Fórum - Téma


Kdo má RX-8


Fórum RX-8 (obecně) Kdo má RX-8

Informace o modelu: Mazda RX-8


1 ......... 139  140  141  142  143 ......... 166

2014-07-08 19:27:07

pavelrx: Tak nerýpej, když nechceš

Vždyť to bylo jen tak probíráno... Historicky se tu určitě povídá 5x tolik o tom vytáčení k 9.000 a tak jak se má povídat o RX. Teď jen okrajové téma, spíše aby lidé detekovali problémy, tj. když jezdí normál a dojezd 300 tak něco špatně tak proto myslím to má cenu diskutovat.

Jinak chápu jak jsi to myslel

A vytáčet je to nutné, zejména z důvodu usazování těch karbonových depositů. Tedy jezdit aktivně a vytáčet opravdu nutné a dělat

PavelRX, 2014-07-08 13:55:55 napsal:

dreamtalks:

Tak každý tady asi nechce jezdit bokem, ale myslím že by se pár nadšenců našlo a stálo by za to založit vlastní vlákno s tímto tématem .. já taky nejsem žádný velký driftař ale rád jezdím agresivně a nechat si občas v pěkné, přehledné zatáčce sklouznout zadek mám rád .. však kvůli tomu sme si snad RX kupovali nee? Pro jeho jízdní vlastnosti a nee se s ním pokoušet vyhrávat Show and Shine :)

2014-07-08 19:30:46

pavelrx: Nebo voboje Show & Shine a cenu p5ebrat driftem Jinak driftovat neni uplne jednoduche pro RX, ale kdo umi, je jasne, zeje dobry ridic. Jina auta jednodussi i o hodne.

2014-07-17 19:48:44

Trochu spekulace ale je dobrý vědět že se něco děje

http://www.autoweb.cz/pri...el-nabidne-pres-450-koni/

2014-07-17 23:44:43

macyn: Já k tomu psal dost vyčerpávající komentáře někde na webu Spíše to nevypadá...

RX zatim jen nepodlozene spekulace...

Jako velky fanda musim bohuzel rict, ze zatim je to pouze spekulace a nevypada to, ze se RX vrati. Alespon ne s wankelovym motorem. Rad bych se v tomto zmýlil, jsem velky fanda .

Jak jsem psal jiz drive, bohuzel mam informace naprosto od zdroje od meho kamarada co pracuje ve vyvojovem centru Mazdy v Singapuru a v Japan a rikal mi, ze Wankel je naprosto on hold, tedy ze vyvoj nepokracuje a je minimalni sance, naprosto minimalni, ze se vrati. Kogai, sef Mazdy soucasny, je velky ekonomicky guru a dokazal financne Mazdu vratit do cernych cisel, ale neni fandou Wankelu jako projektu, protoze je extremne ztratovy. Samozrejme neekonomicky prinos je velky a PR pro Mazdu jasne, ale je nutne nejdrive poradne ziskat rezervy z prodeju SkyActiv vozu po celem svete. Tyhle clanky jsou proste jen steky bez podlozenych informaci. Bohuzel...

Zaroven v Mazde je stale Rotary team, castecne na dobrovolne bazi, ale ma jen asi 5 clenu nyni mi rikal ten borec. V dobe vyvoje RENESIS mel asi 50+ lidi na plny kotel. Je jasne, ze kdyby vyvoj 16X pokracoval (i napr. jeho turbo aplikace) tak by tento tym byl prizvan, nyni jen testuje ruzne verze apexu a celkove udrzovaci vyzkum bez vyrazne aktivity. Co mi jeste rikal ten muj kontakt, ze 2 ze 3 nejvetsich problemů rotary na 16X jiz jsou vyreseny, ale zustava nejvetsi a to jsou emisni limity. To by take slo, ale pouzitim extremne nakladneho katalitickeho reseni (cca 200-300 tisic na vuz) a to je samozrejme prilis mnoho, to by posunulo cenovku jasne do Porsche teritoria a tam Mazda nema velke sance. Auto super, ale nikdo za nej z mainstreamu nezaplati. A fandu s $$$ je malo, mzslim s tolika $$$. Ty problemy jen pro informaci> 1. Apex seals zivotnost [vyreseno materialove cca rikal 2.5-5x lepsi odolnost nez u RENESIS, v extremnim testovacim rezimu] 2. Spotreba - cca 25+ procent lepsi, zejmena tim primym vstrikovanim a novym systemem zapalovani - dokonce i pokusy s laser svickami to jeste o 7-10 procent zlepsilo spotrebu pry [udaje pro atmosfericky 16X] 3. EMISE - zde zbyva dost prace a je to nakladne, ale resitelne.

