Fórum - Téma


Je „normální“ koroze prahů atd?


Fórum 6 GG / GY Je „normální“ koroze prahů atd?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2008-10-29 22:30:18

Zdravím Vás,

Mám problém s korozí podvozku na mojí M6 a potřeboval bych názor nějakého odborníka. Trochu se pokusím popsat situaci.

Jsou to 3 týdny, co jsem si dovez z Německa od prvního majitele Mazdu 6. Auto vypadalo z venku jak nové, serviska vyplněná, záruka (což jsem později zjistil, že nekryje zdaleka všechno, protože je od nějaké CarGarantie), na svolávací akci bylo, takže lemy blatníků i dveře ošetřené. Podvozek jsem bohužel moc na místě nekontroloval, ono ani nebylo pořádně jak. Auto jsme vyzkoušeli, sepsali smlouvu a nechal mi i svoje SPZ na převoz do ČR, protože byla neděle.

Po příjezdu do ČR jsem po pár dnech zjistil, že nefungujou motorky ve světlech a tak jsem volal do CarGarantie, kde mi řekli, že tato závada byla již hlášena v Německu v 06/08 a není kryta zárukou od nich. Bezvadný. To bych ještě překous, protože jinak se zdálo být vše ok.

Jenomže když jsem si nechal auto zkontrolovat v Auto Zeman v Praze, tak mi zjistili korozi na podvozku. Nejdřív to vypadalo tak, že to Mazda zaplatí jako záruční opravu, ale dnes mi volal pán z Mazdy a záruční opravu zamítnul.

Technik z Auto Zeman mi dělá kalkulaci na opravu vybroušením koroze a přestříkáním, ale říkal, že by asi bylo lepší vyměnit prahy. To je paráda. Když mi na Peugeotu 206 po bouračce dělali nějaký plechy, tak to stálo 46000 a to neměnili oba prahy (to šlo z pojistky viníka, tak mě to nebralo). Na Peugeotu po 5ti letech provozu nebyla nejmenší známka koroze, což mě tak torochu dávalo důvěru i v tuto Mazdu, která je mladší.

Jak jsem pátral všude možně, tak se lidi zmiňují i o korozi podvozku (hlavně Doris), ale v Auto Zeman mi tvrdí, že to vidí poprvé takto zkorodovaný podvozek. Sem na toho němce docela naštvanej, protože minimálně o těch světlech věděl a nic neřek a tak bych se ani nedivil, že by věděl i o korozi podvozku, když auto bylo každej rok na prohlídce v Mazdě (naposled 06/08, prohlídky mám potvrzené z Mazdy CZ).

Poslal jsem mu 2 maily s popsanou situací a že to budu chtít nějak řešit. Nepočítám s tím, že by mi obratem poslal na účet zpět nějaký prachy, takže jsem si přes známou sehnal i právníka, který mluví německy a s tímto by mi pomoh. Na místě jsme byli 3 a ten němec, takže asi i případný dokazování něčeho by bylo možný, ale až takto daleko bych nechtěl zacházet.

Prosím tedy o radu Vás, kdo se v M6 vyznáte. Nafotil jsem to jak to šlo a bylo to po jízdě v dešti, takže zkorodovaná místa jsou i líp vidět- foto zde: http://splechty.cz/index....category&id=40&Itemid=121 Je vůbec šance to nějak opravit, aby se to alespoň 3-4 roky nevrátilo zpět? V zimě jezdím málo, ale ještě asi rok bude stát auto na ulici. Pak budu mít novej byt i s garáží, tak se snad bud mít i auto lépe.

Děkuji

2008-10-29 23:10:01

ahoj,ja mam teda bjcko r.v. 02 a mam tam rezu tak max 5% s toho co máš ty(jeste jsem na auto krom podbehu nasahl)...Divný,podle mě spatně zvolená ochrana podvozku,špatnej základ...Ale že by to bylo prohnilý skrz na skrz to nevypada,spíš jen venkovní rez ne?to bych se na nákou výměnu prahu vykašlal,to nemá cenu.A když už někdy tak to určitě nebude dělat 46tis.Sehnal bych si prahy a od nějakýho skušenýho svářeče nechal navařit,to není tak těžký když člověk umí používat Co.Jinak takhle jak to je:zbavyl bych se rezu,Ocelovým kartáčem,smirkem,bruskou a nanesl bych antikorzní základ a pak eště jak to dělám já nějaky ten lepčí gumoasfalt...nakonec bych si nechal vystříkat dutiny a pořádně vzít i spodek,prý je lepčí si to nechat dělat na jaře když je spodek rozehřátej ale i ted se nic neskazí.hlavně pak chvylku parkovat na trávě a ne zamecký dlažbě u báraku ...A stou garáží,podle mě je lepčí když auto stojí vanku než když je někde ve vyhřáté garáži(Říká se že nejlepčí garáž je stodola),...sám mám garáž a používám jí jen když se v autě hrabu,mazdičce budu dělat venku přístřešek...snad sem ti aspon trosku pomoch...

