Fórum - Téma


jízda na neutrál........


Fórum Technický koutek jízda na neutrál........



1  2  3

2009-03-22 01:02:43

Označení SAE Mezní teplota (v st. celsia) Viskozita (schopnost mazat) mm2/s při 100 st. Celsia

0W -35 3,8

5W -30 3,8

10W -25 4,1

15W -20 5,6

20W -15 5,6

25W -10 9,3

tady dodávám malou tabulku jak se mění vlastnosti motorovích olejů s přibívající zimou

2009-03-22 01:06:23

dopr se stim tady pářu jak blbec a stejně se to načte blbě, nahoře máte tři oddělítka a to SAE mezní teplotu a zkráceně mazací schopnost, pak máte zhluk čísel takže první je označení oleje 0w druhé číslo v řadě je mezní teplota kdy v zimě přestává mazat -35 a pak je ta mazací schopnost vše se mi to zhliklo na jednu stranu místo aby to mělo mezery mezi sebou.

2009-03-22 01:07:57

V tabulce je uveden tlak oleje SAE 30 při teplotě 80 st.C v závislosti na otáčkách motoru.

Tlak MPa Otáčky motoru

0,25 MPa 2000

0,35 MPa 3000

0,38 až 0,40 MPa 4000

2009-03-22 01:09:54

do háje mi to tu blbne a tady máte jak tlačí čerpadlo olej při různých otáčkách při 2000 otáčkách tlačí nějakejch 0,25 a při 4000 otáčkách 0,38 až 0,40. takže to maže v závyslosti na tom jak jedete

2009-03-22 11:43:11

Bobyk a Ufis: No paráda, takhle si představuji diskuzi, to jsou smysluplné příspěvky

Bobyk: Pochopil jsem tedy správně dle tvého příspěvku nademnou, že čím vyšší otáčky tím vyšší tlak oleje? Ale k čemu to? Vždyť tlakový ventil olej čerpadla přece pouští jen při jednom tlaku né? Ten není regulovatelný, jde tam o to kdy přetlačí tlak oleje pružinku - nebo je nějak elektricky hlídaný kdy má sepnou a pružinka slouží jen pro vrácení zpátky? Asi bysme předně měli spát jestli myslíme naftové nebo benzínové motory a jestli karbec nebo stříkačku, vše co píšu se týká stříkačky u benzínu.

2009-03-23 02:46:46

když stojíš na křízovatce a máš tam nějakejch 800 otáček tak se to maže v pohodě ale když jedeš na dálnici a pořádně na to šlapeš dejme tomu kolem těch 6 tisíc tak to nemůže mazat stejně dyt by se to zadřelo, vyšší otáčky si žádaj vyšší tlak oleje protože všechno v motoru se točí rychleji a tak to musí dostat víc oleje, a navíc olej odplavuje nečistoty a chladí třené součástky prři tlaku na volnoběch by se to nezvládalo mazat, funkce toho ventylu je mi samímu neznámá, vypadlo mi to z hlavy ale když to tlačí mín jak těch 0,25 tak se rozvítí kontrolka mazání a až budu vědět víc tak to sem písnu, musim se zeptat šéfa a pak to sem hned dám.

2009-03-23 19:10:46

Diakon : Já sem psal nevýhoda možná... Třeba v mym případě určitě, když mám nemocnej termostat a stačí jen když jedu z kopce bez plynu, tak jen koukám jak ručička padá... A když vyhodim? Tak se zarazí uplně na minimum a pro mě už velká nevýhoda - přestává topit. Stačí? Jo a že je mazání závislý na otáčkách motoru sem psal už hned v prvním příspěvku. Sice jsem to psal na rychlo a každej to asi nepochopil, ale básník chtěl říct, že je uplně jedno, jestli akceleruješ, nebo deceleruješ - maže pořád stejně a v závislosti na otáčkách.

