Fórum - Téma


Japonci stále vedú


Fórum Pokec všeobecný Japonci stále vedú




ado
2008-05-07 19:16:19

Japonci stále vedú

Aj minulý rok potvrdil dominanciu japonských značiek. Absolútnou jednotkou je Mazda, ktorá má v prvej desiatke hneď troch zástupcov a pomaly vytláča z čela rebríčka Toyotu. Najspoľahlivejším autom je model Mazda 3 pred Mazdou 2 a šiestou Mazdou MX-5. Spoločnosť robia Mazde v prvej desiatke aj Honda (Jazz) a Toyota (RAV4). Významnou novinkou však je, že na čele rebríčka sa vyrovnávajú sily medzi japonskými a nemeckými výrobcami. Na najvyšších pozíciách totiž nájdeme aj VW Golf (3.), Ford Fusion (3.), dve Porsche (6.), Mercedes A (9.), Opel Meriva (9.) a Ford C-Max (9.). Dobre si vedie dokonca aj Škoda, ktorá je Octaviou aj Fabiou v stále v prevej polovici.

Slabosťou európskych automobiliek je však nerovnomerná kvalita produkcie a nárast porochovosti v závislosti od veku. Kým Japonci dokážu udržať kvalitatívnu úroveň v celom spektre svojho výrobného programu, európske značky majú vždy aj svoje čierne ovce. Pre Ford je to už tradične Galaxy, pre Volkswagen Sharan a pre Opel napríklad Omega. No a svekom sa odstup "Japoncov" a Európanov" ešte zväčšuje. verili by ste, že osemročné Subaru Forester či Toyota Corolla je na tom lepšie ako dvojročný Peugeot 307 alebo Renault Laguna?

Od polovice rebríčka začínajú „kraľovať“ Francúzi, Taliani a Kórejčania. Kým Citroën a Renault sa môžu pochváliť aspoň jedným modelom so spoľahlivosťou lepšou ako priemer (Citroën Xsara, Renault Scénic), Peugeot, Fiat či Alfa Romeo sú s celým výrobným programom v tretej tretine rebríčka. Najmenej radosti však majú z výsledkov asi predajcovia amerických áut. Chrysler PT Cruiser. alebo Voyager sú čiernymi bodkami štatistík TÜV.

2008-05-11 19:32:02

Je to sice hezké PR, ale spolehlivost není nějaká statistika TUV,ADACu,J.D.Power či test jednoho auta na 100 tkm v Auto Bildu.Takže krom M6 mám, resp přenechal jsem dceři L2,najeto 90 tkm,poruchy nula,tak nevím...On dnes nikdo nedělá nespolehlivá auta.To je jako by majitelé Octávie2 jásali,že v testu na 100 tkm je aktuálně za 3. místě. Jedno auto má nulovou vypovídací hodnotu.Konečně,když se na ta čísla člověk podívá pořádně a rozklíčuje(dešifruje),pokud se trošku technikou živí, pak se u takového ADACu zjistí, že spolehlivost je řádově 97-99,9% provozovaných vozů a ty poruchy, tj. důvody výjezdu jsou řádově 25% došlé palivo,25% vybitá baterka nebo zabouchlé klíčky, 15-20% defekt gumy...takže to je náhoda, nebo šlendrián řidiče(došlé palivo).Skutečné poruchy jsou výjimečné.

TUV snad nikdo za spolehlivost nepovažuje.

Novináři musí o něčem psát a lidé o něčem diskutovat.

Je to o údržbě,ano-ne, oleje,paliva,způsob zacházení.....znám lidi, kteří zlikvidovali a měli problémy s každým autem. Důvod: nepoužívají mozek.

Takže do M6 sednu stejně v poho jako do L2,nebo naopak.Kolik těch aut kolem silnic stojí?Ojediněle.Za týden jich vidím míň než nehod. To jsou fakta.

M6 mám ne skrz nějaký test, ale protože končila výroba,dětské nemoci vychytány,skvělá cena, servis ví, kde je příp. problém a co si pohlídat.

Źe se doma všem líbí je samo sebou. Design ženy doma bere víc než mne.

doris  
Doris
2008-05-11 21:55:55

To je fakt, že zacházení majitele je rozhodující. Testy jsou též jen testy.... Ovšem nikdo mi nenamluví, že takový Renault nebo Peugeot je srovnatelně spolehlivý, jako třeba Mazda nebo Toyota. Když porovnám třeba jen elektroniku, tak není co řešit. Znám jen málo majitelů moderních Renaultů nebo zmíněných Peugeotů, kteří by jezdili bez problémů. Mám dva japonce, M6 (2006) a Nissana Primeru (1992, najeto cca 300.000km) a nikdy jsem neřešila poruchu nebo problém, který by mne nechal někde stát. Opravy se týkaly jen spotřebního materiálu(olej, brzdy, tlumiče apod.) Kolegyně od manžela z práce jezdí skoro co druhý měsíc do servisu Renault se sým Meganem, a často si ani autorizák neví rady. Stále se obejvují závady v elektronice a vůbec provozu toho auta. Po spojení Nissanu s Renaultem jde kvalita a spolehlivost Nissanu, který kdysi vyráběl fenomenální a velmi kvalitní vozy, totálně do kytek. Proč asi?