2008-10-29 23:49:21

Ufis: Ahoj, já sem si myslel, že i přes všechno co se o M6 a korozi povídá, tak tohle bude trochu horší než obvykle. Opravu si chci nechat udělat v Auto Zeman a následně náklady zkusím vymáhat po tom němci. Taky tím nepřídu o záruku na prorezivění. Potřebuju, aby mi auto alespoň další 3-4 roky sloužilo a pak asi půjdu do novýho, protože jsem vybíral měsíc a opět jsem vybral špatně (už jsem jednou měl problém s ojetinou, tak jsem pak raději koupil novýho P206).

Garáž to bude společná, takže tam asi moc teplo nebude, ale říkal jsem si, že aspoň v zimě nebudu škrábat námrazu a nebude na něj furt pršet.

2008-10-29 23:57:23

Poradím ti přístě si vzít někoho aby ti pomohl skontrolovat auto,taky jsem si jednou nasral do bot,vše bylo tak krásně zamaskováno že nebylo vydět jak je sežraný,vše bylo poslepováno ipou ale stou garáží fakt bacha,má to své + a -,auto ae zapaří a pak hnije,to není blbost to je fakt...jinak ať se daří.

2008-10-30 08:58:20

ty to máš teda ale extrém,to sem ještě neviděl.Určitě se zbav rzi a pak udělej antikorozní ochranu.taky sem se u minulého auta spálil,že sem si nezkontroloval podvozek.a teď u mazdičky ,když sem měl vše v cajku,tak mi to zase zkurvily v servisu.to máš pak těžký hold

2008-10-30 11:46:54

Je to polítováníhodné, co je to za rok. Mě spíš zajímá to, proč to nechce mazda uznat.

Jinak podle fotek mi přijde že větší zlo by bylo měnit celé prahy než provést pouze důkladnou opravu.

2008-10-30 12:20:41

Sem už trochu vytočenej, protože ten němčour ani nereaguje na maily. Dal jsem mu ultimátum do zítřka, aby si vybral řešení (odstoupím od smlouvy nebo vrátí část kupní ceny a zaplatí opravu u Mazda servisu). Večer mu zavolám aby se nevymlouval, že nečte maily (vždy reagoval rychle, když jsme jednali o koupi auta). Pokud nenajdeme smírný řešení, tak to zítra předám právníkovi. O vadě světel věděl, to mu lehce prokážu a tohle doufám taky.

Achjo

2008-10-30 13:43:00

to víš že se teď bude cukat,ale pokud na něj vybafneš s právníkem,tak to snad na něj zapůsobí.To víš,si myslí,že mi Češi si necháme srát na hlavu.

2008-10-30 13:59:06

Kéž by to tak bylo, ale on ví, co stojí vedení sporu v jiné zemi, takže se tak moc nebojí

Proč to neřešíš s tou mazdou?

2008-10-30 14:41:35

kdo já?

2008-10-30 15:05:04

FredyK: Já to s Mazdou řeším, ale oni mi záruku na tohle zamítli a dostal jsem několikaminutový výklad, jak se v ČR solí silnice a používá nevhodný štěrk atd. V ČR to auto jezdí 3 týdny. V Auto Zeman mi nabídli precizní odstranění koroze, ošetření něčím antikorozním, nastříkání gumoasfaltem, nastříkání do barvy (na co je na podvozku dobrá barva?) a doplnění nějaký chybějící lišty za 12500 Kč cca. Asi si to nechám udělat + nový světla a přes právníka budu chtít minimálně 2000 Euro zpátky. Dal sem za něj 12000 Euro. Zkusim co půjde, ale o nějaký vleklý soudní spor zájem nemám, to mi za to nestojí.

2008-10-30 15:06:58

Upír, přeci

2008-10-30 15:24:32

Zdravim dovezl jsem si taky mazdičku z německa kupoval jsem to u mazdy ročník 2004.Auto uplně bez koroze,najeto 40000 km,před týdnem jsem ji na zimu navoskoval a všimnul jsem si u všech dveří od lišty dolu trochu hrubšího nalakování,napadlo mně jestli to není ta dodatečná ochrana proti korozi.Nemate to někdo taky u auta z německa?

2008-10-30 15:32:20

ssbelsky: to tam mám taky a v Mazdě mi řekli, že je to právě ta antikorozní ochrana dodatečná. Tohle na dveřích a na lemech zadních blatníků taková guma.

