Fórum - Téma


Jak pečovat o turbodiesel?


Fórum Technický koutek Jak pečovat o turbodiesel?


Diskuze o vozidlu

2001 Premacy

1 servisních knížek  |  29 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2013-03-10 14:29:05

Dobrý den,

jsem čerstvě zaregistrovaný, tak se omlouvám, pokud jsem vytvořil již existující vláko.

Před časem jsem slyšel názor, že ideálí pro turbodiesel je, když se cca jednou měsíčně nechá řádně vytočit do maxima nejméně po dobu 10 km, aby se motor tzv. vyčistil od usazenin a lépe fungoval. Prý se to projeví i na spotřebě paliva.

Mohl by mi někdo z vás tuto myšlenku potvrdit nebo vyvrátit? Mám Mazdu Premacy 2001 a najeto cca 190.000km. Jak výrazný vliv na fungováí motoru má palivo? Asi triviálí otázka, ale chtěl bych si to nějak ujasnit.

Moc děkuji za rady.

2013-03-10 20:21:12

Kvalitní palivo snižuje hlučnost motoru, zlepšuje chod motoru, zlepšuje výkon motoru, snižuje emise atd.

Ja tankuji pouze kvalitní naftu - verva, topq, a max motion od omv, doporucuji precist test naft, který byl na podzim v jednom casopise....

Občas to trochu prohnat urcitě neuškodí, ale s rozumem ...

Hlavně udrzovat čistý olej v motoru, a pravidelně jej měnit + kvalitní nafta, a auto se za to odvdeci dobrou spolehlivostí

2013-03-11 15:06:06

kolibrik007:

Děkuji za podnět. Jsem odhodlán nové palivo vyzkoušet hned při příštím plnění nádrže. Okamžitě se podělím o dojmy!

2013-03-11 15:25:30

A kup si aditivum VIF

2013-03-11 21:21:05

natural:

Zkoušel jsem se poohlédnout po cenách VIF aditivech a jsem trošku zmatený. Kromě toho, že existují zimní a letní verze jsem narazil i na zcela odlišné plechovky. Je to v pořádku, že totožný produkt může mít různé obaly nebo se dá narazit i na nějaké "padělky"?

Díky za rady.

2013-03-11 22:14:30

Taky jsem se kouknul a máš pravdu. No napadá mě, že některé plechovky mohou být ještě z nějaké staré várky. Jinak já používám VIF zhruba 2roky a vždy jsem se setkal a používám pouze plechovky viz. obrázek.

Zajdi si u vás do nějaké prodejny s autodíly a určitě tam VIF budou mít.

Mazdar

natural, 2013-03-11 22:14:30 napsal:

Taky jsem se kouknul a máš pravdu. No napadá mě, že některé plechovky mohou být ještě z nějaké staré várky. Jinak já používám VIF zhruba 2roky a vždy jsem se setkal a používám pouze plechovky viz. obrázek.

Zajdi si u vás do nějaké prodejny s autodíly a určitě tam VIF budou mít. ..

Mazdar ..

2013-03-12 01:19:33

natural:

A ještě bych se chtěl zeptat, VIF taky používám, ale zajímalo by mě jaké množství dáváte do plné nádrže? Vím, že množstvím se nic nezkazí na vlastní oči sem viděl starý TDI s rotačním čerpadlem jet pouze a jen na VIF sice to bylo celkem brutální, ale motor běžel... zajímalo by mě kolik odměrek lijete do nádrže M6 první generace.

2013-03-12 06:26:14

ja davam pol deci na 50L.

kamarat kupuje 5L balenia VIFu a tak to vyjde o dost lacnejsie. Vzdy mi odleje pol litra do plastovej flasky a tu nosim so sebou. Taktiez mam plastove jednorazove poldecaky.

2013-03-12 12:42:16

to luke.trebic: Leju 2 odměrky do plné nádrže. Jednou za čas 3 odměrky. Tak to je krutý jenom na VIF Jinak na klubu si všichni tykáme

Mazdár

2013-03-14 14:22:29

Ahoj mazďáci,

tak jsem dnes poprvé natankoval Maxi movie a rád bych se podělil o první dojmy.

Všechno, co teď napíšu je ryze subjektivní, takže to neberte jako dogma!

  • po pár kilometrech jede auto jakoby lehčeji (plynuleji)
  • motor si brouká jako kotě
  • zdá se mi, že auto lépe akceleruje
  • celkově mám dobrý dojem (ne placebo efekt!)

