Fórum - Téma


Kdo má RX-8


Fórum RX-8 (obecně) Kdo má RX-8

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2  3  4  5 ......... 166

2012-02-24 14:57:57

S autem je určitě paráda jezdit,je krásné,atraktivní,interier k sežrání a perfektní jízdní vlastnosti. Ale pro kamaráda bych ho nedoporučil. Strašně žere (moje spotřeba 18-32 dle jízdy),cokoliv je drahé jako sviňa a všechno jsem musel kupovat v německu nebo anglii,a motor prostě nemá krouťák. Nyní mám Mitsubishi 3000 GT a neměnil bych zpátky.Sice RX-8 je krásná a motor vytočenej na 10 tisíc je prostě orgasmus ale tak nějak je to málo za ty peníze co stojí provoz. Určitě ji nezavrhuju ale jak se říká pod kůži se mi nedostala. Ale co člověk to názor.

2012-02-26 21:14:33

Cus Vejny. Tak ja mam rxko od kona cervence, takze z kupovanim dilu nemam velmi skusenosti nastastie . Tak skusim napisat co viem. Tak ku spotrebe. Neviem preco Jackal mal tak obrovsku spotrebu, ale ja som sa dostal max na nieco malo cez 17 litrov. Mam silnejsiu verziu a a co som mal odmerane na pumpe tak najmensiu co sa mi podarilo 8,7litra. Normalne ked jazdim po meste a aj po dialnici cize kombinovana, ale vetcia cast v meste je 11l a poriadna ostra jazda teda zazitok bolo nieco cez 17l. V zime je to cca o liter viac. Takze na moje prekvapenie velmi dobre, lebo ked som ju isiel kupovat bol som zmiereni s tym ze pod 12 sa nedostanem. Dalsia dolezita vec je ak pojdes nejaku kupovat tak si zmeraj kompresie a aj zbehni na emisie. To ti velmi pomoze. Za dalsie isiel by som radcej do silnejsiej. Predca ma trosku iny motor a o dve nasavacie komori viac a to nieco urobi. Nie ze by som bol proti slabsej to urcite nie, ale je to tam poznat. Inak jazda s tymto autom uplna euforia a to hlavne ked si na nu zviknes a uz si aj trosku dovolis viac A co sa dielov tyka najlepsie je objednat z ameriky, alebo anglicka a popripade z nemecka, ale na o tomto vie dobre Machbuster. Tak asi tolko. Maj sa. Marko

2012-02-27 11:14:15

Zdravim Vejny,

obratil ses na spravne misto pro informace - podivej se napriklad na recenzi me RX8 na auto.cz - pisu tam v diskuzi i mnoho odpovedi na otazky, vcetne dlouhodobe spotreby atd.

Myslim, ze Jackalova RX-8 mela pravdepodobne nejake problemy s palivovou smesi, respektive s pripravou a michanim smesi nebo s kompresi a tedy pote spalovanim smesi celkove. Ta spotreba je moc moc vysoka.

Ja si myslim, ze v dobrem stavu by nemela zrat nikdy vice nez 13 dlouhodobe pokud nejezdis ultra jako NIKI LAUDA. Ja osobne mam okolo 12L a to do toho pocitam i cca 1000 km minuly rok (z cca 10.000), kdy mi to zralo vinou poruchy O2 sensoru cca 15-20. Tedy je to stale predstavitelne. Mam slabsi verzi, lehce upravenou na cca 160kw. Ma sve PLUSY i MINUSY. Precti si recenzi a neco z toho tam pisu, prevodovka 5 vs 6 rychlosti atd. - http://moje.auto.cz/Machb.../mazda-rx-8-otesanek.html Spolehlivost hodne zalezi na stylu jizdy a udrzbe (nejezdit miniprejezdy na par minut a menit olej a snazit se celkove dat auto o trochu vice péče nez u drsnych vsechnovydrzujicich Toyot a podobnych . Koupit dobry kus na zacatku je samo jedna z klicovych veci.

