Fórum - Téma


Jak říkáte své mazdičce??


Fórum Pokec všeobecný Jak říkáte své mazdičce??



1  2  3  4

2009-10-16 07:30:15

TO Pepa: Já pepu naprosto chápu a souhlasím s ním. Když ještě vidím občas jezdit /nekvetoucí / bytelné mazdy 626 r. 89-90 /většinou v bílé barvě/ , pak i trochu mladší 626, tak si říkám co se to s tou mazdou stalo? To co předvádí na M6, ty ultratenké plechy, ještě špatně ošetřené, ten sice pěkný iterier, ale z naprosto někdy průsvitných plastů, tak si pořád říkám, že to přece nemůže být pravda. Kam se poděla ta neprůstřelná kvalita z ´90 let???

doris  
Doris
2009-10-16 07:57:11

Bohužel jsme v éře výroby spotřebáků, trvanlivost aut není dnes prioritou asi žádného výrobce. Není to jen výsada Mazdy ale i dalších značek. Když pro příklad porovnám, kolik stála v devadesátých létech naše Primera , kolik stojí auta této třídy dnes (přičemž mají často mnohem bohatší výbavu) a jaká je reálná hodnota peněz, pak ta současná auta vycházejí o dost levněji. Aby výrobci udrželi konkurenční ceny, musí holt snižovat náklady.Mazda je bohužel snížila tam, kde to na první pohled není tolik vidět, ale zatraceně fest se to zanedlouho při provozu projeví, vizuálně neskutečně rychle strárnou a chátrají, holt jako by to byl papírák..... Člověk si dnes asi nevybere, dokonalý výrobek bez vad neexistuje.

A teď ještě k tématu, když už se bavíme o jménech pro naše plecháčky, tak jak říkám Mazdě jsem již zmínila, našemu druhému (nebo spíše prvnímu) autíčku - Primeře říkáme "Stříbrňásek". Je to nejlepší auto s jakým jsem jezdila a dodnes jezdívám.

2009-10-16 08:48:09

No, sice k tématu to asi nebude, ale ......... Doris máš naprostou pravdu. Jenomže tahle vlastnost - bytelnost, spolehlivost a dlouhá výdrž - byla přednost zn. mazda. To bylo to, co u ní drželo zákazníky. Taky ji za to sem tam odpustili ten tvrdý plast, občas dražší náhr. díl. Pokud tento základní přístup opustí a nastoupí do vlaku "líbivých papíráků pro oko", tak už si klidně můžem začít kupovat francouze - nebude v tom rozdíl.

2009-10-16 09:51:46

Já zase nedám na mazdu dopustit , že rezne? Každé auto jednou zrezne ,ale je jen na tobě a tvé snaze tomu předejít a pokud se o auto staráš tak vydží i papíráky.Mazdu beru hlavně pro její spolehlivost a výdrž.Mám skoro 14let staré auto a jediné co jsem dělal jsou lemy(zadní), tlumiče a brzdy.Motor je pořád bez zásahu má přez 200tis a vydrží do výměny bez dolití oleje.Máme doma tři a žádné jiné auto nemá takovou kvalitu.V zimě se bavím při pohledu z okna na sousedy jak startují do práce.Mají nové auta Francouze , Němce a Itala, bez kabelu neodjedou,nám se ještě nestalo ,aby majda nechytla.To kolikrát stojí celý týden v mrazech,dveře nezamrznou a na druhé škrtnutí jede. .To je to proč ji mám KVALITA a SPOLEHLIVOST ,pokud se o ní staráš vždy se ti to vyplatí.

2009-10-16 10:30:44

No jo Ludo, to ale přesně potvrzuješ slova všech výše uvedená. Převážně tu vzpomínáme na starší mazdy a jiné japonce, jak byli s kvalitou vysoko, proto ještě dnes jich spousta jezdí. Obávám se, že s produkcí mazdy pr r. 2000 to už tak slavné nebude. , a taky mě to mrzí.

doris  
Doris
2009-10-16 10:37:25

Přesně tak, zlatá "stará" auta vyrobená před rokem 2000, to bylo jiné kafe.