Samozrejme doufam v opak a ze wankel pojede dal. Ale prozatim jiste neni oznamen ani se na nem nepracuje. Treba to za pul roku ale muze byt jinak...

2014-07-22 23:26:20

machbuster: S tou cenou bych to tak horky nevidel. Kdyz sla na trh RX7 FD, tak byla cenove na urovni 911ky a prodavala se. Oni jen musi prijit s necim konkurencne schopnym a pak si muzou rict o odpovidajici penize.

ale pravdou bude ze ted neni pro ne nic dulezitejsiho nez prodej "mainstream" aut, popr. nova MX5ka. Ikdyz po informacich ze vyvijeji pro Alfu Romeo roadster podvozek, tak tezko rict jak moc je nova MX5ka pro ne aktualni.

2014-07-23 08:40:58

dreamtalks: Dreame, ona se FD prodavala bohuzel prave jen do doby, nez brutalne zdrazila na uroven 911. Ona totiz startovala na fantastickych cenach a prodavala se dobre. Kdyz zdrazila prakticky ze dne na den, tak jiz prodeje jen 1/5 drivejska. A to jak v USA tak v UK. Prodavala se, ale bohuzel na tu cenu to bylo hodne navazane. Bohuzel lide superfandove to daji, ale neni jich dost.

K te Alfe, je to platforma MAZDA a mozna ji ALFA vyuzije, jde tedy čistě o platformu MAZDA MX-5 nova KODO chassis viz. video 2014 z New Yorku (jsou hlasy ano i ne - dnes to vypada, ze nakonec nebude Alfa platformu pouzivat, ale snad FIAT pro novy roadstaer a zaroven to auto by bylo velmi rozdilne - motory, interier, zaveseni trochu atd.). Alfu chtějí směřovat výše takové miniFerrari

New SKYACTIV-Chassis presentation movie

The New York International Auto Show 2014 was the world premiere of the next Generation MX-5's SKYACTIV-CHASSIS. The program manager Yamamoto itroduces the new chassis at the show.

2014-07-24 09:59:10

Možná to neni uplně otázka patřící do tohodle tématu, ale zakládat kvuli tomu nové téma, když tady to nejvíc žije mi přijde zbytečné

Musím vyřešit v dohledné budoucnosti daily car pro manželku a navíc mimčo, takže kočárek atd. Nejsem člověk, co když mimčo tak, Espace nebo min kombík vyšší střední, vím, že se vejdem skoro do všeho, jsme v tomhle rozumní a sami jsme jezdili jako mimina v erku škodovce nebo e30 sedanu a šlo to. Zároven chci takový auto, aby mě to bavilo řídit, do ted jsem měl několik bmw e36, e46 330ci v m paketu nebo i poslední MX-5 2.0... Takže otázka je jasná. Dá se RX8 používat na normální denní ježdění, tzn. 11km do práce, zima, k doktorovi, na dovolenou atd...? Informace se různí, stejně tak jako spotřeba... Někdo říká, že když to člověk chcípne po 10km tak to pak ani nenastartuje - přijde mi blbost už z důvodu, že vám to muže omylem chcípnout při prvním rozjezdu po 5 vteřinách od nastartování - to pak člověk volá odtahovku? Nevěřím. Pak bych se rád zeptal, kolik ten motor při normálním zacházení najede? ví to někdo? zase, čtu 40tkm a čtu 200tkm... Jsem člověk, co nevytáčí za studena nic natož wankel, olej kontroluju skoro u každýho auta po 1000km. A ted samozřejmě, kolik pak stojí ten repas? Poslední otázka, kolik to žere při 140kmh na tempomat? Je to těch 10litrů nebo 14? Jak byste volili vy? Radši se na to vykašlat nebo to neni tak hrozný? Pracuju na barrandově a někdo jezdí do práce červenou rx, u prašné brány zas někdo žlutou, tak si říkám, že to asi jde. Ale rád si poslechnu vaše názory a rady. Díky moc za odpovědi všem a vím, že na mnohé zde bylo odpovězeno, ale vždy jde o několik let staré odpovědi a ledacos se mohlo změnit. Díky!