Jak pise Marko, ta spotreba okolo 15ti neni jiz normalni a pocitej s tou 12-13 litru pokud auto v poradku a muzes jet trochu i sportovne v kombinaci s beznou jizdou. Volba je samo slabsi nebo silnejsi verze, ale v provozu to moc nepoznas, na okruhu ano (silnejsi jede na okruhu o dost lepe, v beznem provozu jsou rozdily male). Jde take o volbu konkretniho kusu - nekdy se treba vyplati jit do slabsi 141kw, protoze jde o super konkretni kus. Ja mel podobnou volbu - nakonec slabsi, protoze mela pouze 27.500km najeto a velmi zajimava barva a interier.

Rad Ti poradim s konkretnim kusem co by se dal ted koupit, kdyby si se rozhodl. Je tam par veci a tipu na co se zamerit a mam docela zkusenosti s nakupem. S Markem jsme to take konzultovali a dobre vybral nakonec dle meho

Urcite se vyplati zajed do servisu MAZDY na prohlidku a zmerit komprese u nekoho kdo umi dobre merit - dame Ti pak tip kam. Celkove je auto perfektne zpracovane a interier se neda srovnat napriklad s Nissanem 350Z co do kvality a takoveho relativne i luxusniho pocitu uvnitr. Vykon ma 350Z nebo AWD 3000GT vyssi, ale RX-8 nabizi zajimavejsi a presnejsi pocit z jizdy a rizeni plus vyvazeni a lehkost +2 opravdova mista vzadu, co ostatni nenabizi.

Silnejsi ma 6Port slabsi 4Port - toci 7500 silnejsi 9500 (v tech rozdilnych otackach prave otevira ty 2 porty navic). Jsou to oba identicke motory v cca 95%. Jen jinak nastavene. Slabsi vs Silnejsi je na delsi debatu - to klidne probereme potom

Dily a modifikace pripadne opravy rad poradim co a jak a od koho.

Napis jeste co presne od auta ocekavas a proc premyslim o RX-8 - je to opravdu originalni auto a pokud se tva filozosofie jen trosku priblizi pojeti RX-8, nemuze Te zklamat - A to na slabsi nebo silnejsi volbu nehledě.

2012-02-27 11:30:15

Když už jsem jel na projížďku tak jsem za to tahal fest. Po zahřátí jsem jezdil mezi 7 - 9 tisíci otáček. Dálnice co to šlo a okresky většinou taky co to šlo. Takže žádný klidný ježdění a spotřeba byla opravdu takhle vysoká. Třeba jsem jel z Mladé Boleslavi do Písku a nestačila mi nádrž na cestu tam. Jelo se jasně co to dá. Ale jinak jízda super.

2012-02-27 13:23:40

Ostré

Tak to jo, to vypadá na čistě "závodní režim" Jinak tedy je to spotreba požehnaná - dle mého například s 6 MPS co mam zkusenost taky mimo RX-8 by jsi tímto stylem jezdil tak za 20-25 taky, dost mozna vice. Ten TURBO motor DISI 2.3 je v rychlem rezimu asi hladovejsi nez RENESIS v RX-8. Jde ale s ni jezdit decentneji.

Tahle jizda, to je asi proste dobrej oddíl .

Ja osobne bych to 100%ně takhle razantne ridit nezvladl. Myslim, ze kolega jak se zajima by asi podobne drsne taky nejezdil. Stejne tedy tech 12-13+- by mohlo. 15 Sport. 18-22 Okruh.

2012-02-27 14:06:32

Vždycky si třetí auto kupuji jen na občasné ježdění a pak se chci samozřejmě pořádně odreagovat po práci pořádnou jízdou. Za 10 měsíců co jsem RX-8 měl jsem najel něco kolem 3000 km. Z toho asi 2800 závodním tempem.

