Fórum - Téma


jak se pozná, že odchází turbo?


Fórum Technický koutek jak se pozná, že odchází turbo?



1  2  3  4  5

2012-09-05 11:53:31

zdravim vas, chtel jsem se zeptat jake jsou prvni naznaky ze zacina turbo odchazet do vecnych lovist? nebo ze je zrale na repas? mam mazdu 6 MPS jezdi kasne, ale kdyz sundam intercooler tak na vystupu z turba je trochu oleje. olej nijak zasadne nemizi ale cas od casu auto trocu zakouri... mate nekdo podobnou zkusenost? myslite ze to mam radeji nechat repasovat?

2012-09-07 01:52:27

hele asi takhle

pokud dýmí za studena tak to spíš ani tak nebude turbem jako tím že motor spaluje olej netěsnostma, buď přes kroužky, gufera apod.... ale pokud spotřeba není moc výrazná a dělá to jen občas a spíš za studena ještě není důvod k panice

samozřejmě vše se pozná po sundání cooleru, pokud je z turba olejnička a jde přes něj olej do motoru je zle, ale to co popisuješ ani takhle nezní moc dramaticky a hlavní věc která krom oleje prozradí vadný turbo jsou zvuky. Zezačátku nenápadný, větší sykot než obvykle, potom ševelení, pak lehký hvízdání jako když pískáš na prsty který se pořád zesiluje a ve finále když turbo začíná připomínat policejní sirénu tak už je na průser zaděláno.j Pak už je nejlepší to hodně rychle odstavit a radši nejezdit, protože hrozí destrukce agregátu... Ale to už přes turbo jde do motoru oleje mraky a je to poznat po rozdělání téměř okamžitě a samozřejmě z auta už je i menší dýmovnice a to nejen po nastartování.

ale víc Ti k tomu zase řekne MAX, to je zkušenej MPSkař já moc s benzínovejma turbama zkušenosti praktickou nemám, spíš jen s těma naftovejma

2012-09-13 18:47:37

neprijde mi, ze by vydavalo nejaky divny zvuky, kdzy je motor studenej, taj je zlehka slyset, jak se roztaci ale kdyz se zahreje nevim o nem, ale nekdy mi pride ze ma spatnou regulaci, ze nada takovej tlak co je potreba a uz se mi stalo 3krat ze auto zniceho nic zaclo coudit z vyfuku ( bilej kour) a mam podezreni ze si turbo cuclo trochu oleje... coudi cca 1 az 2 min a pak zas na x km klid... jsem z toho celkem vedle... nevim cim to presne je ale se.. me to, kdby jste nekdo meli nejakou zkusenost, nebo tip, co by to mohlo byt, budu rad za kazdej ohlas...

MAX6  
J.
2012-09-13 21:23:04

Tak jak píšeš. Když je to studený,tak je lehounce slyšet,ale pak nic.Ale nám to nečoudí. Další rozdíl je,že nám to táhne furt stejně. Jak si to napsal,tak jsem to šel ozkoušet a zátah jak za studena tak za tepla pořád stejnej. Zkoušel jsem těch zátahů několik. Zkusim ještě poodpojovat hadice z turbíny.Taky by mě zajímalo jestli tam mam(teda táta) nějakej olej.

2012-09-13 22:36:50

Taky prispeju kapkou do mlyna.... kdyz sundas saci hadicu z turba a vezmes za vrtulku, tak nesmi mit axialni vuli. Radialni mit bude, tu ale vystredi tlak oleje, ale axialni vuli spravi jedine repas. Ta vznika opotrebenim tesnicich krouzku co sou na hridelce v "uzlu" turbodmychadla, vrtule potom chodi dopredu a dozadu a v zaberu piska. Cim vic piska, tim je mensi plnici tlak, pac se vrtule oddaluje od hausingu. Potom jak vetsina Mazd, kdyz motor zakouri po jizde z kopce na kvalt, sou v haji gufirka na ventilech, kdyz to brzdi motorem a nespaluje, olej skrze gufirka natece do spalovacich prostoru a kdyz pridas plyn, tak se najednou spali a zahuli to. No a pokud to kouri stabilne, sou v haji steraci krouzky.

