Fórum - Téma


Je „normální“ koroze prahů atd?


Fórum 6 GG / GY Je „normální“ koroze prahů atd?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2008-11-01 11:27:28

Čáu- co si budem nalhávat v Rakousku a v Německu se upřednostnuje Ford před veškerou konkurencí ( i přes to ,že Ford je kouskem Mazdy) .Když se kupuje Mazda od těchto sousedu tak skoro nikdy není ošetřeno proti korozy ,(vím o čem mluvím muj znamej si od značkovejch servisu Mazdy vozil přípravek na ošetření dutin v 200l sudech ,grátis,dováží auta ) Vždy když jede pro auto tak si zjistí zda je od soukromého zemědělce, tyto auta sou pouze na náhradní díly. Koroze spodku a vlastně všech plech.částí je značná. Vše má na svědomí parkování před. majitelu ve stodole ,kde jsou umistněná i hnojiva .

Ojeté auto ,určitě ,ale ne od sedláka!!

2008-11-01 12:44:48

Boďa: No v garáži to měl, to jsem bral jako výhodu, že auto bylo garážovaný :-/ Garáž kritizuje i Ufis o pár příspěvků výše. Koupil sem si k novýmu bytu i garáž asi za 250k. Prodat ji můžu vždycky. Na opravu už jsem objednanej na příští pondělí.

Těší mě alespoň, že auto jezdí v porovnání s mým předchozím Peugeotem 206 podstatně lépe a to jsem tu 206 měl úplně novou. Samozřejmě není úplně objektivní srovnávat auta rozdílných tříd. Automatická klimoška bude taky velký plus v létě na dovolený (místo otevřených okýnek

2008-11-01 12:52:03

Luda: to moje auto je od nějakýho bankéře. Jeho poměrně luxusní domek rozhodně nevypadal jako stodola Dostal služebního Meďoura a manželka měla novýho Golfa, tak třetí auto v rodině nebylo třeba. Z tohodle pohledu jsem neměl nejmenší obavu, všechno působilo hrozně důvěryhodně. Měl sem s sebou 2 lidi, kteří mi měli prověřit technický stav auta a na tohle nepřišli. S němcem se snažim dohodnout na slevě, ale zatím marně. Když se na to dívám z jeho pohledu, tak si říkám, že o tý korozi možná ani nemusel vědět.

2008-11-01 20:35:26

Díkes za rady, tak na světla se vyprdnu a nechám motorek motorkem. Na podvozek se taky chystám, ale ještě nevím kde a kdy na netu psali něco kolem 3500Kč a životnost cca na 3 roky, což mě trochu zarazilo (nevím nemám zkušenosti) Měj se !

2008-11-01 23:45:54

Já sem si koupil nějaký Philips (homologovaný, waty stejný jako original) žárovky s o 50% větší svítivostí a nechci je tam dát, když nelze nastavit výšku světel. Tak jak to mám nastavený teď je to ok, dokaď není auto naložený. Technickou to taky prošlo bez problémů. Já nejsem odborník na stříkání podvozku a dutin, ale řek bych, že když se to udělá fakt precizně, použijou se kvalitní produkty a bude se to každej rok kontrolovat, tak to musí vydžet podstatně déle než 3 roky. Přeju hodně štěstí při výběru profi firmy.

doris  
Doris
2008-11-02 08:42:47

Upir: Garážované auto, pokud je parkováno v čisté a dobře odvětrávané garáži, je na tom VŽDY lépe, než auto, co stojí venku, takže investovat do takové garáže se vyplatí. Máme obě auta garážována a jsou jak nová, není sebemenší problém s korozí, nebo s kondenzací vody. Jediné, co by bylo opravdu mínus, je vytápěná garáž v zimním období, když by se do ní zaparkovalo auto zbabrané od soli. Pak by to mohlo dopadnout přesně, jak je vidět na těch Tvých fotkách, protože korozivní reakce se díky vyšší teplotě značně urychlí a auto vyloženě hnije. Mazda má bohužel mizernou antikorozní ochranu a taky lak, musím s lítostí konstatovat, že nejhorší ze všech aut, co jsme kdy měla v ruce...I stará 323F na to byla podobně, ale moderní auta vyráběná v duchu spotřebního zboží s co nejnižšími náklady jsou na tom dost špatně s trvanlivostí. To i služební Fábie a Koktávky jsou na to po 150.000km vzhledově lépe, než Mazdy s polovičním nájezdem km. Prostě to nejsou auta na naše cesty, kde jsou v zimě hrubé posypy a agresivní sůl. Auta dovážená z jihu jsou na tom o 100% lépe, co se týče koroze.