Vzpomíním si že jenom Ford Puma co jsem měl žrala tak nějak málo,asi kolem 15-18, ale zase max. rychlost 215 žádná hitparáda. To MX3 V6 si taky řekla o dobrých 20-23,stejně jako 205 GTI. Docela mě ale překvapila RX-8 v porovnání s mím žigulíkem. Měl jsem obě auta v mimoni na tuning sraze a jel jsem erzetu na čas. Po dojetí s Mazdou jsem byl docela mile překvapen z času, ale pak jsem to dal žigulem o 5 vteřin rychleji. Ladu mam ale samozřejmě upravenou na Relly s motorem 1,7. Takže jsem to dál raději neporovnával.

2012-02-28 20:14:55

Zdravím Machbuster

děkuju za podrobný komentář , psal jsi co od auta očekávám .. tak v první řadě je to konfort , dravost a spolehlivost ale samozřejmě zážitek z jízdy což předpokládám nemusím uvádět protože z článků je to jasně znatelné , no auto sem vyděl pouze jednou na živo a překvapil mě interiér a karosérie auta je to tak dokonale sladěný že jsem tomu podlehl .. no co dodat rx8 je luxusní auto ale stále mi nikdo neodpověděl jak je to z výdrží motoru . ?

2012-02-28 20:33:47

Cus. Tak s tou vydrzi motoru je to tak. Toto zalezi ako sa k tomu chovas. Wankel ma svoje pravidla, ktore ked dodrzujes tak sa nemas coho bat. Nie je to tak ako to zviknes pocuvat v tych bajkach co vsade koluju. Ja ked som hladal este len ktory kusok si kupim tak som nasiel jednoho cloveka ktori ma 2004ku a ma ju od zaciatku a ma najazdene cez 200tisic a z motorom nemal problemi zebi ho musel pretesnovat, alebo take cosi. a tie zasady su citujem Kamikazeho : A ještě bych shrnul, jak se k RX osmě chovat. Zde jsou ty nejdůležitější zásady, které je nutné dodržovat:

1 - pravidelně kontrolovat a dolívat olej

2 - vždy, když nastartujete motor, nechte ho zahřát. Ideálně 5-10min počkat a nebo jet klidnou jízdou a nevytáčet motor, dokud se neohřeje olej. Kontrolka teploty oleje není, proto dodržovat časový limit 5-10min.

3 - nikdy nevytáčet motor studený!

4 - před vypnutím motoru je zapotřebí vytočit motor na 5tis a více otáček a vypnout klíček

5 - nevypínejte motor studený

Pokud se dodržují tyto zásady, pak se motor odvděčí dlouhou životností

2012-02-28 23:49:49

aha to jsem nevěděl dík za radu :)

2012-02-29 14:32:19

Presne jak pise Marko,

obecne bych jeste doplnil, ze auto neni vhodne na kratke prejezdy - napriklad 10 minut do prace a pak poskakovani po meste. Ne, ze by to nevydrzelo, ale za predpokladu, ze chces mit jistotu tak bych jezdil timto "skakavym zpusobem" co nejmene. Alespon 20+ minut jizdy at se to poradne zahreje atd.

Ja osobne taky davam pozor na stav baterie - po sezone a pred otestuju. Slaba baterie muze zpusobit tzv. Flooding. Stejne tak pokud zhasne studeny motor. Jednou to nemusi byt probelm, ale zhasnuti motoru 2+x za sebou jiz muze dojit k tomu "prechlastani". Je na to procedura od MAZDY jak to vyresit bez navstevy servisu. Funguje tak v 90%. Jen potom pozor na nespalene palivo v katal. po defloodingu. Nehecovat to chvilku a nechat volne bezet az po par desitkach minut pokracovat. Ja osobne jeste FLOODING nemel, ale pry se to obcas stava (Marko, ty jsi mel flooding jednou, ne? Tenkrat jak jsi to obhlizel na te STK lince - ale v poho jsi to rozjel, ze?). Zejmena v zime, to se ale s RX-8 moc nejezdi az na nejvetsi borce, ze Marko ? Ja osobne bych se bal, hrabe to dost i bezne natoz v zime.