2009-10-16 11:43:22

John.Watson- ne tak doslova, potkávám hodně mazd ,které jsou vyrobené před rokem 2000 a některé jsou hrozné.Určitě je 90% v udržbě .Neberu teď M6 to auto vyrobené rychlou jehlou jen aby se automobilka udržela na špičce v prodeji.Třeba taková M3 už se zdá uplně jiný kafe, nevím třeba se pletu , je to pouze můj názor.

doris  
Doris
2009-10-16 12:46:07

Co vím od majitelů, tak ani M3 na tom nebyla o moc líp s trvanlivostí a antikorozní ochranou. A o údržbě, tak o tom nelze polemizovat, ta je velice důležitá a je vždy znát. Nicméně když člověk koupí takový zmetek jako třeba my, tak ani ta údržba nepomůže. Bohužel mnohé se nedá ovlivnit. Měli jsme dvě Mazdy a dva Nissany + i jiné značky aut v rodině. Naše předchozí 323F taky nebyla nejlepší, ale tam byla vidět vina zanedbání údržby předchozím majitelem a my jsme to pak odskákali.... Mít to auto od novoty, nic z toho by se třeba nestalo. U M6 to bylo vyloženě o smůle, trefili jsme špatný kus. Dnes fakt nevím, jaké auto bych koupila...

2009-10-16 13:57:17

323.Hans.626: O Škodě jsem mluvil v tomto směru (antikorozní chrany) v dobrém proto, protože jsem dělal ve škodováckém servisu a tahle auta znám i ze spodu... Opravdu mi nemusíš popisovat jak Škoda dovede jeden vůz udělat skvěle a druhý odflákne... To ale bohužel Mazda umí také... Můžu ale s čistým svědomím říct, že jsem tehdy neviděl ani jednu orezlou Fábii (hovořím o její prví generaci) jak popisuješ, žádné ohnilé páté dveře, žádné lemy, prahy. Ano, jen u vozů, které měly za sebou "šťouchanec". Dám příklad na naší Fábii, je to dovoz z Dánska, tedy ze severu a vlhké počasí zná tedy lépe než moje M6, rok 2002. Ani stopa po korozi lemů, prahů, dveří atd. Žádné shnilé nosníky, nebo alespoň načaté. Antikorozní ochrana stejná jako u vozů prodávaných zde. Jeden ťukanec na zadním lemu, přičemž je zde prasklina v laku - asi tě zklamu, ale to místo je bez koroze. Jediné místo, kde jsem nalezl známky rozsáhlejší koroze byla kupodivu plechová olejová vana, kde byl lak místy oprýskaný. Již opraveno, natřeno.

Když jsme připravovali Škodárny k prodeji a montovali třeba tažné zařízení, přičemž se vůz samozřejmě zvedl (sundaval se také zadní nárazník), vosk z nich doslova tekl, v kdejaké dutině vosk, odevšad čněli ztuhlé kapky vosku, spáry mezi nabodovanými plechy byly vyplněné pružným tmelem, spodek opatřený dostatečnou vrstvou nátěru atd. Nemusím ani říkat, že tohle jsem u mé M6 opravu nenalez v místech, kde je to potřeba, tedy ve spod vozu... A to ani nemluvím o kvalitě laku... Opět dám příklad, stříkal jsem dutiny mé Mazdy a vosk mi z pahů kapal na zem ze spáry prahů, mezi nabodovanými místy, nikde žádný tmel. Mrknu na Fábii, a celá délka prahu vyplněná tmelem... A takhle bych mohl pokračovat dál, co všechno má po stránce antikorozní ochrany tento vůz o 4 roky starší a o více než polovinu levnější, navíc... Prahy nejsou oprýskané od kamínků, u mého vozu je to až děs, opravdu musím objektivně říct, že na svých 70 tisíc km vypadají prahy hrozně, jen čekám, kdy zde vyraší koroze, snažím se je však ošetřovat jak se dá... Ano, možná nesáhnu na nápravu. Rovnou ale dodvávám, že to s nápravami, když už jsme je zde nakousli, není zase taková tragédie, ano, ty staré u rvních A4 vydržely prdlačky, postupně došlo ke zlepšení, i když to pořád nebylo a není ono a opět napříč rodinou a kamarády nevím o nikom, kdo by s tímhle měl problémy za 50tisíc... to vážně ne. A ni u 6 let starého Passatu ani u tříletého. Je ale pravdou, že v tomhle směru nad Japonce skutečně není, kvalitní ocel oni umí.

