Fórum - Téma


Jak správně používat klimatizaci v tomto


Fórum 6 GG / GY Jak správně používat klimatizaci v tomto

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2015-08-18 16:03:32

radomiláček: údajně Fabie RS-ale to není případ který jsem myslel....

Díky za snahu, už jsme se asi pochopili a je to více méně jak jsem si myslel. Kolega si v práci letos dával klimu, že tím bude v zimě topit-to jsem nevěděl, že to jde. Tak mě zajímalo, jestli to umí i auto

Smaž to prosím od mé první otázky, děkuji

2015-08-18 16:14:36

petapr: u toho roomstera bych se nedivil, kdyby to bylo taky, krom služebáka, jsem ho měl i jako náhradní auto, když jsem měl premacy v servise poté, co mě paní na parkovišti zdemolovala předek a oba topili celkem brzy a hodně, přitom motor byl studený.

2015-08-18 16:39:01

Jen me napada jedna vec. Domaci split klimatizace aby zacala topit, tak obrati smer tlaceneho plynu. Tedy teplo pri stlaceni plynu je vevnitr a chlad pri rozpinani je venku. Auto ale neumi otocit chod klimatizace z duvodu stejneho otaceni kompresoru od motoru.

2015-08-18 16:44:45

purkmistr: Díky, nějakou takovou odpověď jsem si představoval

2015-08-19 18:04:35

Kucí musím říct, že číst tuhle diskusi mě baví .

Topící klimatizace a nižší vlhkost díky vysoušeči....perličky...

2015-08-19 19:46:27

koka:

2015-08-19 20:41:21

koka: tak mi vysvětli, proč novější auta, když v zimě (resp celý rok) dáš max teplotu a ofuk předního skla, tak automaticky zapnou klimu??? jsem zvědav. zdůrazňuji, dělá to automaticky a nelze to nastavit jinak. a to nemluvím o tom, že u mnoha aut to je takto popsané v návodu k obsluze, zkus zalistovat, možná to tam máš taky. perličko.

2015-08-19 23:32:34

Odpověď je nasnadě - snížení vlhkosti (odmlžování) při ofuku skla.

Jediným racionálním vysvětlením pro rychlejší ohřátí motoru vlivem zapnutí klimy je zvýšení zátěže motoru -> větší spotřeba -> více odpadního tepla -> dříve můžu sundat kulicha. Problém je, že výparník je před ohřívačem, takže ve výsledku se chladici kapalina vlivem klimatizace ochlazuje -> kulicha si raděj zase nasadím. Navíc nevěřím, že by to tak či onak mělo extra vliv na znatelně dřívější/pozdější tepelnou pohodu ve voze. Krom toho klima v zimě od určité teploty (u Mazdy -5°C) nesepne, ani když se obrátíš na víru. Je to ocharana před zamrznutím. Nejsem si jist, jestli to tak mají všechny vozy, nicméně to dává smysl, fyziku neošálíš, navíc kdo by chladil v zimě.

2015-08-20 00:26:37

koka: Klimatizaci je doporučené používat občas i v zimě to je nepsané pravidlo. O tom, že vysoušeč vytahuje z auta vlhko taky nikdo nepsal a pokud vím tak klimatizace funguje i při -20°C tak nevím proč by neměla při -5°C..

Kapalina v okruhu klimatizace je mrazuvzdorná tudíž nemůže zamrznout. Maximálně může zamrznout propouštěcí ventil a potom dojde k zastavení klimatizace. Standardně to i u všech chladících zařízení které mají POST-displej píš PRL což je "PRESSURE LOW" a to znamená nízký tlak...

// Doplňuji, že propouštěcí ventil zamrzne díky kondenzované vodě, nikoliv při nízké teplotě

2015-08-20 10:27:31

koka: prvně ses tomu vysmíval, že by klima dokázala snížit vlhkost......

2015-08-20 12:23:41

koka: je to fyzikálna zákonitosť, znížením teploty prinútiš pary (akékoľvek) kondenzovať. Preto na výmenníku - ktorý je ľadovo studený - ti skondenzuje vodná para a takto ochudobnený vzduch ti potom osuší čo mu príde do cesty. Musím podotknúť, že na osušenie musíš dodať tzv. výparné teplo (entalpia), aby si odparenie dosiahol. V konečnom dôsledku to nastane, lebo sa teplo odčerpá z okna (v našom prípade), takže sa ochladí ešte viac. Ohrevom sa osušenie urýchli.

Nievem ako je to presne riešené v konkrétnom aute, ale ja by som to riešil tak, že by som nechal vzduch prehnať najprv cez "klímu" a vzápätí cez radiátor. To by si potom videl ako to suší.

