Fórum - Téma


Kdo má RX-8


Fórum RX-8 (obecně) Kdo má RX-8

Informace o modelu: Mazda RX-8


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 166

2012-07-23 15:21:49

to Kamikaze: skusil by si sa pozriet na ten moj prispevok? hlava mi to nebere. http://www.mazdaclub.cz/f...hladiacej-kvapalimy-86311 Dik

2012-07-23 16:08:03

to Marko: to je normální. když jedeš takhle rychle, tak poklesne hladina v nadobce. a pak čidlo hlásí málo kapaliny. a když se zvolní, tak se zase vše ustálí a kontrolka zhasne. Buď se nasaje více vody do systému chlazení, nebo je tam více páry, nevím přesně proč se to dějě. Ale řešil sem to už u spousty RX osmiček.

2012-07-23 16:19:22

Ja jel nedávno velmi rychle po dlouhou dobu 230+- . Maxim. rychlosti a nemel jsem tento problem. Je mozne, ze treba u mne o trosku lepsi funguje chlazeni vzhledem k tomu, ze nemam krt motoru a profukuje mi to vice vlivem GReddy MAZDA RX8 2004-ON Aluminum Air Diversion Panel http://www.exoticspeed.ca...mages/940.jpg&w=593&h=289. Nevim ale samozrejme jestli to ma nejaky vyznam - http://www.exoticspeed.ca...info.php?products_id=1270. Kazdopadne u me RX-8 se tato kontrolka zatim za celou dobu neukazala. Diky Kamikaze za zkusenosti. Treba se to u slabsi deje mene - prece jen ciste laicky 7.500 otacek produkuje mene tepla nez 9.000 a mohlo by to mit vliv, ze je pote vyssi narok na chlazeni v systemu jako celku u te 231hp RX-8.

2012-07-23 16:23:24

Me to jednu dobu delalo taky. Tak jsem vyndal nadobku a hle...bylo to pekne zadojeny. Vicistil jsem a hotovo. Od te doby zadny problem. Toto resili i na nemeckem foru. Servis jim v nekterych pripadech vymenil nadobku. Tak nevim...byt tebou tak se na to kouknu. Uz jen ze zvedavosti.

2012-07-23 16:49:14

Mozno to bude tym, lebo viackrat som uz siel aj dlhsiu dobu na plne gule na nemenovanej dialnici k HK a nerobilo to. Cumpelik: si ju len odmontoval a zase zapojil hadicky, nic viac? a kde je to cidlo? netreba mi nic restartovat ako pri vymene cievok, sviecok a kablov (ECU)? inak neviem ci nemam teraz na min, ono to moze byt aj tym. Ked som mal Full tak tam bol pretlak a teraz jak mam MIN tak podtlak ci tak dajak Blbo sa to tam kontroluje, sak viete jak to tam je. skusim presne do stredu a ak nie tak ju skusim vycistit, len to musim odpustit celu kvapalinu chladiacu? a potom ako to je? Ked je sistem bez chladiacej a idem ju tam liat tak len lejem a ona v nadobke sa zacne plnit az ked je sistem plny? viem trochu LOL otazka ale istota je gulomet. Jak som zistil naposledi, este po vymene cievok musim restartnut ECU. A to takto a nic viac netreba?

1:odpojim na nejaku chvilu baterku a nasledne zapojim

2: dam klucik do polohy 2(budiky zapnute) a 20krat rychlo zoslapujem brzdovi pedal a potom nastartujem. Otacky budu klesat a stupat (je to normalne) a necham ho bezat 5min az kym sa neustalia otacky.

3:vypnem po ustaleni otacok a zase nastartujem a mozem ist?

Inak tam nieco pisali o restartovanie kontroli stabilizacie a to nejak krutenim volantu a tak nejak. aj to musim previest po restarte ECU a ak ano co este treba? DIK viem je to tu nalatane, ale snad sa z toho vymotate

2012-07-23 17:26:41

Jo - volantem nekolikrat z krajni polohy do druhe krajni polohy. proste otocis z max do max a nekolikrat - tim resetujes DSC a rizeni a zhasne ti kontrolka DSC.