A když už se bavíme o tlaku oleje, pochytil sem zajímavou zkušenost, jak může ovlivnit stáří a (ne)kvalita oleje jeho mazací tlak....

Přijel k nám jakýsi VW a majitel si stěžoval na to, že mu pořád svítí mazání, ale přitom má oleje dost. Změřili sme tedy tlak oleje na volnoběh a při 2000 ot/min (motor byl studenej), tlak OK.. Při ohřátým motoru už ne.. Olej sme dali novej a měřili sme tlak za tepla, byl OK..

Takže shrnuto - olej tam měl půl roku starej, najeto 5000 km, značka Starline a ty tlaky---

Starej olej:

Za studena - volnoběh 1bar, při 2000 ot/min 1.9 bar (předepsáno výrobcem 2 bar).

Za tepla - volnoběh - 0,4 bar, při 2000 ot/ min - 1,2 bar..

Novej olej

Za studena neměřeno, ale za tepla na volnoběh 0,5 bar a při 2000 ot/min 2.4-5 bar...

Docela zajímavý.

2009-03-23 21:13:35

to Diakon: Jsem sice laik, ale musím sem taky něco napsat. jak jsi psal, že se doporučuje po nastartování hned rozumně jet a zahřát motor za jízdy, tak to je pravda a rozhodně lepší než ho enchat zahřát na místě a pak vyrazit jak smyslů zbavený, ale nejde o to zahřát jízdou jen motor, ale četl jsem, že jde i o převodový olej, který se zahřejě jízdou, atd. Z toho mě vychází, že je hloupé nechat klapat auto na prázdno a v domění, že je za 5 minut voda na 90 stupních, ta vyrazit jako s plně zahřátým autem, když převodovka je pořád ztuhlá

2009-03-24 08:12:34

TIBI: No tak jestli máš špatný termostat tak je to ale o něčem úplně jiném a né o chlazení motoru, to už je individuální problém. Jinak s tím olejem a tlakem souhlas, ale to jsem psal už na začátku, že dle mě se mění tlak oleje v závislosti na otáčkách a tudíž je při vyšších otáčkách (né extrémních) lepší mazání než na volnoběh. Jinak s kvalitou oleje starline souhlasím. Podobnou mám zkušenoist s oleji Mogul - po vyměnění tlakového pístku na olej čerpadle jsem vždy dával BP a v poho, dal jsem ale jednou mogul a cvakají hydra, dal jsem tedy zpět BP a je to OK.

Blueberry: No to je také pravda, přesně tak, ale převodovka bude ztuhlá tedy tak i tak né? Zahřeju jí pouze jízdou a to je myslím jedno jestli si nechám na ístě zahřát auto a nebo vyrazím rovnou né? No já prostě auto nastartuju, pripoutám se, udělám si pohodlí a pak vyrazím.

2009-03-24 22:57:11

Kedže sa táto diskusia zmenila na diskusiu "Ako maže olej motor", tak by som sa rád opýtal:

Načo má olejový filter ventil? Kúpil som nový a má pružinu s klapkou. Pred tým som videl len také bez toho na iné autá tak neviem, či to je len do môjho motora, alebo som dostal náhodou taký???

2009-03-25 07:46:17

olejový filtr s ventilem? Tak to jsem ještě neviděl, hoď foto. ventil je co já vím tak na čerpadle, ale ž by byl na filtru jsem ještě fakt neviděl, to bude nějaká nový vychytávka třeba.

2009-03-25 17:11:42

to bych se taky rád kouknul na filtr s ventylem??

2009-03-25 19:29:40

Diakon : Dobře, ale proč by motor spatně mazal na volnoběh za předpokladu toho, že je všechno v pořádku? Vyšší otáčky si samozřejmě žádají vyšší tlak, ale musí se to brát tak, že je motor i v zátěži... V záběru přece motor dostává daleko víc na pr..l, i když má třeba o 2 bary vyšší tlak, než když si jen tak spokojeně blafe na volnoběh.

