Fórum - Téma


Jsou páky na nespolehlivého mechanika?


Fórum Pokec všeobecný Jsou páky na nespolehlivého mechanika?




2012-08-03 17:56:14

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda existují nějaké páky na autoservis, resp. na garážistu, ke kterému člověk dá auto samozřejmě s ústní dohodou co, do kdy a za kolik se bude dělat, tudíž žádný zakázkový list neexistuje? Popíšu situaci, ve které jsem se ocitl teď:

Potřebuju vyměnit gufera ventilů, řešil jsem to tu jinde na fóru, od MAX6 jsem dostal i pěkný návod jak na to (složitější, ale věřím, že správnější postup se sundaváním hlavy). Uvažoval jsem i o výměně shora bez sundání hlavy. Tu jsem nakonec zavrhl. Chtěl jsem to udělat správně a rozhodl jsem se to dát k mechanikovi, který pozná líp než já, že je něco v háji. Minulé pondělí jsem odjížděl do pátku na vodu, takže ideální termín. Mechanik souhlasil, že čas na to má, dělá to prý jedině se sundáním hlavy, aby se vše zkontrolovalo.

Odvezl jsem mu to minulé pondělí 25.8. Ptal se po velkém TP, že potřebuje VIN. Spokojil se s malým TP, VIN je tam taky. Ptal se, jestli je to 16 ventil. Odpověděl jsem mu, že je (626 GW 2.0 benzín, 85kW, r.v. 99). Nastínil mi postup co bude dělat - změří tlaky, jestli nejsou v háji koružky, pak to rozebere, objedná potřebné díly a vymění. Protože jsem na vodě hodlal vypínat mobil, dohodli jsme se, že mu každý večer zavolám a domluvíme se, kdyby objevil něco závažného, abysme se mohli domluvit co případně dál (např. ty kroužky konkrétně).

Volal jsem mu prvně v úterý večer, řekl, že tam měl jiné auto, tak s tím ještě nic nedělal. Sdělil mi, že ve středu to rozebere, ve čtvrtek přijdou díly a v pátek si to můžu odvézt. Řekl jsem, že mu zavolám ve středu, kdyby náhodou ty kroužky nebo něco. To odmítl, že mám zavolat až ve čtvrtek.

Volal jsem tedy ve čtvrtek večer, nezvedl to. Volal jsem v pátek ráno, v poledne, večer, pořád nic, nezvedá. V sobotu dopoledne jsem měl cestu poblíž (vlakem :(), tak jsem tam zašel. Areál byl odemčený, stejně jako moje auto v něm, jinak tam bylo všechno zavřeno, nikde nikdo. Volám, nezvedá. Volám mu v neděli v poledne, odpoledne, večer.. stále mrtvý brouk.

V pondělí jsem tam zašel z práce, on tam byl, telefonoval, moje auto stále venku odemčené. Zeptal jsem se, jak je na tom s mým autem a proč se se mnou nechce bavit. Odpověděl s úsměvem, že telefon nezvedal nikomu, protože si vzal "pár dní volno". Auto prý bude hotové v úterý. Spolkl jsem nadávky a řekl, že si pro něj v úterý přijdu.

V úterý odpoledne mu pro jistotu předem volám. Řekl mi, že mu díly přišly až po obědě a že to bude hotové až tak v 8 večer. Ale že má už všechno co potřebuje, takže "žádný problém". Na otázku, jestli to už má rozhozený a změřený odpověděl "tak trochu už jo". Tipuju, že nic neměl. Jen jsem mu řekl, že si na to auto počkám (je to v městě kde pracuju, bydlím jinde), kdybych náhodou nepřišel, tak jsem musel odjet dřív (vlakem). Ve středu mu volám dopoledne, po obědě.. nezvedá telefon. Kolem 17 hodiny mu volám asi 5x během 20 minut doufaje, že mu dojde, že s ním prostě musím mluvit. Nakonec se telefon hlásí jako nedostupný, takže utíkám na vlak, protože další jede skoro za další 2 hodiny. Ve čtvrtek po obědě tam opět jdu osobně. Vzbudil jsem ho zřejmě z poledního šlofíka. Už řádně nasranej jsem na něj spustil o tom, že jsme byli na něčem dohodnutý a byla by slušnost aspoň zvednout telefon. Odpověděl, že má stovky telefonátů denně a když mu pořád zvoní telefon, tak že to nezvedá. Prý kdybych mu zavolal jednou, tak by mi zavolal zpátky. Kecy. Auto nebylo hotové. Nejdřív mi vyčetl, že jsem mu nedal velký TP a neřekl mu, že je to 16 ventil. Přitom se mě na to ptal a s malým TP se plně spokojil. Prý objednal podle VIN gufera, ale podle VIN je to prý 8 ventil, tudíž mu chybí 8 gufer a musí na ně čekat do pátku do rána. Hádal jsem s ním, že je to 16 ventil i podle VIN a motor že je tam původní (schválně jsem zavolal do autorizáče a ti mi to potvrdili). Nakouknul jsem do dílny a viděl, že ty gufera mění shora, hlavu vůbec nesundal. Prý mi šetří peníze za práci a materiál. Chtěl jsem ho zabít, ale pořád jsem se držel s tím, že ho to nechám dodělat takhle a auto si odvezu, aby se náhodou nepustil do sundavání hlavy a já u něj auto neměl ještě měsíc. Slíbil, že to už určitě bude v pátek. Sdělil jsem mu míru své nasranosti a že potřebuju auto, tudíž odjedu klidně s tím jeho, pokud to nebude.

