Fórum - Téma


jízda na neutrál........


Fórum Technický koutek jízda na neutrál........



1  2  3

2009-02-24 18:47:42

No , kluci vlastně už tady podobná diskuse byla... http://www.mazdaclub.cz/m....php?topic_id=6564&kols=1 takže nechci zasírat diskusi,ale tím pádem se mě potvrdilo,že je pravda,že se šetří palivo,a to o 12%.

Co jsem pročítal a zjišťoval..............................................................................................................takže vyřadím a šetřím

Hurá!

2009-02-24 19:40:59

Když vyřadíš a jedeš z kopce tak máš spotřebu kolem 0,5 - 0,8 l, podle zapnutých spotřebičů v autě. To samé platí na místě. Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí auto nebere nic až do chvíle, než ti spadnou otáčky + - na 1500 kdy se spustí vstřikování

2009-02-25 09:36:55

0,5-0,8L to je na 100km?

A za aký čas prejdeš 100km na neutrále?

2009-02-25 10:24:21

To už není na kilometry ale za hodinu takže když budeš třeba stát na místě hodinu, auto ti bere 0,5 l, a ta hodina tě stojí 12,- Kč

2009-02-28 19:31:17

Vyřazuj a šetři, nemazej a nič si motor kvůli těm pár korunám. Jinak šetřili jste tak maximálně na 120ce u karburátorů, na vstřikování určo ne, tam naopak šetříš kdy nevyřazuješ. Opět diskuze o ničem. A pokud vám klesla spotřeba tak to nebude vyřazováním, ale stylem jízdy. Jediná nevýhoda pro některé je že když nevyřadíš tak točíš motor na vysoké otáčky )pokud to kulíš 150 z kopce) jinak sundáním nohy z plynu se vše vyřeší co se týče spotřeby a líp se maže motor. Tak a teď se tu hádejte, mě to totiž nebaví.

2009-02-28 20:17:53

Diakon-svatá pravda .na jednej straně se tu diskutuje jak ušetřit,vyřadit , či ne?Proč jezdit autem,když si nemohu dopřát radost z jízdy?Jezdím normálně ,to znamená mimo obec kolem 100km,v obci samo sebou 50 ,nevyřazuji protože to nepovažuji za duležité.Mám 1 500 323C ,na nádrž ujedu od 470km do 530KM jak kdy.Tam kde to znám a vím ,že je čistej vzduch tam přišlápnu a vyženu pavouky z výfuku a je mi jedno za kolik jedu To je muj názor na věc, auto je nutnost ,ale i koníček.

2009-03-01 12:27:04

já dělám oboje, záleží na místě apod.. podle mě je to zbytečný vyhazovat kvalt, nejlepší je jezdit z kopce se zařazenou rychlostí.. ale třebas křižovatky apod dojíždím bez kvaltu, abych potom nemusel zbytečně stát na spojce, nejde mi ani tak o ušetření benzínu... stejnak spotřebu mívám takovou všelijakou a když jezdím divoce tak je nějaký šetření beztak k prdu takže tohle neřeším.

2009-03-03 18:21:55

Aha, takže na volnoběh se nemaže a ničí motor? (Nedávno sem dělal rozvody a pořád mi tak drhly plasty o řemenici na vodní pumpě... Nakonec se mi podařlily srovnat, tak, aby to bylo OK, ale mezitím sem tim motorem tak asi dvacetkrát otočil a už mi šel shora makovice olejovej vodotrysk... Kolik tam bylo otáček? 20 za minutu? A jak mazal ) A je uplně jedno jestli jedeš na plnej plyn, nebo bez - motor se pořád maže stejně, v závislosti na otáčkách, takže diskuze o ničem...... Jinak samozřejmě vyhazovat kvalt je kravina a nevýhoda možná v tom, že se zbytečně moc ochlazuje motor....