Ale to nejni asi tvuj pripad, to bylo jen tak vseobecne

MAX6  
J.
2012-09-13 22:49:53

Jestli to chápu dobře,tak když sundam hadici a zatlačim na vrtulku turba,tak se nesmí hnout dozadu nebo dopředu (axiálně) ?

A mam takovej dotaz. Je lepší turbo repasovat nebo koupit nový ? Samozřejmě,že bude asi lepší koupit nový,ale jestli se člověku,kterej neni moc připenězích vyplatí udělat repas turba nebo je to je dočasná nebo zbytečná oprava ?

VFR
2012-09-14 09:13:46

to neovladas? to su zakladne veci

MAX6  
J.
2012-09-14 09:17:20

VFR(hondavfr): V profilu mam napsaný elektrikář jestli jsi si nevšim a ne automechanik. A nekaž laskavě tohle téma blbejma připomínkama a napiš mi to příště interkou. S Jendounem máme stejnou otázku.

2012-09-14 13:21:10

axialne znamena osove... jako by zleva do prava... ja nedavno psal do jedny firmy co prodava a repasuje turba a odepsali mi ze zrovna to nase je celkem nedostatkovy zbozi a doporucuje spis repas...

ja mockrat dekuju za rady, co nejdriv to zkusim vyzkomat.

s tim ze obcas nedava spravnej tlak jsem myslel, jako ze slapnu na plyn, zatahne to jak prase, ale po chvilce je narust vykonu mensi. ale vetsinou na 98 % tahne plynule krasne az do vysokejch, tak me napadlo jestli to neni v nejaky regulaci turba.

MAX6  
J.
2012-09-14 14:05:15

Jojo axialně vim co je,jen jestli to bude cejtit když zataham za vrtuli a jaká ta vůle je,když je všecko OK. Jestli tam může bejt něco cejtit nebo tam neni přípustná vůbec žádná tolerance.

Kdyby došlo na kupování,tak se ho pokusim sehnat z USA. Tam jich je mraky,ale musim vyhlídnout nějakou kvalitní firmu. V tomhle jsem amatér.

2012-09-14 18:12:35

jj je jich tam spousta ale od 1200 dolaru :) ty uz jsi to zkousel?

VFR
2012-09-15 09:07:42

Ok len som si myslel, ze si robis prdel ked vsetko ostatne ovaladas

2012-09-16 16:06:20

VFR už má zase novej nick? No to mě po*er

2012-09-16 18:10:44

jeste jsem se chtel zeptat jakym zpusobem funguje regulace turba?

2012-09-17 20:25:51

Tlak, ktery prichazi hadickou do aktuatoru, tlaci na membranu uvnitr, pricemz prekonava silu pruziny, ktera udava maximalni tlak, dale tlaci na tycku, ktera pres paku otevira uvnitr turba bud obtokovou klapku, nebo naklapi regulacni lopatky- v pripade turba s variabilni geometrii

2012-09-17 21:06:13

parada, dekuju za info

2012-09-19 15:19:32

a jeste se zeptam, jaka je pravdepodobnost, ze se opotrebuje pruzinka v blow off ventilu a zacne odpoustet tlak predcasne?

2012-09-19 17:14:29

pokud nepraskne, tak prezije motor sem se jeste nesetkal z opotrebovanou pruzinou v BOVku, to spis odejde to gumove tesneni.

2012-09-19 17:31:51

no vidis tesneni me vubec nenapadlo dekuju

2012-09-21 13:27:29

Ahoj, tak jsem sundal ten intercooler i ten natrubek hned za turbem, ale lopatky obeznyho kola tam videt jeste neni, tak jsem axialni posuv nezkontroloval. ale mel jsem trochu zkrouceny tesneni na intercooleru. tak aspon neco jsem snad udelal :)


Odpovědět

1  2  3  4  5