Fórum - Téma


Jak to je s palivem E85 aneb oblbování společnosti pokračuje


Fórum O článcích Jak to je s palivem E85 aneb oblbování společnosti pokračuje



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb oblbování společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný ...



2014-07-21 23:25:09

Myslím si, že by bylo vhodné odpustit si ty komentáře o debilizaci a o mladické hlouposti. Jednak takto paušalizovat nelze, aniž by se člověk sám dopouštěl hrubých omylů a nepřesností, a potom v tomto kontextu je to přeci jen celkem zbytečné.

2014-07-31 19:10:44

Přejí krásny, den všem Mazdakum. Na Mazdách BA i BJ používám E85 už několik let. STK BA staré 17 let prošlo na emise bez problému (bez E85 už neprošla). Spotřeba byla u BA 1,5 stejná do poměru 50/50 ale víc jak 66/40 jsem nedávál.Max rycholust u tak starého vozu byla dle navigace 195 (v Tp172).BJ 1,9 je to trochu jiné. Spotřeba při poměru2:1 naroste asi o 1+-1,5 L ale nemusí. Záleží jak se jezdi rychle.I tak mám roční průměr 8,4 L. Výkon je dole jako u dieselu 2000/2500 a nahoře. Výměna oleje se vleze do 10000 což je normální (u každého vozidla nikdy neměním později).

2014-07-31 23:38:34

mojky: V tomhle pripade zacnu taky jezdit na E85. Vzhledem k tomu ze mas stejny motor (konktretne ta 1.9 BJ) tak si myslim ze tento motor ti bez jakychkoliv uprav neda tolik a uz vubec ne na nejakej shit jmenem E85. Kdyz jsem to stejne auto porizoval tak aniz bych vedel zda to ma napr. podvozek v poradku jsem ji rozhonil ve vsech kvaltech az na omezovac a dala podle navigace pouhych 194 km/h a v TP je napsanych nejakych 189 km/h. Mel jsem v te dobe jiz vymeneny olej, kabely ke svickam, svicky, tyce stabilizatoru a natankovany Shell V-Power Nitro+ (neverim temto prem. palivum).

Jestli tankujes do chudaka FP takove svinstva, pak se nediv ze ti praska napicaci kladka a preskakuji rozvody. Jestli tady obhajujete neco co se tu autor snazi vsem poukazat jako spatne, tankujte vesele formaldehyd a nicte motory.

E85 patri do sekacek stejne jako LPG do morovych vysokozdvihu.

Edit: 66/40

2014-08-01 01:08:59

Magnetto Ahoj,no nevím co máš za kočár ale BJ má vTP 194 km/hod a tachometrově dělá 200 km/hod.a spotřeba se uvádí 6,5-10,5....já jsem někde mezi i při níchání N+E85.Je pravda , že při nížších teplotách na čistí N je spotřeba kolem 7 +-7,5......koukni na mou spotřebu v tankování je to veřejné-----Také je pravda že ta uspora pri poslední dálkovce nebyla největšíasi 250 Kč na 400 km ale když to sečteš tak to je za rok dost....také je pravda že neumím ezdit pomalu (proto ten objem)....stále se vlezu do výtopcem udavané spotřeby

doris  
Doris
2014-08-01 08:41:45

magnetto: Přesně tak, E85 bych zkusila tak maximálně do auta, co je na dorážku. Nejsem tak bohatá, abych si kupovala levné věci, a to platí i o palivu!! Do auta, co je stavěno na benzín, to nepatří, a lidi to chválí vesměs jen z důvodu, že jezdí relativně levněji. To, že tím ničí auto, si nechtějí připustit, nebo tomu prostě nechtějí věřit. A že přes emise projdou v pohodě, když tankují tohle sviňstvo? Pokud by bylo auto O.K., musí projít v pohodě i na benzín, jinak je tam něco špatně a biopalivem se to jen zamaskuje…... Pokud by tahle alternativní paliva (E85, LPG apod.) měla jen pozitivní přínos a byla pro auto použitelná bez rizika, zajisté by to věděli i výrobci aut a tankovat by to přímo doporučili. To, že je to naopak zásadně nedoporučováno a ztratíte záruku, o něčem svědčí.

Jak se říká, když chceš mít koně, musíš mít i na oves.

Můj názor.