Podotýkám, že novou Fábii již neznám, nemohu soudit. Jsem ale rád za další nový názor. Co se týče Octavie, je na tom dobře. Orezlé pamatuji jen Octavie první generace z devadesátých let, po faceliftu se velmi zlepšili a nepamatuji si orezlý vůz. Bouraček se dělalo dost, ani po rozebrání nebyly sežrané. Nejhůře vypadali spíše vozy od majitelů, kteří na ně kašlali, byli to chlapci typu: máte fungl nové turbo, z počátku jezděte zvolna, ať se zajede, radili jsme mu i jak má jezdit aby vydrželo co nejdýl... a on? od servisu hned plnej kotel, hrabačky, dým a jel, za měsíc byl zpět. Tak takové vozy měly prahy oprýskané od kamínků, či oťukané lemy...

Co se týče vozů obecně, také bych nevěděl jaký si vybrat, spíše než antikorozní ochrana mě trápí skutečnost, že jsou to jen drahé hračky, které nic nevydrží (viz např. moderní turbodiesely, hrůza a děs, raději budu mít spolehlivý a bezproblémový stroj i za cenu vyšší hlučnosti a pod).

Souhlasím s Doris, že není nad vozy z devadesátých let, postupem času na to přicházím... Jen si člověk zvykl na to pohodlí moderního vozu a vracet se nazpět se mi již nechce přemýšlím nad opravdu kvalitním vozem z dnešní produkce a žádný mě nenapadá

2009-10-16 22:22:38

oka, vyvracet Ti něco, o čemž jseš vnitřně přesvědčenej asi očividně nemá cenu. Ta fábie co jsem s ní jezdil byla nová, bez jedinýho ťukance, servisní historii tohoto vozu jsem znal nazpaměť. A přesto zrezla... tak asi soudrruzi z MB ji dělali v pátek nebo ve svátek nebo nevím ale to je jedno.

Na koncern mám vod jistý doby svůj názor a porovnávat japonce s koncernem mi přijde hodně nepatřičná záležitost. Jak k tomu přijdou třebas chlapci od Toyoty kteří se pyšní tím že mají jedny z nejspolehlivějších aut na světě???

Jinak mazdy.. a ty novější.. ok jsou kusy který jsou horší... ale pořád nějak nevybočují nad průměr. Zkuste probrat kusy (myslím tím jako hodně velký zmetky) evropskejch automobilek a nedá se to srovnat naprosto v ničem. Ukažte mi jediný.. říkám opakovaně jediný japonský auto který je po 25tisících na sr.čky... takovejch evropskejch aut je mraky... ale japonec? O tom bych fakt slyšel poprvý a estli takovej kus existuje (tzn výše oprav přesahuje aspoň 50tisíc) tak mi takový auto ukažte. Myslím tím japonce.. Hondu, Mazdu, Mitsubishi, Toyotu...

záměrně ale neuvádím nissana neb od roku 2002 je to napůl Renault.

To že auta po r. 2000 jsou na tom všeobecně hůř s kvalitou je obecně známá pravda. Ovšem pořád japonci v porovnání se zbytekem světa jsou jednoznačně vepředu... i se "super" zmetkama. Tolik asi k tomuhlenctomu

2009-10-16 23:44:14

O vozech by se dalo debatovat do nekonečna Jen s těmi Japonci už to také není jako bývalo, správně jsi zmínil Nissan, je to zkrátka poloviční Rencek a je to poznat. Co se týče Mitsubishi, tak u něj bych se také držel zpět, např. Outlander používá diesel právě od VW včetně 6.st. převodovky a nyní už i diesel francouzské výroby Tudíž si myslím, že srovnání koncernu a vůbec jiných značek navzájem je na místě... každý zkrátka umí něco... ten umí to a ten zas tohle... a co je hlavní: každému zákazníkovi vyhovuje něco jiného...

Osobně nejsem fanatik, který neuznává nic jiného, než co je japonské, japonská auta mne totiž zklamala, ale i potěšila, což ale evropští výrobci dovedli také a tak z mého pohledu nevidím ani jednu překážku, proč bych nemohl srovnat např. ten "koncern" s něčím japonským (jak by k tomu přišli chlapci od VW, vždyť vyrábí jedny z nejprodávanějších aut na světě )...