2014-07-24 10:57:54

koby: Myslím si , že i přes relativně praktické body co RX-8 má (kufr, 4x lidi , místo OK uvnitř) je na tohle využití spise nevhodná, pokud nejsi ochoten ji vyjit vstric v mnohem . Splňuje plně zábavné svezení, ale ne ve městě. Spíše mimo město a v rychlostech nad těch 60 auto ožívá, nad 80 exceluje i zabavne vnimani jizdy je jinde. V zácpě trpí i rozjezdy vzhledem k nižšímu točivému momentu méně příjemné než např. třeba v BMW 135i nebo tak (myslím rozjezdy na semaforech např. ne extrémní okruh styl ).

Detailně k jednotlivým bodům i s uvedením kde by mohla byt zrada a kde OK.

1) bmw e36, e46 330ci v m paketu nebo i poslední MX-5 2.0... Samá výborná a zábavná auta. RX-8 s nimi drží krok a v efektu zábavy překonává svým charakterem. OK

2) Chcipnuti motoru - tj. pokud lehne studeny motor ma tendenci nekdy se zahltit. Toto je realna vec, ale jde o stav vozu celkove. Pokud je OK zapalovaci system - CIVKY SVICKY KABELY a STARTER + BATERIE je tam OK (silnejsi 2006+, puvodni byl spatny) tak zahlceni je minimalni riziko az nulove. Ja mam na RX-8 cca 70.000 km a zahlceni jsem nemel nikdy. Jen jednou po tom co baterie kaput po zime jsem musel startovat s pouzitim specialniho postupu od Mazdy tzv. De-Flooding procedura a v poradku nastartovalo. OK pokud servis tedy

3) Považoval bych s dobrým zacházením hranici 125-150 tisic km za jistou, ze to najede. Bohuzel je otazka kolik RX zazilo dobre zachazeni (tj. kvalitni servis a tak) Jsou tu super vozy od expertu co ale jsou jasne ze proste motoricky pojedou tech 150 urcite - napr. http://www.mazdaclub.cz/i...rze-170-kw-stribrna-22655 nebo tak . Tedy OK, ale skutecne zivotnost motoru je nutne brat v potaz

4) Spotreba na dalnici (no na dalnici neni RX uplne idealni auto, ale jede samo OK, podvozek neni tvrdy nebo tak to ne, ale pri 140 toci jiz k 4000+ otackam na nejvyssi stupen) Ber v uvahu ze na tempomat na dalnici to zere 12 litru a opatrne 11,5 ale men easi ne. Tedy mas to prumer ci jsi cetl 10-14 = cca 11,75-12,5 bych to videl ja. OK pocitat 12+

5) Neni to tak hrozny, myslim daily zivot s RX, zalezi na tom jak jsi na tom s moznosti investic do auta. Pokud mas napr. 200.000,- tak bych se toho nebal vubec. Spotrebu bohuzel oproti napr. Hothatchi nebo BMW 330 napr. musis pocitat o tech cca 10-15-20 procent vyssi podle stylu jizdy. Vyhoda RX je, ze neulitava tolik v extremech. Proste zere porad 11-15 i ve velmi akcnim rezimu. Mesto ale hnus 14-16 tak

6) Bohuzel co se nedoporucuje s Wankelama jsou kratke prejezdy moc. Samo to jde, ale chce to nad tech alespon 10km, lepe 20 km na poskakovani po meste to neni a majitele to vi, ale proste si nemuzou pomoct Proste je to bavi s tim jezdit. Pišu Ti to tu spise pesimisticky, aby jsi vedel, ze tu nejsme gumy co mazaji med kolem ust a pomlouvaji vsechno co neni RX nebo Mazda . Jeste budeme diskutovat dale myslim.

7) Jizda RX do prace je zabavna vec, ale zase po Praze to uplne nejlepsi neni - jezdim tam s ni obchodne tak 1x 2x mesicne a nekdy zabavne, nekdy mne to stve. Ono v zacpe poskakovat a ta spojka je tuha jako u poradneho auta sportovniho a tak. Zeny to moc nebavi muzu rict (moji zenu tedy ) protoze je dost pracovni auto, ale zase ne neprijemně, to ne... Na vylety je to ale oproti vsemu asi jedno z vubec nejlepsich aut co se vubec da koupit do 500.000 urcite Extremne dobre sportovni GT s originalnimi vlastnostmi a praktickymi prvky... Sports car like no other

Finálně doporučuji se s někým domluvit na osobní schůzce, kdo má RX-8 a je oschotný Tě svézt a prodiskutovat dale. Co ty na tyhle prvni nastrely do diskuze? A podle meho to sem patri. Tohle tema je proste o RX a nakupu, zivote s ni a tak

2014-07-24 12:13:18

koby: Par postrehu pridam i ja.