Já jsem preventivně řešila dodatečnou ochranu podvozku, který hned po koupi NOVÉho vozu vykazoval povrchovou rez na absolutně nulově chráněných dílech před korozí a nestačila jsem se divit, jak je to všechno odfláknuté. To mi na M6 dost vadí. Nicméně nástřik podvozku, výfuku a ošetření dutin se vyplatilo, dodnes tam žádná koroze není. U ojetého auta je to o štěstí na kus, ale když jsme sháněli po bazarech M6, žádná nám nevyhovovala a 80% z nich bylo více či méně zarezlých. Vždy je nejlepší prevence, jenže u rozsáhlé koroze je to už problém a nedá se zpravidla úplně odstranit, spíš jen zpomalit. Broušením do zdravého kovu se dost ztenčí materiál a taky je to hrozná práce.

2008-11-02 12:51:21

Ahoj Doris, Ty si myslíš, že to co je na mém autě, je už rozsáhlá koroze, jejíž odstranění nějak podstatně ztenčí materiál? Doufám tedy, že auto Zeman provede za 12000 Kč opravu se 101% kvalitou.

Není mi pořád jasný, proč někdo (ať už Mazda nebo někdo dodatečně) nastříkal podvozek jen v některých místech a neudělali to celý...

doris  
Doris
2008-11-02 13:56:10

Upir:Ahoj! No, zatím to není tak vážné, ale některá místa už nejsou jen povrchová rez a záleží, jak to v tom servisu vybrousí. Někdy na to kašlou a jen to přestříkají barvou, což je na nic. Proto si to raději dělám sama, ale určo jsou i dobré servisy, kde to neošidí. Za cenu 12.000,- by měli udělat špičkovou práci na alespoň třech autech, zdá se mi to přehnané, ale budiž. Autorizáky si umí zaúčtovat kde co..... Proto tam nejezdím, páč stejně nakecají hory doly a pak záruku neuznají a zase cáluješ...Mám na mysli ostravské autorizáky Mazdy a Nissanu.

Ten nástřik, který považuješ za dodělávaný, tam je od výroby, bohužel to šidili a nedotáhli to všude, kde bylo třeba. Holt šetří...

2008-11-02 14:13:28

mazdárek- nevlastním M-6 ,ale 323 C, už je to skoro 12let staré autíko, zub času se nadá zastavit, ale dá se prodloužit. Auto jak píše Doris je jen spotřební zboží,čím mín vydrží ,tím víc se jich prodá. CHápu to ,ale u nás (mám na mysli naše platové podmínky),prostě nejde kupovat nové auto každé 3-4roky.A tak já vždy na jaře a na podzim vše dukladně očistím a nastříkám. Dutiny vystříkám jen v létě,aby to v horku pěkně vzlínalo do všech míst,kam má.Spodek dvakrát do roka. Auto už sem koupil ojeté a bez udržby ,tak mě na jaře čekají zadní lemy(nemoc snad všech japoncu).Přitom stačí jen rozebrat zadní plasty v kufru a kolem sedaček a vše porádně prostříkat(všude sou gumové záslepky) ,prostě vyndat vystříkat a je pokoj. To samé je i v podlaze pod sedačkami vyndat špuntík a vystříkat. Vše sa vám vrátí v delší životnosti vašeho miláčka..

doris  
Doris
2008-11-02 14:33:34

Luda: Souhlas. Hodně je to o údržbě, když se dělá pravidelně a pořádně, pak není problém, aby auto sloužilo třeba dvacet let a vypadalo hezky.

Podvozek stříkám pryskyřicí od Motipu, dělala jsem to před léty a stále perfektně chrání a drží na všech ošetřených místech. Pouze tam, kde došlo k mechynickému poškození - třeba po zvednání auta nebo od nárazů kamenů, tam to poopravím, ale je to spíše výjimečny případ. Skutečně když je dokonale připravený podklad a kvalitní barva se aplikuje ve více jemných vrstvách, je to investice na velmi dlouho. Dutiny taky dělám v létě, ale ne každý rok. Staší co 3-4 roky, ale opět kladu důraz na profi výrobky, třeba vysoce penetrační vosk do dutin ML od Dinitrolu.

Před zimou navíc celý spodek auta nastříkám tvrdým voskem, opět Dinitrol, a to má za následek odpuzovaní vody a nečistot a zlepšení konzervace. Každopádně nikdy nedávám zasolené auto do garáže, ale co nejspíš ho vystříkám poudem vody, zabere to pár minut, ale hodně to pomůže. Ono, čím déle je bordel a agresivní látky na materiálech autem, tím hůře. Neznamená to, umývat auto po každé jízdě, ale přinejmenším jednou týdně a pak, když je silně znečištěné.

Někdy mohu udělat fotky, jak budou sundána kola a podvozek zvednutý, rez tam nenajdete.