Dnes mu volám v 13 hodin, prý ventily jsou hotové, jen musí dát dohromady rozvody a ostatní. Prý práce tak na hodinu až dvě a zavolá mi hodinu před dokončením, abych si pro to přišel. Teď je 17:50 a hádejte co? Nic, vůbec nic..

Mám strach, že když tam teď půjdu, tak přes svoji flegmatickou mírumilovnou povahu spáchám poprvé v životě násilný trestný čin..

Otázka zní: Máte zkušenosti s tím, jak postupovat, když už jsem byl tak blbej a dal to k někomu, kdo mi nedá ani papír o zakázce? Odtáhnout to od něj rozebrané a nedat mu nic? Pokud to dodělá, nedat mu všechny prachy?

Uvažuji o tom, že by bylo správný napsat sem jeho jméno, jako varování pro ostatní. Co myslíte?

2012-08-03 18:17:07

Teď jsem s ním telefonoval, prý když jsem mu volal odpoledne, tak mu spadl někam klínek protože zazvonil telefon a od té doby ho hledá (zajímavé je, že ventily měl prve už údajně složené). Nemůže ho najít, protože "v tomhle autě je všechno natěsno a není kolem motoru vůbec žádné místo" a snad bude muset rozebrat půl motoru aby ho našel. Na konci hovoru už mluvil o dvou klíncích.. Bojím se pomyslet, co tam s tím autem dělá

MAX6  
J.
2012-08-03 20:13:36

Tak to je hustý. Jen několik věcí co mě fakt zaráží:

1) Na co potřeboval VIN když věděl přesnej typ podle techničáku. To ty díli objednával origo v Mazdě ? Jestli jo,tak to bude raketa.

2) I úplnej deb.l by poznal po sundání víka ventilů že je to 16ventil a sundat víko ventilů je to první co musí udělat po odpojení kabelů od svíček. Navíc tohle auto se ve 2.0 vždycky dělalo jen 16 ventil.

3) Nebrat telefon zákazníkovi,kterej už má auto na servise ? Tak to jsem nezažil.

4) Kdyby se tomu autu fakt věnoval,tak pokud je to mechanik kterej má nářadí,tak tohle zvládne vyměnit do půl dne úplně v pohodě.

5) Jestli mu někam spadnul klínek,tak to buď ty ventily teprve rozdělává nebo zandavá (mraky práce před sebou) a na ty klínky ví i každej blb,že si má dávat bacha a proto se to vždycky dělá se sundanou hlavou a tyhle věci se hnedka z hlavy přesunou do kelímku

2012-08-03 20:29:42

k tomu uveřejnění. je to čistě na tobě a jen ty sám jsi zodpovědný za svůj příspěvek. ten člověk není asi členem klubu a nemá šanci se bránit, z druhé strany zase by bylo fér ostatní varovat. musíš se rozhodnout sám, už se stalo, že se tu někteří bránili i za pomoci advokátů

2012-08-03 22:07:33

Šel jsem k němu v půl 7, i za cenu, že jsem si nechal ujet další vlak. Další jel o 20 minut později, tak to tolik nevadilo. Když jsem přišel, tak nebyl u auta, ale něco řešil s kolegou u ponku. Na první dojem to nevypadalo, že by se hledání věnoval tak intenzivně, jak sliboval. Třeba mu křivdím a jen se tam s ním šel na něčem poradit. Jak jsem přišel, tak šel na mojí mazdu, rozsvítil přenosku a hledal. Přitom mi vysvětloval, jak by se to nestalo, kdyby telefon nezazvonil. Tak jsem odpověděl, že by nezazvonil, kdyby platilo co slíbil. Na autě bylo sundané víko, vzduchový filtr, zespoda vana a kus výfukového potrubí pod ní a z boku sundaný řemen. Říkal o sundaném alternátoru, toho jsem si nevšiml a že jde sundat startér. Prý to spadlo někam do těch míst. Co jsem tam byl, tak mu někdo volal a slyšel jsem ho, jak říká, že jeho auto ještě nemá hotové. Měl tam kromě mého auta rozdělané dva náklaďáky a venku jednu dodávku. Sliboval, že na tom bude dělat celou noc, jen aby to našel, mohl to dodělat a zítra mi auto dát.. A taky slíbil, že mi dnes do 10 zavolá, jestli pokročil.. Slibem nezarmoutíš..

