Fórum - Téma


Je „normální“ koroze prahů atd?


Fórum 6 GG / GY Je „normální“ koroze prahů atd?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2008-11-04 22:09:05

tomaz6: Ahoj, to je tedy taky smůla. Já šel do Mazdy s důvěrou v její spolehlivost, tak snad mě alespoň v tomto nezklame

Snad už sis všechnu smůlu vybral a teď už bude OK.

2008-11-08 15:58:48

Mám 6 kombi rv 2003 taky z německa, ale tak rozsáhlou korozi jsem neměl. Měl jsem na stejných místech ale jen náznaky. Neměl jsem rezavý prahy. Vše jsem zneutralizoval odrezovačem a natřel voskem na dutiny, nastříkal do prahů. dutin v kufru, dveří. Dám sem fotky zítra. Najdi si můj přízpěvek jak jsem odstranil korozi lemů, tam to začínalo taky pod tmelem u prahů atd.

2008-11-08 19:04:22

Já raději nechal udělat spodek a dutiny u profíků. Po očištění parní vapkou jsem spodek viděl a byl bez koroze. Tak myslím že prevenci jsem stihnul včas a na 3 roky bude klid. Pokud někoha zajímí co, jak a za kolik tak dělali to zde : http://www.unicar.ofirme..../cz/410/jak-to-provadime/

2008-11-08 20:36:08

Němčour mi po týdnu napsal, že tu korozi konzultoval s autorizovaným servisem Mazda v Něměcku (cityAutopartner GmbH, Kolbermoor), kam s ní jezdil na prohlídky a oni mu řekli, že koroze tam byla, když to u nich naposled v 06/08 bylo, ale je to u M6 normální a označili to pouze jako kosmetickou vadu, která nijak nesnižuje hodnotu auta. Zavolám ještě do toho německýho servisu, protože český servis mi řek, že takovou korozi na M6 4roky staré neviděli.

2008-11-15 16:45:15

Zdravím,

V Auto zeman jsem nakonec nebyl, protože pan Žurovec mi neumí odpovědět na jednoduchou otázku - co budou s mým autem dělat. Vždy jsem dostal nějakou obecnou odpověď jako „8 hodin lakýrníka a 4 hod klempíře“ nebo „bude to přesně podle předpisů Mazdy“. Do ceny mi zamontoval i nějakou lištu za 4500 Kč, o který mi původně tvrdil že bude stát kolem 1500 a hlavně mi nebyl schopný říct, co to přesně je za lištu. Pak mi říkal, že za 12000 mi udělají jen prahy + tu lištu. Chtěl jsem po něm tedy cenu za komplet ošetření podvozku a dutin bez lišty. Už se neozval a já se ho doprošovat 10x nebudu.

Auto Zeman tedy nemohu soudit z hlediska kvality práce, ale jejich přijímací technik pan Žurovec mě dostatečně odradil od dalších návštěv.

Požádal jsem v Autopalace Butovice o to samé. Cenu mi nabídli kolem 3000 Kč za podvozek a dutiny. Teď je již hotovo a nejsem si úplně jist kvalitou provedené práce. Pan Votava i pan Knížek mi tvrdili, že stav podvozku není nikterak špatný, že to není nic neobvyklého.

Pár fotek podvozku dělaných bez zvednutého auta je k dispozci zde

http://splechty.cz/index....category&id=43&Itemid=124

Co si o tom myslíte?

2008-11-15 17:09:31

mazdárek- muj názor? Podvozek ti opláchly a nastříkaly. Možná ti to do jara vydrží! Na jaře zvedni autíko sundej kola a dej se do práce. Velkou péči budou vyžadovat hlavně prahy(viz.foto), opravdu pořádně očistit drátěným kartáčem a pak pořádně natřít či nastříkat. Jak si to uděláš takové to bude.Zjisti si tady z článku hlavně od Doris ,co je nejlepší použít. Prahy a dutiny si stříkám sám,ale bohužel autíko sem koupil hodně zanedbané co se dutin týče.Z jara mě čekaj nové zadní lemy. Přitom stačí tak málo,jeden den práce a je vystříkáno.

