla, to jo... Co třeba ta jak jsem psal, jak má nový motor prý v ní, ne repas, ale nový motor cca 6000 Eur na akci s vymenou, faktura pry je. http://suchen.mobile.de/f...20&pageNumber=1&fnai=prev

2016-12-28 20:11:10

Přesně jak píše caucau v bodě #4 by mě taky zajímalo. Nějaký reálný zkušenosti s repasema a s GO motoru nemá někdo prosím? Novej motor je novej motor, ale jak si vedou repase a GO?

2016-12-28 20:36:18

koby: Kdyztak jsem z Hradce Kralove ;) coz mas tech +- 100km, pres zimu ale bydli v garazi, kazdopadne pokud bude treba 5°C+, tak se asi vyjet da, jen nejsem uz moc seriovej, ale na pokec se klidne stav, pripadne se muzeme sejit i s Machbusterem

2016-12-28 21:00:27

zitnyp : jsem taky od HK, kdybyste někam vyjeli, dejte mi vědět, rád pokecám

2017-01-02 01:15:23

Ahoj, prosim o radu: Mam silnejsi verzi a pri davkovani plynu ve vyssich otackach auto pomerne dost cuka. Je to pocitove podobny jako preradit z 3-ky na 1-cku. Dela vam to taky nebo je u me neco spatne? Jinak do noveho roku vam preju at se vse toci spravnym smerem! https://www.youtube.com/watch?v=q-8_uRkZLX4

2017-02-08 11:06:44

Zdravím kolegové,

Prosím o radu. Mám problém ohledně zápachu spojky při rozjezdech do kopce. Před týdnem byla měněna spojková lamela za novou, od té doby to zlobí. S autem jezdím 3 roky, nikdy jsem tento problém neměl.

Díky za jakékoli info

2017-02-08 11:21:51

heirys: nevim jak u rexe, ale kdyz jsem menil na motorce taky ze startu smrdela spojka nez se zajela. A to i pri bezne jizde.

2017-02-08 12:48:30

veka: říkal jsem si to samé, tak budu doufat :) Díky za reakci.

2017-02-11 09:50:58

Ahoj, stále kupuju Ale moc toho teda neni a to ani v nemecku... Neznáte někdo ted nový inzerát ze sportovnich vozů, červená silnější za 200 tisíc? Díky

2017-02-11 11:01:23

heirys: Zdar, po výměně spojka taky smrděla, cca po 1000km přestalo... Jak obrousíš záladní povrchovou úpravu, zmizí to -. žádnej stres ;D

2017-02-11 11:02:54

janstripek: Váha vzduchu nebo MAF? Patrně se špatně otvírá "přídavné" sání, vyčisti čidla a uvidíš.

2017-02-13 16:51:28

smetak: Jasan, pomalu to přestává. Sem tam při couvání ale jinak je znát, že si to tzv. "sedá". :)

Díky

2017-02-16 10:24:32

smetak: Díky za tip! Podívám se na to. Jinak tuto sobotu 18.2. se dá zajet do Mostu , 15 minut za 150 Kč. Tak se tam třeba s někým ještě uvidím :), míst je zatím dost: http://www.fordamb.cz/Stranka/117/faster-day-most

2017-04-19 12:05:21

janstripek:

+ kdokoliv s problémy s cukáním ve vysokých otáčkách, ztrátou výkonu atp.:

tak, dlouho dobu jsem měl podobný problém jako "janstripek", začalo to cukáním ve vyšších otáčkách (hlavně při prudkém přidání/ubrání plynu), později ztráta výkonu nad 5000ot, což ve finále přešlo do nouzového řežimu, kdy už se nedalo jezdit vůbec. Zkoušel sem všechno možný, nakonec sem z diagnostiky zjistil, že je špatný solenoid spínající otevírání SSV. Po rozebrání celého sání až ke spalovacím komorám a demontáže SSV jsem se při pohledu na něj zhnusil (místy snad i 2mm hustého olejovitého karbonu, který už tvořil loupající se tvrdé šupinky, které mohly padat do spalovacích komor, kde by se případně "skříply" pod jakoukoliv lištu a vyštíply ji (což se u mě taky nakonec stalo). Další problém byl v příliš vystárlém MAF senzoru, na kterém sem po proměření diagnostikoval, že měří jen teplotu, ale čidla na průtok vzduchu už nefungují, z toho vyplývá má následující teorie, je-li něco špatně opravte mě, rád se poučím, ale myslím, že je to v zásadě principielně správně:::

=> ECU neví kolik vzduchu jde do motoru a z čidla dostává nesmyslné hodnoty >> "odpojí" MAF a použije základní mapy pro míchání, bez změny poměru v reálném čase >> v kombinaci s nefunkčním (zavřeným) SSV tak dojde k malé kompresi a špatnému hoření paliva (v motoru není vzduch) >> pokles výkonu se ECU snaží vyrovnat, ale vzhledem k tomu, že nemá k dispozici reálné údaje z MAF senzoru a senzoru otevření SSV (případně je tento senzor zaseklý v poloze otevřeno nebo vystárlý a zkratovaný (vyjde nastejno)), snaží se výkon kompenzovat bohatší směsí, myslí to sice dobře, ale vzhledem k zablokovanému přívodu vzduchu to vede jen k jěště bohatší směsi než na začátku, ještě horšímu spalování, spotřebě, žádný výkon, rychlejší karbonizace motoru a svíček, zanášení výfukového potrubí (v případě použití CATu i jeho zničení prohořením), vysokým teplotám ve spalovacích komorách (v případě Walkelu tím pádem k jěště větším teplotním nepoměrům komor (k hoření dochází jen v polovině celkového prostoru spalovacích komor)>> tímto způsobem se nakonec spojí tento kruh a ECU v domění, že přívod vzduchu je naplno otevřen rve do motoru benzínu co palivová pumpa zvládne (další nadměrné opotřebení)......