2012-07-23 23:24:51

Vím, že to tu (nebo na rx7 foru) někde bylo, ale k restartu obecně, kdy je dobré (nutné) ho provést a jak? Jak tu brzdovou a jak tu volantovou část a co dřív? Před časem jsem vyměnil cívky a kabely, nerestartoval jsem nic a jede i stratuje to pořád fajn (jelo i před tím, šlo čistě o preventivní akci). Chci vyměnit i svíčky, ale za boha mě nešla hned ta první povolit, tak to nechám až půjde v zime na pravidelnou servisní prohlídku.

Zajímalo by mě i to, proč je to nutný, přeci když je auto vypnutý, jsou cívky a svíčky taky bez proudu a auto prostě nemůže poznat, že jsou tam při dalším zapnutí elektriky nový. Chápal bych restart, když už jsou cívky v háji a ECU to nějak dohání a tak jí restart pomůže zbavit se starých dat od cívek či svíček, co už nebyly OK, ale dělá-li se výměna včas, tak to snad ani není nutný. Má to symsl udělat teď, když jsem od výměny už najel tak 3.000km, to už se asi ECU dávno srovnala sama co?

Jinak k těm spešl JPN olejům zmíněným výše, někdo nějaká zkušenost či doporučení? Všichni obecně chválí klasiku Dexelii, resp. Total Quartz Future 9000.

Na premix (na běžné ježdění dávám velmi lehounký tak 1:300), používám na RX7 foru doporučovaný a u mnohých osvědčený Valvoline Super Outboard 2T a nemám problém. Předem díky za info.

2012-07-24 09:24:59

Myslím, že důvod je, že i když je bez proudu tak ECU si pamatuje nastaveni a historii jak michala smes, jak se to jevilo a celkove jizdni rezim co pro to ktere auto obvykly - ona pomerne reaguje i na zmeny. Mam vyzkousene mnoha merenimi na nasi pokrocile BOSCH diagnostice. Proto asi bych to opravdu resetoval, aby s novym vybavenim nasavala zcela nanovo a vytvorila si idealni konfiguraci znovu. PROSTE TAKOVY SKORO RESET U PC .

RX-7 je trochu jina co se tyka doporuceni oleju a i 13B v RX8 se od toho v RX7 lisi takze prenosne informace budou mezitypově jen castecne podle meho nazoru, ale s RX7 ma malo zkusenosti (bohuzel ).

Reset ECU a pote reset rizeni a DSC - u RX8 muze byt prinosem po tech civkach, svickach nebo i kabelech vymene.

1 - odpojit baterii a nechat cca minutu

2 - zapojit baterii a klic do polohy II - pristrojovka sviti

3 - pumpovat 20x brzdovy pedal po sobe behem cca 10 sekund v poloze II klicku.

4 - Pote nastartovat klickem - nechat bezet motor na volnobeh cca 5+ minut - melo by dochazet k poklesu a kolisani otacek, ale je to OK, az se ustali (tech 5+ minut) jednotka ECU bude dal sbirat postupne data po dalsi kilometry, ale je to OK (ruzne rezimy 100+- km) a pak pry jiz ma vse nacteno (neznamena, ze pokud nema vse tak je neco v neporadku s jizdnimi rezimy a nemuzete jet jako normalne). Obecne po vymene svicek a civek bych stejne jel par desitek kilometru klidneji at mam jistotu, ze vse OK (jen ma preventivni opatrnost)...

5 - Vypnout motor

6 - Znovu nastartova a nechat bezet par minut, zaroven resetovat DSC a rizeni tocenim volantu z plne krajni do plne krajni polohy dvakrat nebo trikrat (je jedno jestli L nebo P tocit prvni).

plati pro RX8 u 7 nevim, ale pekne manualy jsou zde i pro RX-7 - http://foxed.ca/index.php?page=rx7manual je tam snad vsechno pro ruzne rotary

2012-07-24 10:04:32

Proto je nejlepsi mit Accesport a reset ECU je nekomplikovany a rychly. Dale ma i diagnostiku a spoustu dlasich prima veci (kontrola AFR, teploty, spotreby, atd.). Nej koupe co jsem kdy pro sve auto udelal. To ze jsem ho potreboval kvuli mapovani ECU (uz nikdy pigibag system...fuj) je uz jina.

2012-07-24 11:39:00

Díky za odpověď k resetu ECU, přes víkend to udělám.