Žádné auto není dokonalé a světe div se, ani žádné japonské

Tak a teď už někdo zase řekněte jak nazýváte svou mazďuli, ať popojedem dál

2009-10-17 07:38:37

Obávám se že za chvíli jména dávat nebudeme,bude to jen spotřební zboží,tak jako nemáme pojmenované ledničky ,sekačky atd. Čina sem začne valit auta za 150000kč a budeme je měnit po 4 letech a zjistíme že to vyjde levněji než kupovat auta za 600000 která sice vydrží 4 x víc ale máte každé 4 roky nové auto a nebudeme se strachovat kdo ho ukradne,poškrábe,nabourá a opraví . Prostě po záruce buď pojede nebo se vyhodí,ten vztah tam prostě už nebude. I když já mám pojmenovaný i traktůrek ,je to Terezka.Jinak k toto je sice TUV 2006 ale o něčem to vypovídá.

http://auto.idnes.cz/auto...to_ojetiny/tuv_200623.htm

VŠIMNĚTE SI:

*v první desítce je šest japonských aut.

*v první (lepší) polovině není žádný chrysler, peugeot, alfa romeo, renault, jeep, daihatsu, fiat, lancia, kia, mini a hyundai

*v první polovině má nejvíce modelů (5) Mazda, VW a Mitsubishi

*v horší polovině nemá žádný model Subaru, Mazda, Toyota, Porsche, Honda, Mitsubishi, Saab, Land Rover, Škoda, Smart

2009-10-17 07:55:06

Mirdo, když si to přádně přečteš, tak ta tabulka je z r. 2006, vyhodnocuje vozy 3 roky stáří, a figurují tam typy jako 626 a 323, demio, což byl ještě dozvuk kvalitní mazdovské produkce. Žádná M6, M3, M5 tam není. Jedinně MX5 bych věřil, ale to je trochu jiná záležitost.

2009-10-17 11:28:49

Právě tak jsem to myslel

2009-10-17 11:52:21

Jo, jo, ale to už nemusíme být věrni jedné značce jako doposud. Bude to jedno.

2009-10-17 12:06:22

tak jako před 489dny je naše Efí pořád Efí

Jinak o korozi šestek a úpadku kvality aut je rozsáhlá diskuse jinde, zde se opakuje to stejné co je tam. Tato doba je taková, ani nábytek nevydrží co kdysi a ani auta tolik nevydrží, žijeme v konzumní době a musíme se s tím smířit, nebo se zbláznit, nebo si koupit nějaké zakázkové auto za spoustu peněz. Jak je psáno výše, doba pojmenovávání aut pomalu ale jistě končí, je to smutné, ale je to tak

Zkuste se tedy vrátit k tématu a lamentovat nad kvalitou aut v jiné diskusi. Děkujeme

2009-10-17 13:59:04

nevím no.. jako nejprodávanější auta na světě jsou Toyota a GM tak nevím Pepo kdes na ten koncern přišel ale to je jedno. Já mám na to svůj názor.... a taky neříkám že moje další auto bude Mazda. To taky neříkám. Třeba to bude právě Honda, Toyota... etc. I když je fakt že jedna mazda u mě určitě zůstane... ale estli budou dvě.. to fakt nevím.. a ani zatím neřeším. Jo a pak si je taky pojmenuju podle svýho Howgh

2009-10-17 15:02:31

Schválně jsem nepsal nejprodávanější, ale "jedny z nejprodávanějších..." slovíčkaření A že jedny z nejprodávanějších jsou, je bez debat (hledej na internetu, stejně jako statistiky spolehlivosti...) Nu což, když člověk narazí na zarytého japonečkáře... Osobně mám Japonské vozy raději, mám druhou Mazdu, zkušenosti s Mitsubishi, Hondou i Toyotou a všechny sloužili bez problémů, ale fanatik nejsem a vidím také jejich nedostatky... Jenomže stejné zkušenosti mám se Škodou, VW, Audi atd. vždy sloužili bez problémů a opět mají své klady a různé nedostatky (opravdu žádné opravy za 50litrů)... Ať si každý vybere, co mu sedí a má štěstí na kus...

Doufám, že doba pojmenovávání není u konce a najde se pár vyjímečných vozidel, která si jména zaslouží

2009-10-17 20:29:57

Pepa:Pojmenování aut možná bude ,ale už to budou jména pohlavních orgánů ,hospodářských zvířat, žen které poskytují sex za peníze atd.

2009-10-17 21:35:22

Já mu říkám prcku


Odpovědět

1  2  3  4