Fórum - Téma


Jaký benzinový motor do 323 BJ


Fórum 323 V BJ Jaký benzinový motor do 323 BJ

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2012-04-16 16:05:46

Protože se chystá nákup ojetého vozu a tip padl na 323 kolem roku 2001, tak se chci zeptat na nejvhodnější motor. Hlavně co se týká spolehlivosti a údržby. Popřípadě jakému se určitě vyhnout a proč.

MAX6  
J.
2012-04-16 16:45:55

Podle redakčních testů vyšla nejlíp 1.6 ZM 72kW. Údajně je nejmíň poruchová a má malou spotřebu. Jelikož je auto docela lehký,tak to sní jede. To je názor několika "expertů" co jsem četl články.

Já mam ve svojí 323BJ 2.0 benzín FS 96kW a přítelkyně má 323BJ 1.8 benzín FP 82kW.

Tyhle motory jsou super oba dva a konstrukčně jsou skoro totožný.

1.8FP:

Motor docela mrštnej,akorát ho strašně ubíjí převodovka. Je dělaná do rychlosti,takže jde na 2rychlostní stupeň jet i 100km/h,ale je to vykoupený pomalejší akcelerací. S tim souvysí i malá spotřeba,protože motor neni tolik vytočenej. Motor je takřka bezúdržbovej,jediný co se může poškodit jsou kabely od cívek,ale ty se dají levně sehnat druhovýrobně. Jestli má motor najeto přes 150000km tak bych do něj lil 10W-40. Celkově: Dobrej motor na dálkový ježdění.

2.0FS:

Je to takovej malej drákula. 131koní s BJčkem docela hejbe. Převodovka je dělaná do sportovna (od r.v.2002) a motor se rád točí. Motor je vybavenej cívkama přidělanejma přímo na 2 a 4 válci. Tenhle motor dokáže najet hoodně kilometrů.Po koupi bych doporučoval zkontrolovat ty 4klapky co jsou umístěný v sání (systém proti výřivejm proudům vzduchu) jestli nemaj povolený šroubky na sobě,případně je dotáhnout a přilepit lepidlem na šroubky. Spotřeba je vyší,ale to je daný především převodovkou. Když se motor dlouho drží pod 2300ot./min tak se v něm začínají dělat usazeniny. Je lepší s nim jezdit jako člověk a ne jako důchodce. Díly do něj pasují už od 626GE vyráběný od r.1993,ale ty rozhodně nebudou potřeba. Doporučoval bych olej 5W-30(5W-40 při sportovních jízdách) a jen co začne baštit tak přejít na 10W-40. Celkem: Jestli jezdíš do Kaflandu tak ho nekupuj,ale jestli jezdíš pro zábavu,tak supr volba

1.8 + 2.0 dohromady:

Rozvody - každých 90000km

Olej v převodovce - každých 90000km

Olej do motoru - 5W-30 nebo 10W-40 a výměna po 8000-14000km pokud nejsi barbar

Svíčky - podle typu takže 30000km až 90000km

Vzduchovej filtr - cca 20000km podle prašnýho prostředí

Měření vůlí ventilů - cca ve 200000km si je přeměřit,ale to se vyměněj max. 2 podložky ze 16,takže supr

Když se začne zaznamenávat lehký úbytek oleje např. 1L/5000km tak okamžitě nechat vyměnit gufera na ventilech - zachrání se tim hodně problémů a peněz.

Dobrý je kontrolovat nastavení bodu mrznutí kapaliny v chladiči. Jakmile totiž zamrzne nebo náhodou vyteče (prasklá hadice),tak je automaticky zkroucená hlava a musí se nechat srovnat.

2012-04-16 21:15:00

S tím bude jezdit ženská, takže o nějaké sportovní jízdě nemůže být vůbec řeč Popravdě jsem hned v prvopočátku zavrhl 1.5 a 2.0. První nemá výkon a taky jsem si tu o něm leccos početl. Druhý už je zase moc a hlavně zbytečnost pro někoho kdo to v autě nijak neocení a ani nevyužije, 2.0 bych si vzal tak pro sebe. Pro ženskou je to jako v tom pořekadle o házení perel .........

Takže zatím se příkláním k 1.8

MAX6  
J.
2012-04-16 21:25:45

Ta 1.8 FP se docela dobře opravuje. Dílů je na ní mraky a dají se použít i z jinýho modelu a hlavně jsou levný. Jestli je to pro slečnu či paní,tak bych ještě zauvažoval nad tou 1.6 ZM,ale nevim jak je to s případnejma opravama. Tahle 1.6 se dělala s různejma kravinama jako variabilní nastavení délky sání (některý modely) a to když se potentonuje,tak to stojí zato.

Jestli umíš aspoň trochu anglicky tak koukni sem: http://www.protege323.com...tent/24_engines/index.php

2012-05-14 21:47:39

Myslím, že 1,8 je dobrá volba. Mám ji půl roku a jsem spokojeny. U modelové řady 99 je příjemně krátká převodovka tak že na 3 předjede i TDI od VW. Pasuje tam PC z 626 r. v. 98/99 (stačí vyndat hodiny s teploměrem a na stejný konektor zapojit PC – 5min,práce). Spotřeba solidní 7,9-8,5 a výborné brzdy. Měl jsem Mazdy BG 1,6 F – dobrý motor (nebral olej) i BA 1,5 – krásná, na 1,5 živá ale po čase brala olej.

MAX6  
J.
2012-05-14 21:58:57

mojky: No ale sežeň ten počítač. Já ho schánim do 1.8 BJ-čka co má přítelkyně a pořád beznadějně. Zatim se musíme spokojit s tim klasickym - teplota a hodiny.

2012-05-15 06:49:39

Myslím, že by to neměl být tak velký problém. Mně ho sehnal Tomáš Mikuš člen našeho klubu (majitel servisu Mazda v Pálkovicích). Znám ho již dlouho a sežene spoustu věcí i z vrakáče. http://www.autopalkovice.cz

2012-05-16 16:00:18

Chtěl bych se zeptat jeslti nevite co to muže byt když : SEM V KOPEČKU ZAŘADIM RYCHLOST NEMAM ZATAŽENOU RUČ.BRZDU VYPNU MOTOR A SAMO MI TO ZAČNE SAKAT DOLU JAKO PROTAČET MOTOR

mam motor 1.6 16v 72 kw

2012-05-16 18:29:09

Především jseš na špatným vlákně.

MAX6  
J.
2012-05-16 20:39:09

Buď je ten kopec hodně velkej a nebo máš v kýblu spojku nebo je jen blbě seřízená. Jinak příště koukni do jakýho tématu píšeš. Tohle je o výběru motoru.

2012-05-19 12:22:22

Ahoj,

já asi budu jako jeden z těch pisálků v recenzích, ale mám 1,6 72kW a motor je držák. Leju olej a benzín. Pokud v autě jedu sám nebo s babou, jede i zrychluje parádně. Pokud bys chtěl v kufru vozit cement, brambory, dřevo a případně děti s celým jejich ancáblem, už ti asi výkon nebude stačit. Potom bych opravdu doporučil 1,8 nebo 2,0.

Ještě dodám spotřebu: měřeno přes android aplikaci - jezdím jenom po městě 40km denně do a z práce - spotřeba 7,67 l/100km. Snad ti i můj názor pomůže


Odpovědět