Ve zkratce, jako první bych vyndal a vyčistil SSV, pokud si to nědělal bude vypadat fakt úděsně. (moje RX8 má ted´cca 90tkm, nemám ponětí zda nebo kdy to předchozí majitelé udělali). Během této akce se dostaneš ke všem solenoidum, které se dají odzkoušet na autobaterce (nebo jakémkoliv jiném zdroji - jednoduchý návod najdeš na youtube). Doporučuji při vyndavání SSV rozebrat celej upper a lower intake manifold, budeš tam mít víc prostoru a když už se v tom štouráš, stojí za to vyčistit celé sání, přeci jen to asi nebudeš dělat každý víkend)BTW pokud jsi aspoň trochu šikovný doporučuju propracovat se k SSV z obou stran najednou (použij návod k demontáži solenoidů a SSV), když to totiž budeš rozebírat najednou a zkombinuješ postupy demontáže, přijdeš na to, že půjde všechno snáz -> chce to trochu studia a prostorového přemýšlení:D. SSV vyčistíš čtřeba čištěním na karbece (mě nakonec nejlíp fungoval CRC carburator cleaner - ten po nastříkání ten karbon snad odpařil :D prostě sem to nastříkal a bez mechanický pomoci to samo mizelo :D :D), pokud nebudeš podobné chemikálie stříkat na těsnění a obecně na plas/pryž/těsnění/lak/kůži... nemusíš se ničeho bát, ten hliník ti to nesežere (používat ňákej drahej odstraňovač je nesmysl, báze je stejná a zbytek je jen etiketa za kterou platíš, prostě se jen drž toho, že se to stříká jen na nelakované kovy) - tyto typy samozřejmě nemůžeš použít na horní části sání, které jsou podle tvrdosti z ňákého bakelito-plastu -> tam doporučuji jen mechanickou očistu suchým hadrem, víc není potřeba (např taková štětka na láhve omotaná hadrem mě zrovna napadla jako levná "IZI" možnost - jen se zamyslet - ne všechno co je funkční musí být i drahý :D). Když už u toho budeš nezapomeň vyčistit i klapku na počátku sání (za MAFem) -> opět chemie na karbece a opět pozor na přinýtovanou plastovou krytku mechaniky ovládající klapku. A SAMOZŘEJMĚ komoru ve které je uložen SSV, snaž se přitom, aby ti rozpuštěnej bordel moc netek do motoru, štětka na láhve by zase pomohla, já se s tím pral kartáčkem na zuby a hadrem, piplačka, ale taky to jde :D.

Co se nářadí a učiva týče, určitě si najdi diagramy vakuové soustavy, pomůžou ti vše správně zapojit, nicméně pokud nebudeš vyndavat hadice úplně (necháš je na jedný straně připojené), nemělo by se ti vzhledem k jejich předdefinovanému tvaru a délce stát, že něco zaměníš, spíš bych čekal, že se při nepozornosti něco opomene připojit. Pozor taky na jednocesté vzduchové ventily, jsou na všech podtlakových hadicí (3 celkem pokud se nepletu :o)) a mají jasně daný směr -> doporučuju nerozpojovat.

Předpokládám, že u takového auta nikdo nepotřebuje rady typu "netahej konektory za dráty, ale za konektor, nebo hadice po uvolnění sponek nejdřív obal hadrem a zatoč s nima kleštěma, než je začneš jako herkules rvát dolů a vlivem stáří protrhneš/zalomíš/jakkoliv jinak zkurvíš....

Závěrem bych dodal, že vzhledem k tomu, že budeš mít na tuto operaci vypuštěnej chladicí okruh, vyměň při této příležitosti chladicí kapalinu --- při vypouštěni chaladicí kapaliny je potřeba kromě radiátoru vypustit i kapalinu z bloku motoru - to provedeš tuším 14klíčem zespoda z boku na motoru poblíž čidla na olejové vaně, jinak nevypustiš skoro nic a pak ti to vyteče na motor když odpojíš hadice.... Návody na odvzdušnění atd jsou opět všude po netu - youtube zná všechno).

Mno to bude asi tak všechno. Po této operaci se mi motor odvděčil pro mě zatím nezažitou pružností, okamžitou odezvou plynu jak na přidání tak na ubrání, rovnoměrného tahu bez cukání v celé škále otáček, rozjezdu na volnoběh, nárůst výkonu.. nekomentuju.. prostě to zkus a uvidíš sám :DD

Tak a teď sem zvědavej kdo to přečte :D vítám každou připomínku, hlavně k teorii vývoje chyby a poškození na základě zanesení SSV (podle mě to mohlo odpálit i ten solenoid, ve chvíli kdy mělo SSV problém otáčet se.

2017-07-16 09:29:16

Tak stále kupuju, až asi čtyři měsíce, není to úplně snadný. Přijde mi že ty auta ubejvaj třeba v Německu a inzerátů min a min..

Když člověk vezme rok třeba 2009 má to ten novější motor s tím lepším mazanim? Nebo to má opravdu až r3?

2017-07-16 13:32:44

koby: Ahoj, s přítelkyní pomalu zakládáme rodinu a bylo mi vysvětleno, ze RX neni úplně vhodné.. - nechápu, je to skoro rodinný auto


Odpovědět

1 ......... 164  165  166  167  168