A Vejny:

Presne to jsem chtel i ja - sportovni vuz, ktery je zaroven vysoce zabavny, ale i pohodlny a hezky v interieru a ma prvky luxusni vybavy (vyhrivane sedacky, dobre audio, hezky interier, stylovost atd.). A RX-8 dodala vse co jsem chtel v tom smyslu ziskat. Myslim tedy, ze te nezklame, chce to jen dobrou volbu na kus.

Tedy ted jiz jen vybirej ktery kus bys chtel a posilej - dam komentar a zbytek kurzu "zaciname s RX-8" absolvujes za pochodu .

2012-03-01 16:11:04

No tak to zachlastanie motora sa mi podarilo, ale na treti pokus som to dal. To bola v tedy posuvacka po par metroch a zhasnutie a nastartovanie a tak. No a o tej zime: no inu moznost ani nemam, lebo garaz sa mi nepodarilo zohnat akurat v tych naj mrazoch mam na nu plachtu aspon nieco . Inak si myslim ze budem musiet menit baterku, lebo stejne je v aute od 2008ho a teraz po tych mrazoch dostala na drzku. Ono to startovanie teraz som zacal skusat zo stopkami, ale fakt len teraz. no ked mi stoji aj 3-4 dni tak prvi start za studena skoro ihned a po prvom zastaveni a to teraz vytacam motor pred vypnutim aj za tepla, tak to bolo 6sek, druhy krat skoro 6sek a treti uz sa to stiahlo na 4sec a potom uz neviem bo som prisiel domou. to bolo len po meste behacki.Nutne zlo :) Teraz na konci marca sa chystam na STK a aj zmerat kompresie a samozrejme emisie a potom porovnam z nameranimi hodnotami zo septembra. emisie boli bez problemou a tlaky boly: njmensia namerana hodnota 87 PSI a dalsie mali vysiu hodnotu, ale aby som nekecal uz neviem :), takze toto v poriadku ak sa nemylim (MACHBUSTER?) Takze viem jak som od v tedy z autom jazdil a ako som sa k nemu choval a aj dodrzoval tieto pravidla takze mam aj trosku strach aj ked vsetko som dodrzoval ze aky bude vysledok ak minimalni, alebo ziadni tak sa asi pose..m. no kazdopadne uvidim. Co myslis Tomas (Machbuster)? Skus sa viadrit. No a tento rok planujem vymenit sviecky,starter za ten z 3generacie (co sa daval na tie od roku 2009),cievky a baterku. Tomas nemohol by si mi skusit skuknut na tych americkych, popripade i z icnych krajn zistit (co najvihodnejsie a aj zo clom a tymito vecami:) cca kolko ma tento balicek vinde. Vopred ti dakujem. No a co sa jazdenia v zime tika tak da sa to. Ved ked v zime jazdia BMWcka tak preco nie mi . No a co sa tika jazdi na snehu tak ide o zvyk a o kamaradstvo medzi nohou a plynom :) rukov a volantom :) prv som sa trosku aj bal lebo to klzalo a hrabalo, ale sistemi ti pomozu. No a skoncil som asi tak ze po par jazdach na snehu a na prazdnom parkovisku som si tu jazdu zacal uzivat a proste boky hadzat v zakrute a na kruhaci. Proste euforia . Je to neskutocni pocit ked driftujes aj ked v pomalej rychlosti a neni nad to ked ides z obchodu a nalepi sa na teba nejaky maniak na BMW a zacne blbnut ako ty, ale najlepsie je potom zbierat nakup po kufri . Tak to asi vsetko z mojej strani. Dufam ze som vsetko zodpovedal, ale asi viac toho co som ani nemusel Hlavne nech to necita moja priatelka bo bude . Caute :)

2012-03-01 20:35:49

2012-03-06 12:47:11

vytáčet před zhasnutím motor do 5000 ot. je moc

2012-03-06 13:05:04

Nejlepší procedura je dle mého nechat konstantně cca 7-10 sekund cca 2750-3000 a vypnout pak se spali vse co je a melo by byt CLEAN START READY s minimalnim rizikem zahlceni (vsechno paliva spalene) i pripadne budou manzety spravne "odstavene" tj. namazane v prubehu odstavky (olej).

