Fórum - Téma


Jaký olej do motoru 2.3 i


Fórum Technický koutek Jaký olej do motoru 2.3 i



1  2

2009-02-24 07:32:18

A víš ty vůbec jaký je rozdíl mezi 5W 30 a 5W 40??? Je důležité říct že je to plná syntetika. Ovšem 5W 30 je longlife s prodlouženou výměnou na 30 tis. km. Odrazí se to taky na ceně. Dávají ho tam v servisech, zejména do nových aut, protože mají psané kontroly po 30 tis. km Takže jestli chceš měnit olej po 15, určitě 5W40 Navíc ty máš novej motor, takže tam je každá rada drahá. Nejlepší je se asi řídit údaji od výrobce

2009-02-24 07:36:03

RICHI: Kdybych věděl jaký je rozdíl v těch olejích, tak nezakládám toto téma k diskusi

Každopádně dělám výměnu po 15-20.000 km, tak asi to bude jasné - 5W-40 ( pokud to je tak jak tvrdíš )

2009-02-24 08:44:46

Je to tak, určitě jo

2009-03-25 07:35:54

No a já tady radím, a sám teď přemýšlím jaký olej do svého 1.5 16V, najeto bude 135 tis., zatím tam byla plná syntetika 5W 40, motor žere olej, ale jen tak lehce, žádná tragedie. Přemýšlím jestli se držet stále plné syntetiky, a nebo dát polo. Zaujaly mě Valvoliny - Max Life 10W 40 a neboo VR1 10W 60

Nějaké rady nebo zkušenosti?

Ještě dodám že cena VR1 je 1025,- za 5l a Max life 715,- 5l

2009-03-25 09:34:44

to Richhies: Já jsem do své Toyoty při 150 000 dal taky 10W - 40 a obyčejné Paramo za pár korun - olej mě to přestalo téměř baštit. Dnes má Toyota 300 000 km a stále do toho leju 10W - 40 a olej baští minimálně. Dodám, že jezdím od 135.000 téměř jen na plyn.

2009-03-25 11:13:22

Tak to nevím.. značkám Paramo a Mogul se snažím vyhýbat, též Castrol díky ceně.

Dobrá, a což takhle Cinol 10W 40?? Nic moc známá značka, ale můžu ji sehnat levně..

2009-03-26 16:51:48

Richi: Já bych to Paramo zase úplně nezatracoval - někde jsem asi před 2 lety četl nějakou odbornou diskusi, kde byla uvedná tabulka, kde srovnávali olej Paramo s olejem Castrol ( nevím jaké označení ) a ze 2/3 srovnávacích faktorů byl Paramácký olej lepší než Castrol.

2009-03-26 23:58:19

blueberry: jestly mužu poradit tak doporučuju oleje Titan Fuchs a olej total(ten je přímo od výrobce mazdy) já mám ve sví 626ce Titan Fusch a je to skvělej olej, jinak velmi dobrej olej je i Mobil 1 ale nevim jak to má mazda ráda a s tim Duronem já ho skoušel sehnat a marně a že jsem zkoušel hodně možností, jinak mobil jedna sme lily do sáábů a volva turbovejch i naftovejch a měli ten olej hodně rády ale nevim jak je na tom mazda. jinak o oleji Agip bych možná i pochyboval a Castrol sem lil do Jaguáru Land Roverů a BMW když sem dělal v AMT mobile ale každá značka má ráda něco jiného a koupil bych do sví mazdy Total ale kámoš mi nabýdl ten titan a neprohloupil jsem.

2009-03-27 00:03:55

No o Totalu sem taky uvažoval..na Mobil se taky koukal, o shelu přemýšlel. Asi nejvíc o Valvolinu VR1 - dle tabulek jednotlivých olejů sem zkoumal bod tuhnutí, vzplanutí a viskozitu.. tento olej bez konkurence viskozitou vyhrál... ale asi na to kašlu. Hodím tam 10W 40 co mám koupenou a mám to vyřešený, pokud se neosvědčí vyleju ven a dám jinej ještě 1000km a jdu na to

2009-04-12 23:30:03

Jak správně vybrat motorový olej?

1. První zásadou při výběru motorového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce motoru (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API SH/CD, ACEA A3, VW 505.00, MB 229.1 a viskozitní specifikace SAE, např. 15W-40, 10W-40. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty.

2. Pro oleje stejné výkonnostní specifikace je doporučena stejná výměnná lhůta (pro benzinové motory většinou 15 000 km, pro osobní dieselové motory většinou mezi 8 –15 000 km).

3. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce vozidla). Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.

4. Pokud olej splňuje výkonnostní a viskozitní specifikaci (nebo specifikaci vyšší), lze ho použít. Vyšší výkonnostní úroveň nevadí, ale je většinou dražší a mnoho nepřinese.

5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).

6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).


Odpovědět

1  2