Zatím netuším jestli se to pozitivně projeví i na spotřebe, protože jsem teprve natankoval, ale doufám, že ano. Ještě jsem nekoupil VIF, ale příští tankování už bych ho měl mít.

Tímto děkuji všem přispivatelům za doporučení a rady!

2013-03-14 22:27:52

Čau. A to ještě uvidíš po VIFku Jinak spotřeba bude určitě lepší. Nemusíš tak šlapat na plynový pedál, takže se to na spotřebě určitě projeví.

Ať sviští..Mazdár

natural, 2013-03-12 12:42:16 napsal:

to luke.trebic: Leju 2 odměrky do plné nádrže. Jednou za čas 3 odměrky. .. Tak to je krutý jenom na VIF .. Jinak na klubu si všichni tykáme ..

Mazdár ..

2013-03-14 22:45:36

natural: vím, že funguje tykačka, ale dotaz byl myšlen tak nějak na všechny krutý to bylo, tomu věř...ze začátku sem myslel že ten motor vyskočí...ale po chvilce se to uklidnilo a pak to jelo celkem normálně...předtím se měřilo na diag tlak na vstřikách, nebylo to ideální, na každým vstřiku jinej tlak... Po tom "výplachu" VIFem se tlaky srovnaly celkem zajímavá metoda ale na starou rotačku, která jede i na mastnou vodu z kaluže asi nic smrtícího, na CR bych to teda určitě nezkoušel...

Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady... Sedm stupňů pod nulou a já nejedu motor točí, ale nenaskočí. Svítí kontrolka odkalováku, tak sem ten odkalovák zespoda otevřel a vyteklo jen pár kapek... Když hubou cucnu z hadičky co vede do filtru, tak naftu natáhnu, když odpojím hadičku co vede z filtru a pumpnu pumpičkou, tak nafta stříkne... zejtra musím odtáhnout do garáže a zkusit odvzdušnit... Celkem mě to nasralo, obzvlášť, když téměř každým dnem se chystám na cestu do porodnice s přítelkyní... nerad bych sedl do auta a zjistil že budu muset rodit doma nějaké rady??? Ještě dodám, že palivový filtr měněn v prosinci

2013-03-14 22:51:11

ještě k předchozímu dotazu... Včera sem celej den jezdil a v poho, žádnej problém. Večer sem dojel do práce, zaparkoval auto, odešel budovat hodnoty a ráno sem už neodjel

2013-03-14 23:23:43

Ok, vztáhl jsem si to moc na sebe Jinak s tím problémem ti neporadím. A mimochodem gratuluju k budoucímu přírůstku

Ať se daří..Mazdár

2013-03-14 23:42:39

luke.trebic: rad by som ti poskytol dobru radu, ale asi si urobil co sa dalo. Ja ked odvzusnujem, tak si na to vezmem priehladnu hadicu (tusim z PE - abych videl co sosam) a nasadim ju na odvzdusnovaci T-kus. (Ty mas M6, mozna to mas tiez pristupne cez dekel motora podobne - od znaku vravo dozadu ta cierna ciapocka). Bud to taham vlastnohubne alebo pomocou vacsej striekacky. Potom to tlacim tou pumpou na filtri - uz do cerpadla. Ked nahodis motor, cerpadlo sa uz odvzusni do nadrze cez spatnu (prepadovu) hadicu. Aspon pri klasickom cerpadle to tak je, ale nevidim dovod aby to tak nebolo aj pri CR-cerpadle.

Inak ma podobnym sposobom hneva motor, lebo nechce ist uz pod -5 - motor hodne rachoti a netaha. Samozrejme mam zimnu naftu a meneny filter pred asi mesiacom, ale ako som sa docital, je velmi vhodne raz za rok cistit nadrz, lebo inak to co sa nahromazdi v nadrzi potom v zimnom obdobi sposobi vylucovanie krystalikov parafinu pri pomerne vysokej teplote (nad -10) v sebelepsej zimnej nafte a nepomoze ani vymena filtra. Obzvlast treba minimalizovat rosenie vody v nadrzi: co najcastejsie dotankovavat do plna a doplnat aditiva emulgujuce vodu.

merlinhawk, 2013-03-14 23:42:39 napsal:

luke.trebic: rad by som ti poskytol dobru radu, ale asi si urobil co sa dalo. Ja ked odvzusnujem, tak si na to vezmem priehladnu hadicu (tusim z PE - abych videl co sosam) a nasadim ju na odvzdusnovaci T-kus. (Ty mas M6, mozna to mas tiez pristupne cez dekel motora podobne - od znaku vravo dozadu ta cierna ciapocka). Bud to taham vlastnohubne alebo pomocou vacsej striekacky. Potom to tlacim tou pumpou na filtri - uz do cerpadla. Ked nahodis motor, cerpadlo sa uz odvzusni do nadrze cez spatnu (prepadovu) hadicu. Aspon pri klasickom cerpadle to tak je, ale nevidim dovod aby to tak nebolo aj pri CR-cerpadle.

