Fórum - Téma


Jaký olej?


Fórum 323 (obecně) Jaký olej?

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé



2011-11-22 12:10:00

zdravím,tohle téma už tu určitě bylo xkrát,ale potřeboval bych poradit co dát za olej,když jezdím autem většinou jen 5 km do práce a zpět,takže motor se moc nezahřeje a zvlášť teď v zimě...je to 323 BA 1,4 16v 54 kw.Máte někdo nějaký tip?

MAX6  
J.
2011-11-22 14:33:00

Tady máš něco k přečtění: http://www.mazdaclub.cz/f...ema/oleje-zkusenosti-8646

Jinak klasika 10W-30,10W-40,5W-30 záleží kolik má motor naježděno a jestli baští olej.

2011-12-06 14:27:02

Jaký olej používáš Ty do BJ 1,8

MAX6  
J.
2011-12-06 15:25:31

Do BJ 1.8 nepoužívám žádnej protože mám BJ 2.0

MAX6  
J.
2011-12-06 15:30:10

A do tý se od manufaktůry lilo 0W-30 a ve 100000km jsem přešel na 5W-30.

2011-12-06 17:22:16

Do BJ 1,8 líli už v N 10W-40 (dle servisní knížky).Myslím, že nema cenu to měnit.

2011-12-06 19:32:31

A co nalit,když už je motor trochu vyběhlejší a bere si i nějakej ten olej?taky jdou slyšet hydroštely za studena tak bych to chtěl trochu ztišit...

2011-12-06 21:07:37

Moje zkušenost. Motor Escort RS turbo, najeto 180 tis, km, spotřeba oleje cca 1l./1000km. Na motoru už bylo slyšet vůle na klice a pístním čepu. Při výměně oleje jsem přimíchal polymer Wynns Supercharge cca 2dcl. Po výměně a nastartování motor jak vyměněný, naprosto tichý a žádné cvrdlikání. Průsak oleje kolem vačkové hřídele na rozdělovač O, taktéž pod těsněním víka ventilů. Ve studeném počasí, (parkuji venku a jezdím celý rok) žádné problemy se startem. Je s tím ale víc práce. Polymer je strašně hustý, hustější než med je potřeba nahřát určitou dobu ve vřelé vodě a zhruba dvojnásobné množství oleje také nahřát asi na 90 st., smíchat, protřepat a nalít s ostatním olejem do motoru. Vtip je v tom, že tento polymer je sice hustý, ale má odpor ve smyku jako olej. Víc si o tom můžeš počíst na gogle když zadáš Wynns. To nejsou žádné pohádky jak se říká o teflonech. To je blbnutí lidí. Teflon ulpí jen na odmaštěném povrchu za dost vysoké teploty a malém rozpětí. Když je teplota nízká neulpí, když je vysoká shoří na fosgen (bojový plyn). Ty 2dcl stojí cca 190 Kč a je to na cca 5l oleje. To že nikde kolem těsnění nesákne je tím že to zároveň oživuje pryžová těsnění. Jarda

2011-12-10 16:24:54

Čau Jardo,díky za zajímavé informace,díval jsem se na ty stránky,asi si to koupím..a v kombinaci s jakým olejem sis to dával?Mám možnost mít zadarmo olej od bráchy co jezdí s kamionem,měl by to být Shell Rimula a prý si to všichni kamioňáci lijou do osobáků,ale mám trochu strach to tam nalít,na internetu jsem četl pro nákladní vozidla,o použití v osobních tam nebylo nic...tak nevím.Jo a hodně lidí chválí přísadu Metaltec-1,co vy na to?

2011-12-10 19:00:40

Zdar chlape ! Já mám auta dvě. S tím escortem jezdím celoročně a od jara do podzimu,jinak jsem koupil na důchod novou mx5. V escortoví používám olej Valvoline5W-40 v mazdě předepisují Dexelia Ultra 5W40. To je nějaký výrobek pro mazdu. Měla by to být plná syntetika. Záleží co jsi používal. Přechod z minerálního na syntetiku by měl být přes polosyntetiku. Ten Metaltec neznám, ale pamatuji se že kdysi dávno se sem vozil Liqui Moly což byl v podstatě sirník molybdenu. Můj známý ve své horlivosti si to dal do novýho auta a zadřel je, protože se mu úplně ucpaly mazací kanálky. Pro ten polymer Wyns jsem se rozhodl proto že když jsem dělal před 40 rokama ve výzkumu tak jsme toho dovezli z USA barel polymeru a zkoušeli to přidávat do vody aby se jí protlačilo potrubím více při stejném tlaku. Tam to bylo vidět na budíkách že při stejném tlaku proteče o cca 1/3 vody více jak to snižovalo tření, a to se dávkovalo do vody v promilovém množství. Jinak kompresi to zvyčuje vlastně tím že je to hustý a olej to zahustí, ale průtok to nesníží a tření to sníží. Proto jsem se rozhodl pro toto, nelituju toho a dá se to bez obav použít kdykoliv a není nebezpečí že se zanese mazací soustava a někde ucpe. Je to potřeba udělat jak jsem psal aby se náhodou neprotrhl filtr. Včera jsem mluvil shodou okolností se známým který to dal do Škodovky 1,9TD a jen si chrochtal, protože co mu šlo z toho dřív za zvuky to byl děs. Zatím čau a ozvi se jak jsi spokojený, Jarda

2011-12-10 19:08:57

Jo ještě omluva a změna. Pro sichr jsem se šel podívat do papírů a ten olej je 5W30 ! Hezký víkend přeje Jarda

2011-12-11 13:25:24

Tak to jo,je vidět,že se v tom asi vyznáš...navíc ten Metaltec stojí přes 500...asi zkusím ten Wynns...a na ty studené jízdy je lepší 5W30 nebo 10W40?Mám v tom značení trochu zmatek...jinak děkuju za zajímavé a obsáhlé informace.S pozdravem Přemek

2011-12-11 21:19:07

Zdar ! Značení olejů je na dost dlouhý psaní. Vyjádřím to lapidárně. Značení před W je zimní číslo, druhé číslo je letní, ale zas tak úplně jednoduché to není 5W jsou oleje syntetické, 10W jsou oleje polosyntetické. Zkráceně5W-30 olej syntetický používaný při venkovní teplotě -25 až +30, 10W-40 je polosyntetika používaná při teplotách od -25 do +35. Ještě k tomu polymeru Wynns. Já jsem to měl doma asi 8 roků v garáži a dokud mě auto nežralo olej tak jsem to tam zbytečně nedával. Taky mě říkali že je to k ničemu. Tehdy dělala bývalka na benzince a donesla to. Tehdy byla cena (já jsem se zhrozil a myslel že mě budou omejvat) 900 Kč. Časem asi na základě nabídky a poptávky se cena nakonec dostala na míň než 1/4 původní ceny. Tak ať se zadaří A dej o sobě vědět. Jarda


Odpovědět