Jinak mnou zmiňovaným info z RX-7 fóra byly všechny myšlený přímo na RX-8, ono se jí tam pár vláken podrobně věnuje. Rozdíly RX-7 a RX-8 samo jsou o tom žádná. S RX-7 mám zkušeností taky bohužel minimum (čti až na jedno svezení žádný) a asi se na tom brzo nic nezmění...

Koukal jsem na ty Idemitsu oleje a vypadají zajímavě (mají i speciální premix olej), ale nějaká osobní zkušenost by se celkem hodila. Jaké problémy má kdo s Dexelií/Totalem? Slyšel jsem jen, že je pro zachování idelálních vlastností oleje (a tím i motoru) lepší měnit olej měnit výrazně častěji než je mazdou doporučováno, ale jinak nic.

2012-07-24 11:56:46

No ja jsem slysel od internich expertu Mazdy, neoficialne a mimo "zaznam", ze v Evrope pouzivane Dexelie a nevhodne stanovene frekvence vymen (az 25.000km) se podileli na celkove vyssi poruchovosti 13B v Evrope v porovnani s JAP a USA, kde pouzivali a doporucovali oleje jine (jak typ tak 10W40 rating).

Pry to rikali i na ofic. skolenich Mazda servismanu v Holandsku atd. Tedy pokud ale zvysime frekvence vymen, tak bychom meli se tohoto vyvarovat. Dnes jsou ceny opravdu dobre - VYMENA celkove vyjde na mene nez 1.000,- tedy OK cena u PEMA Oleje to maji za 199,- 1L a 899,- 5L tedy +- 1L v poho na sezonu ok pokud najedete tech 10.000km (zbytek z 5L po vymene dolejete postupne do 1L a je to) - http://www.oleje-pema.cz/...lia+ultra&fulltext=Hledat .

Jak pises muze byt klicove pro to jak to je: Slyšel jsem jen, že je pro zachování idelálních vlastností oleje (a tím i motoru) lepší měnit olej měnit výrazně častěji než je mazdou doporučováno, ale jinak nic. Tedy pravdepodobne olej ztracel idealni vlastnosti a u Wankelu jak je to citlive se to podepsalo na zivotnosti lamel (mohlo). Ja menim stejne kazdych 10.000km takze OK. Idemitsu ted asi zkusim na pristi vymenu - zkusenost ale zadna.

2012-07-24 12:02:47

Osobni zkusenost s Idemitsu nemam, ale doporuceny jsem ho dostal od lidi, co mi delali Mazdu. Jinak jsem videl i na DE forech, ze tak 80% kleklych motoru jely prave na Dexelii a jen jeden na Idemitsu (meli tam i fotky a rozdil byl u motoru s Dexelii dost odstrasujici). Jsem se musel smat, kdyz mi dali na servisni prohlidce do auta v ofiko servisu primo Castrol a ne Dexelii. Takze ja zkusim na 100% Idemitsu. Slysel jsem vsude jen chvalu.

2012-07-24 14:57:39

tak uz se konecne dohodnete ja mam zatim kastrola tak reknete co tam nalit (budu jezdit i v zime) jak budu menit olej nejspise nejak pred zimou vymenim btw... a jakou by jste mi doporucili baterku? auto stalo 3 dny a uz jsem to musel roztlacit hosi jinak 19. je ten rx sraz a uz to je vytvoreno v odkazu Srazy tak se tam prihlaste kdo by jel

2012-07-24 15:21:13

Castrol 5W30 je skoro stejny jako Dexelia 5W30 - davaji to tam i nektere origos Mazdy servisy. Tedy OK. Jinak v zime nevim co a jak - zima je zapovezena presedam na jine koně na zimu a RX-8 spí v garáži - viz foto ze zimního spánku 2011-12 http://moje.auto.cz/?sekc...a2&ga_id=GA_4f3cd58852d7c

BATERKU jsem resil velmi detailně - je nekolik mozností. V nekolika cenovych relacich. Resilo se to i nekde na foru - kratce co vim tak v diskuzi o starteru jsem uvedel baterii INTERSTATE MEGATRON MTP-35 jako tu nejlepsi - Interstate Mega-Tron Plus 35 MTP-35, 12V, 640A - 223x174,5x222 B00 - 17 kg (640, 800, 100, 85 9x6-7/8x8-3/4 - rozmer 22,86x17,46x22,225 - Shipping Weight: 38.2lbs / 17,38 kg - coz je takova uplna spicka co jde - maji ji od urciteho data RX-8ky v USA a je dostupna bohuzel jen tam a dovezt se realne neda (tezka moc) http://www.mazdaclub.cz/f...er-2kw-81884?select=82264 zde vice i o starteru atd.