2008-11-02 14:39:14

Jak říka Doris za 12tis.min.udělaný 3tři podvozky...Vem si základ na spodek když budu přehánět 1000kč a nějaký dobrý gumoasfalt taky 1000kč pak nějaký ten smirek,kotouč do brusky a nějaký ten brusný kotouč ne bo kartáč do vrtačky na špatně přístupný nísta,a kartáč do ruky,kdyby doopravdy hodně tak dalších 1000kč...to máš tři tisíce!max.dva dny práce a ušetřil jsi 9000kčjestli pak budeš chtí nechat eště vystříkat dutiny což se dělá hlavně v létě výde tě to na 1000 - 1500kč.(za 12tis vych se na ně pěkně vysr...to je pěkná zlodějna)

2008-11-02 16:38:36

Požádal jsem pana Žurovce z auto Zeman o přesnou specifikaci prací, který budou na mojí M6 provádět. Cenovou kalkulaci mi tvořil 2 dny, tak to snad bude stát za to. Pokud to udělaj profi a zaručej se za kvalitu svojí práce, tak asi těch 12k investuju. V těch 12000 je i nějaká ochranná lišta prahu, která mi tam údajně chybí a když bych s tím měl strávit 2 dny práce (nevím, kde bych mohl 2 dny blokovat zvedák), tak je to pro mě přijatelný.

Slibuju, že pokud moje M6 přežije tuto operaci, tak se o ní budu starat minimálně o 300% lépe než ten němčour Na mém předchozím autě jakmile byla někde nějaká drobná vada, tak sem ji hned opravoval a podvozek sem hlídal, i když to bylo skoro zbytečný, protože Peugeot má ochranu proti korozi fakt na vysoký úrovni (měl jsem rok 2004).

doris  
Doris
2008-11-02 16:48:07

Tak to Ti přeju, ať jsi spokojen. My, když jsme v létě jeli do autorizáku do Ostravy a chtěli namontovat denní světla, říkali cenu za práci okolo 3000,-, a dobu práce asi 2-3 hodiny. To bych respektovala, jenže když jsem viděla, jak to zbastlili na jiné autě , odmítla jsem a vzali jsme si jen ta DRL světla a jeli si to namontit sami. Tvrdilil, že to lépe udělat nejde za tuto cenu a čas, což jsem považovala za trapný vtip. Výsledek mám o dost lepší než oni a trvalo mi to stejně dlouho, jak by to dělali oni. Ušetřila jsem si tři tácy a vypadá to lépe, než od nich. Proto ten můj výše zmíněný skeptický názor na práci autorizáku versus cena. Pokud u toho člověk může být, je to ještě celkem dobře, ale toto nám nechtěli umožnit.

2008-11-02 17:54:51

Děkuji. Pokud nezměním názor, až mi pan Žurovec zašle specifikaci, tak sem dám po dokončení pár fotek jejich díla včetně mých dojmů.

2008-11-03 17:14:44

Ahoj Doris

Nedávno jsem hledal v autě zvedák a nemůžu ho najít. Jestli tam je tak prosím tě kde a jestli ne tak jaký typ přijde? Úplně obyč nebo něco spešl.

Dík za info

2008-11-03 18:30:28

Zdarec ,

jestli máš kombíka , tak je pod podlahou v kufru úplně napravo v podběhu .Je tam boční kapsa a pod ní ještě zvedneš ten kousek podlahy .Je přišroubovanej a dává se dost blbě zpátky .Když ho pak nedáš zpátky jak tam byl , tak dělá pěkněj rachot .

2008-11-03 18:32:11

tak hever by měl být u rezervy.sou tam na klíče a hever normnálně vytvarovaná polička jakoby.v kufru zvědni to plato a mělo by to být vidět.nebo u rezervy.

2008-11-03 18:49:13

Zdarec ještě jednou ,

nevím jestli ti to uleví .Koupil jsem 6 na jaře a do této chvíle jsem do ní nasypal něco kolem 70 tisíc .Měnil jsem snad úplně všechno .Kupoval jsem to od překupníka .Dovoz Italie ( nikdy více ) .Měnil jsem komplet řízení , komplet brzdy , spodní pravé rameno , autorádio, reproduktory .Příběhy , které jsem prožil něž jsem všechno vychytal jsou na více psaní .Po těch investicích co mně autíčko stálo si ho nějaký pátek nechám a budu se modlit aby něco neodešlo .Kupoval jsem Mazdu v přesvědčení , že jeto kvalita .Po těch pár měsících už o tom nejsem tak přesvědčen .Paradoxně - jediné co bylo a je zatím OK je spodek auta .Holt Italové nesolej .

2008-11-03 19:37:05

to je pořád dokola.Když se o to někdo vůbec nestaral,tak koupíš zmetka.Já mám Itálii a problém nemám,ale zase mi ho zníčily v servisu.

2008-11-04 15:04:07

A já mám tu svou prdelinku z Čech, navíc po leasingovce a je v pohodičce - garážovanej, servisovanej, nebouranej služebák.......


Odpovědět

1  2  3  4