2009-03-25 20:26:38

nechci delat chytryho ale olejovy cistic pokud si dobre pamatuju ze skoly ma ventyl,sice prepousteci ale ma!pokud by prece jenom nekdo chtel nasel bych nejakej clanek v ucebnici ze stredni:)

2009-03-26 07:15:40

TIBI: No tak ono to dle mě opravdu záleží asi hodně na podmínkách - kvalita oleje, kvalita olejového čerpadla a tak, proto mi to někdy na volnnoběh cvaká a někdy ne, ale za jízdy mi to neudělá - to bych opravdu viděl že to je podle oleje, kdyby tam bylko špatné něco jiné tak to cvaká pořád. Jen si tedy prostě myslím (a teĎ to teda zkonkretizuju) že u starších aut kde není vše jako nové by bylo dle mě lepší nastartovat a jet. I když si to vezmu úplně laicky tak olej je zatuhlý a když má nižší talk (sice na volnoběh) tak se hůře rozproudí, pokud má o něco vyšší tlak (při jízdě) tak se rozproudí a pohybem zahřeje rychleji než na volnoběh. Jak známo třením vzniká teplo a tak to vidím tak, ale to už je debata, kterou myslím, že bysme mohli vést do nekonečna a stejně na životnost motoru to bude mít minimální vliv obojí. To samé je u toho vyřazování, ale stále si stojím za tím, že pokud nevyřadím tak šetřím (u benzínu stříkačky) palivo. TO je původní téma diskuze a tak bych se k němu rád vrátil. Jinak ale krása, že se dá diskutovat v klidu a pohodě, dozídám se alespoň zajímavé informace, které stojí za zvážení.

2009-03-26 13:45:14

diakon o tom stetreni uz jsem slysel tolik verzi .Ale nejcastejsi je ta ze zazehovy motor usetri kdyz je neutral a vznetovy naopak.

2009-03-26 14:30:55

Proč si myslíš, že by to tak mělo být? Zážehovej motor nevstřikuje palivo pokud máš cca. 2000 ot/min a více u dieselu je to o něco méně ot.

Ale u obou se zastaví přívod paliva při zařazeným kvaltu.

2009-03-26 16:25:59

predatore koukni na první stránku a budeš vědět odpověd, každej mechanik má jinou verzi, já se držím té co mě naučil mistr na praxi a škola a mužu říct že kdekoliv jsem pracoval a ptal jse na to tak mi to potvrdily, diakon, s tim mazáním u starších aut máš asi pravdu, záleží na věku na oleji kvalitě a jak stim kdo jezdil, třeba když sem dělal ve volvu a saabu, mistr dílny david měl Volovo XC 70 Cross Country 2,5l benzín v 5ti válci, a dělal to tak že 5-10 minut naž skončil s prací tak šel a nastartoval si auto, já měl v tý době Favorita ze 89tého roku a nikdy jsem nečekal prostě nastartoval a jel a tomu motoru se nic nedělo(taky to bylo auto uplně v háji) ale ukončil bych to tím že by nejlepší bylo kdyby každej měl v autě bufíka a tyhole problémi by se neřešily ale je to trochu nereálné i když jsem slyšel že nekde se dá sehnat i do 626ky ale nevím kde každopádně budu hledat a kdyžtak hidím link až najdu.

2009-03-26 17:20:12

jj bufík by byl fajn, pokud ho chceš sehnat tak se jukni přímo na stránky výrobce - webasto - ale počítej tak s 20 000 - 30 000,- stojí ti to za to?

2009-03-26 22:54:17

Diakon. A kruci si mi trochu vyrazil dech uff, sem to někde viděl kolem 8-10 tisíc, a tohle je trochu víc jak sem si myslel. no asi budu muset na bufík zapomenout, nebo ho někde sehnat z nějakýho jinýho auta a zkusit naqimplantovat ale kdo ví nikdy jsem to nedělal a moc lidí co to dělá se taky asi nenajde.


Odpovědět

1  2  3