Ja mam - Optima Red Top R-3.7, 44Ah, 12V, 730A - 237x171x197-225 - B00 podstavec - 14,4 kg - http://www.battery-import...-red-top-r-3-7--44ah--12v Doporucuji bezvyhradne, je jakoby nizsi nez ma, ale dodavany podstavec to presne zvysi na tech 225 co ma byt = super baterie ale drazsi.

Ovsem RX-8 si to zaslouzi. Starty jsou relativne citlivou zalezitosti a kvalitni baterie spolu s dalsimi vecmi (starter OK a civky + svicky OK) zamezi ABSOLUTNE ZAHLCENI - Ja jeste nemel zahlceni po celou dobu provozu RX-8 cca 25.000+ km bez Floodingu

Existuji i dobre levnejsi varianty - asi nej cena/vykon je tato VARTA - VARTA BLUE Dynamic 60Ah, 12V, D47, 540A - 232x173x225 B00 - 14 kg - http://www.battery-import...ue-dynamic-60ah--12v--d47 Obchod battery-import.cz doporucuji zcela bezvyhradne jsou vyborni

2012-07-24 22:42:54

Ahoj lidi, mám teď nově Rexe, je mi 25 a po 2 a půl letech pročítání fór a inzerátů, jsem se konečně rozhod. Měnil jsem z felicie, takže si dokážete představit ten rozdíl, pokaždý, když vystupuju, se těšim na další jízdu.

Ale měl bych tu jeden lehce OT dotaz, ale předpokládám, že tenhle thread je pro ně taky určenej: při volnoběhu se mi auto chvěje víc než je zdrávo, trochu jsem pátral a hledal a nejpravděpodobnější se zdá, že jsou vykvedlaný úchyty motoru, máte někdo zkušenosti s jejich výměnou?

dík za případný odpovědi

2012-07-25 09:31:31

KAMIKAZE urcite - jinak ty uchyty puvodni jsou dnes nahrazene UPGRADE verzi takze asi uplne idealni to nebylo v originalu - v USA dokonce nekomu menili v ramci zaruky - http://www.mazdarotarypar...ne-mountings-b-1458-p.asp

U tech puvodnich nekdy postupne dochazelo k selhani tlumicich izolacnich gum a pak motor prenasel vibrace primo na karos. Je to celkem drahe - 115liber za kus

2012-07-25 10:13:40

http://www.rotaryfx.com/product_p/per1055.htm 120 USD/ks. Z UK se neplatí clo nebo co, že nakupuješ tam?

2012-07-25 10:32:39

Jo z UK bez cla a navic ja mam v RACING BEAT EUROPE nejake kontakty - a mazdarotaryparts.com patri pod racingbeateurope.com Ja kupuji jak kdy - USA i UK. Velke veci jako treba vyfuky atd. radsi z UK - celnici s tim obcas delaji problemy. Jde o evaluaci kazdeho nakupu zvlast a pak rozhodnu kde konkretne pro tu kterou vec...

Na druhou stranu i se clem to vyjde levneji (500+- CZK!) a navic z rotaryfx casto zasilka deklarovana "zajimave" takze clo je z priznivejsi castky.

2012-07-25 16:43:38

mám super novinku display se sám srovnal buď tim že se to prohnal za plzeň a zpět na prohlídku domu nebo je prostě kámoš čarovný a jak nased do auta nějak se to probralo :D

akorát dneska průser :( trochu sem se otřel přednim nárazníkem o fávo při couvání díky bohu to odnesla jen vrstva vosku :D eště že ty škopky maj plasty na nárazníkách jinak dotaz vidíte přes kapotu u rx8? mám sedačku úplně nahoře a měřim kolem 185cm a vidim jen na konec trojúhelníku na kapotě někdo nějakej nápad?

2012-07-25 16:56:51

Nevidíme, ale umíme řídit


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 166