A co se týče zveřejnění jména, rozhodnu se po skončení celé aféry.. ale myslím, že poprvé sáhnout na auto 8 dní po převzetí a 4 dny po dohodnutém původním předání hotového díla, by asi stačilo na to, varovat ostatní.. Obzvlášť, když je to práce na půl dne.. a vlastně i bez souhlasu změnil rozsah prací oproti původní dohodě..

MAX6: Neobjednával v Mazdě, to se mi snažil namluvit, že ty díly objednává kvalitní, ale ne v mazdě, protože chce odvést dobrou práci za solidní peníze a ne tam dávat drahý díly a nebo šmejdy.. A to se prej holt stane, že se dodávka opozdí..

MAX6  
J.
2012-08-03 22:53:33

Hlavně ať ti to spravý pořádně a ať už jí máš doma.

2012-08-04 16:05:08

Díky.

Budu pokračovat, ať je pohádka na strašení malých vlastníků aut celá.

Tak včera mi poslal smsku v 22:40, že to nenašel a pokračovat bude ráno. Zastavil jsem se tam v poledne, pán dělal na náklaďáku vedle a řekl mi, že na mém autě dělal od rána a na tom náklaďáku dělá posledních 20 minut, protože "ho majitel potřebuje". Já asi ne.. . Prohlédl jsem auto, bylo skoro ve stejném stavu jako večer, jen na posledním ventilu už neměl tu pomůcku držící ventil nahoře a ten byl dole.. Nepřišlo mi, že by tam bylo odmontováno něco navíc oproti včerejšku, maximálně startér, ale ten si nejsem jistý.

Zajímalo by mě, proč sundaval vanu.. Máte nějaký nápad kromě toho, že by mu ten klínek spadl do nějakého olejového kanálu a on doufal, že propadne až dolů? Tvrdil mi, že určitě spadl za hlavu a je vyloučeno, že by spadl dovnitř.. Mohl by mít ještě jiný důvod pro sundání vany?

Mimochodem, když mi kdysi měnili motor na GE, tak jeden den vyndali starý, druhý den namontovali nový. Tohle auto po údajných 10-12 hodinách demontáží vypadá furt stejně..

PS: omlouvám se, že tu s tím takhle otravuju, ale jsem z toho už na prášky a mám hroznej pocit bezmoci.. Bůhví, co s tím autem dělá, jestli tam nemá nějakej průšvih, kterej se snaží zamaskovat a jestli to dodělá pořádně..

MAX6  
J.
2012-08-04 18:52:54

Jestli mu ten klínek spadnul někam do hlavy a on ho nenajde,tak děj se vůle boží

Jestli sundal tu hlavu,tak doufam že ho napadlo dát tam nový těsnění.

Jestli se ti koukal na kroužky ,tak vyndaval písty spodem. Proto ta sundaná vana. Ale to musel ještě sundat spojku,protože jinak nepovolí ten spodní dekl na kterym je přišroubovaná vana.

2012-08-08 16:46:58

Tak jsem se v pondělí dočkal. Odpoledne mi volal, že sice objednal nové klínky, ale když si to šel připravovat na složení a nasazoval vanu, tak chybějící klínek našel zaseklý u nějaké hadice. V 8 večer by to mělo být hotové. Sice jsem tam ještě čekal 2 hodiny, ale po těch jsem už opravdu odjížděl. Po prvním nastartování se z výfuku trochu zakouřilo, ale to může být lecčíms. Bohužel, mazda zakouřila i v úterý ráno po startu a dnes také. Tudíž to vypadá, že výměna gufer nepomohla. Už při první jízdě jsem si všiml, že je motor o malinko hlučnější, nevím jak to nazvat, jakoby "dieselovější". Po otevření kapoty se mi zdá, že větší hluk jde od hlavy. Také mám pocit, že se lehce zlepšil výkon, asi mě už ráda viděla :). Jinak s výsledkem celkově nejsem spokojenej.. Takže zpět do technického koutku..