2009-03-19 01:32:33

jo jo debata o ničem, pravda je že každej sem píše i když je to debata o blbosti a já nemůžu zustat pozadu přeci. Tak z pohledu mechanika ,,,, při vyhození kvaltu při jízde z kopce 1prvé setříte palivo protože klapka je zavřená a tudíš nespalujete žadnej benzín nebo naftu zaleží na tom co máte 2ruhé neničí se ani motor ani převodovka a motor se neustále maže, je nemožný aby se mazal hůř u vetšiny aut je mazaní dělaný na dva způsoby bud je uchycený rovnou na rozvodech,klice záleží od výrobce a čerpadlo jede v závyslosti na otáčkách motoru takže když jedete z kopce a máte tam kvalt a k tomu třebas 3 tisíce otáček tak se to maže stejně jako když to valíte po dálnici a máte tam 3 tisíce otáček,ten druhej způsob je podobnej akorád že čerpadlo hlídá elektrika a tu mu dává příkazi podle otáček motoru takže to maže stejně a pořád, 3tí šetříte brzdy neříkám nějak závratně ale šetříte. takže výsledek?? kdo nemá peníze na rozhazování tak at dobržduje motorem nenašetří to mnoho ale něco málo ano a ve finále třeba na 20 000 km se to projeví citelněji, žádnej strach že by to ničilo motor když to valíte po dálnici 200km/h nebo auto naložíte až se zástěrky šourají o zem motor dostává mnohem víc zabrat než nějaké to občasné dobrždování semaforů nebo sjíždení kopců..

2009-03-19 07:35:29

bobyk já mám za to že diesel žere mínimum když je zařazená rychlost a ne když je tam neutral:)

2009-03-19 17:08:58

jasně v tomhle sou si ty motory dost podobný i když se jedná o benzín nebo naftu, klapka zavřená= žádnej palivo jednoduhá rovnice, a je jedno jak dlouhej kopec sjedeš.

2009-03-20 10:58:29

Bobyk: nechci se hádat, ale už v první části píšeš blbosti a tak jako laik bych ti nevěřil ani ve zbývající části příspěvku - to že při vyřazení je klapka zcela zavřená a nic to nežere je blbost - čím by se ti asi udržovali otáčky volnoběhu? Vzduchem? Těžko. Sám jsem se na tenhel názor ptal a řešil s hodně lidma a i má vlastní zkušenost je jiná, takže tomu nevěřím. A už první výsledek je o zcela zcestných informacích, ale takhle se tu můžeme hádat do nekonečna.

2009-03-21 16:33:50

Myslim, že se tu nikdo nehádá, ale třeba to Bobyk prostě jen poplet, když napsal ten svůj začátek v prvním příspěvku.... Když se Diakone podívám na tvůj první příspěvek, taky tam vidím bludy, takže si to taky trochu popletl. A k tej klapce... I když je zavřená a za předpokladu toho, že není zasviněná tak uplně neprůchodná není, protože když si jí vyndáš a podíváš se proti světlu, musí mít na obou krajích malou mezírku mezi klapkou a tím tělesem, ve kterém se otvírá.... Protože když tam ta mezírka nebude, krásně se přilepuje plynovej pedál a někdy se musí i násilím odmačkávat, to zapříčiňuje právě ten bordel tam... A tej jízdě bez plynu, nebo s vyhozenym kvaltem.... Nechte už toho Zdar

2009-03-21 18:55:04

Jo jinak když už jsme u toho mazání, tak sem hodím otázku do pranice - proč tvrdíte, že auto maže stále stejně i když se jede a i když se stojí (volnoběh) - ptám se jen proto (a teď to neberte nijak zle, opravdu si tím nejsem jist), že se všude píše a doporučuje po nastartování s autěm hned jet - né ho točit a hned závodit, ale prostě jet a nestát jen s volnoběhem. A doporučuje se to právě kvůli tomu mazání. Hodně lidí totiž dělá to (i já jsem to dříve dělal), že nastartuje, nechá třeba auto zahřát a pak jede a myslí si, jak tím auto šetří. Já se ale z několika zdrojů (net, fóra, servisní kniha a pár rad dobrých automechaniků) dočetl právě přesný opak, že se toto nemá. Tak co vy na to? pak by to totiž dle mě souviselo i s tím vyřazováním jak jsem psal. jak říkám, nejsem automechanik a nechci se tu dohadovat, ale když mi to někdo logicky vysvětlíte proč je to blbost tak to bude fajn.

TIBI: Jak jsi to myslel, že nevýhoda je v tom, že se zbytečně moc ochlazuje motor? To tedy opravdu nechápu a přijde mi to jako absolutní blbost - vysvětli prosím, já v tom žádnou nevýhodu nevidím tedy.

2009-03-21 18:57:30

A ještě poslední věc - takový pokus - když jsem auto koupil a bylo v shit stavu, že z něj chcal olej, tak když říkáte, že olejové čerpadlo dává stále stejný tlak nezávisle na otáčkách, tak proč když jsem na volnoběh vytočil auto na 6000ot tak z něch chcal olej jako kráva a když to šlo do omezovače tak přímo stříkal v rytmu jak omezovač sráží otáčky? Čím je to tedy způsovbené?