1. Kocarek do RX8 nedas. Ono toho tam vubec moc nedas. Kufr jako Golf, ale pristup mizerne maly. Zadni sedacky nesklopis. Za me pro rodinu s malym ditetem nepouzitelne.

2. Spotreba v Praze za 18L/100km. Maly kroutak a v zacpe do 20km/h budes jezdit na 1ku. Silnejsi verze ma problemy udrzet rychlost pod 10km/h i na jednicku. Je to vysokootackovy motor s malym kroutakem a pri jizde po Praze se trapi jak auto tak ridic.

3. Flooding je mozny. Uprimne jeste jsem ho nezkousel vyvolat a ani oto netouzim. Motor nevypinam neohraty ( mam dodelany budiky na teplotu vody/oleje a tlak oleje) a zatim nebyl problem.

Auto jsem si poridil s vedomim ze ho budu vyuzivat hlavne o vikendech a pro radost. V tvem pripade bych se poohlidnul po necem praktickym a nenarocnym. To auto by te vtvem pripade spise omezovalo.

2014-07-24 12:24:46

zatím díky, nemám ted uplně čas na dlouhou odpověd, jen jsem asi blbě vysvětlil tu jízdu po Praze... Toho by bylo uplně min, 2 za měsíc třeba, jinak do práce jezdim Jinočany - Barrandov, tzn. okreska a pak sedmdesátka až do práce

2014-07-24 14:10:37

Ja mam RX8 jako daily (resp. me s daily nebavilo jezdit, kdyz jsem mohl volit tohle). Shoda ve vsem s Machem a dreamtalksem. Na dalnici na tempomat fakt 12,5 krome experimentu s jizdou okolo 90-100 kdy to zralo 10-11. Ve meste je to fakt utrpeni s tim popojizdet a spotreba 16-20. Mnohem vic jsem si oblibil svou 34let starou RX7, s kterou to je po meste mnohem vetsi zabava :)

No a dovolenou uz jsem jel taky a ono to sice zere furt stejne, ale clovek protankuje behem 2-3 dnu to co ma obvykle na mesic/dva popojizdeni.

Zahrivam jen kdyz mam cas, jinak pomalou jizdou s tocenim do 3-4k, coz zabere asi 3-5 minut a pak uz se jede normalne. Mam pocit, ze to je i rychlejsi nez to nechat stat na volnobeh.

Flooding jsem mel za 3 roky jen jednou a vlastni vinou. To kupodivu ta moje RX7 na to neni nachylna prestoze se tam nekdy caruje s manualnim syticem a starterem a opakovane zdechne nez udrzi otacky a zatim se nikdy neprechlastala.

A kocarek budu casem hledat taky co se slozi a vleze, ISOFIX na detskou sedacku to ma :D

2014-07-26 11:56:27

Tak já Vám děkuji za odpovědi jestli je ta spotřeba opravdu taková, tak jako daily s nájezdem kolem 20 tkm ročně je to pro mě nepřijatelné. čekal jsem, že tu dovolenou, dálnice atd, v zimě na hory se prostě dá za deset bez toho , aby člověk jel 80kmh Čekal jsem, nebo spíše doufal :D ve spotřebu normální jízda tak jak většina lidí jede na silnici, třeba trochu rychlejc bude těch deset a když se budu chtít svést, tak to bude 13-15... Dálnice za 12,5 je moooc. A říkám, nečekal jsem spotřebu 8 jako u mx5 ani 8,5 jako u 330i ( bavím se právě o normoš jízdě, samo jak mx5 tak 330i uměj ve městě přes deset hned a při alpentour nebo karlštejn to jde ke 13 v pohodě ), ale modlil se za těch deset zkrátka... Všechno bych na tom autě zvládnul byla by to výzva.

