Fórum - Téma


Jak snížit spotřebu nafty ... :) šetřit


Fórum 6 GG / GY Jak snížit spotřebu nafty ... :) šetřit

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2013-02-13 13:58:33

OK, tak podme setrit. Kazda neurobena zbytocnost je setrenie . Co uz, sa nam to zvrtlo .

2013-02-13 15:04:39

Přesně jak píše MAX, není to kvůli technice, ale kvůli bezpečnosti, takže i kdyby mělo cokoliv při startu se spojkou trpět, v manuálu bude napsáno, ať startujeme se spojkou.

2013-02-15 09:17:40

Oki, tak k šetření/optimalizaci. Jak je lepší jezdit s 2.2 MZR-CD po městě? Mám to trápit na 1200-1500rpm? Nebo je lepší jezdit v rozsahu, kde se točí turbo, tuším 1800+? Co je pro motor a spotřebu optimálnější? Je to vlastně o tom, zda-li po měste při dodržování limitů ject na 3. nebo 4. rychlostní stupeň. Atmosférická Lantra mi jede po rovince i na 800rpm a v kolonách se dá popojíždět i na volnoběh. 14 let návyku na takovou pružnost se nedá vymazat a nerad bych tímto chováním oddělal něco na Magdě :)

2013-02-15 09:46:11

Jazdi na trojke, tj. 1800+. Ked tlaci turbo, mas vyssi vstupny tlak v sacom kanali, takze potrebny expanzny tlak na piest sa dosiahne s mensou davkou paliva. Ovsem, treba si zvyknut na tie otacky... ale to clovek predsa urobi aby si nezas...ieral motor

Lenze, s tou spotrebou je to asi "prašť jak uhoď ", Na vyssich otackach je sice davka mensia, ale na vyssom prevode mensi pocet odpalov na tej istej drahe. Zasadny prinos na nizsom prevode je rychlejsi rozbeh a nizsia dymivost - za predpokladu ze EGR funguje ako ma.

2013-02-15 10:07:28

Kdyby pracoval motor vždy se stejnou účinností, tak je asi ta spotřeba stejná. Energiie v palivu je jedna a pokud se hýbu konstantní rychlostí, tak buď dávám víc paliva na meší otášky, nebo míň paliva na vyšší. Potaď teorie, ale praxe je asi jiná ne? V nižžších otáčkách má motor asi horší úččinost, než v režimech s turbem, pro které je navržen. Není to důvod těch BiTurbo motorů, kde je pro nižší otáčky zvlášť turbíčko, právě proto, aby to uživatel nedusil?

2013-02-15 10:19:20

Ano, tak nejak. BiTurba chcu chytit a zuzitkovat ten "vzdych" do vyfuku pri nizkych otackach - mensie turbo = mensi moment zotrvacnosti. Druhe, vacsie turbo, potom zapina pri "vetroch". Jednym turbom sa neda pokryt cele spektrum energii, asi ani s titanovym rotorom.


Odpovědět

1  2  3  4