Fórum - Téma


Jaka je spotreba, kdyz brzdim motorem???


Fórum Technický koutek Jaka je spotreba, kdyz brzdim motorem???



1  2

2008-11-09 13:20:00

Pravdupovediac ja som nepozoroval zmenu zvuku, možné to je? . Ale cítiť to na rovinke, keď brzdíš motorom tak potom medzi 2000-1500 cítiš, že motor ako keby trochu zabral. Ale funguje to až pri teplejšom motore sa mi zdá u mňa.

2008-11-09 15:48:03

Takze, palivo se vam strikuje, ale menci mnozstvi nez pri neutralu, takze lambda je na nule protoze tam jde minimum paliva.... Ale neni to tak ze by se tam nevstrikovalo nic.

2008-11-09 17:44:14

Ja som to meral osciloskopom na mojom aute, žiadne palivo cez vstreky. A menšiu dávku ako na neutrále moje auto určite nevie .

2008-11-09 20:39:07

kdyz rikame ze se vstriky odpoji, znamena to, ze do nich nejde napeti ktere by trysky oteviralo = sou zavrene = neprotece vubec nic. Beztak nevim k cemu ti tahle informace je... ANO, ochcáfka f tédéí na hlínách bere se zapnutou klimou a pri jizde do kopce mín :)

2008-11-10 09:41:04

Podla mna tam trochu strieka , len velmi malo co PC zaokruhluje na 0,0 ce moze byt v skutku napriklad: 0,02 L/100km . to sa da tazko zratat na ubehnute km Ty mozes ist velmi rychlo / prejdes vela km / a spotrebujes 0,0 a tiez pomali /prejdes malo km / so spotrebou 0,0 . PC to berie ako 0,0 je to mala spotreba v porovnaním ze v aute mas vela zariadeni ktore ti mozu ovela viac ovplivnit spotrebu , ako su zatazenie auta ,pnuamatiky a ich hustota , nadmorska vyska, teplota vzduchu , olej , kvalita benz (pri RKAT ) a podobne a preto uz s takymi malimi cislami ako centilitre sa nerata . Ak by bolo celkom 0,0 tak by to mal mat ine finty nastavenia a overene napr. Keby si isiel dlho dole kopcom v zime , jednoduchu motor schladis ( neide tam ziadny vubuch ) a keby si podradil napr do 3. tak by si pocitil to cuknutie . Podla mna nie je dobre ak teplota v motoru sa kolise , musi byt v ramci toler. teplot . , keby si celkom v takomto pripade vyradil zapalovanie ( teda nie je co zapalit a piesty bezkaju len tak na prazdno aj olej sa schladi) tak co myslis bolo by to OK .

2008-11-10 09:41:27

Takze pokud je to tak ze se nic nevstrikuje, co vyviji brzdny ucinek? Pouze stlacovani vzduchu?? Stlacenim vzduchu ziskas vodu, takze pak tece z vyfuku jen voda??

2008-11-10 09:57:09

Ako Venito vravý, nič tam nejde. Mám to odmerané. A navyše načo by tam šlo? A motor ti nevychladne tak rýchlo, pretože, velký okruh s chladičom sa odpojí. Jedine, že by si išiel z Mont Everestu .

2008-11-10 15:28:36

vojta: tu otazku myslis vazne? podtlak pro posilovac brzd je z podtlaku ktery je v sani, chces rict ze pri brzdeni motorem tam neni?:)

Jinak bych chtel videt jak motor podchladite jizdou z kopce:) leda s vadnym termostatem nebo TD ktery ma male ztratove teplo a v malem okruhu ma ve vode žhaviče aby se to v zime vubec zahralo

2008-11-10 17:04:12

Myslim ze tato diskuze nebude mit konce.

2008-11-10 18:27:10

Jsem stejného názoru...řekli sme svoje, víc nevíme

2008-11-10 20:00:42

jdem na :)

2008-11-10 20:41:48

Vojta na to sa vŕta dierka do vý fuku, aby vytiekla tá voda . Podotknem, len že musí byť teplý motor-teda aspoň u mňa, aby to odpojilo vstreky .

téma na zajtra:Akú máte spotrebu pri neutrále?

2008-11-11 21:15:02

Pro zitrejsi tema: Vyssi nez pri brzdeni motorem. Ty vrtas diru do vyfiku? To snad neee. Ja mam od vody rezlou origos chromovanou koncovku...

2011-09-24 17:57:31

Me by spis zajimal kompresní poměr motoru kterej pri jizde s kvaltem z kopce dela ze vzduchu vodu Jinak diry do vyfuku se delaj do koncovek snad i od vyroby ne?? pac při vypnutym motoru po jizde ti na horkym vyfuku kondenzuje okolni vzduch a pokud mas koncovku mirne vzhuru tak ti vevnitr bude zustavat voda ne???