doris  
Doris
2008-11-15 17:49:24

Upir: No asi Tě zklamu, ale toto je typická fušeřina ala autorizovaný servis..... Jediné, co udělali, že na stávající rez nastříkali trochu pryskyřice, aby to jakž takž vypadalo, nic víc. Cena materiálu cca 400,- + práce. Ubohost chtít za toto 3000,- Opravdu je to jen provizorní řešení, za chvíli se rez opět ukáže, protože se ani neobtěžovali ji předem odstranit, což je u takových prací to nejpodstatnější. Krásně se prokresluje na hranách, kde se jim nechtělo stříkat, páč by museli zakrývat kastli. Takže doporučuji zbrousit do zdravého kovu, odmastit a při tetplotě nad 20°C nastříkat vydatně antikorozním základem a pryskyřicí třeba od Motipu. Já ji používám a není v tom problém. Nikdy nevěřím předraženým autorizákům a obecně ani většině firem, co to dělá, páč není možno zkontrolovat přípravu podvozku před lakováním, leda že by člověk u toho byl.

doris  
Doris
2008-11-15 17:52:59

Tady dole to máš popsané, jak na to. Já si to dělám sama a mám klid, protože vím, že je to uděláno kvalitně a poctivě. Vše je jako nové, na jaře při přezouvání kol mohu vyfotit.

http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=9

2008-11-15 18:00:37

Já to bohužel nemám kde sám udělat Tohle auto i autorizovaný servisy mi byl čert dlužnej. Starej dobrej Peugeot 206. Ten neměl ani tušení co je to koroze.

doris  
Doris
2008-11-15 18:08:46

Auto nemůže za to, že jeho majitel si v něm jen vozil zadek a na údržbu se vykašlal. Autorizáky bývají mnohdy špatné, ale to není jen u Mazdy. Proto tam nejezdím a výše jsem Tě na toto úskalí upozornila. To, žes jim věřil, vyhodil tři tísíce za odfláknutou práci, to byla Tvoje volba. Určitě bych si našla nějakého šikovného lakýrníka nebo servismana, co dělá i podvozky a domluvila bych se s ním, ať mi toto udělá a zajistí mi přístup k vizuální kontrole průběhu práce. Není v tom problém. Jinak to, že frantíci nereznou, je určitě dobře, ale zase mají jiné problémy, které ani ty autorizáky neumí opravit. Viz nedaleký servis Peugeotu, kde reklamace nestačí ani přijímat...

2008-11-15 18:16:46

jak říká Doris- jaký majitel ,takové auto. Do servizu dám jen to opravdu nutné ,a nikdy ne do značkového.Vezmu si dovolenou a dohlížim na práci mechaniku.Mazda je dobrá značka ,ale musíš se o ni starat,vím ,že si to zrezlé už koupil(jako já). Dva roky práce a je jak nové . Na podvozku,brzdách atd. nikdy nešetři,vše se ti vrátí.A o pažoutech nemohu říct nic dobrého,kamarádi z práce je maj,a za opravy už mohly koupit pořádnou mazdu

Vše dělám venku před vypujčenou garáží.

2008-11-15 18:34:26

Doris: Já vím. měl jsem Tě poslechnout. Měl jsem s autorizákem od Peugeotu dobrý zkušenosti, tak sem holt udělal chybu. Už sepisuju reklamaci.

Luda: jak to auto nadzvednes tak, aby se takovýhle úkony daly bez problému dělat?

Jinak s Peugeotem 206 sem měl jedinej problém a to byl nějakej čep vepředu, jinak jen běžný výměny. M6 je samozřejmě mnohem pohodlnější a luxusnější auto, ale já mám na ojetiny smůlu. Příště si snad budu moct dovolit nový auto.