2014-08-01 12:02:58

doris: Hezký den,vidím že jsou reskce dost negativní ....no co se týče emisí na STK tak můj názor je proč kupovat do auta starého 17/18 let nový kat když E 85 to vychtá....jinak jezděte si na co chcete....není pravda že se auto na E85 zase tak niní ...je to stroj a vše se dá opravit.....ovšem neznám nikoho kdo by E85 autu ublížíl.....Za 6 let zkušenosti provozu různých typu 323 se nic nedělo ani tlaky se nesnížily.....a co se týče tech rozvodu tak ro bylo tím že předchozi majitel neměnil kladky ale jen řemen.....

AUTO JE NA JEŽDĚNI ...NÉ NA LEŠTĚNI

doris  
Doris
2014-08-01 13:18:52

mojky: mojky: Tak proč tedy výrobce zruší záruku na auto, které jezdí na jiné palivo, než je předepsáno? Nebo snad myslíš, že výrobci aut jsou hlupáci, když zásadně nedoporučují lít do aut ty biosviňstva?

Dodej mi tedy průkazný doklad od výrobce, že E85 je vhodný pro naše auta a neublíží jim. Pak už neřeknu ani ň..... Pokud to není možné a nikdo takový doklad nevystaví, pak je Tvé tvrzení o E85 velice neobjektivní a zcestné, a že s tím zatím nemáš problémy odklepej na dřevo.

Znám osobně několik lidí, kteří už na E85 jezdili a dojezdili a řekli jen jedno - nikdy víc!! Ale je to možná tím, že nezkusili Tebou udávaný poměr 66/40......

Já od auta vyžaduji maximální spolehlivost a z toho důvodu na jeho provozu ani údržbě nešetřím. Když si chci vozit zadek, musím na to v prvé řadě mít.

2014-08-01 13:19:20

DOBŘE VÝROBCE NEŘEŠÍM....A NOVÉ AUTA NEKUPUJI...VŽDY PO ZÁRUCE.....a také takové které opravim aspon s 70% doma...skoro vůbec nejezdím do servisu...moc jím nevěřím když tomu trochu rozumím...ale stejně by mě zajímalo co měli ti lidé za závady protože jsme rozebrali motor z BG 323 a byl čistčí a v lepším stavu než jsme čekali (důvod výměny byly hydroštely...nové jsou drahé a motor byl za babku.)...osobně lijí E85 v poměru 50/50 do všech sekaček a jiných strojů doma....vyšší otáčky a príjemnější ozon i v servisu na Mazdy mi říkali že se nic neděje jen zkrátít intervaly kontroly ventilů asi o10000 km¨

u NOVÉ Mazdy bych to tam asi nelíl když žere 6 ale to nehrozí .....VZIMĚ NA e 85 NEJEZDÍM SKORO VŮBEC

I tak přidávám do paliva aditivum -SUPRE BENZIN ADITIV (VIF)

2014-08-02 01:52:36

mojky: Mám 323F (BJ) 1.9 DOHC.

Vzhledem k tomu že jsem odrovnal (pomohl k tomu) že nejen žere motor olej (to byla skrytá závada) ale taky těmi nízkými otáčkami. Jeden zdejší člověk mi poradil ať jezdím ve vyšších a taky měl pravdu. Co se týče E85 tak takové sviňstvo bych nenalil ani do favorita natož do Mazdy které se pyšní svojí trvanlivostí a tím myslím u motoru že jsou držáky.

Vzhledem k tomu že Doris sdílí můj názor je na tom něco pravdy, nevím zda máš nějakou pumpu s E85 ale dělat pozitivní reklamu na šmejd díky kterému tu budou dříve nebo později shánět uživatelé díly jako je katalizátor, vstřikovací součásti ..... tobě nepřinese nic...

RE: myslím že ten aditiv taky není grátis takže když to sečtu - úspora ,, nic. Ba naopak, používání alternativních paliv bych zařadil do fóra "How to destroy a fuck engine".

RE2: Ano v TP mám také 194 km/h V-Max. Rychlost kterou jsem udělal byla 198 km/h.

2014-08-02 20:01:57

No nerikam.ze je to idealni.....ale reklamu nedelam...ja to pouzivam to priznam.....jinak je pravda ze Mazdu musis tocit aby nezrala olej.....ta rychlost je asi opravdu..kolem 200..ale v servisu me varovali ze ne moc casto...jinak trpi prevodovka abych se pry nedivil...tak ze do 170...

2014-08-02 20:03:27

mojky: hmm... Tak to jsi odborník jak ... Jako sorry, neber to špatně ale kde tady chceš využít 170 km/h? Na heveru v garáži?