Jo a abych nezapomněl, cena 3600,- (z čehož údajně je 600 za materiál, což mi je divný, možná to jen plácnul.. materiál by měl být těsnění víka, vany a gufera).

MAX6  
J.
2012-08-08 16:52:57

Asi to sem nenapíšu,protože bych byl sprostej

Ta cena je fakt zajímavá,když jenom od Reinze ta sada gufer na dřík ventilů stojí průměrně 1800Kč. Fakt by mě zajímalo co ti tam udělal a jak to udělal. Viděl jsem sady za cca 1000Kč na eBay od Číňanů,ale podle zkušeností uživatelů jsou úplně na ho......

A zkontroloval ti teda i ty pístní kroužky když sundaval tu vanu ?

To že se z toho chvíli kouří bych ještě bral. Může bejt nějakej zbytkovej olej ve vejfuku a ten než se vypálí tak to chvíli potrvá (osobně tipuju 30-100km). Hlavně teďka každej den kontroluj hladinu oleje a jestli ti bude ubejvat,tak ať ti vrátí prachy a nebo to udělá znova,pořádně a zadarmo.

2012-08-08 17:24:32

"... znovu pořádně a zadarmo."

To se lehko řekne, ale to může u něj znamenat, že tam to auto bude mít měsíc. Co se týče ceny, tak si myslím, že si to nespočítal, nebo se na to vykašlal. A nebo opravdu použil šmejdy.. Možná započítal jen prvních 8 gufer a na druhou várku zapomněl. To by odpovídalo, se slevama můžu taky bejt na ceně 1200-1300Kč za sadu. Hlavně se mi prve snažil vysvětlit, že bere kvalitní a levně, proto že to tak trvá. Nevim, co mu věřit.. :(

2012-08-08 20:30:03

Maxi, vyjímečně můžeš být sprostý, máš svolení, ale slušně

MAX6  
J.
2012-08-08 21:00:13

Mě vždycky dokážou vytočit tyhle servisy (jak autorizovaný,tak neautorizovaný),který dělaj z lidí akorát de... To vidim přesně u nás v Příbrami. Tam jsem jednou byl i u toho když tam šéfík volal zákazníkovi že mu v autě praskly 3 žárovky a že je to úplná katastrofa a že to bude nákladný atd... Tři pitomý žárovky v interiéru a obrysovkách.

A tady ta výměna gufer ? Kdybych jí na tomhle typu motoru nedělal 3x tak bych neměl co říct,ale takhle ?Tu poslední výměnu jsem dělal na 626GF,která stála venku a jen jsem si vyndal hlavu a odnes na stůl do garáže. To mě vždycky vytočí,když slyšim jak se dají z lidí dělat ovce a jak všem jde jen o to vytahat z lidí prachy. Kdyby aspoň dělali pořádně,aby se k nim ty lidi vraceli,ale takhle ? Některý lidi na to třeba nemaj garáž aby udělali něco složitějšího a o to víc by si jich ty servisy měli vážit.

Je lepší ať si třeba lidi koupěj za 800kč diagnostiku,za 3000Kč pořádný nářadí co jim vydrží věčnost a za chvíli se jim to vrátí i s úrokama.A když jsou amatéři tak knížku Jak Na To nebo workshop. Dneska ty takzvaný servisáci,jsou spíš výměnáři než opraváři.

Sorry,že se takhle rozčiluju.

2012-08-08 21:36:57

ÁMEN

2012-08-08 22:57:22

No jo, řekl jsem si, že všechno budu dělat už sám. Vzhledem k nedostatku času a složitosti jsem si řekl, že tohle dám mechanikovi.. Zase špatně..

2012-08-09 07:30:53

Danar: špatně ne, takové rozhodnutí plyne z více faktorů. Spíše je třeba si příště dát více pozor. Před opravou přijít do servisu, zeptat se, co všechno budou dělat, co vše vymění, chtít své vymontované díly vidět, informovat se jaké díly a od jakých výrobců budou použity atd. Dohodnout si cenu a hlavně sepsat zakázkový list. Já jsem sice automechanik vyučený, ale i tak se občas s někým musím často poradit a vzhledem k tomu, že mi "kamarádi" ukradli vercajk, tak jsem třeba nedávno stál před rozhodnutím auto na výměnu rozvodů dát do servisu (naštěstí jsme dostali nabídku na koupi jiného auta a auto prodali, tak se to nestihlo vyměnit) a právě jsem si objel servisy a chtěl přesně vědět, jak to udělají a jaké díly použijí a divil by ses, jaké jsou v servisech rozdíly, ohledně postupu. Radek


Odpovědět