2014-07-26 13:47:18

koby: Vidíš to rozumně a realisticky. Máš pravdu, s RX prostě žereš ať jedeš jako Niki Lauda nebo i když se snažíš šetřit. Výhoda je ta neextrémnost výkyvu oproti Turbo vozům při velmi sportovní jizdě, ale jinak to není na to tvé využití nejlepší. Lákavá je tam ta nízká pořizovací cena např. v porovnání se srovnatelným BMW např.

Nebo musíš být total úchyl s toleratntní ženou jako já, co do toho leje moc $$$ a mluví ze spaní Japonsky o Jinba-Itai .

Pro tebe by se hodilo jako to letní auto na výlety.

Zdar

2014-07-26 14:28:51

Což o to, ona je zvyklá a víceméně stejně nadšená Chceme třeba časem dvě mx-5 a v něm budem vozit každej dítě a takhle jezdit na dovči :)) Protože o mx5 jsme se vyloženě prali :D Ale tohle je prostě za hranicí i pro mě, ani případnej problém s motorem by mě nevykolejil, jako to, že pojedu na dovolenou místo za 5000 za deset tisíc :D Ale třeba u dvou mx5 už mi to nevadí, zvláštní jak ten mozek funguje :)

2014-07-27 08:15:04

Mno tak já jsem se teď právě vrátil z dovolené byli jsme projet rakouské alpy paraáda funny, ale za 4dny jsem spálil 180litrů benálu I love it.

Jinak od Vídně sem valil po dálnici s cílovou destinací na přespání(Salzburg) cca 450 km a nesvítilo ještě ani oko, jel sem tempomat 134 spotřeba dle dotankování vyšla na 10.3 pak přišli zatačky a kopečky a bylo dospotřebované:-D

2014-07-27 14:22:29

macyn: Je vidět, že ji máš v dobrém stavu, to je moc pěkné co píšeš o té dálnici

180 l celkově také paráda, to už musela být super projížďka a zážitky

2014-07-29 08:46:02

Ahoj všichni,

bohužel sem musím vnést i trochu negativity :( zhruba před 3 týdny mi nedal jeden osel přednost na křižovatce, a takhle to dopadlo :(

2014-07-29 09:15:20

Tak tohle se nedá komentovat, to je noční můra snad nás všech

2014-07-29 09:28:43

pavelrx: Tak to je prusvih Hlavne, ze nezranen, ale samo je to moc neprijemny a mnoho problemu...

Ja osobne si myslim, ze oprava takto poskozene RX v ramci havarijniho jasne pres 150.000,- Kč. Jde to ale z uctu toho vinika ze? Tedy Pov. ruceni toho druheho vozu? Co premyslet o totalni skode a pak to opravit s pouzitim dilu ze zahranici a tak misto opravy v MAZDA servisu. Nebo samo dat to do smluvniho servisu a detailni oprava vse original dily... Hele to bude za 200.000 jak to odhaduju a pojistovna to uz treba nebude chtit opravit vzhledem ke zbytkove cene vozu (jak jsou RX jiu relativne nizko oceneny).

Napis vice infor, rad zkusim poradit. Mam nejake zkusenosti s tim a je potreba zvolit co nejlepsi taktiku at alespon z toho materialne vyjdes co to pujde nejlepe. Samozrejme vzdy je to spatne, ale kdyz jsi OK a je tam pojistka, tak alespon financne ztrata nebude tak velka...

Policie urcite byla u toho ne? Pisu to z toho duvodu te vyssi odhadovane skody. Oni potom rady pojistovny strhavaji plneni, kdyz vysoka skoda bez policie k overeni udalosti. Napis vice, treba i budes mit pak lepsi naladu, ze je to v procesu a resime...

2014-07-29 14:57:15

Už jsme o tom spolu i mluvili, volal jsem Ti, jestli si to pamatuješ :) škoda je totální- pro pojišťovnu, když jsme s likvidátorem koukali vco všechno je zničený a on si to jen odškrtával na svém tabletu, tak konečná částka byla cca 480.000,- takže pro ně jasná totálka.Byl se na to podívat Vašek (kamikaze) a říkal že oprava minimálně 60. tis, spíš víc podle toho jak to bude vypadat až sundá předek. Takže jsme to nakonec vymysleli ještě trochu jinak, takový malý projekt, jestli to tak smím nazvat. Pokud to někoho zajímá, tak se o tom zde večer rozepíšu.


Odpovědět

1 ......... 139  140  141  142  143 ......... 166