2008-11-15 18:53:43

Upír-bud si pučím od někoho nájezdy(doma dělané) a nebo to zvednu na špalky,ale dej opravdu pozor,at ti auto nespadne. Nebo se daj koupit takové trojnožky přímo pro tento učel.

doris  
Doris
2008-11-15 18:59:16

Upir: Auto nemusíš k tomuto účelu zvedat, stačí montážní jáma. Já jsem se domluvila s klukama ze servisu, za úplatu mne tam nechali v klidu pracovat na podvozku a měla jsem ke všemu skvělý přístup a vhodnou teplotu, přičemž výhodou bylo i to, že tam nefoukal vítr, který mi často znepříjemňoval podobnou práci před garáží. Nájezdové rampy jsou pro mne tabu, protože kvůli vyšším profilům "U" nájezdů tam neprojedu díky nízkoposazenému spojleru předního nárazníku.

Každopádně bych si takový výsledek práce od autorizáku nenechala líbit, nenech se jimi odradit a trvej na nápravě. Když už nic, mělo by to být alespoň poctivě nastříkané před nadcházející zimou, ale ne že na hranách je netknutá rez, o jejíž odstranění Ti šlo a ochranná barva tam není dokonce žádná......

2008-11-15 21:06:52

Já tam asi v úterý ráno rovnou dojedu a pořešim to osobně.

Děkuju a užívejte prodlouženýho víkendu.

2008-11-15 22:01:47

co je to prodloužený víkend?

2008-11-15 22:17:46

To znamená že někteří štastlivci ve svátek nepracují a v ůterý si vzali volno

2008-11-16 17:33:07

Upíre tos fakt šlápl do hovna s tím jak ti to udělali mizerně. Uf to bych měl taky nasmrkaný za čtvrt hodky!

Jak sem už psal měl sem to míň než ty ale na všech místech jak ty.

I když na některých místech rez opravdu jen vadí vzhledově (ramena, poloosy, hlavy šroubů...), jinde se s tím musí něco udělat jinak následná nákladná oprava (výměna) částí karoserie se vším všudy je nevyhnutelná.

Vše jsem natřel ručně (jediný způsob jak dostaneš ochraný nátěr skoro všude - ale dá to hodně námahy) Všechy potřebný místa jsem zvládnul natřít tak postupně až během několika dní. Sundával jsem i kola a ošetřoval vše co bylo potřeba. Pokud jsi ještě nemě sundanej šustaplech pod motorem tak se asi budeš divit jak to tam kvete - trubky, držáky hadic, olejová vana!, přední část motoru...)

Stříkám jen nečlenité plochy jako podběhy a podlahu.

Mám osvědčený postup - rezavý místa očistím a zároveň neutralizuju odrezovačem hned po asi hodině natřu voskem co se používá na stříkání dutin - ten je pěkně řídkej a lepivej. Nevadí že trochu lepí i po zaschnutí na podvozku - opravdu se přes nebo pod něj voda nedostane.

Tak jak to máš teď - vůbec - bude vše na jaře zase horší. Moc nadšenej nejseš co?

Je to prostě tak, co nejde po servisu při převzetí lehce zkontrolovat - flákají!

2008-11-16 18:02:42

Mám vše nafocený před i po opravě a budu po nich chtít nápravu a budu chtít podvozek vidět před tím, než na něj zase začnou něco patlat.

Mě to bylo divný už tím, že to zvládli za jeden den. Ráno v 8 hod sem to předal a kolem 16 hod mi volali, že je to hotový.

Neznáte v Praze nějakýho profíka, kterej to udělá poctivě a důkladně?

2008-11-16 20:34:30

Jo jo, upíre jak píše doris, romaso a další, 100% poctivě si to bohužel uděláš jedině sám. Pokud se ti nechce nebo nemáš podmínky strávit pod autem několik hodin či dnů, pak hledej firmu pro kterou je nástřik podvozku a dutin hlavní činností. Nebo alespoň spojení podvozky + lakovna. Pro všeobecný servis je to jen špinavá nepříjemná práce, kterou rychle odfláknou a výsledek už znáš.

Zkus obvolat menší pražské servisy, takové ty garážisty a ptej se koho by ti na nástřik podvozku doporučili.

Kdyš ti alespoň tři dají stejný tip, máš vyhráno.


Odpovědět

1  2  3  4