Le_Mans_Fan, 2014-07-21 23:25:09 napsal:

Myslím si, že by bylo vhodné odpustit si ty komentáře o debilizaci a o mladické hlouposti. Jednak takto paušalizovat nelze, aniž by se člověk sám dopouštěl hrubých omylů a nepřesností, a potom v tomto kontextu je to přeci jen celkem zbytečné.

2015-03-03 18:55:16

Dobrý den,chci se podělit s mými zkušenostmi s E85.Vždy se jen směju když takový lidi co nemají ani páru o ethanolu chcou něco komentovat a nadávat a hanit.Já osobně jsem s mazdou 323f typ BA 1.5 16v 65kw najel na ethanol více než 100tis km bez nějaké úpravy.a jezdím do dnes.Auto ma najeto 322tis km a šlape jako švícary.Před mazdou jsem najel dalších 100tis.km na čistý ethanol s vozem VW vento 2.0.85kw a taky bez sebemenčích problémů.Kamarád má opel frontera 2.2 16v přestavěnou a je maximálně spokojen.spotřeba mu zůstala stejná a startuje v zimě bez problémů Je pravda že v zimě je to peklo nastartovat,proto doporučuji přestavbovou jednotku.Miluji s odpuštěním blb..ky co nic o tom neví a jen haní.v americe se na to jezdí od 60-tých let a bez problemů.Pokud chcete vědět více o E85 zeptejte se lidí co tomu rozumí a né šašků co jen polemizují

2015-03-03 19:31:43

zx10: sprominutim nerozumim tomu ale v dobe kdy jsem mel 323F BA a protoze jsem neresil motor a ani auto jako celek odzkousel jsem zminovany E85 nechapu jak muzes rict ze na cisty E85 slape jak svicary muj motor to nechtel auto se (pridusovalo) muselo se vic tocit a tak defakto byla vlasne i vetsi spotreba , ale stale nissi jak cena benzinu, je pravda pokud byl pomer 30L benizinu a 70L E85 bylo to znat ale presto to jeste nebylo ono, takze doslo k dalsimu pomeru 45Lbenzinu a 55L E85 tam jiz moturek tolik neprotestoval moturek jsem nikdy nezkusil do cervenych policek takze maximalku sem nikdy nepoznal ted mam M6 sekacku travy s potrebou 12 litranku a ani okem nepremyslim nad E85 - mooooooozna ale jen mozna s jednotkou ale to by benzin musel stat nad 40 kc a E85 stale 25kc

s BA najeto cca 1500km na E85 ne ovsem cisty

2015-03-10 19:51:01

trubka32: omlouvám se za neuplné info.Je pravda že dlouho trvá než si řídící jednotka načte aktuální hodnoty ethanolu.Chvíli si i motor celkově zvyká.Já si ji zresetoval sám.Je pravda že mazda nemá tolik síly ve spodu ale ve vrchu letí jak šutr.spotřebu mám cca o 0,5l větší když jedu na ethanol.Samozřejmě je nejlepší každé auto přestavit.pak je to bezproblémové bez cukání a v zimě s normálními starty.Na čistý ethanol je v zimě nastartovat obtížné.Většinou na potřetí.Přiznávám že jezdit na čistý ethanol není uplně stejný jako na benzín ale tak jak to tu někteří popisují je hovadina.Když vytáhnu svíčky tak jsou jak nové.Výhoda ethanolu je v tom že nekarbonuje jako benzín,ba naopak má spíš čistící vlastnosti.po ujetí 10000km jsem musel měnit palivový filtr.Ethanol rozežral všechen bordel z nádrže,trubek a vůbec celého palivového systému.Určitě doporučuji auto vybavit jednotkou.Je to takové prasácke bez jednotky v zimě.navíc jak jsem psal dlouho trvá než jednotka pobere udáje z ethanolu.Začal jsem na něj jezdit jako vy.měl jsem auto na dojetí,tak jsem do něj začal lit ethanol s tím že ho to časem dorazí a já ho nechám sešrotovat.postupem času se motor začal probírat a s autem jsem jezdil ještě 2 roky.Pak jsem pořídil mazdu a začal do ní lít ethanol.Je pravda že dvojvačce se čistý ethanol nelíbil hodně dlouho (5000km)pak si začala zvykat a jezdí na něj do dnes.Už jsou tomu 3 roky s autem na čistý ethanol je najeto dnes už kolem 140tis.km. celkový stav tachometru bude za chvíli 340tis.km a furt nám auto slouží.kastla k.o ale motor furt šlape bez nějakého servisu.měnim jen olej,filtry,náplně a spotřební věci.nikomu nic nevnucuju.jen píšu osobní zkušenosti


Odpovědět