Fórum - Téma


Jízda bez oleje - Mazda 6


Fórum Technický koutek Jízda bez oleje - Mazda 6




2010-10-18 21:04:30

Zdravím všechny co rozumějí Mazdičkám víc než já... na Vás všechny mám menší dotaz.

Ve čtvrtek jsem v pravidelném intervalu nechal v servise měnit motorový olej - což sem si myslel proběhlo bez problémů.

Do dnešního dnes jsem najel cca 500km a při klidné jízdě najednou cítím nějaký smrad jako by se něco pálilo... samozřejmě že sem

auto odstavil a mrknul co se děje.... kouknu pod auto a tam kapal olej a spodek motoru samozřejmě hafol od oleje....

Otevřel sem kapotu a od motoru se lehce kouřilo jak byl horkej, mrknu na rysku oleje a olej žádnej... z motoru ještě nějaký olej kapal a menší kolo se

pod motorem udělalo.... ( žádná kontrolka za celou dobu nestítila)

Mazdu jsem tedy raději už nestartoval a volal do servisu kde mi měnili olej, ale tam mi řekli že můžou dojet až zítra ráno...

Rád bych se Vás všech tímto zeptal co všechno se s motorem mohlo stát abych byl na zítřek připravenej... protože o autech, motorech fakt nevím zhola nic...

Popřípadě najaký rady jak v tomto případě s reklamací postupovat protože se bojím že se mohlo stát něco s motorem a nemusí se to projevit hned....

jo jinak je to Mazda 6, 2.0 benzín rok 2002, zatím najeto 220 000km

Díky za všechny komentáře....

2010-10-18 21:18:29

Pokud se ti nerozsvitila kontolka, tak by se nemuselo stat nic, jen si prisel o nejaky ten litr oleje Ale pokud mas motor s turbem, tak i kdyz se kontrolka nerozsviti, tak turbo muze byt hur mazane a vzhledem k tomu, ze je to vysokootackovy stroj, tak se mohlo lehce poskodit. Ale nejni to ochcanec f tédéíčku, tak verim tomu, ze se nestalo nic

2010-10-18 22:16:33

nene, nerozsvítilo se nic, ani žádný divný zvuky nic, jen trochu smrádek, ale to prý mohlo být i od oleje kterej se pálil na výfuk potrubí... tak snad sem na to přišel včas, dolije se olej a bude vše v pohodě... nezbývá mi než se modlit že se to nevysere za nějakej čas...

2010-10-19 06:22:55

tak jak říká Wesker nemělo by se nic stát pokud se ti nerožla kontrolka hladina při které přestává olejové čerpadlo nasávat je ještě o dost níž než olejová měrka nejspíš ti nedali podložku pod výpusták případně ti nedotáhly ten výpusták nebo olejový filtr

doris  
Doris
2010-10-19 07:46:13

Nechci tady malovat čerta na zeď, ale nám se taky nic nerozsvítilo a motor se nemazal. Po pár desítkách kilometrů, kdy se ozývaly klepavé zvuky, byl K.O. My jsme měli ale oleje dost, v motoru byl problém s distribucí oleje vinou výrobní vady.

Rozhodně reklamovat a trvat na nápravě - nechala bych stav motoru posoudit v jiném odborném servise a osobně bych ten servis, co to zmastil, zveřejnila i v telce. Tím tuplem, pokud by se cukali.

2010-10-19 11:21:57

Tak si servisák auto převzal na místě kde sem ho odstavil a že to odtáhnout a zjistí kde ten olej tekl... ale hned mi říkal že z 90% to bude nějaká prasklá hadička na olej...a že pokud nesvítila kontrolka tak že to bude v klidu, že ten motor teda prolepnou a daj mi vědět...

tak nevím... mám z toho takový smíšený pocity.... protože nebudu přímo u toho tak si můžu jen domýšlet kolik oleje tam zůstalo a nebo nezůstalo.... a na hadičku se může vymluvit i když to tím nebude...

Uidím co z nich vypadne a pak to asi objendám na kontrolu v jiným servise projistotu...

2010-11-04 20:27:19

No jelikož máš 2.0 v bezínu pochybuju že tam někde vedou hadišky ve kterých obíhá olej. Jedině že by M6 měla olejový chladič. JEn si nevybavuju že se při výměnách oleje leze do olejového chladiče. Takže tahle alternativa se zamítá. Drobná otázka máš tušení odkud to teklo na motor nebo na výfukové potrubí ? Asi bych ale taky sázel na špatně utažený filtr a nebo nedotažený výpušťák. Každopádně bych jim v servisu udělal pěknej bugr.

2010-11-04 21:21:59

Jen pro info tyhle motory maji velky problem už od vyroby protože maji poddimenzovany system mazani a v rakousku na to byla svolavaci akce bezplatnav česku tušim,že hovno a tyhle načnuty přidřeny auta se ttahaly ve velkem a vyhodně prodavaly v cesku

2010-11-04 21:27:56

Mazdička nakonec v pohodě... v motoru ještě bylo celkem dost oleje.. cca 3 litry....

šlo to od filtru, špatný těsnění, nebo blbě dotaženej to těžo říct.....

Motor je v pohodě a šlape bez problémů....

2010-11-05 10:33:26

Pán je klikař, gratuluji. Kdysy mi ve 140km/h povolil olejový filtr ma mitsubishi 2.0Td a během 2 vteřim byl motor na suchu a celý auto přebarvený na černou metalízu . Okamžitě jsem vypnul motor a doklouzal další 3km z kopce. Turbo KO. Přístup servisu 100% -okamžitě odtáhl, nutil mi auto z půjčovny a za 3 dny jsem měl auto s novým turbem. Toho blba co to nedotáhl okamžitě vyhodil a od té doby jsem s žádným autem nejel do jiného servisu, protože tohle se cení-udělám průser-vyřeším průser-turbo už od té doby navrčelo 160.000km a je OK. Všeobecně když tam není turbo, jde o prd . Před měsícem jsem nafasoval služební skoro auto s trhačem asfaltu 1.2HTP. Najel jsem na tom cca 400km a začalo to mít ještě otřesnější zvuk než normálně-kouknu na měrku a ono nic-olej nebyl , po dolití 2l jsem se dostal na spodní rysku. V servisu tam frkly nový EGR ventil a aut frčí dál. Jo a když jsem auto fasoval, samozřejmě jsem si olej kontroloval, byl mezi ryskama. Kontrolka se taky nerozsvítila

2010-11-05 12:55:43

Tak vidíš, dobře to dopadlo


Odpovědět