Fórum - Téma


Jak snížit spotřebu nafty ... :) šetřit


Fórum 6 GG / GY Jak snížit spotřebu nafty ... :) šetřit

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

generator, 2013-02-11 07:22:49 napsal:

:) Jasně že může. Není důvod proč by se nemohlo.

Jediné co se nemá, je vypnout motor a starotvat ho přes zařazenou rychlost. Ale to se myslím dneska nesmí ani u benzínů.

2013-02-11 21:46:05

kdys vypinam motor ze zarazenou rychlosty to se nema?? zase jsem o neco mudrejsi

2013-02-11 22:01:18

Jestli vypínáš motor za jízdy, tak si sebevrah

2013-02-11 22:24:49

za jizdy ne myslym kdys uz stojim doma na dvore

2013-02-11 22:25:40

jenom jsem chtel vedet jestly je lepe jezdit na neutralu nebo stale na zarazenou rychlosty

MAX6  
J.
2013-02-11 22:29:37

To je úplně jedno jestli při jízdě vyřadíš nebo ne.Já jezdim pořád se zařazenou už jen,že se auto líp ovládá. Ohledně spotřeby to jedno ale nebude,teda u benzínů se stříkačkou to jedno neni.

Jinak chcípnout auto nebo nastartovat auto se zařazenym kvaltem,tak v tom problém vůbec nevidim. Něco jinýho je chcípnout auto přes kvalt a nastartovat (roztlačit) auto přes kvalt. Tam už problém může nastat.

2013-02-11 23:24:45

Abych doplnil. Je uplne jedno jestli mas zarazeno nebo ne. Britove snad na to delali studii jeslti to snizi spotrebu, ale vyslo jim neptartny rozdily. Kdyz vyradis, mas vetsi sanci ze ti chcipne motor, stat se muze a to pak jsou problemy. Se zarazenou jen tak nechcipne, pokud teda nepujde otackama hodne dolu, ale to pak uslysis .

Lepsi se zarazenou, ej to bezpecnejsi.

Edit : Jeslti mas zarazeno a chcipnes je to uplne jedno, ale mel bys zmacknout spojku

2013-02-12 08:07:58

Neviem ci som celkom pochopil, ale rozhodne som uz videl v zivote vselico. Aj vypinat motor s kvaltom a bez stlacenej (vytlacanej ak chcete) spojky a za pohybu auta Ten co to tak robi, moze predcasne opravovat: prevodovka+diferak, homokineťáky, spojka (komplet), rozvody.

Startovat (aj vypinat) sa ma bez kvaltu a spojky, to sa volakedy robilo len na skodovke, aby sa starteru ulahcilo. V ten dobe cena spojkovej sady nebola taka vysoka . Dnes to nema opodstatnenie, obzvlast pri tych vykonoch motorov a baterii. ROZHODNE nie startovat studeny diesel roztlacanim cez kvalt . To byva pre rozvod smrtelne. Je mnoho pricin, pre ktore diesel nemusi nastartovat, nemusi to byt len vybitou bateriou. Preco to potom znasilnovat roztlacanim? Pri prechlastanom benzine roztlacanie pomoze, ale nafta , no way.

A co sa tyka jazdy s kvaltom, tak jedine s kvaltom. Lepsie to sedi v zakrute, lepsie ovladatelne, rozbeh je poruke (len stupit na plyn, nezdrzujem sa s radenim) a pri brzdeni s motorom s je jednak nizsia spotreba a na zimnych cestach je to este lepsie ako ABS. Motor brzdi plynulejsie a v zakrutach pri smyku to ma zasadny vplyv (minuly tyzden som to VELMI ocenil).

Vyhadzovat rychlost sa oplati tomu, kto ma karbec a/alebo nepotrebuje vsetko vyssie spomenute

2013-02-12 08:34:34

1. ono tu asi vzniklo nedorozumění, kdy jedna část pochopila to startování motoru se zařazenou rychlostí jako "roztláčení" a druhá část, jako kalsické nastartování. Já startuji s neutrálem a sešláplou spojkou. Dělám to odjakživa u všech aut v kterých jsem za 20 let jezdil. Jeslti to je dobře nebo špatně nevím, ale spojku jsem zatím užádného nemuselopravovat.

Add neutrál: Na dálnicích jsou úseky, kde auto jede 130kmh a více na neutrál. Kdybych tam měl kvalt, tak mě to bude brzdit a musel bych trochu přidat plyn. Takže pro mě je jízda na neutrál na takových úsecích jednoznačně ekonomičtější. Třeba D8mička po přejezdu hranic do BRD(A17), je hodně dlouho z kopce až k odbočce na Pirna. POkud nechci ject víc než 130, tak jedu na neutrál. Ušetřím to, co mi auto sežere navíc cestou zpět do kopce. :)

2013-02-12 10:33:03

Ked je vyslapnuta spojka pri starte/vypinani, dostava pekne zabrat lozisko a pritlacnak, lebo motor nema zrovna vyrovnany chod...

V pripade tej dialnice dole kopcom by som urobil to iste , ale ak by som si chcel udrzat rychlost (=nechcel zrychlovat dole kopcom), urcite by som dal kvalt a schadzal bez plynu, vo vhodnej chvili opat vykvaltoval, alebo pridal plyn. Vsetko od situacie.

2013-02-12 10:42:06

Vždycky záleží jak je kopec prudkej a jak velkou má zrovna auto rychlost (kinetickou energii) jestli to kvalt přebrzdí nebo udrží.

K tomu startování a chcípání.