2009-03-21 19:06:56

Já osobně si myslím ,že auto maže i když je pouze nastartované.Jáký je rozdíl v tom když v zimě hned pojedu(na sytič) a nebo ho nechám klapat než ometu sníh a oškrabu okna?Ty otáčky jsou v zimě stejně vysoké at jedu nebo stojím. Já v zimě (parkuji venku) auto natočím a v klidu ho očistím, pak vyjedu. Než auto očistím otáčky spadnou na těch 800 a v klidu jedu do práce.Dělám to pořád stejně, auto ač má najeto více než 200 000km je tiché a motor jde klidně. Od výmněny do další (10 000km) nedoleji ani kapku oleje.Je to pouze má zkušenost

mazdárek

2009-03-21 19:13:52

No zimu a automatický sytič bych asi neřešil a netvrdím, že to na volnoběh nemaže, to ne, jen si myslím, že s vyššími otáčky je tlak olejového čerpadla větší a tak lepší mazání. Neboli, až při překonání tlaku pístku na olejovém čerpadle se olej vystříkne dál, takže dejme tomu, že tlak oleje je stejný, ale doby jak často k tomu dojde se dle mě s vyššíma otáčkama zkratšuje, takže častěji mažu (samozřejme v setinách sekundy nebo v čem) - je to laicky řečeno tak snad si to zase nevyložíte blbě.

2009-03-21 20:09:55

motor se maže už hned od ty chvile co nastarujete,je to řešeno převodem od klikove hridele,dokáže zhuba nasát 350l/h a samozřejmně motor maže podle otáček,a to proč se motor nehoni hned po nastartovani je treba proto ze olej neni hned ve ve všech mazacích místech a ze nema svou teplotu a tim i to ze nedosahne sveho mazaci tlaku ale i prilis velky mazaci tlak neni dobry a ten prave je u studeneho motoru..ale jak napsal diakon normalni jizdou se nic nesku...slysel jsem taky ze se ma ohrivat a i ze to nema smyl ale urcite hned nebrat motor u huby(to by clovek dlouho nejezdil)...(ja osobne chvlku pockam a pak teprv jedu protoze jak je znamo td se nemaj honit studeny ze to odnasi turbo a nebo jedu ale jen do 2tis.otacek abych hned netrapil turbo,az pri provozni teplote si dovolim na ni slapnout:))

2009-03-21 20:37:23

a pokud se tak bojite tak si kupte tohle:) a pokud je tu nekdo zavodak tak jezte chladic oleje,zbyl mi doma ze sade 130M:)

http://www.rusmich-tuning...JE-serie-Amber_g5146.html

2009-03-22 00:18:30

Diakone, nesnažím se kecat blbosti opírám se o to co mě učily, ano karbec má volnoběžnou trisku a stříkačka má zase malou mezírku na samotný lopatce, každej mechanik má jinou pravdu a každej řekne něco jiného ale to cos psal s tim mazáním no nevim ještě jsem to neslyšel ale vim že v zimě sem si nechal decku oleje v misce venku bylo to minulej rok a to bylo večer kolem mínus 10stupnů a ráno ten olej nebyl zrovna tekutej neříkám že to byla želatina ale nebyl takovej jako když sem ho tam dával a to byl olej Mobil 1 10w40 a když nastartuješ a jedeš tak jak má tenhle tuhoš mazat?? pak k tomu spalování při dobrždování, nikdy nezamezíš dokonalému utěsnění mezi klapkou a spalovacíma komorama a pak nejsem jsi jist ale tahá to výpary z nárže já třeba dobržduju motorem často a když pak otevřu výčko nádrže tak to pěkně sičí protože mám v nádrži podtlak zkus si to dobržduj jak blázen a pak zastav a otevři si výčko nevim jestly to má mazda ale už jsem se stím setkal pak si to taky saje z víka ventylů a taky z egr ventylu to bere nazpět to co je zpáleno a pak tu máš podtlak ještě z aktivního uhlí a z filtr boxu ale u těch si nejsem jistej u toho uhlí a filtr boxu to de podtlakama a mizí to někde za svodama a ted si nevybavim jak to tam je. nemůžeš dobrždovat bez toho aby tam nic nešlo, by se vytvořil podtlak tak silnej až by to něco nevydrželo a odešlo to, oni to maj vymyšlený.


Odpovědět

1  2  3