V tomto som sa vyznám, to mi ver. Bola to moja profesia (a vlastne stále je, aj keď už neučím). Súvisiaci prejav je zamrznutie pri expanzii. Príklad z praxe: CO2 ako hasiaci prístroj.

2015-08-20 12:32:24

Magnetto: o doporučení zapínat klimu v zimě jsem nic nepsal a je to jak píšeš, nicméně pojem zima je velmi široký, v zimě je -20°C nebo třeba +10°C, a to je tedy rozdíl. Garantuji pouze to, že pod -5°C klimu v Mazdě nespustíš, respektive tlačítko si klidně zmáčkni a rozsvítí se ti to i na displeji, ale kompresor nesepne, v zimě si to vyzkoušej, uvidíš, že nekecám. Krom toho je to popsáno i ve workshop manuálu. A zamrznout může jakýkoliv materiál/tekutina, jen jde o to, při jaké teplotě. Neříkám, že zamrzne přímo to chladivo, ale může to být přesně jak říkaž, že zamrzne ventil, výparník...prostě něco co je v okruhu klimy, proto je tam tahle ochrana,

RadoMiláček: ja se nebavil u toho, že by klima nevysoušela vzduch, ale u toho, že by to dělal vysoušeč (jak píšeš v jednom z předchozích příspěvků). Vysoušeč je k odstranění vlhkosti z chladiva v okruhu, takže tak...

Jinak hlavně ať nám to chladí, nemíním se s nikým přít, každý ať si udělá závěr ...

2015-08-20 12:39:41

koka: vysúšač klímy suší iba a len médium klímy, pretože voda zamrzá pri 0°C (každý vie) a médium pri cca -30°C (ako ktoré). Čo by asi urobila vlhkosť v okruhu kompresor-výparník? Okrem toho, tento vysúšač keď ponecháš na vzduchu, tak ho môžeš za pár hodín (ak nie minút) zahodiť, bude nacucaný.

Kompresor za musí vždy po pár mesiacoch pustiť, či je zima lebo leto. Inak sa zaderie, keď sa dlho nezapína.

2015-08-20 12:45:29

merlinhawk: A jaký je rozdíl mezi vlhkostí a vodou? Vlhkost je voda, H2O, je to to samý, myslel jsem totéž.... bože...

2015-08-20 12:56:22

koka: vlhkosť je vodná para, teda voda v plynnej fáze, teda tá kvapalná voda ktorá sa ti odparí a vo vzduchu je jej dosť. Obsah sa neustále mení, lebo sa stále mení počasie. Obvykle sa udáva relatívna vhlkosť, je to množstvo vodných pár z maxima, ktoré je možné dosiahnuť pri danej teplote. Maximum vlhkosti znamená, že pridaním vodnej pary do sústavy toto množstvo skondenzuje, už sa ti neudrží v plynnom stave.

Snad sa mi podarilo napisat to pochopitelne. Nie vždy je to lahké, zvlášť ked neviem presne čo chceš vedieť (ak s tým niečo súvisí).

2015-08-20 15:03:16

merlinhawk: Nerad to píšu ale je to ubytecne něco psát. Dochází tu k hadkam a ro jen z toho důvodu ze někdo neumí číst.. Pokud vím, tak jsem jasne napsal ze pousteni klimi v zimě je nepsane pravidlo a ne ze někdo toto napsal. Pleteme si pojem s dojmem a hadame se tu kvůli blbostem.... -_-

Sorry ale jezdim s mrazakem a vím jak funguje chlazení které je na uplne stejne bazi jako klima v aute. Jen je cely okruh o dost delší...

Toto není jen pro Merlina ale pro ostatní. Píšu z mobilu takže to není lehke

2015-08-20 15:46:14

merlinhawk: popsal jsi to hezky,pravdou ale zůstává, že vysoušeč odstraňuje vlhkost z média https://z32.wikispaces.com/Receiver-Drier

To jen pro pořádek,když už jsme u slovíčkaření.

Nějak se to ale odklonilo od původního dotazu...no nic, počkat do zimy,otevřít haubnu, stopky a teploměr do ruky a jedeeem...

2015-08-20 18:59:12

koka: sám to testnu také

2015-08-21 08:24:58

koka: ved to som napísal, nie? ten sušič "suší" len médium klímy. O vode a vlkosti ako takých som sa trochu rozpísal preto, lebo hoci je to tá istá chemická látka, v každom skupenstve má iné vlastnosti (všetci ich poznáme), ale niektoré detaily vedú k výsledkom, ktoré mnohí neočakávajú.


Odpovědět

1  2  3