2011-09-25 22:27:47

vlhkosť (voda vo vzduchu) kondenzuje naopak ako si napísal , každopádne sa to deje hlavne nad ránom, preto niekedy tie biele oblaky idú z výfukov po štarte.

2012-03-26 12:23:15

Takto to nefunguje, páry nemohou kondenzovat na teplém povrchu (resp. povrchu, který má vyšší teplotu než je teplota páry). Páry (mám tím na mysli vodní páry) kondenzují vždy na povrchu s nižší teplotou, to je systém kondenzace, fyzika se oblbnout nedá. Co se týče té díry ve výfuku, tak to musí být blábol, protože pak by auto vykazovalo špatné emise ne TK. Kondenzovaná voda se z výfuku, resp. z celého výfukového potrubí dostane až po jeho dokonalém prohřátí ve formě páry, za studena vyletí ve formě vody díky tlaku spalin. Okrem toho, by ti díra ve výfukové soustavě před koncovým tlumičem způsobovala větší hluk (tak jak u fušerských tunerů) a v místě díry by bal materiál více namáhán agresivním prostředím což by vedlo k značné korozivosti.

2012-03-26 12:23:38

Souhlas

2012-03-26 12:57:29

Teď se budeme bavit jen a pouze o motorech s vstřikováním Při jízdě z kopce nebo dojíždění, kdy nešlapeš na plynový pedál a máš zařazenou rychlost (je jedno jakou), ti řídící jednotka, dále jen ŘJ, vypne vstřikování paliva do motoru, proto když jsou vypnuty vstřiky, nejde tam palivo = nulová spotřeba do doby poklesu otáček motoru na kritickou mez, což opět vyhodnotí ŘJ, která zajistí aby motor nezhasl. Kritické otáčky jsou většinou volnoběh. Při jízdě z kopce nebo resp brzdění motorem, jsou vypnuty vstřiky a motor jede v režimu kompresor, což znamená že pouze stlačuje, ohřívá a vyfukuje nasávaný vzduch. Vzduch je ohříván jednak teplotou okolí (t.j. teplotou spalovacího prostoru) a kompresí motoru. Takto zahřátý vzduch pak postupuje dále do výfukového potrubí. Pokud slyšíš nějaký hluk od motoru, který ti připomíná detonace při normálním chodu motoru, tak se může jednat o dodatečné prohořívání spalin ve výfukovém potrubí. To se děje například špatnou funkcí spalování, kdy se část nespálených zplodin ve výfukových plynech vyfukuje do potrubí a tam díky vysoké teplotě dojde k opětovnému dohoření zbytků = sekundární detonace. Toto je zcela běžné u dvoutaktních motorů, kdy není kompletní cyklus. Toto je taktéž běžné, u čtyřtaktních motorů při vysokém zatížení viz rally a jiné závody. Co se týče detonace, je to nadzvukové hoření, výbuch je hoření, jehož rychlost (reakce) je nižší než je rychlost zvuku. Další věcí, kterou je potřeba zmínit je režim obohacené směsi, na kterou motor jede dokud není dostatečně zahřán (provozní teplota motoru), což opět vyhodnocuje ŘJ. Takže pokud jedeš z kopce, nebo dojíždíš (brzdíš motorem) se zařazeným kvaltem a nemáš zahřátý motor, tak jedeš na obohacenou směs aby se ti motor prohřál na provozní teplotu. Po dosažení provozní teploty se ti pak při brždění motorem začnou vypínat střiky a jak jsem již říkal, nejenom já, jedeš potom v onom zmiňovaném okamžiku s absolutně nulovou spotřebou. Já jezdím vždy se zařazeným kvaltem a na spotřebě to jde sakra poznat, nehledě na to, že šetříš i brzdy, nemusíš tolik dobržďovat. Samozřejmostí je přeřazovat pro zvýšení efektivity zpomalení. Rozhodně se vyplatí nedávat meziplyn, což by postrádalo efekt šetření spotřeby paliva, jezdíme autem a né traktorama. Teď ještě trocha teorie a praxe, při jízdě bez plynu a s kvaltem (jízda z kopce nebo dojíždění) jede motor v režimu kompresor, onen brzdný účinek je dán nasáváním, stlačováním (kompresí) a výfukem stlačeného vzduchu a jistými ztrátami v motoru a v převodovce. Na mé mazdě 323f BA bych rozdíl v hlučnosti motoru viděl asi tak na 30%.


Odpovědět

1  2