Fórum - Téma


Jak seridit doraz skrticiklapky ?


Fórum 626 GF / GW Jak seridit doraz skrticiklapky ?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2009-10-22 00:40:06

Zdravim.

Mam jiz treti MAZDU 626 ted 2.0 GW 98 a prvni problem.

Ma rozstelovanou skrtici klapku od odborniku co serizovaly plyn a volnobezny ventil taky.

V knize JAK NA TO pisou ze klapkou neserizujem volnobeh ale jak ji nastavit nepisou.

Voda OK sani i hadice na sani jsou take OK.

Klapka i ventil jsou vycisteny a tesni jen je potrebuji nastavit prosim poradte.

Od oka to nejde je prilis citliva bud vysoke otacky nebo kolisaji nebo chcipe a ma vliv i na kroutici moment.

Dekuji.

2014-01-16 19:13:30

ojfi: Hodně starý dotaz a vidím, že nikdo nereagoval. Mám ale stejný problém, v mém případě dokonce daný dorazový šroubek rozštelovali v Mazda servisu a následně nezakontrovali, takže nejen, že jsem málem nedojel domů pro stálé chcípání motoru, ale ještě jsem ho málem ztratil a hlavně teď už nevím, jak ho zase naštelovat, protože v manuálech píšou, že se na něj nikdy nemá šahat. V servisu Mazda taky sundali a znovu nenasadili konektor od solenoidu na klapce. Konektor jsem vrátil a šroubek nastavil na "co nejmíň" a zakontroval. Jezdit se dá, ale žádná paráda. Do Mazdy už rozhodně nepojedu, ale jaká jiná pomoc, to je fakt už auto do šrotu ? S takhle rozdrbaným volnoběhem ho ani nikdo nekoupí...

2014-01-16 22:02:12

jarid: Tak já si myslim, že seřídit to by neměl bejt zas tak velkej problém. Pokud je to řešený tak, že je klapka při volnoběhu lehce pootevřená (neni to přímo řízený volnoběžnym ventilem *edit: ale asi to platí i pro systémy s volnoběžnym ventilem stejně) tak bych doraz minima bez sešlápnutýho plynu seřídil na správný volnoběžný otáčky (nejlíp to dělat na teplym motoru) lanko plynu seřídit tak, aby tam nebyla vůle a max doraz (pokud je) seřídit na maximálně otevřenou klapku.

2014-01-17 16:14:26

deri: jednoduchou teorii volnoběhu já, starý modelář, znám od svých deseti let. Zde jsem na věc ale krátký, protože kromě volnoběžného ventilu vstupuje do věci automatika předstihu, a já nevím, co ještě. Kromě toho nemohu dle manuálu automatiku předstihu vyřadit, protože proti manuálu na mém autě v příslušném konektoru chybí pin TEN, který se při seřízení má uzemnit. A to mám manuál, který má dle WIN být i pro mé auto.... Takže díky za ochotu, ale zde si jednoduchou logikou poradit neumím. Poslední pokus skončil ještě větším rozptylem volnoběžných otáček 200-1500 a podobně častým zhasínáním motoru jako předtím. Zatím nejlepší stav byl, když byl dorazový šroubek nastavený tak, že už skoro jako doraz nefungoval - mezera tak na cigaretový papír. Volnoběžné otáčky poté nastaveny šroubem přisávání vzduchu. Ale konečné řešení to nebylo.

2014-01-17 20:31:47

jarid: Aha, tak to je potom složitější no. U šestky mám klapku na volnoběh zavřenou úplně a je tam jen takovej výřez v těle klapky, takže u mě tenhle jednoduchej postup použít lze.

2014-09-01 21:04:06

Mam stejny problem.ja nastavil nejdrive klapku a uplne co nejvic na volno. Jde to citit i pri vypnutem mototru kdy zacina drhnout. Tak jsem povolil sroub dokud to nedrhlo a utahl kontra matku. Je to porod. Hrozne citlivy. Kdyz jsem se dostal na nejakych 900-1000 otacek tak jsem jeste vymazal ridici jednotku. Odpojit kabel od baterky a cca 2 min drzet brzdovy pedal. Ted to jaks taks drzi jak ma, ale zadna slava to taky neni. Uz to neni jak byvalo

2014-09-02 00:38:57

vitah: Moje původní sání bylo nějaké nemocné. Když jsem přijel z práce, vypnul motor, nechal ho přes noc zchladnout tak ráno jsem musel před nastartováním pedál plynu nejdříve prošlápnout. Kdybych to neudělal a prvně nastartoval tak bych to musel prošlápnout až po nastartování a tím bych vytočil studený motor čímž bych také otrávil sousedy mající okna nad parkovištěm olejový dýmem.

Plyn nebo spíše klapka byla jakoby přilepená a opravdu bylo nutné plyn prošlápnout. Po výměně celého sání vč. klapky problém vymizel a já jsem konečně skoro spokojený

MAX6  
J.
2014-09-02 09:07:11

magnetto: Tenhle problém "přilepený" klapky jde ve většině případů vyřešit tim,že jí vyčistíš. Normálně si jí otevřeš na plno,vezmeš kus hadru s technickym benzínem a vyčistíš tu černotu co na ní je.

2014-09-02 09:26:34

magnetto: Když se podíváš do mojí servisní knížky, co jsem všechno udělal kvůli volnoběhu....Konečné řešení přišlo až po vymezení vůle výfukových ventilů !! A mrkni na můj nájezd. Podle servisáka na ty ventily nikdo celou dobu nesáhnul. Jinak drhnutí klapky v zavřené poloze je způsobené příliš nízkým seřízením dorazového šroubku, kdy se klapka po celém obvodu silně "opře" o vnitřní stěnu a tím se zde "kousne" (Podle manuálů k mému autu se na dorazový šroubek nikdy nemá šahat, je seřízený z výroby a jiné než výrobní nastavení vede vždy ke zhoršení situace - teď vím, co to znamená - na jedné straně kousání klapky, na druhé straně vysoký a nespolehlivý volnoběh a vysoká spotřeba). Takže pánové, kromě revize sání atd atd nezapomínat na ventily a nenechat se chlácholit, že se u všech Mazd " nastavují samy"

2014-09-02 09:30:06

max6: Jasně, na tuhle možnost jsem v předchozím příspěvku pozapomněl. Je to jednoduché a rychlé a rozhodně lepší, než laborovat se šroubkem. K tomu bystě měli přistoupit vždy až poté, co si to rozhodíte omylem anebo Vám to rozhodí nějaký odborník, jako se to stalo mě.

2014-09-02 09:32:32

max6: Jasně, na tuhle možnost jsem v předchozím příspěvku pozapomněl. Je to jednoduché a rychlé a rozhodně lepší, než laborovat se šroubkem. K tomu bystě měli přistoupit vždy až poté, co si to rozhodíte omylem anebo Vám to rozhodí nějaký "odborník", jako se to stalo mě.

2014-09-02 12:52:49

jarid: Já jsme právě tu původní klapku čistil,, byla čistá takže to vidím na ten šroubek do kterého jsem já nikdy nehrabal. V každém případě je to citlivé jak takže se tomu buď obloukem radši vyhýbat a nebo to dělat opatrně. Jo, Maxi, máš pravdu.


Odpovědět