Fórum - Téma


Jak na zadní brzdiče - válečky


Fórum 626 GE Jak na zadní brzdiče - válečky

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2012-07-17 00:09:04

Ahoj, potřeboval bych poradit s válečkama v zadním brzdiči. Pročet jsem tu hafo témat, ale nikde nebyl ten problém, který řešim já. Všude se řešilo rozebrat/složit celý brzdič, ale ne jeho části.

Brzdič mám kompletne sundaný, obroušený, rozebraný. Koupil jsem repas sadu i s válečkem - původní byl skoro přirezlý, ale ejhle, vnitřek toho válečku nemůžu žádným způsobem dostat z toho starýho ven, abych to mohl dát do nového.

S kamarádem jsme nedávno dělali to samé na VW G3 a tam to šlo po vyndání "jistící pružinky" jednoduše vytáhnout. Tady to jednoduše nejde a bojím se zabrat pořádně silou, abych to neroztrh nebo něco, když je tam vevnitř i nějaké ložisko a potřebuju to celý přendat do novýho...

Pokud se to tu někde řešilo, tak jsem to buď přehlíd, nebo blbě hledám...

Díky za rady

2012-07-17 13:54:05

váleček je na závitu.

2012-07-17 16:14:40

valecek v brzdici vim, ten jsem vytocil, ale ten vnitrek - (zavit + ostatni v tom valecku) taky?

2012-07-17 18:19:59

když máš pístek venku tak vevnitř je segrovka, tu vetáhneš a pak už to jde samo, nakonec vytáhneš tu vačku s pákou co ovládá ruční brzdu na zpětné složení to chce pevné nervy

2012-07-17 19:03:54

Vyndal jsem prave pruzinku a segrovku, ale zbytek zaboha nemuzu dostat ven.

Navecer hodim popr foto, o co presne mi jde :-/

2012-07-17 19:13:45

nic jiného už to tam nedrží jen spousta rezu chce to dobré kleště obalené kouskem hadry k tomu tahat a viklat

2012-07-17 23:15:54

Prave ze vevnitr zadnej rez nevidim, kdyz taham, tak mi prijde, ze se to hejbe v nejakym lozisku, ci co to tam je (toci se to v tom miste, predpokladam pri rucce)

Mam na mysli to na fotkach, z toho levyho vsehno dostat do toho pravyho... Mam teda poradne zabrat a ono to povoli?

2012-07-17 23:33:34

já myslel že chceš rozebrat ten mechanizmuz v tom válečku a ty chceš rozebrat pístek. ten sem na tomto autě nerozdělával ale na jiném to bylo podobně musela se vytočit ta zubatá matla pak vyhodit ten pérový kroužek a už to pak de samo

2012-10-06 12:32:09

Ahoj, řeším ted problém ohledně repase brzd....zadní brzdy jsem kompletně rozebral i s ručkou, koupil jsem si repas sadu a vše poctivě vyměnil. Smontoval jsem to tak, jak to bylo. Ruční brzda funguje jak za mlada a má krásnej chod. Ale! Nevím jak se nastavuje, protože funguje až zatažea uplně nahoře a to jenom jde cítit že se tam něco děje.

Takže moje otázka zní? jak se to šteluje? Šteluje se ruční brzda tím, že vytočím válečky o něco více ven? Nechával jsem je hodně vevnitř a nebo se šteluje účinek ruční brzdy tím šroubkem (imbusem) co je zezadu brzdového třmenu schovaný pod dalším šroubem?