Já když parkuju před barákem, tak obvykle: zastavim zmáčknu brzdu - zmáčknu spojku - dám jedničku - chcípnu - pustim spojku - pustim brzdu - odcházim

a při odjíždění : zmáčknu brzdu - zmáčknu spojku - vyřadim na neutrál - nastartuju - zařadim 1 - odjíždim.

MAX6  
J.
2013-02-12 13:15:06

Nový Mazdy stejnak nejdou nastartovat dokud nesešlápneš spojku (je jedno co je tam zrovna zařazeno).

Ale snad se tady nebude bavit o takový blbosti jak startovat a chcípat auto? Pokud to nechcípáte přes kvalt nebo o zeď a nestartujete to přes kvalt nebo roztlačovánim,tak neni co řešit.

2013-02-12 13:23:05

Pokud nové mazdy nejdou startovat bez sešlápnuté spojky, tak je pak ten příspěvek o tom, jak všechno při této činnosti strašně trpí zbytečný ne?

MAX6  
J.

Deri, 2013-02-12 10:42:06 napsal:

Vždycky záleží jak je kopec prudkej a jak velkou má zrovna auto rychlost (kinetickou energii) jestli to kvalt přebrzdí nebo udrží. ..

K tomu startování a chcípání.

Já když parkuju před barákem, tak obvykle: zastavim zmáčknu brzdu - zmáčknu spojku - dám jedničku - chcípnu - pustim spojku - pustim brzdu - odcházim ..

a při odjíždění : zmáčknu brzdu - zmáčknu spojku - vyřadim na neutrál - nastartuju - zařadim 1 - odjíždim. ..

2013-02-12 13:31:02

Naprosto souhlasim. Z kompce na vyřazenou to něco žeře a z kopce s kvaltem to baští 0 (teda pokud to funguje stejně jak benzín).

Jsu rád,že máme stejnej postup rozpochybování a chcípnutí auta Náš hospodskej má Chrochtáfku jak jinak než 1.9TDI a ten s tim lítá jak střelený prase a když chce někde zastavit,tak chcípne káru cca 3 metry před zastavenim a dojede to na kvalt Taky už 3x měnil turbo a pořád neví proč mu tak odchází

2013-02-12 15:50:46

To ma podrz... to fakt nejde nastartovat bez vyslaple spojky? Fakty su fakty, co sa da robit... kazdy startuje tak ako vie. A ten senkar by si mohol sem-tam dopriat vodu pit, inak .

2013-02-13 11:23:00

To, že něco trpí při vyšlápnuté spojce je jeden z mnoha rozšířených mýtů. Nejen nová Mazda, ale většina moderních aut střední třídy bez vyšlápnuté spojky nenastartuje.

2013-02-13 11:56:25

Preglgam naprazno.

BTW, preco je to mytus? Ked uz som bol zavadzany, rad by som vedel, preco to ne-trpi. Diky.

MAX6  
J.
2013-02-13 12:44:00

Spojka určitě něco dostává,ale podle mě to bude zanedbatelný. To jí spíš víc uškodí když na semaforech nevyřadíš a budeš jí držet celou dobu.

Na druhou stranu,když startuješ s puštěnou (nezmáčklou) spojkou,tak zase zatěžuješ víc startér,protože musí roztáčet daleko větší hmotu.

2013-02-13 13:10:42

Ano, toho som si vedomy.. Ale pri ozaj chladnom pocasi (pod -10) starteru ulavim vysliapnutim spojky a na krizovatkach a vsade kde musim pockat zasadne radim az tesne pred odjazdom. Ved na to staci cca pol sekundy a komu sa chce "cakat na spojke" nieviem ako dlho. Ba uz som aj videl chlapka, co sa zabudol a spojku pustil predcasne. Nabural do auta pred sebou....

2013-02-13 13:27:58

Takže proč být chtřejší než konstruktéři. Výňatek z manuálu:

Starting the Engine

1. Occupants should fasten their seat belts.

2. Make sure the parking brake is on.

3. Depress the brake pedal.

4. (Manual transaxle)

Depress the clutch pedal all the way and shift into neutral. Keep the clutch pedal depressed while cranking the engine.

(Automatic transaxle)

Put the vehicle in park (P). If you must restart the engine while the vehicle is moving, shift into neutral (N).

:) pro neanglofily:

1. Uživatelům by mělo připevněte bezpečnostní pásy.

2. Ujistěte se, že parkovací brzda je na.

3. Sešlápněte brzdový pedál.

4. (Manual transaxle)

Sešlápněte spojkový pedál až na doraz a zařaďte do neutrální polohy. Udržujte spojkový pedál sešlápnutý při startování motoru.

(Automatická převodovka)

Umístěte vozidlo v parku (P). Pokud je nutné restartovat motor, když je vozidlo v pohybu, zařaďte neutrál (N).

POZNÁMKA

(Manual transaxle)

Startér nebude fungovat, pokud je spojka

depresi dostatečně.

(Automatická převodovka)

Startér nebude fungovat, pokud je řadicí páka

není v P nebo N.

5. Otočte spínač zapalování do polohy START a podržte (až 10 sekund na jeden), dokud motor nenastartuje.

6. Po nastartování motoru, nechte jej běžet na volnoběh po dobu asi 10 sekund.

MAX6  
J.
2013-02-13 13:40:28

Lidičky nemyslíte,že je to opravdu zbytečný se bavit o startování auta ? Tu pojistku na spojkovej pedál tam stejně dali jen kvůli tydýtům který by náhodou zapoměli před nastartovánim vyřadit a zároveň měli puštěnou spojku.

Už tu odbíháme od tématu a zabejváme se ptákovina. Tohle spotřebu rozhodně neovlivní.


Odpovědět

1  2  3  4