2008-05-12 11:21:27

Asi vím

je fakt že francouzi to s elektronikou přehání,m ale na druhou stranu, proč mazda, jakožto auto ze země elektronice zaslíbené nemá už dávno ve standartu třeba BT handsfree, usb vstup, malinko inteligentnější display palubního PC. Výrobní náklady 0,00 a posunula by se tím malinko jinam.

doris  
Doris
2008-05-12 11:35:15

To je fakt, vždycky by se dalo něco vylepšit, ale za tu cenu nabízí Mazda myslím opravdu solidní a nadprůměrně vybavená auta, v porovnání s vozy stejných tříd jiných značek. Když jsem si porovnala cenu M6 s OCTII, tak Octávka vyšla o dost dráž, když se dorovnala výbava s Mazdou, ovšem s horší motorizací (1.6FSI) a taky Mazda je auto o třídu výš.

2008-05-12 15:47:07

Teď trochu rýpnu do vosího hnízda: oktávka není o třídu níž. Obě auta spadají do plus minus stejné.

Ale jinak souhlas, proto snad jezdíme v japoncích, pro jejich kvalitu, design a vyvážené jízdní vlastnosti.

A hlavně je nemá každej vydlák za rohem

doris  
Doris
2008-05-12 16:45:21

No s tou třídou to na 100% nevím jistě, prodejce ve Škodovce mi tvrdil, že je to tak napůl nižší střední a střední třída. Má to dost krátký rozvor, co vím. Ovšem ten prostor a pohodlí OCTII. prostě nemá takový jako M6. Co má OCT lepší je lak a antikorozní ochrana kastle, tam by se měla Mazda ještě hodně zlepšit. Jinak k M6 výhrady nemám. Každopádně též mne nebere auto, které vidím několikrát za minutu na cestě a desítky kusů na parkovištích u supermarketů a k tomu ještě za tak vysokou pořizovací cenu. M6 mne zaujala hned po jejím uvedení v roce 2002, líbí se mi i facelift, především interiér. Nová generace prodávána od jara 2008 není designově špatná, ale v interiéru už se mi tak nelíbilo, jako u té, co máme. Navíc to bylo línější při stejné motorizaci. Neměnila bych. Je zvláštní, že když se v roce 2002 začala M6 u nás prodávat, tak se velmi rychle objevilo mnoho kusů na cestách, ty nové se prodávají už třetí měsíc a zatím jsem neviděla jedinou.

2008-05-13 00:10:39

Mne zaujala M6 sice také hned po uvedení na trh, ale tehdy se jezdilo v O1 TDI 66kW a až na dvě typické poruchy (konečně SCV ventil u CR na M6 se také ne každému projevil v záruce a platili pak ze svého ), tak jsme M6 zamítli,protože po zkušebních jízdách se mne žena ptala, jestli tohle má být ten pokrok? M6 byla neskutečně hlučná(valivý, aerodyn. hluk, a protože jsem milovník nafty, pak ropák klapal jak nýtovačka).Stará zlatá Octa, navíc spotřeba ne bájných 4-5 l, jak mnozí...bla,bla... , ale poctivých 5,8 to bylo.

Tak se vzala Laguna v naftě a auto naprosto bez problémů.

Teď ji má dítě, je fakt,že se s autem nezacházelo brutálně, lejí se zimní/letní aditiva (jsme takoví detailisté, že zimní se leje, resp. tankuje se a před tím se dá aditivum po nějakých 100-150km jízdy,aby nafta v nádrži byla trošku zahřátá,,,no jo,chemie) aj. drobnosti.To praktikuje i dívka s netechnickým vzděláním.

Kamarád má L2 a opravy jej stály neskutečně, a to je měl ještě u nás drobet levněji. Jenže brutální zacházení, se studeným motorem, naftu bral zásadně nejlevnější,auto přetěžoval...Jiný ročně najede kolem 50 tis, je ve volném čase muzikant, takže různé plesy atd...už má druhou L2 (jednu ojezdil za 2,5 roku a ve 150tkm ji prodal) a zvažuje nad L3. Problémy nula, jenže je také stojní ing.,s autem zachází slušně a nebrutálně. Další tři známí mají L2 r.v. přelom 2003/04 a v pohodě. Tam už byla elektronika bez problémů.