2008-10-30 22:52:21

A já jsem si říkal proč je tam to jiné lakování Mám to taky z němec

2008-10-31 12:38:48

Hmm, ja mam Bj taky z nemecka rok 98..podvozek jsem strikal pred minulou zimou, ale takto zrezle jsem to nemel. Rezave to bylo taky, ale aspon podle tvych fotek se mi to moje nezdalo tak hrozne. No na nemcoura se to da vybalit jako skryta vada a odstoupit od smlouvy, jen nevim jak je to s dokazovanim, ze te o tom neinformoval pri predani, kdyz to neni ve smlouve. K servisu mazdy v CR se radeji nebudu vyjadrovat, protoze to je v mem pripade nejvetsi strasak jestli si priste koupit mazdu nebo ne. K te rezi bych cekal, ze se budou stavet ve vsech pripadech celem, kdyz se vseobecne vi, ze vsechny mazdy hnijou pokud se dodatecne neosetri

2008-10-31 16:44:11

Zdravím tě!

Já jsem bohužel taky až doma zjistil že mi nejdou motorky ve světlech. Zjišťoval jsi už v čem to může být a popřípadě cenu opravy nebo nových? Zastoupení MAZDA pro ČR mám špatnou zkušenost, mám auto z D a jsou chycené zadní dveře okolo podběhu v mazdě duba mi to nafotili a že to projedná mazda dovozce, po 14 dnech oprava v rámci záruky zamítnuta serviska je vedená, tak nevím v čem je problém. Obrana proti rozhodnutí asi moc není.

2008-10-31 21:34:27

myhal: Ahoj, motorky ve světlech jsou zřejmě jedna z mála opakovaných závad, na který M6 trpí. Možná se to dá nějak zbastlit a opravit výměnou samotných motorků, ale protože jsou světla nerozebiratelná, tak to pravděpodobně nebude dokonalý řešení. Jinak je potřeba vyměnit světla, která se dají koupit od cca 3500 (něco co neznám), přes cca 5000 (Bosch) do 5500 (original Mazda) bez DPH za kus.

Mě podvozek rovněž v Auto Zeman nafotili, dali mi trochu naději, že to půjde na záruku a pán z Mazdy to následně zamítnul (asi za 2 pracovní dny). Dal mi výklad o nekvalitním posypu českých silnic a že původní majitel zanedbal nutné opravy na podvozku. Auto bylo každej rok na prohlídce, to mi ověřili přímo v Mazdě, nicméně na záruku to nepůjde. Nechal sem si od Auto Zeman udělat cenovou kalkulaci opravy a důkladný odrbání veškerý viditelný koroze, ošetření podvozku, nastříkání gumoasfaltem a barvou vyjde na cca 12000. Známej v autoservisu si ťukal na čelo a nabíd mi opravu kolem 2000. Chybí mi tam ale i nějaká plastová lišta či co a to už je v ceně opravy, tak to nejspíš nechám udělat v mazdě. Jestli budu mít takový štěstí s opravou, jako při koupi auta, tak už nevim...

2008-10-31 23:58:46

Udělal sem ještě pár fotek u známýho v servisu, když auto bylo na zvedáku http://splechty.cz/index....category&id=41&Itemid=122

Každej mi říká, že u takto mladýho auta to je divný. Hledám sám pro sebe vysvětlení, jak je to vůbec možný, že to je tak rezatý. Ty černě lakovaný díly jsou rezavý hlavně kolem šroubů a kolem hran. Prahy jsou rezavý, ale na jedný fotce je vidět podlaha, která je celkově ok. Je to místama zastříkaný gumoasfaltem, na obou stranách ve stejných místech. Tam kde asfalt končí, tam to začíná reznout. Ten gumoafalt je tam z výroby? Nechápu, ať už je to z výroby nebo dodělaný, proč to není použitý všude? Mazda chce za opravu 12000, ten můj servismen mi řek kolem 2000 a že to bude určitě 10 let v pohodě.

Nenapadá Vás, jak takovýto problém může vzniknout? Netýká se jen prahů, ale i různých dalších dílů, tak bych to na výrobní vadu neviděl. TO by asi musel stát rok v mokrý trávě nebo projet nějakej chemickej hnus nebo nevim...

2008-11-01 10:56:56

Hele, známý mají 323 Ba sedan z r. 97, km asi 70tis a spodek byl na kaši zrezlej po 5-ti letech. Ale úplně...

Mají statek, auto kupovali nové a používali ho na co bylo potřeba, lae km moc stejně nenajezdili... Prostředí asi udělalo své.

Zadní lemy už mají puchejřky.

Ta moje plechovka je taky z rajchu. Ty těžký části mám orezlý úplně stejně, možná trochu víc, ale prahy takhle navypadaj... Nestálo to právě v teplý garáži?

Trochu to odrbat, napatlat a je klid. Udělat ještě dutiny a vydrží


Odpovědět

1  2  3  4