Brutalni přízvuk, ale dobre video nasleduje

Mazda RX8 - Stop / Start procedure guide

FACEBOOK:

TWITTER:

www.trinitymotors.co.uk

Nick from Trinity Motors guides you through the best way to stop and start your Mazda RX8. The rotary engine does require extra care and this guide will show you how to get the best out of this high performance engine.

Rx8, rotary, engine, start, stop, ignition, problems ...

2012-03-06 20:18:01

Mě se hltil motor při studěných startech. Nejdříve chytl asi po 3 vteřinách a hned zhasl. Pak jsem musel startovat asi 15 vteřin než se ozvala brutální šleha doprovázená asi metrovým lyšákem z výfuku.Pak to chytlo a byl klid. Tohle mi začalo dělat až po montáži laděného výfuku bez katu a střeďáku.

2012-03-11 21:18:55

k tomu vypínání motoru bych rád něco upřesnil. Já všem doporučuji vytočit motor před vypnutím (samozřejmě když není studený!) na 5 až 7tis otáček. Procedura nechat běžet motor konstatně několik vteřin v určitých otáčkách a pak vypnout, není zrovna šťastná. Hned vysvětlím, proč se má motor vytočit. Když vytočíte motor a vypnete klíček v těch nejvyšších otáčkách (5-7tis ot.), tak při vypnutí klíčku se také vypne veškerý přísun paliva a také oleje do spalovacích komor. Tím jak motor běží "naprázdno", tím se dostane ven všechno nespálené palivo i olej a tím zůstanou spalovací komory a svíčky čisté a nedochází k tzv. floodingu.

Takže pokud mohu poradit, vytáčejte motor před vypnutím na 5-7tis otáček. Ale nikdy nevytáčet za studena. To je ta největší smrt wakelu.

Kdyžtak se nebojte na cokoli zeptat. Rád pomůžu a zodpovím, ať vám mazdičky skvěle fungujou

2012-03-11 23:00:34

takze nestaci na tych 3 az 3500 otacok, ale az min na 5000? a preco az tak vysoko? preco nestaci na tych 3500? to aby som mal v tom jasno bo vsade to je ine, ale nikde nenapisane preco prave tolko. dik

2012-03-12 09:40:32

vždyť jsem to popsal, viz poslední příspěvěk Prostě jde o to, že čím déle běží motor "naprázdno", kdy jsou vypnuty všechny vstřiky paliva a oleje, tím více se vyčistí. A když se to vytočí na 3000ot. tak se komory nevyčistí dostatečně. Ale pořád lepší 3tis ot než nic ale doporučuju 5-7tis.ot.

2012-03-12 23:03:59

cus. tak moja skusenost s tymito otackami. ked vytocim na tych 5tis a vic, tak ak si zabehnem niekam na 5min a idem nastartovat tak nenastartujem, musim chvilu pockat. Ale ked vytocim tak na tych neco cez 3tis tak s tym problem nemam.. cim to je? PS: do leta sa bude davat silnejsia baterka so silnejsim prvopociatocnim prudom, taktiez nove kable ku svieckam (lepsie) a hlavne starter z verzie po 2009roku, lebo ja mam 2004ku a tam je ten na ho...o

2012-03-14 20:21:06

tak přesně něco podobného je i u toho mého klienta co je na tom hodně podobně jako ty. Nevím zatím čím to je. Ale dneska sem si to několikrát zkoušel se svojí RX osmou a ta startuje líp, když ji vytočím min. na 5tis otáček.

Ještě se zeptám k tomu tvýmu motoru. Jak často měníš svíčky a cívky? Pozoroval si někdy, že by ti houpal motor - na volnoběh že by kolísal, běžel nepravidelně? Všiml sis někdy něčeho takového?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 166