Jiný vyměnil Mégane za Corolu Verso, tam za rok 25 tis a jen jedna prohlídka, Mégane bylo trvale v servise.Jenže jiný měl zase Yarise(ještě z Japonska), ročně 3-4 měsíce v servise a japonec mu už nesmí do domu. Souseda vyměnila obecně bezproblémového Getze za Corsu...manžel rok trvale nepojízdnou A6 za bezporoblémové Infiniti.

Dalo by se pokračovat, ale byla by to nuda.Co člověk, to jiná zkušenost. V mém servise mazdy měli už i roztrhlé turbo u nafťáku. Skvělá porucha, moc to nepotěší, když je člověk tisíc km od domu...

Kamarád a jeho žena kupují výlučně Peugeuty.Ona malé P106,206,207..když měla druhého P206,tak by asi při tzv. šrotovitosti do dalšího nešla.Potřebuje jezdit k pacientům, ročně najede 25 tis...manžel bere velké,nedávno koupil druhou P607. Na první mu 3-4 krát opadl držák nádobky ostřikovačů. Za 4 roky 350 tkm, to je i docela dost a auto v pohodě. Bral novou P607 v prosinci, už tam má 30 tis.Všechna další auta-dodávky výlučně Peugeot a nehodlají měnit značku.

Závěr z toho všeho neplyne žádný, jen bych nepaušalizoval a pravdu moc nehledal. Pravdu ve smyslu, nějak změřit, jak na tom kdo je...

Osobně jsem dal přednost staré M6, novou tak za 2 roky? Asi tak nějak, uvidíme.

Spíš sem pro pobavení hodím odkazy na fantastické auto s fantastickou ne-sedmiletou zárukou (nevím, co čekají za tu cenu, BMW??? a další odkaz-mrkněte,jaké je "nadšeni" z Aurise.

Z tohoto pohledu: jasně mazda je mazda a není co řešit.

Brou...

http://www.kia-club.org/index.php

http://www.toyotaklub.cz/forum/

2008-05-13 08:36:23

Doris: Souhlas já bych bral hybrid, z nového modelu bych si vzal jen karosérii od B sloupku dozadu, jinak čumák a interiér se mi více líbí v I generaci po faceliftu.

doris  
Doris
2008-05-13 09:16:22

153624: Tak to slyším prvně, že by byla M6 hlučnější než OCT Já jsem teda jela v obou a o nějakém aerodynamickém hluku u M6 nevím. Jediné, co mi na našem autě trochu vadí, je cinkání kamínků od kol do prahů, to mě vždy v zimě vytáčí a na jaře štve, páč jsou v laku oseky a musím je opravovat. I origo Bridgestonky byly dost slyšet, ale po přezutí na GoodYear je auto dokonale tiché. Hlučnost dieselového motoru u M6 (slabší verze 88kW) byla taky na lepší úrovni než chrochtací nekultivovaný pumpediesel u Octávky, který je oproti Common Railu v Mazdě zastaralý. Záleží taky, jak je motor zajetý, třeba u zbrusu nové M6 druhé generace mi i manželovi přišel diesel hlučnější, než u té strší, která už měla na kontě 140.000km. Klasický 66kW TD u OCTI. byl myslím nejzdařilejší a nejméně poruchový motor. Ty novější v OCT II jsou už o něčem jiném, co vím od taxikářů a majitelů. 150.000km a odchází to, čerpadla, vstřiky a samozřemě turbo.

Každopádně vše je o zacházení majitele a správné péči. I dvě stejná auta v rukách různých majitelů mohou být během pár let výrazně odlišná. Taky máme stařičký vůz s diesel motorem a funguje jako nový, bez problémů a s velmi níkou spotřebou. Ač je to už dnes zastaralý vznětový agregát z produkce Nissanu, na TK nebo emisích jsou z něho vždy uneseni a komentují jeho klidný a tichý chod slovy, kam se hrabe VW a další moderní diesely. Emise hluboce pod limitem, při akceleraci žádný černý kouř, jako moderní TDI a jim podobné......A spotřeba kolem 5l/100km. Nedám na tento motor dopustit.

doris  
Doris
2008-05-13 09:17:18

Fredyk: koukám, že máme podobné uvažování, čteš mi myšlenky.

2008-05-13 10:12:11

prostě mě nějak neuchvátil ten rozesmátý obličej, k tomuhle autu to nesedí, mělo by spíš vzbudit respekt než úsměv. Trochu lepší je to s GTA maskou, ale stále to tak nějak není ono. Oproti tomu zadek to je luxus, ten mě uchvátil.

2008-05-13 18:31:24

2 doris: přestřelil jsem počet slov, sorry...já to popletl: M6 je tišší než O2, pokud je O2 v PD a M6 v 1,8 benzínu.Domníval jsem se, že O2 s 1,8 TSI je tichá, ale byl to můj subjektivní názor.Omluva.


Odpovědět