Inak ma podobnym sposobom hneva motor, lebo nechce ist uz pod -5 - motor hodne rachoti a netaha. Samozrejme mam zimnu naftu a meneny filter pred asi mesiacom, ale ako som sa docital, je velmi vhodne raz za rok cistit nadrz, lebo inak to co sa nahromazdi v nadrzi potom v zimnom obdobi sposobi vylucovanie krystalikov parafinu pri pomerne vysokej teplote (nad -10) v sebelepsej zimnej nafte a nepomoze ani vymena filtra. Obzvlast treba minimalizovat rosenie vody v nadrzi: co najcastejsie dotankovavat do plna a doplnat aditiva emulgujuce vodu. ..

2013-03-15 01:28:07

merlinhawk: no zejtra docukám auto do garáže a budu laborovat...vyndám palivovej filtr, naplním ho naftou, namontuju a zkusím...když nic, tak odšroubovat trubky co vedou ke vstřikům a zkusím otočit motorem pokud z trubek pude nafta, tak pak už jedině vstřiky...uvidíme co bude...ale celkem bych věřil tomu, že když nechám auto přes noc v garáži, tak to nakopnu jak nic...

2013-03-15 08:13:19

luke.trebic: jj, ja som to tiez vyriesil ponechanim auta v garazi, niekedy postaci aj hodina. Vsetko zavisi od rozdielu teplot. Ja garaz nemam, ked musim, zajdem k nasim; preto som tuto noc pre istotu Majdu zamotal do velkej plachty, lebo hlasili silny vietor a pri -5 moze byt pocitova teplota aj pod -10. Rano som nemusel ometat a v aute bolo pomerne teplo.

Demontovat filter sa asi neoplati, aspon nie kvoli tomu aby si ho naplnil. To fakt staci naftu vytiahnut podtlakom a k cerpadlu dotlacit pumpou na filtri ako som popisal, ked dobre zapumpujes, vytlacis aj vzduch cez prepad do nadrze. (Je to dobre vymyslene s tym obehom nafty.) Tak nech sa dari, aj v tych rodicovskych zalezitostiach.

merlinhawk, 2013-03-15 08:13:19 napsal:

luke.trebic: jj, ja som to tiez vyriesil ponechanim auta v garazi, niekedy postaci aj hodina. Vsetko zavisi od rozdielu teplot. Ja garaz nemam, ked musim, zajdem k nasim; preto som tuto noc pre istotu Majdu zamotal do velkej plachty, lebo hlasili silny vietor a pri -5 moze byt pocitova teplota aj pod -10. Rano som nemusel ometat a v aute bolo pomerne teplo. ..

Demontovat filter sa asi neoplati, aspon nie kvoli tomu aby si ho naplnil. To fakt staci naftu vytiahnut podtlakom a k cerpadlu dotlacit pumpou na filtri ako som popisal, ked dobre zapumpujes, vytlacis aj vzduch cez prepad do nadrze. (Je to dobre vymyslene s tym obehom nafty.) Tak nech sa dari, aj v tych rodicovskych zalezitostiach. ..

2013-03-15 08:42:14

merlinhawk: jj taky si myslím, že to bude OK... Poměrně dlouho mi teď auto stálo, tak je možný, že se mi tam nějaká voda vysrážela a teď byl první mráz od doby co sem to dotáhl ze servisu tak snad garáž pomůže a když ne, tak strávím příjemný romantický večer s mazdou v garáži dám vědět jak sem dopad

2013-03-15 12:23:42

jak pečovat? takto: http://www.autorubik.sk/t...dla-s-dieselovym-motorom/. Stručné, názorné, vyčerpavajúce.

2013-03-15 21:17:51

merlinhawk: Merline,

díky za skvělý článek k tématu "jak pečovat o turbodieselové motory". Přesto mám otázku: Jak se tedy doporučuje startovat, sešlápnout spojku nebo ne? A ještě jednu otázku: jaký použít nejvhodnější olej?

Možná, že odpověď na otázku oleje nebude jednoznačná u všech aut, ale tak třeba u té mojí Premacy r. 2001?

Děkuji


Odpovědět

1  2