Jestli to někdo bude vědět tak poradte :) Já si třeba ani osobně nemyslím, že by to bylo v táhlech, že jsou moc volny a nedošponovany

2012-10-06 15:31:42

skus to přímo u páky ruční brzdy pod tím gumovým límcem

2012-10-08 19:24:29

Čau,nevím co máš za Mazdu,ale měl jsem jich několik a zjistil jsem,že zadky moc nebrzdí,možná tak prvních pět let od výroby.Já jsem koupil nové za 1700 Kč a výsledek je stejný,jenom ručka brzdí lépe.Kdyby dali Japonci pakny do kotouče jak to má BMW,tak bude po problému s ručkou,ale už to tady i někdo psal,že zadky moc nebrzdí a je to pravda.Třeba Audi má mechanizmus vyřešen lépe než Mazda.Co mě napadá tak třeba odchází hlavní válec,nebo abs.

2012-10-08 20:31:05

A ted mluvíš o zadku že nebrzdí, jakože o celkových zadních brzdách nebo jen ruční? Zadek jako tak moc brzdit ani nemuže, je tam omezovač tlaku brzdnyho učinku

2012-10-12 18:18:08

Jo o zadních celkově,ale omezovač je jen u některých aut.

MAX6  
J.
2012-10-12 19:33:59

U 323BJ,která má stejný brzdy jako 626GF je to rozdělení 65%předek a 35% zadek. Aspoň tak mi to řekly v Mazdě a i na testu brzd mi to vyhodilo tuhle cifru.

2012-10-12 20:18:25

Jo to by tak odpovídalo,taky ty zadní kotouče tak vypadají,že jo.

MAX6  
J.
2012-10-12 20:24:04

Ani bych neřek. Jen když jsou nový,tak jim trvá dýl než se ojedou,ale pak v poho. Jen přítelkyni na jejim autě zrezly,ale nakonec to bylo nekvalitníma destička.

2012-10-12 20:38:59

Možná asi jo mám GF 1997-nahoru a po namontování druhých brzdičů (jsou tam rok)to brzdí stejně.To samé u GD 2.2I tam jsou taky nové zadky a brzdí stejně.Levá víc,pravá méně a u druhé mazdy naopak.Ručka se akorád trochu zlepšila.Pokud by fungovaly správně,tak by se měly zajet rychle.To je můj názor.Sem tam z kopce trochu zatáhnu ručku ať se zadky trochu srovnají od rzi a v poho.

MAX6  
J.
2012-10-12 20:43:26

Já si brzdy dělam taky sám a na všech našich autech dokáže ručka zablokovat kola za jízdy i když jí jen pomalu zvedam (nemusim trhnout). Když zajíždim nový kotouče,tak ty zadky se mi zajedou asi o 100km později než předky.

Ale je pravdou,že od jistý doby kupoju jen repasovaný brzdiče od SBS (nipparts bzdiče nechci ani vydět) a kotouče s deska používám vlastní co prodávam EBC a nakonec jsem vyměnil ty gumový hadice za pancířky (proplejtaný),protože ty gumový už byly skoro ucpaný. Ještě jsem zjistil,že u těhle zadních brzd,jednou ročně vyhodit ven destičky a pořádně okartáčovat ty vodící plíšky a namazat je bronzovou pastou. Dokud jsem to nepromazával,tak se stávalo,že po roce mělo na ručku jedno kolo tendenci slaběji brzdit.

2012-10-12 21:13:09

No to děláme tady asi všichni,ale stará opel atra má zadky obržděné jak mazda předky,někdy záměrně dávám brzdám sadu.A po výměně těch hadic,zlepšilo se to nebo ne?

MAX6  
J.
2012-10-12 21:19:21

Zlepšila se tam hlavně reakce na pedál. Brzdění je daleko ostřejší,ale hadice jsem dal na předek i zadek. Pedál nemá tendenci se propadávat a jde to hnedka od zhora.

Jediný co bych ti mohl doporučit,jestli máš teda všecko vyčištěný a udělaný a pořád to málo brzdí,tak dát ostřejší destičky,který by se líp zahryzávaly do kotouče.A jestli máš kotouč už zrezivělej z toho jak to málo brzdí,tak ho zkusit seříznout,před namontovánim hrubějších destiček.


Odpovědět

1  2